Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 148 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rušivé chování žáků na 1. stupni ZŠ
Březinová, Adriana ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá rušivým chováním žáků na prvním stupni základní školy. V teoretické části této práce jsou objasněny termíny školní kázeň a rušivé chování žáků, kapitoly se věnují projevům, příčinám, formám rušivého chování, jeho prevenci a následnému řešení. V praktické části je prezentován kvalitativní výzkum, který byl realizován na prvním stupni základní školy. Cílem výzkumu je zjištění výskytu častých forem rušivého chování při výuce na prvním stupni základní školy v Sušici. Mezi výzkumné úkoly patřilo porovnání pojetí rušivého chování učiteli a žáky prvního, druhého, třetího, čtvrtého a pátého ročníku. Šetření také sledovalo, jaké chování žáky opravdu při vyučování ruší, jak na něj reagují spolužáci i učitel. Dalším úkolem, zaměřeným na podporu začínajících učitelů, bylo zjistit od zkušených učitelů funkční strategie řešení, popřípadě předcházení, rušivému chování. K zodpovězení otázek byla využita metoda rozhovoru s třídním učitelem, metoda dotazníku pro žáky třetího až pátého ročníku a metoda skupinového rozhovoru pro žáky prvního a druhého ročníku. Bylo zjištěno, že rušivé chování žáků je široce rozšířenou problematikou. Mezi nejčastější projevy rušivého chování patří vykřikování, mluvení se spolužákem během výuky a drzé a otravné chování. Nejčastějšími způsoby prevence rušivého...
Spolupráce mezi základní a mateřskou školou ve Varnsdorfu
Šmídová, Valerie ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Cílem diplomové práce je pojednat podmínky a přístupy jednotlivých účastníků meziinstitucionální spolupráce odehrávající se mezi základními a mateřskými školami ve městě Varnsdorf. Teoretická část se v první kapitole věnuje charakteristice předškolního a základního vzdělávání zejména z hlediska jejich funkce. Pojednává o specifických oblastech souvisejících s přechodem dítěte z mateřské do základní školy a jevech, které v tomto období mohou nastat. Druhá kapitola se zaměřuje na osoby, které provází dítě od samého začátku povinného vzdělávání a svůj bližší zájem soustřeďuje na jejich vzájemnou spolupráci a komunikaci. Ve třetí kapitole jsou vymezeny věkové zvláštnosti dítěte předškolního a mladšího školního věku, které jsou doplněny o možné faktory a činitele ovlivňující úspěch výchovně vzdělávacího procesu a o problematiku školní zralosti a připravenosti dítěte. Poslední kapitola se věnuje specifikům vzdělávání v dané lokalitě, která je pro práci z hlediska výzkumu relevantní a uvádí tak téma práce do bližších souvislostí. V praktické části mé diplomové práce jsem skrze kvalitativní výzkum zjišťovala postoje, zkušenosti a názory učitelů a ředitelů škol, týkající se problematiky spolupráce mezi základními a mateřskými školami ve Varnsdorfu. Přípravná fáze empirické části zahrnovala akční výzkum....
Český a finský učitel primární školy na pozadí podmínek inkluzivního vzdělávání
Bačová, Veronika ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Štech, Stanislav (oponent) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Disertační práce řeší problematiku učitele primární školy v podmínkách inkluzivního vzdělávání v České republice a ve Finsku. Cílem práce je vytvoření a komparování reálných profilů českých a finských učitelů primární školy s důrazem na zjištění, co stojí za kvalitou inkluzivního vzdělávání ve Finsku a jak mohou tato zjištění zkvalitnit inkluzivní vzdělávání i učitelskou profesi v českém kontextu. Klíčovým záměrem je vytvoření ideálního profilu učitele 1. stupně v inkluzivním vzdělávání, tj. pojetí vzdělávacích procesů samotných učitelů, kompetencí a reálných podmínek, které učitel potřebuje pro svou práci v heterogenní třídě. Pro dosažení cíle byl zvolen srovnávací charakter práce a design kvalitativní případové studie, kdy případem rozumíme učitele primární školy na pozadí inkluzivního vzdělávání - celkový počet participantů činí 20 učitelů/učitelek (10 českých a 10 finských). Hlavními metodami k zajištění dat byla obsahová a tematická analýza českých a zahraničních zdrojů. Získaná zjištění se stala podkladem pro další uvažování a vytvoření polostrukturovaného rozhovoru a pozorování. Pro zpracování dat byly využity v prvním kole kazuistiky jednotlivých participantů, které následně doplnila data získaná axiálním kódováním. Poté byly vytvořeny reálné profily obou učitelů - českého a finského. Tyto...
Dilemata začínajícího a zkušeného učitele v primární škole
Čákorová, Adéla ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit, jaká dilemata řeší začínající a zkušený učitel primární školy, jaký je mezi dilematy rozdíl a jak se s nimi vyrovnávají. Výzkum je orientovaný kvalitativně. Bude využita metoda polostrukturovaného rozhovoru se třemi začínajícími učiteli a třemi zkušenými učiteli. Z rozhovorů vyplynuly čtyři oblasti dilemat: Hodnocení ve škole, Individualizace výuky, Spolupráce a Inkluze nebo selekce. Poslední oblast se nazývá "Stres v učitelské praxi", ta poukazuje na problémy začínajícího učitele v praxi. Výsledky výzkumu jsou komentovány a interpretovány s oporou o literaturu a odborné zdroje. V závěru práce nalezneme vyhodnocení výzkumu a zodpovězení dílčích výzkumných otázek. Výsledky ukazují rozdílné pohledy mezi začínajícími a zkušenými učitelkami na inkluzi v celkovém kontextu.
Podpora nadaných žáků na 1. stupni základních škol v okrese Kolín
Křížková, Věra ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Krátká, Jana (oponent)
Diplomová práce se zaobírá systémem podpory nadaných žáků na základních školách s akcentem na 1. stupeň základních škol. Snahou práce je pomoci pedagogickým pracovníkům k lepšímu porozumění této problematiky. Cílem teoretické části práce je popsat, na základě dostupných poznatků z odborné literatury, jakým způsobem by měla probíhat identifikace a podpora nadaných žáků. Teoretická část práce je zaměřena na charakteristiku nadaného žáka, definuje pojem nadání, popisuje základní modely nadaní, typologii a projevy nadaných žáků a vystihuje možnosti práce s nadanými žáky. Dále teoretická část práce analyzuje jednotlivá legislativní opatření a dokumenty školské politiky, které popisují vzdělávání nadaných žáků v České republice. Práce charakterizuje systém podpory nadaných žáků a jejich vzájemnou spolupráci jeho jednotlivých článků. Cílem výzkumného šetření bylo zodpovědět otázku, jak probíhá vzdělávání nadaných žáků základní školy v okrese Kolín. Pro sběr dat byla využita metoda dotazníkového šetření učitelů 1. stupně základních škol, mezi členy vedení základních škol a polostrukturovaný rozhovor s pracovnicí pedagogicko-psychologické poradny. Výzkum ukázal, že podpora nadaných žáků v okrese Kolín je stále nedostatečná a nesystematická. Nadaní žáci momentálně nejsou prioritou základních škol. Převážná...
Využití metodiky Tygřího světa® při osobnostním a sociálním rozvoji žáků na 1. stupni ZŠ
Hálová, Berenika ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Diplomová práce se věnuje rozvoji osobnostní a sociální výchovy na 1. stupni základních škol. Jako nástroj k tomuto rozvoji jsem si vybrala metodu Tygřího světa® , kterou popsali manželé Kopsovi ve svých třech knihách. Na základě studia této metody a za využití principů a prostředků osobnostní a sociální výchovy jsem vytvořila přípravy na jednotlivé hodiny, které jsem aplikovala ve své kmenové třídě. Poznatky uvedené v teoretické části jsou východiskem pro praktickou část. V první části vymezuji osobnostní a sociální výchovu, pojem well-being a klima třídy. Tyto základní pojmy se odráží v části praktické, kdy dané aktivity cílí k podpoře wellbeingu a bezpečnému klimatu třídy. Základ pro dané aktivity dává osobnostní a sociální výchova, která vymezuje cíle, principy a prostředky a zároveň se těmito principy řídím při práci s dětmi. Druhá polovina teoretické části se zabývá typologií osobnosti. Vymezuji zde teoretický základ pro rozdělení typů osobností dle temperamentu na základě teorie MBTI. Také popisuji typologii od manželů Kopsových. Na konci praktické části charakterizuji dva žáky na základě mého pozorování a jejich reakcí, dle typu temperamentu a dle komunikačních typů. V první polovině praktické části popisuji klíčové pilíře Tygřího světa® . Popisuji, o čem knihy jsou a jak vznikly. V druhé...
Spolupráce začínajícího učitele a asistenta pedagoga v 1. ročníku ZŠ
Roudná, Anna ; Bravená, Noemi (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Teoretická část diplomové práce se v první kapitole orientuje na žáka na počátku školní docházky. Dále se věnuje charakteristice edukátorů učitele a asistenta pedagoga a jejich nutné vzájemné spolupráci. Popisuje jejich kompetence a osobní předpoklady pro toto povolání. Opomenut není začínající učitel a s ním spojený mentoring. Na teoretickou část navazuje část empirická, jež je založena na kvalitativním výzkumném šetření formou případové studie, při které bylo realizované zúčastněné pozorování a polostrukturované rozhovory. Klade si za úkol popsat spolupráci mezi asistentem pedagoga a začínajícím učitelem v prvním ročníku na konkrétní základní škole. KLÍČOVÁ SLOVA Začínající učitel, učitel, asistent pedagoga, spolupráce
Prevence úrazů a 1. pomoc ve vzdělávání na 1. stupni ZŠ
Lisá, Dominika ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na výuku první pomoci na prvním stupni základní školy. V teoretické části předkládám nejnovější postupy první pomoci. Dále se práce zabývá tím, jak je myšleno na první pomoc v rámcovém vzdělávacím plánu pro základní vzdělávání. Také je zde zmínka o dovednostech žáků mladšího školního věku z pohledu vývojové psychologie. Zabývá se také vhodnými metodami a formou výuky, které učitelům mají pomoci při prezentaci první pomoci. Praktické část se práce zabývá připraveností a nepřipraveností absolventů pedagogické fakulty Univerzity Karlovy na výuku první pomoci. Prostřednictvím dotazníku zjišťuji, zda by studenti uvítali výuku první pomoci jako povinný předmět, a v čem se při výuce první pomoci cítí nejistí. Dále nabízím týdenní tematickou výuku a ověřené metody a formy práce. Jsou zde prezentovány výsledky výzkumu, který vyhodnocoval, zda žáci, kteří prošli tematickou výukou první pomoci, si lépe pamatují a umí poskytnout první pomoc spíše, než ti žáci, kteří se této výuky nezúčastnili. Z výzkumu vyplývá, že si skutečně více pamatují žáci, kteří absolvovali tematickou výuku, a to i po roce, co tuto výuku absolvovali. Z dotazníku dále vyplývá, že studenti, absolventi ani učitelé se necítí být dostatečně připraveni na výuku první pomoci, a uvítali by první pomoc jako povinný...
Řešení konfliktů mezi žáky ve třídě primární školy
Štěpánová, Lucie ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Tématem diplomové práce je řešení problémů/konfliktů mezi žáky ve 4. ročníku základní školy. Pojednává o příčinách vzniku konfliktních situací ve třídě, o strategiích řešení konfliktů a o možnostech jejich prevence. V teoretické části se zaměřuji především na charakteristiku kvalitního klimatu třídy a specifika žáků v mladším školním věku. Shrnu typy a příčiny konfliktů mezi žáky a možnosti jak jim předcházet zejména cíleným rozvojem jejich sociálních dovedností. V empirické části se formou akčního učitelského výzkumu pokusím snížit četnost konfliktů a zvýšit dovednost jejich zvládání ve třídě 4. ročníku, kde působím jako třídní učitelka. Využiji dotazník "Naše třída", záznam a analýzu konkrétních situací, rozhovor se žáky a analýzu vlastního reflektivního deníku. Pro zlepšení sociálních dovedností žáků využiji metody a techniky zejména osobnostní a sociální výchovy, které budu pravidelně zařazovat do výuky žáků.
Vybrané skalní lezecké oblasti České republiky a možnosti jejich ochrany
KRČMÁŘOVÁ, Tereza
Předložená práce se zabývá vybranými lezeckými oblastmi České republiky, charakterizuje tyto oblasti z hlediska jejich polohy i převažujícího typu horniny, přibližuje vlastnosti jednotlivých hornin, a to včetně jejich náchylnosti k porušení přírodními i antropogenními vlivy. Obsahem práce je i stručné seznámení s historií skalního lezení na našem území a přiblížení rozdílů v technice lezení a užívaném lezeckém materiálu na různých typech hornin. Část je poté věnována možnostem ochrany často nevratně poškozených vybraných skalních oblastí, kde je mimo jiné zahrnuta i fotografická dokumentace některých typů poškození, doplněná o komentář.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 148 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
5 KRČMÁŘOVÁ, Tereza
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.