Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.08 vteřin. 
Vnímání značky Gambrinus
Odložil, Jan ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Křítková, Soňa (oponent)
Cílem této diplomové práce je analyzovat vnímání značky Gambrinus spotřebiteli v rámci českého trhu s pivem a na základě zjištění formulovat doporučení vlastníkům značky pro maximalizaci hodnoty značky a zlepšení jejího vnímání. V teoretické části je popisována značka obecně, její strategické řízení a metody výzkumu. V praktické části je popisován český trh s pivem se zaměřením na skupinu Plzeňský Prazdroj. Dále je analyzována značka Gambrinus z hlediska jejích hodnot, marketingových kampaní a postavení na trhu. V závěrečné kapitole je prováděno kvantitativní a kvalitativní šetření pro zjištění vnímání značky Gambrinus spotřebiteli na českém trhu. Na základě zjištění jsou formulována doporučení pro vlastníky značky.
OUTSOURCING IT PRACOVNÍKŮ NA ČESKÉM TRHU PRÁCE V ROCE 2015
Obořilová, Veronika ; Bartůsková, Lucia (vedoucí práce) ; Křítková, Soňa (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na dnes velmi důležitý a rozšířený IT sektor na českém trhu práce a pojednává o častém řešení problematiky zaměstnávání IT pracovníků: outsourcingu. Teoretická část této práce řeší vývoj a celkový přístup k outsourcingu. V praktické části je uveden právní rámec outsourcingu v České republice. Uvedena je definice ICT sektoru, včetně jednotlivých podoborů IT sektoru s jejich individuálními specifikacemi a představení společnosti EI-PRAGUE, s.r.o., jejíž databáze IT specialistů společně s daty Českého statistického úřadu, je dále využívána k samotným kalkulacím. Tyto kalkulace napomáhají k rozebrání výhod a nevýhod outsourcingu a to jak z pohledu pracovníka zaměstnaného na hlavní pracovní poměr nebo jako osoba samostatně výdělečně činná, ale také z pohledu poskytovatele IT specialistů, státu a zdravotních pojišťoven. Provedená srovnání mají protichůdné výsledky. Z pohledu pracovníka je téměř ve všech ohledech výhodnější pracovat na živnostenský list jako osoba samostatně výdělečně činná, zatímco z pohledu příjmů státu a zdravotních pojišťoven je naopak výhodnější, pokud budou tito pracovníci v zaměstnaneckém vztahu na hlavní pracovní poměr.
Analýza trhu PR agentur v ČR v letech 2013-2015
Jakubcová, Klára ; Loužek, Marek (vedoucí práce) ; Křítková, Soňa (oponent)
Práce analyzuje trh public relations v České republice mezi lety 2013 až 2015 na základě dostupných dat. Data pocházejí z oborového průzkumu pro Asociaci PR agentur a z účetních uzávěrek vybraných agentur. Hlavní hypotéza je, že tržní struktura na českém trhu PR agentur je monopolistická konkurence, protože je zde nehomogenní produkt, velké množství agentur, žádné vstupní bariéry a agentury nemají tržní moc. Hypotézu jsem testovala vypočtením koncentračního koeficientu a Herfindahl Hirschmanova indexu. Obě metody potvrdily hlavní hypotézu o monopolistické konkurenci na tomto trhu. Práce obsahuje také žebříček TOP 10 PR agentur na českém trhu dle obratů. Z něj vyplývá, že největší agenturou byla v roce 2013 Bison & Rose a v letech 2014 a 2015 AMI Communications. Na základě komparace změn v příjmech agentur sdružených v rámci APRA a cen za jejich služby mohu konstatovat, že mezi lety 2013 až 2015 došlo k 18% růstu příjmů agentur, což bylo způsobeno větším množstvím zakázek a nikoliv zvyšováním cen.
Analýza vlivu zemědělství na národní hospodářství ČR v letech 2010 - 2014
Škrabánek, Matěj ; Šlajs, Jan (vedoucí práce) ; Křítková, Soňa (oponent)
Tématem práce je analýza vlivu zemědělství na českou ekonomiku v souvislosti s mezinárodními sankcemi proti Ruské federaci a jejím odvetným embargem na dovoz potravin. Teoretická část definuje současný stav českého zemědělství a hlavní změny po vstupu České republiky do EU. Dále je popsán vývoj tzv. ukrajinské krize a podoba mezinárodních sankcí zavedených během konfliktu. Nechybí definice základních pojmů a metodologie k praktické části. Ta se pak zabývá samotnou komparační analýzou ukazatelů, jako je podíl na HDP, vývoj cen zemědělských výrobců, zaměstnanosti, mezd a ekonomické výsledky sektoru v letech 2010 - 2014 (podle dostupnosti dat je u některých ukazatelů zahrnuta i část roku 2015). Práce dochází k verifikaci hypotézy, přičemž klasifikuje postavení zemědělství v národním hospodářství v posledních letech.
Analýza vlivu vzdělání na výši mzdy v České republice
Tománková, Martina ; Mirvald, Michal (vedoucí práce) ; Křítková, Soňa (oponent)
Hlavním cílem této práce je zjistit, zda a jakým způsobem vzdělání ovlivňuje mzdu. Z logické úvahy a dosavadních studií vyplývá, že existuje pozitivní korelace mezi dosaženým vzděláním a výší mzdy jednotlivce. Studie se však ve velikosti vlivu liší a v České republice doposud není mnoho prací, které by se tímto tématem zabývaly. Tato diplomová práce je založena na vlastním dotazníkovém šetření, ze kterého bylo získáno celkem 521 pozorování. Průzkum probíhal v období březen-květen 2015. Data byla následně analyzována a metodou intervalové regrese byla prokázána pozitivní závislost dosaženého vzdělání na výši mzdy. Při dosažení bakalářského vzdělání se mzda jedince zvýší v průměru o 8 % oproti jedinci se středoškolským vzděláním s maturitou. Pokud jedinec dosáhl magisterského/inženýrského titulu, jeho mzda je v průměru vyšší o 21,9 % než mzda jedince, jehož nejvyšší dosažené vzdělání je středoškolské s maturitou. Při analýze byla také zjištěna genderová mzdová mezera. Dle výsledků mají ženy v České republice o 21,3 % nižší mzdy než muži. Práce se dále zabývá dosažením vysokoškolského vzdělání pro jedince starší 26 let. Regresní analýzou bylo prokázáno, že získání bakalářského stupně vzdělání zvyšuje pro tuto skupinu mzdu více (o 14,4 %) než při analýze na celém data setu. A naopak získání magisterského/inženýrského titulu zvyšuje pro tuto skupinu mzdu méně (o 17,3 %). Součástí této práce byl také výpočet návratnosti investice do vysokoškolského vzdělání. Za použití metody vnitřního výnosového procenta, byla zjištěna míra návratnosti 8,3 %.
Body image a jeho role ve specifické subkultuře
Bátorek, Miroslav Štefan ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Křítková, Soňa (oponent)
Bakalářská práce přináší kompletní a ucelený pohled na problematiku body image -- jaké jsou faktory jeho utváření, jeho formy i jeho důsledky, především pak způsoby a možnosti jeho využití v marketingové praxi (resp. v tržním prostředí). Hlavním předmětem zájmu je body image v gay subkultuře. Cílem této práce tedy je, zjistit a vysvětlit roli body image v této specifické subkultuře a jeho vliv na chování a rozhodování jedinců v rámci ní. Výsledky výzkumu budou porovnány s výsledky zahraničních studií na toto téma, čímž bude dokázána či vyvrácena možnost jejich aplikace na české prostředí.
Vývoj privatizačního procesu elektro-energetiky v ČR v letech 1990-2011
Večerníková, Markéta ; Zeman, Karel (vedoucí práce) ; Křítková, Soňa (oponent)
Cílem bakalářské práce je analyzovat vývoj privatizačního procesu elektroenergetického sektoru v České republice od počátku 90. let až do roku 2011. Východiskem bude stav elektroenergetiky před rokem 1989 a následný privatizační proces a významné majetkoprávní změny v tomto sektoru až do současnosti. Majetkoprávní změny v elektroenergetice jsou předmětem zájmu a diskuzí jak odborníků, ekonomů a politiků, tak i každého občana jako odběratele elektrické energie. V teoretické části této práce vysvětlím pojmy a definice související s tématem transformace českého hospodářství i s předmětem energetiky. Charakterizuji transformační proces, včetně všech jeho pilířů, přičemž důraz zde budu klást na změny vlastnických práv. V praktické části práce nejprve charakterizuji důležité souvislosti ve vývoji elektroenergetiky a analyzuji stav tohoto odvětví před rokem 1989 do současnosti.
Význam public relations pro Ministerstvo financí České republiky
Křivánková, Zuzana ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Křítková, Soňa (oponent)
Cílem bakalářské práce bylo potvrdit či vyvrátit hypotézu o tom, zda jsou PR aktivity relations pro státní správu,konkrétně Ministerstvo financí České republiky, skutečně nutností a objasnit pak jejich význam. Teoretická část je zaměřená na vymezení pojmů týkajících se obecně public relations a poté public relations ve státní správě. Praktická část je věnována nejdříve popsání činnosti oddělení Komunikace MF ČR, jež zajišťuje ministerstvu PR aktivity, a poté dotazníkovému šetření a analýze jeho výsledků. Práce je zaměřená převážně na funkce PR aktivit ve státní správě, které jsou předpokladem fungování moderní demokratické společnosti, neboť vláda se musí zodpovídat občanům ze své činnosti. Výsledkem této práce je tvrzení, že public relations pro MF ČR skutečně nutné jsou.
Společná zemědělská politika EU se zaměřením na trh mléka a mléčných výrobků v letech 1984 - 2011
Dvořáková, Erika ; Zeman, Karel (vedoucí práce) ; Křítková, Soňa (oponent)
Hlavním cílem této práce je analyzovat Společnou zemědělskou politiku EU (SZP), principy jejího financování a organizace. Analýza bude provedena se zvláštním zřetelem na odvětví mléka a mléčných výrobků, kde budou porovnány vývoje cen komodit v závislosti na změnách SZP. Společná zemědělská politika je v současné době velmi diskutované a aktuální téma týkající se všech členských států EU. Trh mléka a mléčných výrobků je ovlivněn reformami SZP, v současné době je jeho vývoj značně nejistý a stále probíhají významné změny. Z tohoto důvodu jsem se tématem rozhodla zabývat. Teoretická část práce bude pojednávat o principech ekonomické regulace, charakterizovány budou nástroje zásahů státu do cen, včetně minimálních cen, vývozních subvencí, státních intervenčních nákupů, produkčních kvót. Zkoumání SZP, zejména pak trhu mléka a mléčných výrobků bude předmětem praktické části bakalářské práce. Bude zde vymezena pozice SZP v rámci společných politik EU, principy, cíle, financování a historický vývoj této politiky. Analýze budou podrobeny zvláště reformní kroky v sektoru mléka, intervence na trhu a stanovování referenčních kvót jak v ČR, tak i v ostatních zemích EU.
Public relations ve státní správě: Komunikační strategie Prahy 3
Kunová, Martina ; Kubala, Ondřej (vedoucí práce) ; Křítková, Soňa (oponent)
Práce popisuje vztahy s veřejností, nejdůležitější komunikační nástroje public relations a věnuje prostor také médiím v České republice. Podrobně rozebírá komunikaci institucí veřejného sektoru, její konkrétní specifika a omezení. Na závěr první části jsou upřesněny rozdíly mezi státní správou a samosprávou a nastoleno téma komunikace pod vlivem politiky. Praktická část analyzuje současné nastavení komunikační strategie městské části Praha 3. Zabývá se konkrétním využitím jednotlivých komunikačních nástrojů a jejich fungováním v praxi. S pomocí odborníků pak v rámci další kapitoly nachází cesty, které vedou k efektivní komunikaci orgánu veřejné správy. Závěrečná část práce na základě mediálního auditu hodnotí celkovou strategii městské části Praha 3 a předává ji doporučení pro její lepší nastavení a efektivní fungování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.