Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Cross-cultural perception of sexual dimorphism in human face
Fiala, Vojtěch ; Kleisner, Karel (vedoucí práce) ; Králík, Miroslav (oponent) ; Lobmaier, Janek Simon (oponent)
Evoluční psychologie předpokládá, že lidské chování se skládá z funkčních a vzájemně propojených adaptivních nástrojů, které pomáhají jedinci přežívat a rozmnožovat se. Takovým adaptivním nástrojem může být lidská tendence připisovat ostatním psychologické charakteristiky na základě rysů obličeje. Pohlavní typičnost obličeje, individuální zastoupení rysů obličeje s ohledem na dané pohlaví (muž/žena), ovlivňuje další připisované vlastnosti. Tématem této práce je potenciální funkční souvislost mezi pohlavně dvojtvárnou strukturou obličeje, vnímanou pohlavní typičností a fyziologickými a behaviorálními koreláty. Práce je uvozena literární přehledem. Za ním následují tři již publikované studie (Studie 1-3). Studie 4, odevzdaný rukopis, neprošla dosud recenzí a nebyla publikována. Pátá studie, též již zveřejněná, je uvedena jako "Apendix". Studie 1 (Fiala a kol. 2021) porovnávala vliv vnímané "pohlavní typičnosti" a měřené tvarové pohlavní dvojtvárnosti na hodnocení atraktivity v pěti vzdálených zemích. Hodnotitelé a stimuly pocházeli vždy ze stejné země. Vnímaná femininita žen byla napříč zeměmi považována za atraktivní. Naproti tomu jsme odhalili značné mezikulturní rozdíly v preferenci vnímané mužské maskulinity. Také vliv tvarové pohlavní dvojtvárnosti se lišil mezi kulturami i pohlavími. Studie 2...
Úroveň porozumění základům genetiky a molekulární biologie u žáků gymnázií a druhého stupně základních škol
Machová, Markéta ; Ehler, Edvard (vedoucí práce) ; Zrzavá, Magda (oponent) ; Králík, Miroslav (oponent)
Genetika je součástí sekundárního vzdělávání již desítky let. Výzkumy výsledků přírodovědného vzdělávání ale již delší dobu poukazují na to, že žáci si z výuky odnášejí různé typy miskoncepcí bez pochopení základních principů dědičnosti a genetiky. To vede k jejich neschopnosti správně se orientovat a rozhodovat v běžných životních situacích, které se tématu týkají. V českém prostředí podobně jako v zahraničí však chybí kromě hlubší diagnostiky těchto problémů především zjištění jejich původu, což brání tvorbě efektivních preventivních opatření vedoucích ke zlepšení výsledků vzdělávání. Cílem práce bylo v několika dílčích analýzách zjistit současný stav výuky genetiky v sekundárním vzdělávání v ČR, a to na úrovni kurikula, učebnic, výsledků výuky (žákovského porozumění tématu), podmínek výuky a vlivu způsobu výuky na žáky. Hlavním použitým výzkumným nástrojem byl dotazník pro žáky kombinující testové a postojové položky, dotazník pro učitele zjišťující jejich vztah k výuce a jaké podmínky pro ni mají a dále obsahová analýza příslušných dokumentů vzdělávání ovlivňujících (kurikul a učebnic). Výsledky analýz poukázaly na několik problémů na více úrovních vzdělávání, které v mnoha ohledech sdílí český vzdělávací systém se zahraničím. Předně nejsou v rámci tématu genetiky v národním kurikulu (RVP)...
Analýza vědomostí žáků základních a středních škol a interpretace evoluční biologie učiteli v České republice, Anglii a Skotsku
Hlaváčová, Lucie ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Králík, Miroslav (oponent) ; Švecová, Milada (oponent)
Z pohledu didaktiky biologie má tematika evoluce významnou roli, jelikož se díky svému integračnímu charakteru dotýká soudobého paradigmatu přírodovědného vzdělávání. Dizertační práce proto věnuje pozornost edukativním aspektům z oblasti evoluční biologie. Vzhledem ke skutečnosti, že výběr vzdělávacího obsahu i pochopení a vnímání vědeckých zákonitostí může být ovlivněno sociokulturním kontextem, je celkový výzkum prováděn v komparaci s Velkou Británií. Hlavní cíl dizertační práce je realizován třemi navazujícími analýzami. V prvé řadě je provedena komparace výskytu a obsahu definic vybraných evolučních pojmů v českých a britských učebnicích přírodopisu a biologie (16 českých a 16 britských učebnic), jejíž data jsou vyhodnocena pomocí obsahové analýzy a hierarchické shlukové analýzy. Následně je uskutečněno srovnání rozsahu interpretace a pojetí výuky evolučních témat českými a britskými učiteli prostřednictvím dotazníkového šetření (350 českých a 122 britských učitelů) a polostrukturovaných rozhovorů (10 českých a 7 britských učitelů). Nakonec je pomocí dotazníkového šetření realizována komparace vědomostí a názorů českých a britských žáků na specifická evoluční témata (964 českých a 97 britských žáků). Statisticky významná rozdílnost v odpovědích českých a britských respondentů je ověřena...
Vylepšení procesu digitální podpory použitím osvědčených postupů přístupem ITIL, Kanban a TOC v multikulturním prostředí
Králik, Miroslav ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Kalantar Hormozi, Kaveh (oponent)
Mnoho společností dnes musí čelit vylepšování podnikových procesů, neustálému odstraňování systémových překážek a identifikaci úzkých míst v systému, které bráni efektivnímu dosahování stanovených cílů. V této diplomové práci popíšu, jak jsme se v společnosti s podobnými problémy vypořádali, v našem případě v oddělení správy a podpory webových aplikací pro jednoho mezinárodního klienta. V první kapitole představím základní informace o historii, prostředí, v kterém pracujeme, dále jednotlivé aktivity, které jsou každodenní součástí zmíněného procesu. Následně popíšu všechny překážky a úzká místa systému identifikovaná v původním procesu a návrh řešení a vylepšení pro jejich efektivní odstranění. V poslední kapitole shrnu dosažené výsledky po průběžné implementaci navržených vylepšení, zda byla plánovaná očekávání naplněna a jaký pozitivní nebo negativní vliv dané změny přinesly.
Maven repository management
Králik, Miroslav ; Pavlíček, Luboš (vedoucí práce) ; Pecinovský, Rudolf (oponent)
Touto bakalářskou prací chci poukázat na velmi používaný nástroj v souvislosti se sestavováním projektů v Javě v komerčním nebo nekomerčním prostředí. První část je zaměřena na nástroj Maven, který je používán pro desktopové nebo webové projekty. Mým hlavním cílem je představit jeho účel, princip fungování a roli, kterou představuje při celém životním cyklu sestavování daného projektu. K tomu patří i popis jeho výhod a nevýhod použití a v případě použití, namodelování jeho komunikace se vzdálenými Maven úložišti bez a s implementovaným manažerem úložišť. Ve druhé části se budu zabývat popisem nejznámějších manažerů Maven úložišť, konkrétně Apache Archiva, Sonatype Nexus, JFrog Artifactory a uvedu jejich funkční možnosti. Těchto manažerů se budu snažit porovnat navzájem a uvedu jejich výhody a nevýhody vzhledem k technice řešení nejdůležitějších funkcí. Poslední částí, kterou zpracuji je podrobný popis instalace a základních nastavení aplikace Sonatype Nexus a také se budu snažit najít řešení problémové situace při migraci dat a stávajících uživatelů z Apache Archiva.

Viz též: podobná jména autorů
6 Králik, Michal
2 Králik, Miroslav
1 Králík, M.
2 Králík, Marek
21 Králík, Martin
2 Králík, Michael
6 Králík, Michal
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.