Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 68 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Vybrané psychologické aspekty mediace
Jaroš, Jan ; Höschlová, Eva (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
Bakalářská práce se zabývá popisem a analýzou psychologických aspektů přítomných v průběhu mediačního procesu, jakožto jedné z forem smírného řešení mezilidských konfliktů. Na mediaci je v práci nahlíženo jako na jednu z aplikovaných psychologických disciplín a za tímto účelem je s některými z nich jmenovitě komparována. Těžištěm práce je teoretická část popisující a analyzující vybrané psychologické aspekty mediace. Tato je v navazující praktické části doplněna o návrh výzkumného projektu, jenž čtenáře seznamuje s možností experimentálního ověření vlivu vybraných psychologických aspektů na mediační řízení. Cílem práce je nahlédnout mediaci coby aplikovanou psychologickou disciplínu a představit základní psychologické aspekty jež v rámci tohoto procesu probíhají a s nimiž musejí být praktikující odborníci obeznámeni.
Využití mobilních technologií k dosahování osobních cílů
Kytka, Igor ; Kulišťák, Petr (vedoucí práce) ; Höschlová, Eva (oponent)
Diplomová práce Využití mobilních technologií k dosahování osobních cílů se zabývá kom- plexním, vícestranným pohledem na mobilní aplikace určené na podporu fyzické aktivity u běžné populace. Čtyři hlavní kapitoly byly věnovány fyzické aktivitě ve vztahu k psychic- kému zdraví, podrobnému představení Transteoretického modelu změny chování, vývoji digi- tálních technologií a problematice realizace teoretických konceptů v mobilních aplikacích. V empirické části je prezentován kvalitativní výzkum, který se věnuje záměrům tvůrců vybra- ných mobilních aplikací a analýze přítomnosti psychologických konceptů změny chování v těchto aplikacích. Výzkumného cíle bylo dosaženo jen částečně, protože se od oslovených tvůrců nepodařilo získat odpovědi na zaslané otázky. Z analýzy samotných mobilních aplikací pomocí technik pro změnu chování je patrné uplatnění některých procesů změny. Klíčová slova Změna chování, motivace, procesy změny, mobilní aplikace, digitální technologie.
Zdroje technostresu a jejich souvislost s inhibujícími faktory při práci na dálku
Mihalko, Martin ; Šípová, Ivana (vedoucí práce) ; Höschlová, Eva (oponent)
4 Abstrakt Informační a komunikační technologie se v posledních letech stávají čím dál více nedílnou součástí pracovní činnosti téměř každého z nás. Pandemie viru SARS-CoV-2 do značné míry urychlila nástup digitálních technologií, které zaměstnanci v tak velkém měřítku dříve nevyužívali, a na které se museli adaptovat. Zvýšil se také počet zaměstnanců pracujících v různých formách režimu práce na dálku. Kromě pozitivních účinků v podobě zvýšení efektivity práce, flexibility zaměstnanců a usnadnění komunikace mezinárodních týmů je používání informačních a komunikačních technologií spjato s negativním aspektem v podobě technostresu. Tato práce se zabývá vztahem mezi různými způsoby organizace práce a zdroji technostresu a vztahem mezi zdroji technostresu a inhibujícími faktory technostresu u zaměstnanců, kteří pracují s informačními a komunikačními technologiemi. Pozornost je také věnována meziskupinovým rozdílům z hlediska technostresu. Data byla získána prostřednictvím online sebeposuzovacího dotazníku, který byl distribuován skrze sociální sítě 11 měsíců po rozšíření Covidu-19 v České republice. Dotazník se skládal z Inventáře zdrojů technostresu (Ragu-Nathan et al., 2008) a Dotazníku inhibujících faktorů zdrojů technostresu (Tarafdar et al., 2010). Výběr výzkumného vzorku byl nenáhodný příležitostný....
Diagnostické možnosti měření empatie se zaměřením na českou adaptaci dotazníku A Questionnare of Cognitive and Affective Empathy
Bartoš, Josef ; Höschlová, Eva (vedoucí práce) ; Jaroš, Jan (oponent)
Schopnost vžít se do druhého člověka, pochopit jeho emoční rozpoložení představuje základní sociální strategii každodenního života. Předkládaná práce se věnuje tématu empatie a psychodiagnostickým možnostem jejího měření. Za tímto účelem autor v přehledové části představuje výchozí teoretický rámec, aktuální pojetí termínu empatie založené na multidimenzionálním modelu. Navazuje představením existujících inventářů a věnuje se podrobněji A Questionnaire of Cognitive and Affective Empathy. Cílem empirické části bylo přeložit zmíněný dotazník a ověřit jeho psychometrické kvality na české populaci. Šetření se zúčastnilo 260 osob (57,7% žen), věkový průměr činil 30,73 let, směrodatná odchylka 9,6 let. Za účelem administrace byl inventář přeložen paralelním překladem třemi profesionály. Ověřována byla pětifaktorová struktura dotazníku pomocí konfirmační faktorové analýzy. Výsledky prokázaly poměrně dobrou shodu modelu s daty. Avšak z důvodu nedostatečných faktorových náloží bylo třeba odstranit 5 položek (3 položky z faktoru online simulation, 1 položka z faktoru proximal responsivity a 1 položka z faktoru peripheral responsivity); původní 31 položková verze inventáře má v českém překladu 26 položek. Reliabilita vnitřní konzistence byla ověřena pomocí Cronbachovo alfa: perspective taking (0,86), online...
Přístup zaměřený na člověka ve výzkumu osobnosti a predikce chování v online prostředí
Fousková, Petra ; Höschlová, Eva (vedoucí práce) ; Lukavský, Jiří (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zaměřuje na přístup zaměřený na člověka ve výzkumu osobnosti a na možnosti predikce chování v online prostředí. V teoretické části jsou popsány přístupy k popisu osobnosti, zejména přístup zaměřený na člověka (person-centered approach), analýza proměnných (variable-centered approach) a přístup zaměřený na konkrétního člověka (person-specific approach). Jsou zde také shrnuty výstupy tematicky relevantních výzkumných studií. V empirické části je popis explorativního výzkumu, jehož cílem je ověřit možnost predikce osobnostního typu uživatelů LinkedInu v kontextu přístupu zaměřeného na člověka, a to na základě analýzy jejich profilu a chování, které je s touto profesní sociální sítí spojeno. Ve výzkumu byly použity standardizované dotazníky HEXACO-PI-R a 4Elements Personality Inventory®. Na základě shlukové analýzy dat od 118 účastníků výzkumu byly vytvořeny 4 shluky vycházející z metody 4Elements Personality Inventory® popisující 52,2 % variability. Dále byly multinomickou logistickou regresí vytvořeny dva modely umožňující na základě informací o prediktorech předpovědět pravděpodobnost příslušnosti člověka k jednomu z těchto shluků. Na základě dat z HEXACO-PI-R bylo shlukovou analýzou vytvořeno 6 shluků popisujících 41,3 % celkové variability. Vhodný predikční model...
Spravedlnost a férovost v pracovním prostředí a nástroje sloužící k jejich měření
Pocar, Martin ; Höschlová, Eva (vedoucí práce) ; Jaroš, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá spravedlností a férovostí v pracovním prostředí. Teoretická část začíná úvodem do tématu, vymezuje, definuje stěžejní pojmy a dále uvádí, jaké jsou mezi nimi rozdíly. V následujících kapitolách je popsán výzkum spravedlnosti a férovosti od jeho počátku, který se datuje zhruba do poloviny minulého století, až po současnost. Teoretická část dále pokračuje důvody, které motivují jedince k přemýšlení o spravedlnosti a férovosti, jaké jsou konsekvence vnímané (ne)spravedlnosti a (ne)férovosti a nakonec uvádíme existující nástroje, které se používají k měření těchto fenoménů. Výzkumná část se zaměřuje na adaptování dvou hlavních, zahraničních metod (COJS a POJ) na české prostředí, ověření jejich psychometrických vlastností, provedení základní validizace a zjištění vztahů mezi nimi. Z důvodu validizace POJ a COJS jsme si stanovili i vedlejší cíl, a sice adaptování škál popisujících vztah k organizaci a nadřízenému a ověření jejich základních psychometrických údajů. Výsledky našeho výzkumu ukázaly, že 4faktorový model spravedlnosti (COJS) a 1faktorový model celkové férovosti (POJ) můžeme, i u námi vytvořené české verze, považovat za vyhovující, což odpovídá dříve provedeným zahraničním výzkumům a validizacím. Ověřili jsme vyhovující psychometrické vlastnosti nástrojů, velmi dobré...
Psychologické aspekty dopadu pandemie covid-19 na zaměstnance retailové společnosti.
Šíma, Adam ; Höschlová, Eva (vedoucí práce) ; Tefelnerová, Pavla (oponent)
Diplomová práce se zabývá dopady pandemie onemocnění covid-19 na zaměstnance retailové sítě, kteří v průběhu uzavření obchodů nemohli chodit do práce. Pomocí sebeposuzovacího dotazníku a zkrácené verze dotazníku resilience CD - RISC 10 jsme mapovali vybrané aspekty jako životní spokojenost, vnímání rizika onemocnění, týmovou spolupráci, prožívané emoce a jejich resilienci. Dotazníkové šetření jsme provedli v průběhu jarního a podzimního lockdownu. Výsledky jsme vyhodnocovali pomocí korelací, lineárních regresí a párového t- testu na vzorku n=199 osob v prvním sběru a n=192 osob v druhém sběru. Spárovat se nám podařilo 41 odpovědí. V rámci jarního šetření jsme nalezli několik významný korelací mezi proměnnými: vnímaná obtížnost lockdownu a vnímání onemocnění jako rizikového (r=0,313, p <0,001), spokojenost zaměstnance s komunikací ze strany nadřízeného a potřebu komunikovat (r=0,424, p <0,001) a pocit informovanosti ze strany firmy (r=0,545, p <0,001), vnímána obtížnost lockdownu slabě korelovala s emocí strachu (r=0,346, p <0,001). Pro proměnné životní spokojenost jsme nalezli dva statisticky významné prediktory: emoce smutku (p=0,004) a hněvu (p=0,039), pro proměnnou vnímanou obtížnost lockdownu jsme nalezli významné prediktory: vnímání onemocnění jako rizikového (p=0,001) a vnímaný význam emocí v...
Charakterový leadership z pohledu studentů Univerzity obrany a vojáků průzkumných jednotek
Heřman, Ondřej ; Höschlová, Eva (oponent)
Heřman, O. (2020). Charakterový leadership z pohledu studentů Univerzity obrany a vojáků průzkumných jednotek. Rigorózní práce. Praha: Univerzita Karlova. Charakter je obecně vyzdvihován jako klíčový aspekt vojenského leadershipu, ve výzkumu mu však dosud byla věnována pozornost jen okrajově. Tato práce se zabývá konceptem vedení založeným na charakteru leadera v prostředí pozemních sil. Literárně přehledová část sumarizuje dosavadní poznatky na toto téma, výzkumná část popisuje kvalitativně-kvantitativní studii s cílem mapovat charakterové stránky velitele významné pro vnímanou účinnost jeho leadershipu. Vzorek tvoří studenti 1. ročníku (n = 81) a 5. ročníku (n = 80) Univerzity obrany a vojáci 102. průzkumného praporu a 533. praporu bezpilotních systémů (n = 38). Nástroji sběru dat jsou otevřený dotazník, VIA Inventory of Strengths Revised (Peterson & Seligman, 2004), Dotazník přístupu k vedení lidí (Procházka, Vaculík, & Smutný, 2016) a autorův Character Strengths Leadership Inventory. Výsledky ukazují, že nejčastěji uváděnými poznávacími znaky, nejlepšími vlastnostmi a příklady charakteru velitele jsou spravedlivost, upřímnost, empatie, rozhodnost, nápomocnost a spolehlivost. Hlavními vnímanými charakterovými stránkami velitelů považovaných za nejlepší jsou upřímnost, vůdcovství, rozhled,...
Nákupní chování v automobilovém segmentu
Klementová, Jana ; Höschlová, Eva (oponent)
Cílem teoretické části rigorózní práce je obsahová a procesuální analýza nákupního chování. Obě uvedené analýzy poukazují na řadu vnitřních i vnějších vlivů, které vstupují do rozhodovacího procesu zákazníka, jehož výsledkem je či není koupě produktu. Práce popisuje nákupní chování již zažitých produktů, ale i nových technologií, které vstupují na trh. Výzkumná část práce je rozdělena na dvě části. První je zaměřena na analýzu faktorů, které ovlivňují nákup automobilu. Výzkum umožňuje identifikovat jednotlivé vlivy a poté stanovit důležitost těchto vlivů. Vzhledem k tomu, že do prodejního procesu vstupují i vlivy vnější, je zde analyzována percepce stejných rozhodovacích parametrů prodejci, kteří jsou součástí rozhodovacího procesu zákazníka a svými předpoklady jeho rozhodování také ovlivňují. Identifikované faktory jsou dále porovnány s Maslowovou hierarchií potřeb. Z výsledků výzkumu vyplývá, že existují rozdíly ve vnímání parametrů mezi majiteli jednotlivých značek a rozdíly mezi vnímáním důležitých parametrů zákazníky značky Mercedes-Benz a tím, jak tyto parametry vnímají prodejci značky Mercedes-Benz. Druhá část výzkumu mapuje výhody a nevýhody elektromobilů - zcela nového produktu, vstupujícího na trh. Implementaci nové technologie popisuje teorie Crossing the Chasm, která sleduje rozdíly...
Reliabilita a validita sociomapování komunikace: se zaměřením na vzájemné hodnocení uvnitř malých skupin
Höschlová, Eva ; Šípek, Jiří (oponent)
Název rigorózní práce: Reliabilita a validita sociomapování komunikace: se zaměřením na vzájemné hodnocení uvnitř malých pracovních skupin Autor: Mgr. Eva Rozehnalová, Ph.D. Školitel: MUDr. Mgr. Radvan Bahbouh, Ph.D. Abstrakt: Teoretická část práce nejprve stručně představuje téma skupinové komunikace a identifikuje faktory, které ji ovlivňují. Následné shrnutí poznatků z oblasti studia vlivu komunikace na výkonnost pracovních skupin dokládá nejen důležitost zkoumání skupinové komunikace, ale také rozvoje metod, které jsou schopny ji měřit. Text dále pokračuje přehledem takovýchto metod, přičemž zvláštní pozornost je věnována nejen jejich specifikům a vzájemným rozdílům, ale také údajům o jejich validitě a reliabilitě. Poslední kapitola teoretické části práce stručně popisuje metodu sociomapování v kontextu měření skupinové komunikace a rovněž shrnuje dosavadní poznatky z oblasti zkoumání její reliability a validity. Empirická část sdružuje celou řadu studií realizovaných za účelem ověření kvality nástroje sociomapování v oblasti skupinové komunikace. Na úrovni sociomapování jakožto vizualizační metody byla zjišťována přesnost translace numerických dat do vzdálenostní matice i shoda posuzovatelů při interpretaci sociomap komunikace v týmu. Studie prokázaly, že sociomapování poskytuje relevantní podklady o...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 68 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.