Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  začátekpředchozí37 - 46  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Srovnání uživatelských rozhraní webových a desktopových aplikací a otázka jejich konvergence
Toušek, Pavel ; Krsek, Libor (vedoucí práce) ; Horný, Stanislav (oponent)
Práce srovnává uživatelská rozhraní webových a desktopových aplikací, hledá příčiny jejich odlišnosti z teoretického pohledu a ověřuje jejich platnost v praxi. Praktická část zahrnuje vlastní výzkum metodou heuristické analýzy pro porovnání použitelnosti rozhraní vybraných dvojic aplikací. Poslední část na základě dosavadního vývoje vztahu těchto dvou rozhraní stanovuje odhad, jak daleko povede jejich sbližování.
Inovační aspekty elektronickeho výběru mýtného v ČR
Šindelářová, Jana ; Basl, Josef (vedoucí práce) ; Krsek, Libor (oponent)
Tématem diplomové práce je inovace informačního systému jako rozhodovací problém. Hlavním cílem diplomové práce je konstrukce a následná aplikace metody výběru optimální varianty inovace informačního systému organizace, vycházející z pojetí inovace v metodice Multidimensional Management and Development of Information System (MMDIS). Navržená "metoda inovačních modulů na bázi MMDIS" (MIM) podporuje zejména rozhodování o inovaci IS na strategické úrovni řízení. Struktura pohledu na inovovaný informační systém je odvozena z MMDIS, inovačními aspekty jsou principy MMDIS ("modul principů" - např. integrace, flexibilita, standardizace nebo měřitelnost) a dimenze informačního systému definované v MMDIS ("modul dimenzí" - např. softwarová, hardwarová, procesní a funkční či ekonomická dimenze). Podstatou metody je systematický přístup k hodnocení variant inovace IS, který zohlední všechny inovační aspekty (principy a dimenze MMDIS) významné z hlediska podpory dosahování cílů organizace. Použití metody je ilustrováno na příkladu rozvoje elektronického výběru mýtného v České republice. Jsou popsány základní varianty inovace tohoto IS - mikrovlnná, satelitní a hybridní. Případové studie z vybraných zemí (Česká republika, Rakousko a Německo) jsou použity jako podklad pro vytvoření variant inovace. Zkušenosti z těchto zemí slouží také jako zdroj pro hodnocení jednotlivých variant inovace. Principy a dimenze tvoří popisný a hodnotící rámec pro dopravní telematiku, elektronický výběr mýtného a jednotlivé varianty inovace elektronického mýtného systému. Varianty jsou porovnány v rámci principů a dimenzí a je doporučena optimální varianta inovace. Hodnocení jednotlivých variant inovace vychází z publikovaných odborných studií, analýz a návrhů týkajících se jednotlivých technologických variant výběru mýtného. V diplomové práci byla použita metodika MMDIS jako podklad pro konstrukci metody hodnocení variant inovace, přičemž hlavní přínos navržené metody spočívá v uceleném a strukturovaném pohledu na inovační potenciál daného informačního systému, což bylo doloženo na příkladu inovace elektronického mýtného systému provozovaného v České republice.
Vizualizace jako jeden z faktorů prodávající produkty a služby
Baumrt, Tomáš ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Krsek, Libor (oponent)
Tato práce se zabývá tématem využití vizualizace při prezentování produktů. Jejím cílem je zjistit, zda vizuální prezentace (grafické provedení) obalu produktu má vliv na spotřebitelské chování zákazníka při procesu rozhodování o nákupu daného produktu. Pokud by se tento vliv prokázal, stanoví si práce sekundární cíl, kterým je zjištění vlivu vybraných faktorů vizuální prezentace na spotřebitelovo chování (rozhodování). Práce je rozdělena do 6 kapitol, kde první uvádí čtenáře do tématu, seznamuje ho s cíli práce a jejím členěním. Druhá kapitola je teoretickým seznámením s komunikací obecně a komunikací vizuální. V kapitole třetí jsou zpracována témata týkající se reklamy a produktu tak, aby korespondovali s celkovým pojetím práce. Touto kapitolou končí část teoretická, která čerpá částečně z literatury a částečně z poznatků autora. Praktická část tvoří hlavní celek práce. Ve čtvrté kapitole jsou stanoveny postupy pro šetření dané problematiky, je vypracován dotazník a grafické návrhy obalů různých produktů. Kapitola končí přehledem výsledků zjištěných během dotazníkového šetření. Výsledky jsou jednotlivě interpretovány v předposlední kapitole a to včetně pokusu o vyvození obecně platných závěrů. Celou práci shrnuje poslední kapitola, která rekapituluje všechny zjištěné poznatky. Přínosem této práce není pouze poukázání na vliv vzhledu obalu produktu na jeho prodejnost tak, aby si firmy, resp. jejich marketingová oddělení tento fakt uvědomovali a při sestavování marketingového plánu a plánu reklamy věnovali více pozornosti kromě jiného i vzhledu obalů produktů. Přínos spočívá také ve zpracování tématu, kterým se téměř žádná teoreticky ani prakticky zaměřená literatura nezabývá, ač bylo prokázáno, že by tomu mělo být naopak. Práce se pokouší o vyvození obecně platných závěrů, které sice není možné brát za stoprocentně platné, avšak ukazuje směr, kterým by se mohli dát další, složitější a rozsáhlejší průzkumy, které by přinesly výsledky, jež by mohli využít nejen firmy, ale také spotřebitelé.
Analýza výuky informatických předmětů na Fakultě informatiky a statistiky VŠE Praha s důrazem na systém, náplň, provázanost předmětů a návrh zlepšení současného stavu
Benešová, Petra ; Krsek, Libor (vedoucí práce) ; Horný, Stanislav (oponent)
Práce klade důraz na analýzu vztahů mezi jednotlivými vyučovanými informatickými předměty. V první části práce jsou definovány základní termíny, jako jsou informace, informatika, informatik, počítačová a informační gramotnost. Druhá praktická část obsahuje již samotnou analýzu informatických předmětů a výsledky dotazníkového šetření. Přínosem práce je nejen ucelený pohled na informatické předměty, ale také praktická část, ve které jsou popsány a vysvětleny nejčastější problémy a nepřesnosti výuky těchto předmětů. Práce obsahuje řešení těchto problémů a návrhy zlepšení současného stavu.
Corporate identity a její praktická aplikace
Jeřábková, Kamila ; Krsek, Libor (vedoucí práce) ; Horný, Stanislav (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je vytvoření loga pro Klub deskových her VŠE. Metodami k dosažení daného cíle je prostudování teoretických základů vedoucích k tvorbě úspěšného loga a studium jeho jednotlivých faktorů jako jsou barvy, typografie a symboly. Přínosem této práce je vytvoření něčeho, co je potřebné a bude dále využíváno. Prvních pět kapitol je teoretických a poslední kapitola je praktická, aplikující nabyté znalosti na náš klub.
Vzájemný vztah informačního a grafického designu - aplikace na některé nástroje marketingu
Procházková, Magda ; Krsek, Libor (vedoucí práce) ; Horný, Stanislav (oponent)
V dnešním světě přehlceném informacemi je nutné rozlišovat, co je důležité a co není. Tomu napomáhá informační a grafický design. Práce vysvětluje jejich vzájemný vztah a jejich principy. Ty pak aplikuje na prvky marketingového mixu, jako jsou produkt a propagace. První část této práce se zabývá teorií a principy. Nejprve popisuje informační design, jeho vznik, disciplíny, informačního designéra a poskytuje praktické rady. Podobným způsobem se zabývá v další části designem grafickým. V poslední části teorie popisuje marketing a nástroje marketingového mixu. Praktická část práce nejprve popisuje vzájemný vztah informačního a grafického designu. Poukazuje na jejich vzájemnou propojenost a upozorňuje na rozdíly mezi nimi. V další části jsou pak aplikována pravidla informačního a grafického designu na prvky marketingu. U produktu se zaměřuje na logo a firemní identitu, design produktu a na obal produktu. V propagaci pak hodnotí použití na webovou prezentaci a tištěnou propagaci.
Možnosti a využití MM komunikačních prostředků v praxi
Malý, Michal ; Krsek, Libor (vedoucí práce) ; Horný, Stanislav (oponent)
Hlavním cílem této práce je popsat a zmapovat možnosti a využití multimediálních komunikačních prostředků, jak už sám název napovídá. Je zde opravdu ukázána jejich široká variabilita použitelnosti v nejrůznějších oblastech. Práce je rozčleněna do několika logicky uspořádaných kapitol. Nejprve je čtenář uveden do problematiky multimédií, včetně definic a popisu jednotlivých složek. Poté následuje přehled oblastí, kde je možné aplikovat multimediální materiál, tedy jak ve vzdělávání a domácnostech, tak v zaměstnání a na veřejných místech. Součástí je i podkapitola o virtuální realitě. Dále se pojednává o způsobech, jakými se vůbec multimediální obsah dostává k lidem, čili jakými technologiemi a zařízeními je šířen. Nechybí ani přehled současných trendů, novinek a nástin budoucího technologického vývoje. Závěrečná část je věnována porovnání teoretických poznatků s praktickou situací, konkrétně využití multimédií v obchodním řetězci Baumax.
Redesign IS Multimediální laboratoře VSE (GML).
Burda, Adam ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Krsek, Libor (oponent)
Cílem této práce je popsat a následně řešit problémy fungovaní grafické a multimediální laboratoře VŠE (GML). Problémy se týkají informačních technologií zde používaných. Jsou zde řešeny problémy se zálohováním dat, nevyhovující hardware, chybějící software, nevyhovující síťové propojení. Posledním řešeným problémem je návrh na pořízení výpočetní techniky pro práci mimo laboratoř. V multimediální laboratoři probíhají práce spojené s tvorbou grafiky a úpravou videa. Při návrhu řešení bylo navrženo specifické řešení pro tyto účely. Do řešení byl použit hardware určený speciálně pro střihové a grafické aplikace. U většiny problému se snažím najít více řešení. Navržené úpravy často vyžadují pořízení nového hardware či software, které jsou finančně náročné. Proto se snažím uvádět jednu variantu pokud možno co nejlevnější a druhou variantu takovou, jaká se mi zdá optimální. Na závěr je celková finanční náročnost shrnuta do tabulky a v příloze jsou vloženy detailnější propočty. Návrhy vycházejí ze všeobecně používaných postupů řešení podobných problémů. Často jsou řešení doplněny o vlastní praktické zkušenosti se správou sítí a návrhem specifických počítačových systémů.
Informační architektura webových stránek a aplikací a její role v době Webu 2.0
Jeřábek, Michal ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Krsek, Libor (oponent)
Není pochyb, že v dnešní době hraje web klíčovou roli v našem životě. Jde jak o jeden z nejefektivnějších kanálů moderní ekonomiky i silný nástroj občanské společnosti. Denně vzniká mnoho nových stránek a konkurence se neustále přiostřuje. Tato diplomová práce je věnovaná informační architektuře webových stránek a aplikací a jejímu významu pro projekty Webu 2.0. Informační architektura je v našich končinách poměrně nový pojem, a proto je první část práce zaměřen na definici jejího rámce. Snahou je vysvětlit, že webová stránka není pouze na pohled přitažlivý obrázek, ale že se za ním musí ukrývat promyšlená komunikace cílů, kvůli kterým stránka vzniká. Tyto očekávání je potřeba hned od začátku přesně definovat, aby jich bylo možné dosáhnout. Na druhé straně je nutné myslet i na uživatele webu, kteří na stránky přicházejí s určitou potřebou a očekáváním. Web by proto měl vždy dokázat uspokojit jak cíle jeho tvůrců, tak i potřeby návštěvníků. V další části úvodní kapitoly je věnována pozornost historii informační architektury, jež má své kořeny v oboru informačního designu. Kromě jiného je věnován prostor dílu Ladislava Sutnara, který významně přispěl k rozvoji této disciplíny. Následující kapitola pojednává již o samotném procesu tvorby informační architektury. Nejedná se o detailní návod, ale spíše o představu jednotlivých kroků a faktorů, které mohou zásadním způsobem ovlivnit úspěch webové prezentace. Poslední část se věnuje fenoménu Webu 2.0, jež se během posledních dnů stal hodně citovaným. Snahou této části je popsat jeho principy a odpovědět na otázku, zda jde o pouhý prázdný pojem, sloužící ke zviditelnění některých projektů nebo o reálný směr ve vývoji webu. Následně je věnována pozornost vlivu jaký má Web 2.0 na informační architekturu a zda je tato disciplína pro jeho tvorbu vůbec potřeba.
Komunikační kanály jako součást systémové základny gastro podniků
Vondra, Zdeněk ; Krsek, Libor (vedoucí práce) ; Škráčková, Vendula (oponent)
Cílem této práce je sestavit základní teoretické předpoklady procesů komunikace (výměny informací) podniku určitého odvětví. Provézt analýzu těchto procesů u existujících podniků za účelem vytvoření pevnější teoretické základny pro hodnocení komunikačních a zprostředkovaně informatických charakteristik v odvětví. V rámci výsledků analýzy určit možnost podpory zkoumaných procesů pomocí informačních a komunikačních technologií a jejich hlubší zapracování do dílčích firemních procesů. Problémem řešeným v této práci je, jak realizovat vnitřní a vnější výměnu informací tak, aby podnikatel efektivním způsobem dosáhl plánovaného obchodního záměru v daném konkrétním odvětví. Tato práce popisuje situaci v oblasti gastronomie. Základní systémové principy těchto podniků jsou na komunikaci velmi silně závislé. Kvalita výměny informací zahrnující i stupeň jejich informatické podpory ovlivňuje postavení subjektu na trhu a tedy jeho celkovou úspěšnost.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   začátekpředchozí37 - 46  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.