Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Elementární architektura / Galerie a muzeum architektury při FA VUT v Brně
Hertelová, Viola ; Eichlerová, Eva (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Téma, jež jsem si pro svou diplomovou práci zvolila, je kurátorování architektury jakožto možný přesah výuky architektury směrem k široké veřejnosti, ale i nástroj propojování institucí akademických i městských. Ve své práci budu zkoumat možnosti vzniku centra architektury v rámci Fakulty architektury VUT. Galerie a muzea architektury, potažmo nejrůznější další spolky a uskupení zabývající se architekturou, fungují často jako samostatné instituce. Já jsem se rozhodla řešit vznik podobného centra, jež jako takové v českém prostředí již řadu let chybí, cestou jeho zasazení do akademické půdy. V práci se budu nejprve věnovat teoretickému studiu možností prezentace a reprezentace architektury současně s novými přístupy v oblasti vystavování a kurátorování architektury. Následně se budu zabývat možnostmi propojení aktivit centra architektury a fakulty architektury. Cílem práce bude praktický návrh centra v rámci areálu VUT, pro který jsem zvolila prostor v blízkosti ulice Veveří v Brně známý též pod názvem Akademické náměstí. Pro koncipování návrhu centra bude pro mne důležitá analýza místa a nalezení možností jeho nového pojetí. Prostor Akademického náměstí je dnes v neutěšeném stavu a čeká na důležité gesto, jež místo dokáže sjednotit. Může jím být centrum architektury?
Elementární architektura / Architektura přijíždí
Ivkovičová, Natálie ; Eichlerová, Eva (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Cílem práce je najít vhodný způsob a řešení zprostředkování architektury a jejích širokých témat do životů veřejnosti. Navrhnout ideální prostor a vyhovující podmínky pro popularizaci nejen architektury, ale i oborů přidružených jako je umění, zahradní architektura a stavitelství, kde dojde k propojení všech těchto disciplín. Hlavní součástí návrhu je potom nalezení vhodného způsobu „přenosu“ architektury z velkých měst a těch, ve kterých je vyučována, do regionálních měst či vesnic. Tento způsob prezentace a sdílení by byl uskutečněn pomocí pojízdných pavilonů, které by tvořily mobilní ateliéry. Celý systém bude koordinován a spravován pod záštitou budovy, kde dojde ke srocování a modularizaci těchto mobilních pavilonů. Budova vytvoří „těžiště architektury“, kde se spojí všechny funkce do jedné. Tato centrála slouží jako doplňující funkce školám architektury, stavebního inženýrství, výtvarného umění a zahradní architektury. Dojde tedy ke spolupráci studentů napříč všemi obory s místem pro prezentaci a vystavování vůči veřejnosti.
Anenská brána
Illéš, Ján ; Eichlerová, Eva (oponent) ; Kopáčik, Gabriel (vedoucí práce)
Na v súčasnosti prázdne miesto Brna, na rohu ulíc Pekařská a Anenská, je navrhnutý polyfunkčný mestský blok. Urbanistické, architektonické a hmotovo-priestorové riešenie sa snaží rešpektovať mierku a kultúrno-historický kontext miesta. Navrhovanú nosnú funkciu bývania, oživujú doplnkové funkcie administratívy, obchodu a služieb v parteri. Nárožie je dôležitým kompozičným bodom a navrhovaný oblý a presklený tvar budovy bude tvoriť pohľadovú dominantu na priehľade z Pekařskej ulice. V mestskom bloku vzniká vnútorný priestor nádvoria, v ktorom je prezentované historické dedičstvo oporného múru návršia na ktorom stával kedysi kostolík. Prechod cez mestský blok je umožnený v trase bývalej uličky U sv. Anny. Nedostatok zelených priestorov vo vnútrobloku je nahradený pre obyvateľov a užívateľov vytvorením zelených striech. Architektonický výraz mestského domu sa snaží nadviazať na tradície moderny, typickej pre mesto Brno.
Obnova areálu Tasovického mlýna
Surovec, Martin ; Eichlerová, Eva (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Projekt se zabývá obnovou areálu Tasovického mlýna. Navržená strategie je rozdělena do několika fází, které reagují na nedokonalosti direktivního programování a nejistotu výsledku konvenční rekonstrukce. Důraz je kladen na postupnou transformaci pomocí různé doby trvání jednotlivých zásahů. Projekt se snaží pochopit a tlumočit rozdíly mezi dobou vzniku stavby a současnými potřebami.
Anenská brána
Šlosar, Viktor ; Eichlerová, Eva (oponent) ; Kopáčik, Gabriel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem studie polyfunkčního městského domu. Cílem je dotvoření nároží ulic Pekařské a Anenské v centru Brna. Z větší části bytový dům je doplněn o administrativní a komerční prostory společně s návrhem podzemních garáží. Soubor budov zároveň vytváří nové veřejné prostranství.
Hevlín – sídlo v krajině
Hajšmanová, Adéla ; Eichlerová, Eva (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Diplomová práce Vybité-nabité – nová energie pro celnici se zabývá návrhem areálu komunitního a kulturního centra reflektující specifika pohraničního venkovského regionu s přidruženou funkcí ubytování. Těžištěm práce je konverze dnes nevyužívané historické budovy celnice v blízkosti hraničního přechodu Hevlín-Laa an der Thaya na atraktivní místo sloužící především místním obyvatelům jako zázemí pro jejich aktivity a zároveň přinášející do regionu nový rozměr kulturního vyžití. Návrh dispozičních a provozních změn přizpůsobuje budovu nové funkci a zároveň vyzdvihuje některé kvality jejího současného stavu. Areál je doplněn novostavbou s funkcí ubytování určeného především vodákům a cyklistům cestujícím po mezinárodních cyklostezkách, které protínají řešenou lokalitu. K tomuto účelu slouží i nově navrhovaný sad-kemp obklopující budovy.
Hevlín – sídlo v krajině
Moutelíková, Veronika ; Eichlerová, Eva (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Koleje. Linie domů v mlze. Majestátná lokomotiva poháněná párou Přestože velká epocha parních strojů dávno skončila a vybudovaná železniční síť bohužel postupně ztrácí na své významnosti, tvoří tato část historie důležitou součást technické evoluce a její význam na proměnu lidské společnosti. Okolí nádražních budov jsou nyní tichými místy, kterými lidé pouze prochází za svým cílem. Tento problém řeší aktuálně i nádraží Hrušovany nad Jevišovkou-Šanov. Diplomová práce se zabývá projektem turisticky atraktivních objektů pro oživení lokality Hrušovanského nádraží nedaleko česko-rakouských hranic. Nové objekty inspirované párou jako elementem síly a pohybu doplňují zástavbu nádražní budovy a bytového domu. Společně dotváří další linii v půdorysu nádraží s kolejištěm.
Anenská brána
Valíček, Viktor ; Eichlerová, Eva (oponent) ; Kopáčik, Gabriel (vedoucí práce)
Bakalářská práce předkládá architektonickou studii polyfunkčního domu v Brně.
Jaroslavice – sídlo v krajině
Dočekalová, Veronika ; Eichlerová, Eva (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Hlavním tématem je Restart území Jaroslavicka a jeho širokého okolí, které se nachází v pohraničí jižní Moravy. Území se stalo díky hranicím mrtvým bodem na mapě. Problém je třeba řešit jako celek nikoliv jednotlivě a to jak z hlediska obnovy krajiny, tak z lidské podstaty. Tato práce se zaměřuje na lidskou podstatu a bytí v pohraničí. Zkoumá a analyzuje občanskou vybavenost. Doplňuje a obnovuje mnohdy chybějící složku – vzdělání. Navrhuje zcela nový systém školství a to od úplného začátku – mateřské školy po střední odbornou instituci. Chybějící střední škola nutí žáky dojíždět nebo se rovnou odstěhovat na internát do nejbližších měst jako je například Znojmo. Budují si vztah k městu a krajina se pro ně stává anonymní. Žáci pak nemají tendence se po škole navracet a kraj strádá. Řešení tedy spočívá v návrhu nového odborného vzdělání. Nejvhodnějším kandidátem pro umístění školy se staly Jaroslavice. Obec byla před válkou prosperujícím a významným bodem ve spojení Vídně a Brna. Toto spojení se však přerušilo pomyslným vztyčením hranic. Navržení česko-německé školy může vzájemnou spolupráci mezi zeměmi opět obnovit. Je založena na zcela novém systému vzdělání pro potřeby 21. století. Veškerá praxe se odehrává ve stávajících firmách okresu. Žáci poskytují firmám pracovním sílu a firma dává studentům na oplátku cenné zkušenosti. Toto řešení šetří finančními zdroji a může fungovat prakticky ihned. Škola je navržena na místě zbouraného panského dvora pod zámkem. Na této parcele je umístěna jak škola, potravinové centrum tak výzkumný ústav. Všechny tři instituce spolu vzájemně spolupracují a obnovují tak koncept panského dvora. Vzdělání je rozloženo do půdorysné stopy tvaru U s vnitřním menším dvorem a z poslední stravy pomyslně uzavřené velkým skleníkem. Každé křídlo je soběstačné a má jiný charakter. Západní křídlo je dvoupatrové. V přízemí se nachází knihovna s učebnami pro společenské vědy a srdce domu. Srdce domu je prostor pro konání divadel a představení. V druhém patře je vedení, které je orientované směrem do dvora a může kontrolovat denní režim. Vstupní prostřední křídlo obsahuje taktéž učebny společenských věd umístěné směrem do dvora pro případnou venkovní výuku. Jsou zde i učebny přírodních věd se svými specifickými potřebami. Poslední křídlo je určeno pro technické vědy a nachází se zde počítačové učebny. Toto křídlo vede do dolního patra, kde je zároveň pracovní vstup s parkovištěm. Skleník je neoddělitelnou součástí školy. Je určen jak pro veřejnost tak jako studentská učebna.
Hranice – redefinice městské struktury
Mokrá, Lucie ; Eichlerová, Eva (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Hranice na Moravě jsou maloměstem nacházejícím se v atraktivním prostředí chráněné krajinné oblasti Moravské brány. Okolní území tvoří obce vesnického charakteru, a tudíž můžeme Hranice považovat za místně významné spádové město regionu s potenciálem lokálního centra obchodu a služeb, kultury, vzdělanosti a v neposlední řadě také pracovních příležitostí. Skutečnost se ovšem liší od predikcí.Přesto, že se v obci nachází hned několik vzdělávacích zařízení produkujících každoročně absolventy, tedy i potenciální obyvatele Hranic, z důvodu nedostatečné diverzity pracovního trhu a nedůsledné urbanistické strategie rozvoje obce postupně dochází k deurbanizaci města a následně i ke společensko-kulturnímu úpadku Hranic. V návrhu navrhuji centrum řemesla, čímž se zabývám problematikou nízké úrovně řemesel v České republice a zároveň přežitého špatného obecného mínění o řemeslné práci. Institut řemesla do Hranic přináší příležitosti pro studenty a absolventy řemeslných oborů místních středních škol, zároveň i pro malé začínající živnostníky a širokou veřejnost.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Eichlerová, Eliška
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.