Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Školní hodnocení na 1. stupni ZŠ
Zemanová, Zuzana ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Kalbáčová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce má teoreticko-výzkumný charakter. Zabývá se školním hodnocením na l.st.ZS. Klíčová slova Hodnocení - školní hodnocení - žák - motivace Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Projektové vyučování na 1. stupni základní školy
Ludvíková, Jana ; Kalbáčová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá projektovou metodou a možnostmi jejího využití na 1. stupni ZS, konkrétně pro 2. - 5. ročník. V teoretické části popisuji historii projektového vyučování, druhy projektů, přednosti a nedostatky projektů. V praktické části uvádím 10 projektů s uvedením témat, cílů, pomůcek, popisů a s podrobným popisem činnosti učitele a žáků. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Žák mladšího školního věku a jeho sociometrický status
Reimarová, Michala ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Kalbáčová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce má teoreticko-výzkumný charakter. Je zaměřena na žáka mladšího školního věku, sociální skupinu a školní třídu. Práce se zabývá vztahem mezi pozicí žáka ve třídě a školním hodnocením. Závěry jsou založeny na výsledcích průzkumu žáků 1. stupně základní školy.
Historie malotřídní školy v Hradištku
Štefková, Marcela ; Kalbáčová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Tato diplomová práce má ukázat, jak je uvedeno v názvu, historii málotřídní školy v Hradištku na Nymbursku. Škola byla v pohnutých letech "normalizace" zrušena, přestože patřila svým vybavením mezi nej lepší málotřídní školy na nymburském okrese. Likvidace málotřídních škol u nás nebyla motivována pouze snahou ušetřit náklady na její provoz, ale diktována úsilím po zajištění politického dozoru nad učiteli, soustředěnými na velkých školách pod dohled a kontrolu prověřeného ředitele, který organizoval jejich každoroční politické školení. Po roce 1989 byla započata rozsáhlá přeměna českého školství nesená v duchu humanizmu a demokracie. Změnou politické situace a především zvýšeným zájmem jednotlivých obcí, kde byly málotřídní školy po několik století, opět docházelo k jejich znovuzřízení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Rozpracování vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět v Rámcovém vzdělávacím programu
Součková, Jana ; Kalbáčová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
V této diplomové práci se snažím odpovědět na otázku, jak vidím uplatnění zásad RVP ve své pedagogické praxi za současných podmínek a při použití stávajících učebních materiálů. Podávám zde v proto stručný přehled učebnic s akreditací MSMT, s nimiž se nyní ve školách pracuje a které byly pochopitelně napsány i vydány dříve, než byl vytvořen RVP. V přehledu uvádím učebnice vzdělávacích programů základní škola, obecná škola i národní škola. Obsah předmětů prvouka i vlastivěda se u jednotlivých koncepcí příliš neliší a všechny zhruba odpovídají i RVP. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Pozice žáka ve školní třídě v závislosti na jeho školní úspěšnosti
Ozoemena, Miloslava ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Kalbáčová, Jaroslava (oponent)
Základní škola pokládá základy vzdělání pro budoucí život. Děti se tu učí nejen matematiku, český jazyk, a další důležité předměty, ale také jak se chovat mezi lidmi. Základy sociálních dovedností a vědomostí, které dítě v budoucím životě potřebuje, jsou pokládány právě tady. Často je škola pro dítě prvním místem, kde se setká a poprvé jedná se svými vrstevníky a zkušenosti takto získané potom využívá celý život v zaměstnání, v rodině, mezi přáteli. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Žák mladšího školního věku a jeho sociometrický status
Reimarová, Michala ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Kalbáčová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce má teoreticko-výzkumný charakter. Je zaměřena na žáka mladšího školního věku, sociální skupinu a školní třídu. Práce se zabývá vztahem mezi pozicí žáka ve třídě a školním hodnocením. Závěry jsou založeny na výsledcích průzkumu žáků 1. stupně základní školy.
Multikulturní výchova - Africká odysea
Brožová, Zuzana ; Kalbáčová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Diplomová práce s názvem Multikulturní výchova je práce pojednávající o postavení společnosti k problémům multikulturality, o integraci, o zařazování multikulturního vzdělání do kontextu českého školství, o pomoci minoritám. Je to také práce mapující jeden den v základní škole se zaměřením na multikulturní výchovu. Charakter práce je teoreticko-empirický. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Do části teoretické a do části praktické. V první teoretické části jsou tři kapitoly zabývající se pojmy multikulturní výchovy, dále podmínkami realizace multikulturní společnosti v praxi, třetí kapitola mapuje organizace a společnosti pro podporu multikulturní společnosti. V druhé praktické části jsou kapitoly o hlavních přípravách a seznámení se s účastníky projektu, kapitola samotného projektu a kapitola o tom, jak by to všechno ještě šlo udělat jinak. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Problematika integrace vietnamských dětí do ZŠ
Hervertová, Kristina ; Kalbáčová, Jaroslava (oponent) ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce)
První část diplomové práce je zaměřena na problematiku vietnamské minority jako specifické části občanské společnosti. Od vymezení základních pojmů spojených s multikulturalitou a multikulturní výchovou se dostává možnostem a podmínkám pedagogické realizace interkulturní výchovy v České republice a zahrnuje i souvislost s globální výchovou. Poskytuje také základní informace o Vietnamu (VSR), jeho historii, minulé i současné politické a kulturní situaci a dotýká se česko-vietnamských vztahů. Zahrnuje základní informace o migrantech z VSR, jejich současné životní podmínky v ČR a zabývá se otázkou integrace do české společnosti. Cílem praktické části je zjistit u učitelů I. stupně vybraných škol, jaký je stav českého jazyka u vietnamských dětí, jak si vedou ve školní práci, jaké je jejich postavení v třídním kolektivu, zda oni sami zařazují multikulturní témata a uplatňují je spolu se speciálními metodami ve výuce. Dále zjistit jak se tyto děti samy cítí ve vztahu češtině, spolužákům a školní práci.
Prostředí třídy
Boušková, Alena ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Kalbáčová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá sociálním a fyzikálním prostředím školní třídy a školy. Teoretická část charakterizuje edukační prostředí a dále stručně popisuje metody zkoumání psychosociálního klimatu na prvním stupni základních škol. Praktická část se zabývá aktuálním sociálním klimatem za použití standardizovaného dotazníku "Naše třída - Aktuální forma" a fyzikálním klimatem za použití autorského dotazníku a vyhodnocuje získané výsledky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 KALBÁČOVÁ, Jana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.