Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 65 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Talent management v regionálním školství
Petáková, Jana ; Kursch, Martin (vedoucí práce) ; Liška, Roman (oponent)
Diplomová práce se zabývá specifickou oblastí managementu, a to řízení talentovaných pracovníků v regionálním školství. Práce si klade otázky jako kdo je talentovaný pracovník, je talent vítaný ve školském prostředí, jaké metody uplatňují ředitelé škol při talent managementu, jakým problémům čelí a jak se jim snaží předcházet? První polovina práce je věnována teoretickému ukotvení pojmů nadání a talent včetně diferenciace nadání od talentu prostřednictvím Gagného modelu z roku 2020, dále je vysvětlen pojem talent management a popsány metody talent managementu při identifikaci, rozvoji a udržování talentovaných pracovníků v organizaci. Práce se vztahuje k oblasti řízení lidských zdrojů v regionální školství, a proto jsou v práci uvedeny i stěžejní dokumenty mající vztah k rozvoji pedagogických pracovníků. Cílem práce je zjistit, jaké metody využívají ředitelé škol při řízení talentovaných pracovníků. K dosažení cíle práce byl zvolen kvalitativní výzkum, který sbíral data prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s řediteli škol a dále skrze analýzu dokumentů daných škol. Rozhovory byly analyzovány metodou kódování a rovněž byla použita datová triangulace k zjištění validity dat z rozhovorů. Při analýze rozhovorů byly zaznamenávány různé přístupy ředitelů při uplatňování metod talent managementu,...
Vytvoření metodiky pro tvorbu digitální lektorské platformy
Šišková, Vanda ; Kursch, Martin (vedoucí práce) ; Vaněček, David (oponent)
Práce je věnována zmapování a analýze současné situace digitální lektorské platformy v České republice a pravidel pro lektory jež u nás vzdělávají dospělé. Nabízí stručný vhled do oblasti vzdělávání dospělých, zmiňuje aktuální legislativní situaci oblasti vzdělávání dospělých v České republice, nabízí stručný příklad zakotvení vzdělávání dospělých do celého vzdělávacího procesu v Norsku, věnuje se postavení a využití informačních a komunikačních technologiích ve vzdělávání, a především osobnosti vzdělavatele dospělých. V úvodních částech práce poskytuje přehled, věcí, které se vzděláváním dospělých souvisí a nějak jej ovlivňují, čímž vede k uvědomění si složitosti a celkové náročnosti přípravy, realizace i evaluace takovéto akce. Metodika definuje místo, kde si zadavatel má možnost vybrat lektora na vzdělávací akci. Platforma nabízí místo pro vyhledávání vzdělávacích kurzů, hodnocení kvality, zadání poptávky po vzdělávací akci či žádost o rozvojový plán. Hlavním výsledkem práce je navržení metodiky pro tvorbu digitální platformy v České republice, která bude nabízet určitou míru záruky za lektory v ní vedené a tím nabízet určitou kvalitu ve vzdělávání dospělých. Metodika obsahuje požadavky na lektora, principy pro fungování digitální platformy a podklady pro digitální zpracování. Přínosem vytvoření...
Analýza systému vzdělávání v organizaci
Čermáková, Michaela ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Kursch, Martin (oponent)
Předmětem této práce bude popsat a zhodnotit současný vzdělávací systém ve vybrané organizaci a analyzovat vzdělávací potřeby zaměstnanců, jejich motivaci a bariéry pro další vzdělávání. Práce bude rozdělena do dvou částí. Jedná se o teoretickou část a empirickou část. Teoretická část popíše základní pojmy spojené s personálním řízením, úkoly a strategií řízení lidských zdrojů a významem vzdělávání pro organizaci. Dále se bude věnovat významu motivace zaměstnanců k dalšímu vzdělávání a bariérami, které ve vzdělávání zaměstnancům brání. Řešena bude problematika cílů a filozofie vzdělávání, systému vzdělávání, procesu vzdělávání a metod vzdělávání. Text bude čerpat z tuzemské, ale i zahraniční literatury. Další kapitola se bude věnovat analýze systému vzdělávání zaměstnanců ve vybrané organizaci, která se bude opírat o případovou studii a následně interpretaci získaných dat. Výzkum bude realizován v první fázi formou dotazníkového šetření, následovanou druhou fází a sice přímými rozhovory se zaměstnanci dané pobočky organizace a jejich vedoucím pracovníkem zodpovědným za oblast vzdělávání. V závěru budou shrnuta veškerá zjištění plynoucí z výzkumu, zhodnocena míra dosažení stanovených cílů a samozřejmě zde budou uvedena i doporučení řešení případných nedostatků ve vzdělávání zjištěných při výzkumu....
Interkulturní odlišnosti managementu v zařízeních péče o malé děti
Demyan, Nikolay ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Kursch, Martin (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na analýzu managementu vybraných organizací poskytujících péči o malé děti z hlediska interkulturních odlišností stylu a principů řízení jejich vedoucích pracovníků od majoritní společnosti. Analýza je založena primárně na pracích Geerta Hofstedeho a Roberta House, kteří odhalili sociologický fenomén kulturních dimenzí. Teoretická část práce je věnována rozboru současného legislativního rámce pro poskytování výchovy a vzdělávání předškolním dětem v České republice, postavení a role ředitele školy nebo neziskové organizace jako řídícího pracovníka. Zvláštní pozornost je věnována pojetí interkulturního managmentu jako specifické oblasti řízení lidí a jsou rozebrány základní teorie kulturních dimenzí Geerta Hofstedeho a Roberta House včetně zarámování celé situace do kontextu českého sociálního a kulturního prostředí. Praktická část je zaměřena na výzkum vybraných organizací poskytujících péči o malé děti. Vzhledem k omezenému počtu zařízení péče o malé děti v České republice s multikulturním pracovním kolektivem, ke zjištění interkulturních odlišností byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu, a to rozbor případových studií pomocí polostrukturovaného interview s vedoucími pracovníky organizací poskytujících péči o malé děti. V praktické části jsou popsány strategie...
Návrh projektu dalšího vzdělávání pro akademické pracovníky vybraných vysokých škol s humanitním zaměřením
Tomešová, Kateřina ; Kursch, Martin (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku dalšího vzdělávání akademických pracovníků vysokých škol se společenskovědními a humanitními obory studia. Cílem diplomové práce je vytvořit návrh projektu dalšího vzdělávání v oblasti pedagogických a prezentačních dovedností pro akademické pracovníky vybraných vysokých škol humanitního zaměření. Tomuto výstupu předcházejí 4 kroky. Prvním dílčím cílem je popsat oblast vzdělávání a profesních kompetencí vysokoškolských učitelů. Druhým dílčím cílem je popsat současný systém a legislativu vysokoškolského vzdělávání v České republice. Třetím dílčím cílem je identifikovat možnosti v oblasti dalšího vzdělávání akademických pracovníků vysokých škol. Čtvrtým dílčím cílem je analyzovat potřeby akademických pracovníků v oblasti dalšího vzdělávání. Teoretická část práce se zaměřuje, na základě provedené rešerše literárních pramenů, analýzy dokumentů a legislativy, na oblast vzdělávání, profesních kompetencí akademického pracovníka, na problematiku dalšího vzdělávání, na systém vysokoškolského vzdělávání a na související legislativu vymezující vysokoškolské vzdělávání v České republice. Předmětem empirické části práce je zpracování návrhu vzdělávacího programu pro akademické pracovníky v rámci dalšího profesního vzdělávání v oblasti pedagogických a prezentačních...
Měření klimatu školy na střední škole
Grygorsky, Nikola ; Liška, Roman (vedoucí práce) ; Kursch, Martin (oponent)
v českém jazyce Bakalářská práce se zabývá klimatem školy a způsoby měření klimatu na střední škole. Jejím cílem je prostřednictvím standardizovaného nástroje prozkoumat klima na pražské střední odborné škole. V teoretické části práce jsou popsány základní pojmy, které s klimatem souvisí včetně pojmu klima a klima školy. Jelikož je klima vícevýznamové slovo, jako první si mnozí pod pojmem představí podnebí. Tato práce se však věnuje pojmu klima z pohledu sociální skupiny. Pod tímto si lze představit mezilidské vztahy, náladu, atmosféru, prostředí a pocity. Pojem klima definuje mnoho autorů, někteří autoři se v definici shodují a někteří si rozporují. V úvodní části práce jsou popsány definice pojmu z pohledu více autorů. Další kapitola je věnována typům klimatu školy, v samostatné kapitole je popsáno, jak by mělo vypadat pozitivní klima školy. Dále se teoretická část práce zaměřuje na faktory, které ovlivňují klima školy a popisuje tvůrce klimatu ve škole. V poslední kapitole teoretické části jsou popsány jednotlivé možnosti měření klimatu školy. V praktické části je formou kvantitativní metody zjišťován stav klimatu na vybrané střední odborné škole za pomoci standardizovaného dotazníku vyvinutého Leibniz Universität Hannover. Součástí praktické části je i komparace zjištění s výsledky...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 65 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.