Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 86 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití kompozitních materiálů pro stavbu rámů jízdních kol
Plundrák, David ; Juliš, Martin (oponent) ; Němec, Karel (vedoucí práce)
Bakalářská práce shrnuje základní informace o kompozitech a o výrobě kompozitního rámu jízdního kola. Uvedeny jsou mechanické, fyzikální a chemické vlastnosti. Práce zahrnuje porovnání kompozitních materiálů s ostatními materiály a udává přehled o jejich použití ve veloprůmyslu.
Hodnocení mikrostrukturních parametrů ložiskových ocelí s ohledem na jejich mechanické vlastnosti a životnost
Hroš, Michal ; Juliš, Martin (oponent) ; Klakurková, Lenka (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je hodnocení vlivu mikrostrukturních parametrů ložiskových materiálů s důrazem na hodnocení karbidické fáze s využitím předpisu SEP 1520. Úvodní teoretická část se zabývá analýzou konkrétních skupin materiálů pro výrobu valivých ložisek. Pozornost je věnována jednotlivým skupinám ocelí, jejich mechanickým vlastnostem, výrobě, tepelnému zpracování,mikročistotě a především pak mikrostrukturním a makrostrukturním parametrům, které významným způsobem ovlivňují kvalitu ložiskových ocelí. Experimentální část bakalářské práce je detailněji fokusována zejména na vliv velikosti, morfologie a rozložení karbidické fáze v materiálech na jejich výslednou kvalitu a jejich systematické hodnocení.
Analýza degradačních procesů tyčí amortizéru
Sýkorová, Jitka ; Juliš, Martin (oponent) ; Klakurková, Lenka (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá analýzou degradačních procesů tyčí amortizéru synchronního generátoru. Úvodní teoretická část se zabývá popisem generátoru, analýzou materiálu, vlastnostmi mosazi pro výrobu tyčí amortizéru a možnými parametry ovlivňující degradaci tlumiče. Experimentální část bakalářské práce nejprve analyzuje poškozené tyče amortizéru s pomocí destruktivních a nedestruktivních technik, následně navrhuje nedestruktivní zkoušení přímo v provozu a zjišťuje závislost elektrických vlastností na struktuře vybraných materiálů.
Lomové chování tepelně ovlivněné oblasti heterogenního svarového spoje
Jelínek, Vladimír ; Válka, Libor (oponent) ; Juliš, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá mechanickými charakteristikami heterogenního svarového spoje. Jako experimentální materiál byl použit svarový spoj nízkouhlíkové oceli (22K), která je ve výchozím stavu feriticko-perlitická, a austenitické oceli. Vzorek byl hodnocen ve výchozím stavu a po žíhání simulující podmínky provozu. V experimentální části byl posouzen vliv žíhání na strukturu a mechanické vlastnosti, byl proveden detailní rozbor mikrostruktury pomocí světelné mikroskopie. Mechanické vlastnosti byly zkoumány také v obou stavech a to měřením mikrotvrdosti dle Vickerse a zkoušek lomové houževnatosti na CT tělesech.
Materiály a způsoby jejich svařování při výrobě rotorů parních turbín
Churý, Tomáš ; Řičánková, Veronika (oponent) ; Juliš, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce je literární rešerší shrnující současné poznatky o materiálech a způsobech jejich svařování při výrobě rotorů parních turbín. V úvodní části práce je sepsán historický vývoj od nejstaršího zařízení na výrobu páry až k sestrojení první parní turbíny. V další části práce je uveden přehled nejpoužívanějších kovových materiálů pro součásti parních turbín a také způsoby a metody jejich svařování v současné technické praxi.
Mechanické vlastnosti a struktura slitiny hliníku po tepelném zpracování
Roleček, Jakub ; Julišová, Martina (oponent) ; Juliš, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vlivem tepelného zpracování, především pak délky umělého stárnutí, na mechanické vlastnosti slitiny hliníku AlSi7Mg0,6. Jako experimentální materiál byly použity válcové zkušební tyče o průměrech 6 mm a 9 mm, které byl odlity do keramické formy připravené metodou vytavitelného modelu. Zkušební tyče byly odlity firmou Alucast, s.r.o., přičemž při odlévání byla použita touto firmou patentovaná metoda JF casting. U zkušebních tyčí bylo provedeno tepelné zpracování T6 dle normy AMS 2771C, přičemž po rozpouštěcím žíhání následovalo umělé stárnutí v délce od 2 do 12 hodin. K vyhodnocení vlivu délky umělého stárnutí na mechanické vlastnosti zkušebních tyčí obou průměrů byly použity metody světelné mikroskopie, měření tvrdosti dle Brinella, měření parametru DAS pomocí obrazové analýzy a také byla provedena statická zkouška tahem. Na základě provedených experimentů je možné konstatovat, že nejoptimálnějších hodnot mechanických vlastností bylo u zkušebních tyčí, jak o průměru 6 mm tak o průměru 9 mm, dosaženo po 10 hodinách umělého stárnutí.
Korozní poškození austenitických ocelí
Vykoukalová, Tereza ; Juliš, Martin (oponent) ; Klakurková, Lenka (vedoucí práce)
Základním požadavkem kladeným na korozivzdorné oceli je vysoká korozní odolnost v agresivních prostředích. Práce je zaměřena na samostatnou rozsáhlou skupinu korozivzdorných ocelí - ocelí s austenitickou matricí. Zvýšená pozornost je věnována koroznímu napadení a rychlosti koroze u tří vybraných materiálů s austenitickou matricí ve čtyřech různých korozních prostředích (30% roztok kys. sírové, octové, dusičné a chloridu sodného). Ke studiu korozní degradace materiálů bylo využito metody světelné mikroskopie.
Struktura a vlastnosti tlakově litých odlitků z hořčíkové slitiny AZ91
Růžička, Josef ; Juliš, Martin (oponent) ; Doležal, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá hodnocení vlivu licích parametrů tlakově litých odlitků z hořčíkové slitiny AZ91 z hlediska dosažení optimálních mechanických vlastností, struktury a výskytu slévárenských vad
Kompozitní materiály používané při výrobě automobilů
Rendek, Marek ; Juliš, Martin (oponent) ; Němec, Karel (vedoucí práce)
Bakalárska práca pojednáva o použití jednotlivých druhov kompozitov v odvetviach automobilového priemyslu. V prvej časti je zameraná na úvod do problematiky kompozitných materiálov, spôsoby výroby, ich výhody a nevýhody. Druhá časť práce sa sústredí na konkrétne aplikácie v automobilovom priemysle. Vo finálnej časti je zhodnotená budúcnosť a celkový pohľad na kompozitné materiály v oblasti automobilov.
Využití obrazové analýzy při hodnocení degradace niklových superslitin
Řičánková, Veronika ; Juliš, Martin (oponent) ; Němec, Karel (vedoucí práce)
V provozních podmínkách spalovacích turbín proudových motorů jsou lopatky oběžných kol namáhány časově, teplotně a napěťově proměnnými cykly zatěžování. Během provozu jsou lopatky vystaveny řadě degradačních vlivů, zejména vysokoteplotní korozi, únavovým procesům a creepu. Předložená práce se zabývá studiem struktury lité superslitiny INCONEL 713 LC, podrobené creepovým zkouškám. Strukturní změny (degradace) byly hodnoceny s pomocí obrazové analýzy. Creepovými zkouškami niklové superslitiny Inconel 713 LC při konstantním zatížení v rozsahu teplot 750 až 950°C byly modelovány provozní podmínky žárových částí, používaných v plynových turbinách a turbokompresorech. Po lomu zkušebních tyčí byly metodami světelné a elektronové mikroskopie a obrazové analýzy analyzovány změny ve struktuře v závislosti na době, teplotě a aplikovaném napětí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 86 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Juliš, M.
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.