Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 48 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Design of a robotic snake construction
Pollák, Jakub ; Lang, Stanislav (oponent) ; Dobrovský, Ladislav (oponent) ; Hůlka, Tomáš (vedoucí práce)
This master’s thesis is a continuation of the author's bachelor's thesis "Design of a model of a robotic snake", a goal of which was the simulation of a robot created from parts of the Bioloid set and a demonstration of possible movements in the simulations. The aim of this thesis is the physical construction of the given robot and the experimental verification of its mobility by testing it on different surfaces. The first part of the thesis is focused on a summary of information about biological snakes and the use of robotic snakes in robotics. The second part describes the control method and the construction of the robotic snake. The last part deals with testing limits and overcoming obstacles. A conclusion is drawn from the results of the last part of the thesis.
Design of a robotic snake construction
Pollák, Jakub ; Lang, Stanislav (oponent) ; Dobrovský, Ladislav (oponent) ; Hůlka, Tomáš (vedoucí práce)
This master’s thesis is a continuation of the author's bachelor's thesis "Design of a model of a robotic snake", a goal of which was the simulation of a robot created from parts of the Bioloid set and a demonstration of possible movements in the simulations. The aim of this thesis is the physical construction of the given robot and the experimental verification of its mobility by testing it on different surfaces. The first part of the thesis is focused on a summary of information about biological snakes and the use of robotic snakes in robotics. The second part describes the control method and the construction of the robotic snake. The last part deals with testing limits and overcoming obstacles. A conclusion is drawn from the results of the last part of the thesis.
Využití virtuální reality v rámci průmyslu 4.0
Veškrna, Filip ; Škrabánek, Pavel (oponent) ; Hůlka, Tomáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o tématice průmyslu 4.0, využití technologie virtuální reality a vývojového prostředí Unity3D. V praktické části je vytvořena aplikace zajišťující spojení více osob ve virtuálním prostředí s možností využití brýlí virtuální reality nebo osobního počítače. Vytvořená aplikace obsahuje tři demonstrační scény ukazující možnosti využití, mezi které patří zasedací místnost, školní učebna a průmyslová hala. Každá ze scén je obohacena o specifické funkce.
Algoritmus Brain Storm Optimization: varianty a aplikace
Řezáč, Ladislav ; Hůlka, Tomáš (oponent) ; Kůdela, Jakub (vedoucí práce)
Práce obsahuje úvod do tématiky optimalizace. Věnuje se popisu hejnových a evolučních algoritmů a menšímu přestavení vybraných modelů. Následně se přesouvá k důkladnějšímu průzkumu momentálního stavu a historie jednoho z nových modelů této skupiny, přesněji algoritmu Brain storm optimization. Ten byl následně testován na citlivost jednotlivých parametrů a přesnost výsledků nalezených řešení napříč několika testovacími funkcemi. Na závěr byly nejlepší varianty BSO porovnány s dalšími algoritmy dle na výpočetních časů a dosažených výsledků.
Demonstrační úlohy pro pneumatické automatizační prostředky
Uhlíř, Miloš ; Parák, Roman (oponent) ; Hůlka, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na vytvoření podkladů pro výuku se zaměřením na automatizaci pomocí pneumatických automatizačních prostředků. Nejprve je nutné zjistit dostupnost a kvalitu volně dostupných materiálů zabývajících se stejným tématem. Na základě těchto zjištění poté vytvořit teoretický základ a na něj navazující demonstrační úlohy. Bylo požadováno, aby komplexnost této práce umožnila i úplnému laikovi pochopit základy návrhu a konstrukce pneumatických systémů a obvodů.
Simulace sestavování komponent ve virtuální realitě
Škubal, Karel ; Lacko, Branislav (oponent) ; Hůlka, Tomáš (vedoucí práce)
Virtuální realita je vytvořena oklamáním mozku pomocí zobrazení jedné scenérie na dvourozměrném obraze, přičemž pro každé oko je generován obraz z mírně posunuté perspektivy. Tímto je vytvořena iluze trojrozměrného prostoru, se kterým je za pomocí vhodného software možné i simulovat interakci s virtuálními objekty. Mezi možnou interakci objektů patří jejich sestavování, od obyčejného skládání krychlí na sebe, po různé propojování věcí určováním podmínek. V teoretické části této diplomové práce jsou vysvětleny a popsány možnosti práce s objekty ve virtuální realitě, včetně příkladů možných využití, a poté jsou porovnány některé softwarové nástroje pro tvorbu virtuálního prostředí. V praktické je více přiblížen proces vytváření modelů a podmínek pro jejich sestavování, včetně konkrétního postupu použitého pro vytvoření simulace montáže tří testovacích počítačových sestav s různou kombinací zvolených komponent s danými omezeními.
Edukace umělé inteligence v mimoškolní výuce
Szymeczek, Martin ; Hůlka, Tomáš (oponent) ; Lacko, Branislav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřená na problematiku umělé inteligence. Po první úvodní části jsou představeny klíčové pojmy a historický vývoj umělé inteligence od starověku až po současnost. Třetí část se zabývá vlivem umělé inteligence na Průmysl 4.0 a popisuje výhody a nevýhody implementace umělé inteligence. Ve čtvrté části se zabýváme výukou umělé inteligence na středních školách. Poslední, pátá část, představuje návrh posterů pro Vida! Brno, jakožto prostředek podpory výuky umělé inteligence mimoškolním vzděláváním.
Model of a laboratory in virtual reality
Molnár, Imrich ; Holoubek, Tomáš (oponent) ; Hůlka, Tomáš (vedoucí práce)
This Bachelor’s thesis is engaged in creating automation with robots in virtual reality. In the beginning, there is a brief research on the history of technology, the various use of VR technology in our time, alternatives for commercially achievable VR headsets, and various options to improve quality. The next section briefly describes industrial robots, their control, kinematics types, and a guide for choosing the right software for various use cases. The work is writing about an automation procedure for one and two SCARA robots, compatible with virtual reality with RoboDK software so that the program would be executable on a real robot. The base points will write, how we created and repaired models for active and interactive objects, testing of animation, software optimization for Oculus Quest 2 headset, and options to export this automatization project.
Non-state actors and their behaviour during the pandemic of COVID-19
Hůlka, Tomáš ; Ludvík, Zdeněk (vedoucí práce) ; Kocmanová, Markéta (oponent)
Diplomová práce se věnuje kvalitativnímu studiu a analýze násilných nestátních aktérů během pandemie Covid-19. Konkrétně se pace zaměřuje na zkoumání přizbůsobení se chování gangů v Rio de Janeiru, Brazílii, od počátku pandemie v Brazílii po následujících 6 měsíců. Cílem práce je hloubková a celistvá analýza vybraných aktérů skrze teorie násilných nestátních aktérů. Analýza je postavena na konceptu rebelokracie, definovanou Annou Archonou a změna v chování, vlivu a autonomii násilných nestátních aktérů je vyhodnocována skrze optiku rámce ARI vytvořenou Erselem Aydinlim. Rámec se zaměřuje na tři hlavní analytické kategorie- autonomii, reprezentaci a vliv zkoumaného aktéra. Primárně tato práce cílí na zjištění a odkrytí reakce a adaptace násilných nestátních aktérů za okolností globální pandemie a to zejména na lokální rovině. Za druhé je cílem této diplomové práce přispět a rozšířit současný výzkum věnovaný násilným nestátním aktérům na globální úrovni, zejména pak v oblasti Latinské Ameriky. Práce nabízí podrobný rozbor přizpůsobení se násilných nestátních aktérů pandemii. Diplomová práce zkoumá rostoucí legitimitu a autonomii těchto aktérů. Práce poskytuje čtenáři náhled do širšího historického kontextu vývoje násilných nestátních aktérů v Brazílii se záměrem prohloubit a ucelit porozumění...
Proherní stroj
Švik, Ondřej ; Hůlka, Tomáš (oponent) ; Cejpek, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a výrobou prototypu proherního automatu pro edukační účely. Proherní automat slouží k realizaci jednoduché hazardní hry. Jako platidlo automat přijímá a vyplácí proprietární žetony. Praktická část práce se věnuje popisu funkčnosti, designu, základním vlastnostem, konstrukci a softwarovému řešení. Popisuje fyzickou realizaci proherního automatu a výrobu potřebných součástek. Bakalářská práce obsahuje rešerši zabývající se hazardními hrami. Rešerši uzavírá rozbor závislosti na hazardu a prevence.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 48 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.