| |
|
Analýza a optimalizace vzdělávacího systému z hlediska zajištění efektivního firemního vzdělávání v konkrétní organizaci.
Bukovská, Simona ; Kursch, Martin (vedoucí práce) ; Vaněček, David (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou a optimalizací firemního systému vzdělávání v konkrétní organizaci. Teoretická část práce vymezuje pomocí odborné literatury základní pojmy spojené se vzděláváním a rozvojem zaměstnanců, zaměřuje se na problematiku firemního vzdělávání a provázanost se strategií organizace a mimo jiného také na základní procesy a metody systémového vzdělávání. Dále s využitím dostupných interních dat a informací popisuje organizační strukturu a současný stav firemního vzdělávání zaměřeného na řadové zaměstnance a vedoucí pracovníky vybrané části organizace. V práci je představena metodologie kvalitativního výzkumu doplněna o kvantitativní metodu v podobě dotazníku, který byl využit v první fázi výzkumného šetření pro získání širokého a rozmanitého portfolia dat od co největšího počtu zúčastněných respondentů. Tato fáze má status předvýzkumu, neboť utváří podklad pro realizaci a konkretizaci výzkumných rozhovorů. Následně v dalších fázích výzkumu bylo přistoupeno k metodám kvalitativního výzkumu za využití polostrukturovaných rozhovorů s náhodně vybranými řadovými a vedoucími pracovníky s cílem vypozorovat a určit vliv, efektivitu a dopad doposud využívaných vzdělávacích aktivit vybrané skupiny pracovníků. Součástí výzkumu je také ucelená analýza dostupných interních...
|
| |
|
Adaptace jako možná příčina fluktuace zaměstnanců ve vybrané organizaci
Kotálová, Nikola ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Kursch, Martin (oponent)
Cílem práce je zjistit a popsat adaptační procesy jako možnou příčinu fluktuace zaměstnanců ve vybrané organizaci a navrhnout opatření ke zlepšení. Práce se nejprve zabývá tématem adaptace, tedy adaptací člověka, adaptací zaměstnance v organizaci, oblastmi adaptace a adaptačními procesy v kontextu personálních činností. Následně je věnována pozornost fluktuaci zaměstnanců, problémům spojeným s fluktuací, druhům fluktuace a faktorům, které mají vliv na fluktuaci zaměstnanců. Poté následuje empirické šetření, které se zaměřuje na adaptační procesy a jejich možný vliv na fluktuaci zaměstnanců ve vybrané organizaci v Praze. Šetření je realizováno jako kvalitativní případová studie s využitím metod rozhovorů a analýzy dokumentů. Rozhovory byly realizovány se třemi skupinami zaměstnanců, a to s HR pracovníkem, nově nastupujícími zaměstnanci a bývalými zaměstnanci, kteří rozvázali pracovní poměr ve zkušební době. Otázky byly zaměřeny na realizaci adaptačních procesů v organizaci, fluktuaci zaměstnanců a na příčiny odchodu zaměstnanců z organizace v souvislosti s adaptačním procesem. Výsledky práce poukazují na slabé stránky adaptace pracovníků ve vybrané organizaci, na jejichž základě jsou navržena opatření ke zlepšení. KLÍČOVÁ SLOVA adaptace, fluktuace, organizace, personální činnosti, vzdělávání zaměstnanců
|
| |
|
Implementace GDPR ve vybraných evropských školách
Kroutilová, Lucie ; Urbanová, Eva (vedoucí práce) ; Kursch, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá komparací implementace evropského nařízení o ochraně osobních údajů neboli GDPR ve vybraných evropských školách. Práce je rozdělena na teorii a výzkumné šetření. Teoretická část se zaměřuje jako první na všeobecný význam ochrany osobních údajů, dále pak na definici základních pojmů GDPR a snaží se seznámit s nastaveným právním rámcem, platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Další díl teoretické části poukazuje na to, jak je Obecné nařízení o ochraně osobních údajů ukotvené ve školských vzdělávacích institucí. Na základě rešerše odborné literatury je zrealizován kvalitativní výzkum formou rozhovoru s vybranými respondenty. Jedná se o českého a španělského pověřence pro ochranu osobních údajů, kteří byli jmenování vybranou školou, aby poskytovali poradentství ohledně zpracování osobních údajů a zajišťovali dodržování povinností vyplívajících z Nařízení (EU) 2016/679. Cílem práce je zjistit, zda vybrané evropské školy mají totožný postup při plnění povinnosti dané platnou legislativou a poukázat na chyby vznikající v souvislosti s nedodržováním platných právních ustanoveních a následně identifikovat přínosy a negativa zavedení GDPR na těchto školách. Po realizaci výzkumu navazuje vyhodnocení dat, která se nám díky dostatečným výzkumným otázkám...
|
| |
| |
| |
|
Strategie řízení a vedení pracovníků vzdělávacích organizací
Cílová, Petra ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Kursch, Martin (oponent)
Každá organizace má, nebo by měla mít, svůj strategický plán rozvoje. Diplomová práce je zaměřena na strategii řízení a vedení pracovníků vybraných vzdělávacích organizací, a to především v oblasti jejich strategických cílů. Pojednává o problematice kooperace, znalosti a následné implementace těchto cílů zaměstnanci v praxi. Cílem práce je tedy zjistit, zda pracovníci vybraných mateřských škol znají strategické cíle své organizace a popsat, jak je ze svého pohledu pomáhají naplňovat v jednotlivých oblastech rozvoje. Vybranými vzdělávacími organizacemi jsou mateřské školy na Rakovnicku a mezi pracovníky, kterých se zjišťování týká, patří pracovníci pedagogičtí i nepedagogičtí. Strategické řízení lidských zdrojů je nedílnou součástí strategického řízení a plánování vzdělávací organizace. Jeho zvládnutí vede k integraci požadavků a tím dosahování stanovených cílů. Za účelem uchopení této problematiky se teoretická část práce nejprve zabývá popisem a organizační strukturou vzdělávacích organizací, jejich personálním managementem a rolemi klíčových pracovníků. Dále popisuje samotné strategické řízení a plánování vzdělávacích organizací a aspekty, které strategii a cíle organizace ovlivňují. Tyto cíle jsou v kompetenci vrcholového managementu, tedy samotného ředitele vzdělávací organizace, ale je velmi...
|