Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Umíme si naslouchat: komunikační interakce a vzájemnost v Montessori školách
Hillebrandová, Petra ; Samek, Tomáš (vedoucí práce) ; Dvořáková, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá komunikačními interakcemi v Montessori školách v Česku. Popisuje specifické prostředí Montessori přístupu a základní principy a tradici Montessori školství. Zabývá se pojmy komunikace a důvěra, které blíže rozpracovává. Cílem práce je sledování, jak se v Montessori školách aplikuje respektující/partnerská komunikace, která pomáhá budovat zodpovědnost žáků a ovlivňuje míru důvěry. Respektující způsob komunikace vychází ze základních principů Montessori pedagogiky a konceptu respektovat a být respektován. V práci jsou představeny jednotlivé respektující způsoby komunikace, které se v Montessori školách využívají, a komunikační interakce, kterými se vytváří vzájemná důvěra mezi účastníky komunikačních aktů v těchto školách. Práce staví na studiu odborné literatury, přičemž takto získané poznatky propojuje s informacemi získanými etnograficky během krátkého vlastního polo-zúčastněného pozorování. Toto pozorování bylo realizováno v Montessori škole nacházející se v Praze a v Montessori škole nacházející se ve středně velkém severočeském městě. Výsledky pozorování ukázaly, že respektující komunikace, kterou dodržovaly obě pozorované Montessori školy, buduje zodpovědnost a zvyšuje míru důvěry mezi účastníky komunikačních aktů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.