Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 99 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Inhibující a facilitující strach v matematice u žáků gymnázií.
Kratochvílová, Aneta ; Pavelková, Isabella (vedoucí práce) ; High, Radka (oponent)
Ve školním prostředí se u žáků běžně setkáváme s různými podobami strachu. V odborné literatuře je žáky zažívaný strach tematizován jako testová úzkost a strach ze selhání. Školní strach je spojován jak se zhoršeným výkonem žáků, tak s jeho potenciálním zlepšením. Cílem této práce je zmapování vztahu mezi žáky prožívaným strachem v hodinách matematiky, jejich prospěchem a dalšími motivačními proměnnými. Soustředili jsme se na odlišení facilitujícího strachu, tj. pro výkon prospěšného, a strachu inhibujícího, který výkon oslabuje. Sběr dat proběhl formou dotazníkového šetření se zapojením žáků druhého ročníku čtyřletého gymnázia a odpovídajícího ročníku šestiletého gymnázia. U žáků jsme zjišťovali jejich postoje k matematice, míru prožívaného strachu, průměrnou známku z matematiky, učební motivaci k předmětu a BIS/BAS senzitivitu, která je zastupujícím ukazatelem facilitujícího a inhibujícího strachu. K zmapování strachového momentu jsme využili otevřené otázky. Výsledky ukazují na souvislost mezi žáky prožívaným strachem, postojem k matematice, částečně i učební motivací a jejich průměrnou známkou v tomto předmětu. Úspěch v předmětu matematika má nejsilnější vazbu k oblibě předmětu, motivaci a k nadání pro předmět. Neúspěch v předmětu je spojován s obtížností a strachem. Teoretická východiska,...
Zvládání stresu u studujících 2. ročníku bakalářského studia
Podveská, Lucie ; High, Radka (vedoucí práce) ; Vozková, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá zvládáním stresu u studentů druhých ročníků vysokých škol. teoretické části je práce zaměřena na teoretické poznatky, tedy na definici stresu, jaké stresory ho způsobují, na stres na akademické půdě, tedy jaké stresory působí na studenty na vysokých školách a také na prevenci a samotné metody zvládání stresu. Praktická část je zaměřena na samotnou výzkumnou část, kterou jsem pojala pomocí polostrukturovaného rozhovoru a jeho následným zpracováním pomocí otevřeného kódování. Výzkumný vzorek tvořilo celkem e věku Samotný hlavní cíl je rozložen na několik dílčích oblastí a těmi jak studenti vnímají stres, studenti prožívají stres, jak stresující studenti vnímají studium, jaké metody používají pro vyrovnávání se se ak moc je studium pro studenty přehlcující. výzkumu vyplývá, že oslovené často používají metody, které naleznete odborné literatuře, ale často bez aniž by věděl , že se přímo jedná o doporučené metody na zvládání také definoval je stresující studium pro studenty se často odvíjí od oboru, který studují. A jako hlavní a největší stresor, který se u studentů vyskytuje je ten akademický. KLÍČOVÁ SLOVA ládání stresu, stresory, akademický stres
Problémové užívání médií u dětí mladšího školního věku
Malečková, Helena ; Lukavská, Kateřina (vedoucí práce) ; High, Radka (oponent)
This thesis focuses on children's problematic media use (PMU). It applies to children between 6 to 10 years old. It examines children's problematic media use itself, its measuring tools as well as actual addiction diagnoses "Gaming Disorder" and "Internet Gaming Disorder" in systems ICD-10 and DSM V. It also includes a chapter about parent practice (parental warmth and control) that is often linked to PMU. Theoretical frame "Interactional theory - Childhood Problematic Use" (IT-CPU) is presented and used for the research. Aim of the study is a presentation of new screening questionnaire (Intrusive Smartphone Use, ISU) and evaluation of its psychometric characteristics. Based on the ISU the thesis detects a group of risk users. Subsequently, it verifies whether there is an association between PMU and selected factors (child's sex, education level of parent, parental warmth and control, screen time). Statistically significant associations between children's PMU and parental warmth, parental control and screen time, has been found, no other associations were confirmed. Child's mean screen time was 250 minutes per day (intact group), mean screen time of child from risk group was 375 minutes per day. KEYWORDS problematic media use, children's PMU, Intrusive Screen Use, parental warmth, parental control,...
Zkušenosti učitelek mateřských škol s integrací ukrajinských dětí
Bambasová, Nela ; Kučerová, Olga (vedoucí práce) ; High, Radka (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá začleňováním dětí s odlišným mateřským jazykem, konkrétně ukrajinských dětí příchozích po vypuknutí válečného konfliktu na Ukrajině. V teoretické části, která má čtyři hlavní kapitoly nejprve vymezuji, koho považujeme za dítě s odlišným mateřským jazykem, proč je nazýváme právě tímto termínem a jak funguje jejich vzdělávání v českých mateřských školách. Dále v ní píši o socializaci dětí a o aktuálních zprávách o Ukrajincích v českých školách. Na to navazuji druhou a třetí kapitolou, ve které se zabývám státními institucemi a neziskovými organizacemi nabízející podporu v tématu začleňování dětí s odlišným jazykem. Poslední kapitola popisuje různé metody výuky a typy organizací výuky. V praktické části je prezentován výzkum, který byl proveden metodou dotazníkového šetření. Hlavním cílem mého výzkumu bylo zjistit, jaké jsou zkušenosti učitelek se začleňováním ukrajinských dětí. Z odpovědí víme, že i přes různé potíže jsou zkušenosti učitelů vesměs pozitivní a učitelky to berou především jako novou zkušenost v jejich praxi. ABSTRACT This bachelor's thesis deals with the integration of children with a different mother language, specifically Ukrainian children arriving after the outbreak of the war in Ukraine. In the theoretical part which has four main chapters I first...
Nadaní žáci v základním školství
Mňuk, Kamil ; High, Radka (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
Stěžejním tématem této práce je problematika žáků s nadáním a mimořádným nadáním a jejich vzdělávání v základních školách. Teoretická část práce se zabývá terminologií, modely nadání, charakteristickými projevy nadaných žáků, kognitivními i mimointelektovými znaky i specifickou skupinou nadaných dětí, kterou tvoří zejména žáci s dvojí výjimečností a podvýkonností. Rozebírá rovněž edukační a vzdělávací potřeby nadaných, poskytuje přehled legislativních podkladů, s tím souvisejících, a uvádí odborníky doporučované přístupy, které se mohou směrem k žákům nadaným v povinném školním vzdělávání efektivně uplatnit. Cílem výzkumné části je prostřednictvím dotazníků vlastní konstrukce analyzovat zkušenosti pedagogů - výchovných poradců - s nadanými žáky na základních školách v regionu Rychnov nad Kněžnou, zároveň analyzovat jejich postoje, přístupy a orientaci v problematice i to, jak probíhá nominace a identifikace těchto žáků a jak jsou podporováni při svém vzdělávání. Výzkum doplňují kazuistické snímky nadaných dětí, vzniklé na podkladě rozhovorů s jejich rodiči, které se orientují rovněž na přístup ke konkrétním žákům v kontextu nadání na základních školách. Výsledky výzkumu poukazují na aktuální stav problematiky, která souvisí nejen s nominací a identifikací žáků s nadáním či mimořádným nadáním na...
Komunikační metody učitelů na druhém stupni ZŠ ve vztahu k dialogické výuce
Votický, Petr ; Duschinská, Karolina (vedoucí práce) ; High, Radka (oponent)
Diplomová práce analyzuje úroveň některých komunikačních metod učitelů na druhém stupni ZŠ, které by měly vést ke zlepšení a k vyváženější vzájemné komunikaci. Podstatou a cílem práce je zkoumat přítomnost dialogické výuky vybraných učitelů. Práce nabídne zajímavé porovnání teorií s reálným zjištěním. V teoretické části popisuji používání komunikačních forem s využitím prvků dialogické výuky. Představuji a vysvětluji prvky, které podle odborníků vedou ke stimulaci, k zapojení myšlení žáků, které mají vliv na jejich učení a porozumění. Dialogická výuka se liší od klasické IRF struktury učitelským a žákovským přístupem pomocí práce s otázkou a zpětné vazby v procesu učení. Hledám některé odpovědi na otázky, jaké komunikační faktory ovlivňují učení žáků pomocí učitelské komunikace. Popisuji teoretické principy, vybrané příklady, metody a jejich následné výsledky při použití v praxi nebo ve výzkumu. Zároveň uvádím výhody a důvody použití. V praktické části prostřednictvím kvalitativního šetření analyzuji zvukové nahrávky z výuky a rozhovory s učiteli i žáky. Rozlišoval jsem mezi otevřenými a uzavřenými otázkami, přítomností argumentace nebo zapojování kognitivních schopností. Vše je proloženo vlastním pozorováním využívaných komunikačních metod vybraných učitelů. Zjišťuji uplatňování aktuálních...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 99 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.