Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 123 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zvyšování a prohlubování kvalifikace sociálních pracovníků ve veřejné správě ČR
Krušinská, Kristýna ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Havrdová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce Zvyšování a prohlubování kvalifikace sociálních pracovníků ve veřejné správě ČR Abstrakt Práce se zabývá problematikou rozvoje lidských zdrojů ve veřejné správě České republiky. Zaměřuje se především na zvyšování a prohlubování kvalifikace sociálních pracovníků. Obsahuje přehled příslušné legislativy a její vliv na tuto oblast. Popisuje také aktuální trendy a jejich uplatňování ve veřejné správě jak na celostátní úrovni, tak na jednom konkrétním sociálním odboru. Základním východiskem praktické části práce je cyklus systematického vzdělávání. Jsou v ní uvedena zjištění, ke kterým došlo na základě analýzy dokumentů, které se na tomto pracovišti k dané problematice vztahují, rozhovorů s pracovníky a focus groups, kterých se zúčastnili. Výsledkem jsou doporučení jednak směřovaná k zavedení systematického vzdělávání na tomto odboru, jednak určená pro všechny pracovníky, kteří mají zájem o rozvoj vzdělávání na svém pracovišti.
Metafora v supervizi
Vávrová, Lenka ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Valenta, Milan (oponent)
Předkládaná diplomová práce na téma Metafora v supervizi je členěna na dvě části. První část teoretická, uchopuje metaforu v jazykové rovině, její sémantickou rovinu a dále poté užití metafory v supervizi. Jak se ukazuje, tak metafora je často pojímána jako fenomén, jako obraz, či jako uchopení intrapsychických pochodů člověka. Sama metafora je často popisována metaforou a můžeme se tak lehce dostat do začarované spirály. Z této spirály nás právě vyvádí teoretická část práce, která zachycuje a kotví abstrakci metafory v reálném světě. Zkoumání metafory proběhlo formou kvalitativní výzkumné metodologie, a to konkrétně za použití metody IPA. Do výzkumného šetření bylo zařazeno 11 účastníků výzkumu, kteří byli záměrně vybráni na základě kriteriárního výběru. Součástí výzkumné strategie byla i nezbytná sebereflexe výzkumnice v prvotní fázi práce s daty pomocí dekonstrukce textu. V analýze dat můžeme najít nejprve předvýzkum a poté samotné kodifikování spojené s přímými citacemi. Toto je nejprve utříděno do přehledné tabulky pro lepší orientaci. V diskusi se poté zaměřujeme na odpovědi na hlavní výzkumný cíl, který se podařilo naplnit a na výzkumné otázky. Na ty je odpovídáno formou jakýchsi podkapitol, kde se zabýváme tím, kdy je a není vhodné metaforu použít, kdy je supervizor tvůrcem metafory, či...
Významné faktory podporující videosupervizi z pohledu supervizantů
Žaludek, Adam ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Pernička, Michal (oponent)
Předkládaná diplomová práce je zaměřena na faktory, které umožňují zdárný průběh supervize pomocí videokonference čili videosupervize. Cílem práce je poskytnout praktický nástroj supervizorům, který jim tyto podpůrné elementy může pomoci identifikovat, rozvíjet je a pracovat s nimi. V teoretické části práce je kybersupervize a její varianta videosupervize představena, je vyložena jejich historie, formy, modely a zejména podpůrné a limitující faktory, které ovlivňují jejich průběh. Na základě studia literatury byl formulován prototyp dotazníku mapující vnímání podpůrných faktorů videosupervize z pohledu supervidovaných. Epistemologicko-metodologickým východiskem je výzkum pro praxi (practice research), konkrétním design je smíšená studie s kvalitativní a následující kvantitativní částí. Kvalitativní část využila obsahové analýzy dat získaných z dvou ohniskových skupin, a tyto výsledky byly následně využity pro precizaci původní verze dotazníku, který byl elektronicky distribuován. Data z obou částí výzkumu byla použita pro formulaci praktického doporučení pro supervizory, jak mohou přispět k zdárnému průběhu videosupervize pomocí podpůrných faktorů, které vnímali supervidovaní jako nezbytné. Výsledky jsou diskutovány, včetně návrhů dalších cest výzkumu. Klíčová slova: Kybersupervize, Videosupervize,...
Zavádění supervize na psychiatrickém oddělení v okresní nemocnici
Barošová, Petra ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Brnula, Peter (oponent)
Cíli této diplomové práce jsou zavedení supervize na psychiatrické oddělení a sledování, zda v souvislosti s realizací supervize dochází k nějakým změnám. První z cílů je především organizačně praktický, respektive vyžadující citlivost pro proces supervize a jeho začlenění do kontextu organizačních procesů i organizační kultury. K naplnění druhého cíle bylo využito standardních metodologických postupů prostřednictvím kvantitativního měření a došlo k porovnání zvolených dat na počátku a v závěru sledovaného procesu zavádění supervize. U sledování změn při zavádění supervize se vycházelo z předpokladu specifických nároků psychiatrického ošetřovatelství na pracovníky, a proto bylo zvoleno sledování změn v odolnosti zaměstnanců vůči stresu, v důvěře a bezpečí v týmu, jejich reflektivitě a očekávání od supervize. Aby bylo možné zodpovědět praktickou otázku, jak se dařilo integrovat supervizi do celkového fungování oddělení, bylo třeba hledat odpovědi z pozice insidera a manažerky oddělení jak pomocí rozhovorů, případně záznamů z porad, tak i zaznamenání konkrétních indicií vypovídajících o interakcích mezi děním na oddělení a v supervizi. Teoretická část této práce si klade za cíl popsat a vysvětlit pojmy z oblasti supervize a psychiatrického ošetřovatelství, jež jsou relevantní pro zvolené téma...
Sociální pracovník jako člen multidisciplinárního týmu
Zámečníková, Barbora ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Havrdová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce se zabývá rolí sociálního pracovníka v nemocničním prostředí, konkrétně na Rehabilitační klinice při Fakultní nemocnice v Hradci Králové. Práce se zaměřuje na zmapování současné podoby fungování sociální práce na této rehabilitační klinice, roli sociálního pracovníka, obsah a význam práce ve spolupráci s ostatními členy multidisciplinárního týmu. Cílem teoretické části je seznámení se s profesí zdravotně-sociálního pracovníka a popsání jeho úlohy jako člena zdravotnického týmu a jeho spolupráci v rámci multidisciplinarity. Cílem empirické části je popsat současnou podobu sociální práce pohledem nejen sociálního pracovníka, ale i členů multidisciplinárního týmu. Cílem je zjistit, jak zdravotnický personál vnímá sociální pracovníky coby členy multidisciplinárních týmů a jak hodnotí vzájemnou spolupráci. Data byla získána prostřednictvím kvalitativní metodologie za užití polostrukturovaných a neformálních rozhovorů se členy multidisciplinárního týmu a se zdravotně sociální pracovnicí, která na klinice pracuje. Polostrukturované rozhovory jsou analyzovány pomocí otevřeného kódování a data následně rozdělena do kategorií. Výsledky výzkumného šetření jsou prezentovány v empirické části práce v rámci kategorií vzešlých z analýzy dat. Na základě výsledků jsou formulována doporučení, jež...
Spirituální péče v domovech pro seniory
Kellerová, Květa ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Matochová, Alžběta (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl prostřednictvím teoretického a empirického zpracování porozumět tomu, jak lze v rámci sociálních služeb domova pro seniory Diakonie Českobratrské církve evangelické podpořit nabídku duchovních programů pro seniory díky poznání principů, na jakých má být vystavena aktivita nabízená seniorům k naplnění jejich duchovních potřeb. Práce je členěna do dvou hlavních částí. První část práce nastiňuje teoretický základ. Definuje základní pojmy a vymezuje hlavní souvislosti mezi duchovními potřebami a možnostmi jejich uspokojení. Dále popisuje principy aktivizace a roli církví a církevních organizací v pastorační činnosti seniorů ve smyslu jejich duchovního doprovázení. Druhá, praktická část práce si klade za cíl pomocí kvalitativního přístupu metodou polostrukturovaných rozhovorů s pastoračními pracovníky, klienty domovů a zaměstnanci domovů odpovědět na základní výzkumnou otázku, týkající se formulace společných principů vedoucích k podpoře nabídky duchovních programů v rámci pobytových služeb pro seniory Diakonie Českobratrské církev evangelické. Klíčová slova: Stáří, domov pro seniory, duchovní potřeby, spiritualita, pastorace, pastorační pracovník, Diakonie Českobratrské církve evangelické 6
Supervize zaměřená na kazatele CB
Caklová, Kateřina ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Brnula, Peter (oponent)
Cílem diplomové práce je nalézt takovou formu, zaměření a způsob provádění supervize, ve které by kazatelé Církve bratrské (CB) mohli získat to, co potřebují pro své povolání a pro svůj osobní růst. K naplnění tohoto cíle je důležité porozumět kazateli CB v jeho prostředí a s jeho potřebami tak, aby mu mohla být supervize "šitá na míru". Teoretická část této práce si dává za cíl prozkoumat a popsat výchozí terén, kterým je organizace CB a povolání kazatele se všemi jeho aspekty majícími vliv na jeho službu. Dále popisuje konceptuální a organizační rámec kazuistiky a objasňuje východiska, z nichž supervizorka vychází. Zabývá se tématy pojetí supervize, reflexivity a bezpečného prostředí v supervizi. Praktická část formou rozšířené kazuistiky tří skupin kazatelů popisuje proces zavádění supervize pro kazatele CB. Podrobněji je zaznamenán proces první skupiny kazatelů, kde si supervizorka všímá potřeb kazatelů v kontextu supervize, které vyhodnocuje a v případě potřeby nastavuje změny, které zpětně hodnotí a reflektuje. Zařazení změn do procesu supervize a případné nastavování organizačních procesů pak sleduje u dalších dvou skupin. Výstupy z pozorování supervizorky, její zápisy ze supervize (field notes), reflexivní práce a zpětné vazby kazatelů jsou zdroje, které supervizorka interpretuje a...
Supervize jako zdroj podpory pro porodní asistentky
Královec Černá, Eliška ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Pastucha, Petr (oponent)
Tato práce je zaměřena na profesi porodních asistentek a supervizi v této profesi. Hlavním cílem bylo odhalit zdroje stresu a podpory vnímané porodními asistentkami v jejich práci a zjistit, zda může supervize skýtat zdroj podpory pro porodní asistentky. Teoretická část se zabývá nejprve kontextem vzniku profese porodních asistentek a dále pak současností této profese v ČR, zejména systémem vzdělávání a kompetencí, jak jej upravuje vyvíjející se legislativa. Pro možnost porovnání jsou, představeny též podmínky profese porodních asistentek ve vybraných zemích Evropy. Samostatné kapitoly jsou pak věnovány zdrojům stresu, se kterými se porodní asistentka při své práci potýká, pojmu resilience jako jeho protiváze a konečně také zdrojům podpory, které porodní asistentka při výkonu své profese může získávat. V empirické části práce je proveden kvalitativní výzkum pomocí techniky focus groups. Jeho cílem je popsat faktory, které působí jako zdroje stresu anebo podpory v profesi porodních asistentek, jak to ony samy vidí. Pomocí analytického příběhu je pak prezentován obraz zkušeností současné porodní asistentky zasazený do kontextu, představeném v teoretické části. Hlavní výsledky výzkumu poukazují na nejasné kompetence, nedostatečnou podporu a právní nejistotu v profesi porodních asistentek a také...
Řízení změny na středních školách vyučujících obory středních odborných učilišť.
Kosová, Zdenka ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Havrdová, Zuzana (oponent)
Cílem této diplomové práce je v teoretické části popsat řízení změny na středních školách vyučujících obory středních odborných učilišť na základě odborné literatury. V práci popisuji demografické, ekonomické a společenské vlivy, dále promítnutí změn ve společnosti do provozu školy. Na inovaci ve vzdělávání navazují i změny v personální práci, kde uvádím motivaci pracovníků, odměňování, společenský status, stres, syndrom vyhoření. Praktická část práce je věnována strategii řízení změny v oblasti náboru žáků, kde jsem vycházela z kvantitativního výzkumu, který jsem prováděla. V kvalitativním výzkumu jsem zjišťovala strukturu přijímaných žáků na střední školu a z toho vyplývajících nároků na učitele. Poněvadž z tohoto výzkumu vyplynuly vyšší požadavky na individuální přístup k žákům, navrhla jsem opatření, jak by se učitelé měli s těmito zvýšenými nároky vyrovnávat.
Rozvoj organizační kultury orientované na spoluúčast. (Reflexe života jedné ZŠ)
Žmolík, Michal ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Slavíková, Ivana (oponent)
Práce se zaměřuje na reflexi života jedné pražské základní školy a jeho změn v období jednoho a půl roku. Zvláštní pozornost je věnována kultuře školy a těm jejím aspektům, které souvisí se spoluúčastí zaměstnanců na řízení a rozvoji vzdělávacího procesu. Autor v práci nejprve sleduje jak je v literatuře pojímána organizační kultura obecně a následně se již konkrétně věnuje jednotlivým vlivům, které se podílejí na utváření školní kultury. V další části na školu nahlíží obecně jako na organizaci a zaměřuje se na vybrané vlivy působící na její fungování, k nimž nabízí jednak poznatky z odborné literatury, jednak vlastní reflexe. Druhá část je zaměřena na konkrétní základní školu. Reflexe se opírá o autorem realizované rozhovory s učiteli a průběžné záznamy z pozorování interakcí ve škole. Dále jsou popsány některé intervence, které činil autor v pozici školního psychologa po dohodě s vedením školy, a to za účelem zvolených změn v organizační kultuře. Změna je sledována též pomocí dotazníků. V závěru nabízí autor náměty jak utvářet ve škole kulturu zaměřenou na spoluúčast.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 123 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.