Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Photo Tampering
Egenes, Rune ; Silverio, Robert (vedoucí práce) ; Kolář, Viktor (oponent)
How secretly manipulated images can affect our personal environment and challenge our history and knowledge.
The work of Sebastiao Salgado - Humanism, Document and Art.
Estevez, Lazaro ; Silverio, Robert (vedoucí práce) ; Kolář, Viktor (oponent)
The work of the Brazilian photographer Sebastiao Salgado is worldwide know. Exhibited all over the planet in photo galleries and street shows, published in book and magazines, his photographs have made their author a celebrity and a photographer who is not only labelled as a documentrary one, but the author of work that is certain times elevated to the category of art, dispayed in museums, and sought agter by art collectors.
Arthur Tress
Kovačevič, Danica ; Kolář, Viktor (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Danica Kovačevič se ve své diplomové práci zabývá významným představitelem světové fotografie, Arthurem Tressem. Krom prezentace komplexního a vyčerpávajícího přehledu Tressova fotografického díla je cílem předkládané práce zhodnocení autorova svébytného pojetí odkazu surrealistů a jeho osobní přínos k rozvíjení tezí tohoto hnutí. Následně se pak autorka pokouší o vlastní teoretickou interpretaci díla Arthura Tresse. V úvodní části předkládané diplomové práce, Osobnost Arthura Tresse, autorka zmiňuje životopisná data, události a takové aspekty osobnosti Arthura Tresse, jež jsou podle ní signifikantní pro jeho budoucí umělecký vývoj. Navazující část, Tvorba Arthura Tresse, se již detailně zabývá vlivy, východisky a procesem konstituování umělcovy tvůrčí metody (Arthur Tress v kontextu vývoje surrealismu ve fotografii, Zrození fotografa) a podrobným rozborem jednotlivých tvůrčích období (Inscenovaná figurativní fotografie, Koláže, Pozdní tvorba). Vycházejíc z paradoxní skutečnosti, že osobnost Arthura Tresse v běžných interpretacích získává atribut ?mistra duchovního vidění a inscenovaného surrealismu?, ovšem umělec zároveň sám sebe nazývá fotografem etnografickým či dokumentárním, a s poukazem na fakt, že všechny jeho fotografické práce obsahují prvky jednoznačné výtvarné, často surrealistické a imaginativní, se autorka pokouší rozklíčovat základní elementy poetiky Arthura Tresse a co nejpřesněji ji vymezit vůči surrealistické estetice, s níž je umělec často uměle spojován, a zároveň nabídnout vlastní, hlubší interpretaci jeho tvorby.
Dokumentární fotografie
Kumermann, David ; Dvořák, Tomáš (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent) ; Kolář, Viktor (oponent)
Práce se snaží uchopit dokumentární fotografii jako svébytnou fotografickou praxi. Výchozím bodem textu, axiomem který určuje uvažování o tématu je přesvědčení, že fotografický dokument je založen na snaze o vyloučení manipulativních zásahů. Obecné chápání problému manipulace vychází z představy fotografie jako automatického otisku fotografované skutečnosti. Pokud však reflektujeme úlohu fotografa v procesu vzniku fotografického obrazu, ukáže se jako nedostatečné chápat manipulaci jako mechanický zásah do (pouze zdánlivě) automatického procesu, nýbrž jako etický problém. Význam fotografie vždy funguje v kulturním kontextu. Jednotlivý obraz je mnohoznačný, náchylný k ideologickému manipulativnímu zneužití. Fotografický dokument se nevyslovuje jednotlivou fotografií, ale souborem, který vytváří složitější, ale zároveň přesnější sdělení. Toto je pole, na kterém je nutné manipulaci fotografie promýšlet. Ukazuje se nutnost chápat autorství jako odpovědnost za sdělení. Autorství není dáno jen pořízením snímku, ale také tím, že fotografie autor vybral. Exkurz do historie fotografie se pokouší nejprve vymezit, jak přistoupit k samotnému hledání genealogie dokumentu. Uvažuje se o procesu kultivace ?jazyka? fotografie a jeho schopností nést určité typy významu. Žurnalistická fotografie a dokument se vynořily jako jedna praxe, ale dokumentaristika jako autonomní projev, jak ji známe dnes, získala svou autonomii právě až na základě oddělení od žurnalistiky. Otevírá se otázka pozice dokumentu vzhledem k umění a k praxi žurnalistické fotografie. Závěrem se pojednává dokumentární fotografie jako proud, zahrnující různé tendence a přístupy k tématu. Navrhují se různé instrumenty, jak tuto vnitřní rozrůzněnost reflektovat. Řeší se také tradiční pojetí dokumentu vzhledem k praktikám, které se snaží liberalizovat jeho pojímání a zahrnout do něj nové tendence, které stojí na manipulaci fotografického významu. Dokumentární fotografie představuje koncept autentického vztahování ke světu, které stojí na odpovědnosti autora za to, co fotograficky říká. To představuje fundament dokumentaristiky. V tomto světle je fotografický dokument tvarem, který je třeba poměřovat nejen kritérii estetickými, ale také co do jeho pravdivosti.
Jiří Víšek
Příhodová, Tereza ; Musilová, Helena (vedoucí práce) ; Kolář, Viktor (oponent)
Fotografická tvorba brněnského fotografa Jiřího Víška. Rozhovory s autorem. Soustředění návaznosti tvorby na pražské FAMU s pozdější tvorbou specifických fotografických portrétů významných osobností české inteligence.
Neznámá lotyšská fotografie
Gravlejs, Ivars ; Silverio, Robert (vedoucí práce) ; Kolář, Viktor (oponent)
Lotyšská fotografie v celé její historie velmi provinciální a zaostalá v porovnání s fotografií světovou. V průběhu téměř sta let zde převažoval pictoriální styl a nedal se vypozorovat žádný pokrok. Přesto pořád existuje naděje, že se v budoucnu naleze další z archívů některého neznámého výjimečného fotografa, ztracený ve zmatku 1 a 2 světové války.
The border between socially oriented document and the subjective photographs
Verlak, Tanja ; Silverio, Robert (vedoucí práce) ; Kolář, Viktor (oponent)
If we agree that personal is political, where is than the border between the social and the subjective document?
Současné politické umění a fotografie v ČR
Matějková, Daniela ; David, Jiří (vedoucí práce) ; Kolář, Viktor (oponent)
Práce se věnuje uměleckým projektům, které lze označit za politicky angažované a jejichž podkladem nebou součástí je midium fotografie.
Contemporary British photography
Tomše, Bojana ; Kolář, Viktor (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
The theoretical dissertation is an overview of photographic practice from the 1990´s until the befinning of 21st century in the British nations.
Danish contemporary photography
Aligrudić, Alen ; Silverio, Robert (vedoucí práce) ; Kolář, Viktor (oponent)
Denmark is a country of 5 milion people with an unique "Scandivavian welfare model" and a place with a lot of space for artists as well. There are many young people who use photography at their means of expression.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
16 KOLÁŘ, Vojtěch
16 Kolář, Vojtěch
16 Kolář, Václav
1 Kolář, Václav Bc.
6 Kolář, Vít
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.