Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 112 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Postoje žáků a studentů SŠ k ragby
Bartůněk, Tomáš ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Crossan, William Morea (oponent)
Název: Postoje žáků a studentů SŠ k ragby Cíle: Hlavním cílem této práce je zjištění postojů a zájmu žáků a studentů středních škol o ragby. Dalším cílem je pak vytvoření doporučení pro zefektivnění náborů mladých hráčů do ragbyových týmů. Metody: Pro získání potřebných informacích ke zjištění postojů žáků a studentů SŠ k ragby bylo využito primárního výzkumu, konkrétně písemného dotazování. Výsledky: Na základě výzkumu byly zjištěny postoje žáků a studentů SŠ k ragby, konkrétně jejich zájem o tento sport, ochota ho vyzkoušet a bariéry jeho hraní. Výzkum také poukázal na neznalost ragby jedinců v cílové skupině a jejich vnímání tohoto sportu v porovnání se sporty jinými. Následně byly vytvořeny návrhy na zefektivnění náboru mladých hráčů k ragby. Klíčová slova: výzkum, zájem o sport, ragby, postoje studentů
Okolnosti vedoucí k odchodu mládeže z vybraného hokejového klubu
Rybář, Lukáš ; Crossan, William Morea (vedoucí práce) ; Ruda, Tomáš (oponent)
Název: Okolnosti vedoucí k odchodu mládeže z vybraného hokejového klubu Cíle: Hlavním cílem této práce je zjistit hlavní příčiny, jež vedly k odchodu hráčů z vybraného hokejového klubu. Případová studie se zaměřuje na všechny hráče, kteří ve věku 15 až 20 let klub v posledních pěti letech opustili. Metody: V rámci této práce byla využita kombinace kvantitativní a kvalitativní metody. Konkrétně byly pro získání dat využity elektronické dotazníky a polostrukturované rozhovory. Jednotlivé otázky byly vytvořeny na základě existujících studií, které se touto problematikou zabývají, a také odborných rad vedoucího práce. Výsledky: Hlavním důvodem pro odchod hráčů z klubu bylo nedostačující technické zázemí. Nejméně důležitými důvody byla vážná zranění, znemožňující pokračování ve sportovní činnosti a zájem o jiný sport. Z deseti nejdůležitějších důvodů je šest intrapersonálních, dva interpersonální a dva strukturální. Klíčová slova: Sportovní prostředí, práce s mládeží, organizovaný sport, motivace, financování sportu, sportovní účast
Sport jako výchovný prostředek
Blažek, Daniel ; Peřinová, Radka (vedoucí práce) ; Crossan, William Morea (oponent)
Název: Sport jako výchovný prostředek Cíle: Cílem bakalářské práce je zjistit a popsat na základě dostupné literatury a rozhovorů s trenéry a vychovateli, jak lze v praxi využívat sport jako výchovný prostředek. Metody: Teoretická část obsahuje rozbor literatury týkající se výchovného působení sportu. Na základě toho rozboru byly vybrány tři organizace (Ambassadors FC Praha, Skaut, Sokol). Tyto organizace byly vybrány, jelikož jejich cílem je výchova skrze sport, a zároveň mám s těmito organizacemi vlastní zkušenost. U těchto organizací byl proveden rozbor materiálů (webové stránky, časopisy, metodiky), aby bylo možné identifikovat hodnoty, cíle a výchovné směřování organizací. Dále byla prostudována literatura o psychologii a výchově, ze které vzešly oblasti, které jsou skrze sport nejsnadněji ovlivnitelné. Praktická část zjišťuje skrze polostrukturované rozhovory s jedním trenérem z každé vybrané organizace, jak vypadá jejich výchovná činnost v praxi. Dotazuji se na tři tematické okruhy: hodnoty a cíle organizace, využití sportu jako výchovného prostředku, nároky na trenéry a jejich další vzdělávání. Výpovědi respondentů jsou následně porovnávané s poznatky získanými v teoretické části práce. Výsledky: V teoretické části jsou shrnuty cíle a hodnoty jednotlivých organizací a rozbor jejich metodik...
Postoje a vnímání sportovních hodnot předávaných mezinárodními organizacemi
Petřinová, Vendula ; Crossan, William Morea (vedoucí práce) ; Bednář, Miloš (oponent)
Název: Postoje a vnímání sportovních hodnot předávaných mezinárodními organizacemi Cíle: Porovnat postoje a názory českých vysokoškolských studentů k současnému sportu zejména k hodnotám, jež ve skutečnosti předává a které by předávat v naší společnosti měl. Identifikovat podobnosti a odlišnosti mezi jednotlivými obory v hodnotách, které by podle nich měl sport předávat. Z práce by také mělo vyplynout, jestli pohled mladých lidí koresponduje s hodnotami propagovanými organizacemi, zabývajícími se touto problematikou: Mezinárodním olympijským výborem, Mezinárodním výborem pro fair play, Evropskou Unií a Organizací spojených národů. Metody: Zvolena byla kvantitativní metoda elektronického dotazování, kdy byl vytvořen dotazník na základě poznatků z části teoretické. K vytvoření dotazníku byl využit server Survio. Následně byl dotazník distribuován studentům různých oborů vysokých škol. Využity byly zejména studentské skupiny na sociální síti Facebook. V posledním kroku byla získaná data vyhodnocena a interpretována. Výsledky: Čeští vysokoškolští studenti si napříč obory uvědomují vnitřní hodnoty sportu, jako je fair play, týmovost a sebekázeň. Naopak hodnoty přidané ve většině případů nejsou vnímány téměř vůbec. Zde se jedná o hodnoty, jako je respekt k přírodním zdrojům, pomoc druhým a lidský...
Kariéra po kariéře profesionálních basketbalistek v kontextu českého basketbalového prostředí
Hrabětová, Anna ; Kaprálková, Michaela (vedoucí práce) ; Crossan, William Morea (oponent)
Název: Kariéra po kariéře profesionálních basketbalistek v kontextu českého basketbalového prostředí Cíle: Cílem diplomové práce je zjistit, jak již bývalé české profesionální basketbalistky prožívaly proces integrace do běžného života, faktory, které se do něj promítly, zdali byl proces de facto úspěšný, či se stále zcela neukončil, a pokusit se najít možnosti potenciálního usnadnění v období před, nebo během procesu ze strany jich samotných, stejně jako ze strany klubů, popř. zastřešujících organizací. rámci diplomové práce je použita metoda kvalitativního výzkumu dat za pomoci polostrukturovaného rozhovoru se šesti bývalými profesionálními Získaná data jsou následně interpretována a porovnána. Výsledky: Proces přechodu z profesionálního basketbalu do běžného života byl úspěšný u pěti respondentek a u jedné úspěšný nebyl, respektive se stále neukončil. Navzdory faktu, že se jedná o vysoce individuální problematiku, z výzkumu vyplývá, že pro usnadnění přechodu ze strany hráček je ideální při kariéře a alespoň částečně načerpat, pakliže je to časově možné, pracovní zkušenosti, byť jen na částečný úvazek. Velkou roli hraje i formování a ovlivňování rodinou již od mládí, vnitřní nastavení a priority. Signifikantní vliv mají podle výzkumu i zranění absolvovaná v mládí, jelikož připomínají pomíjivost sportovní...
Kompetenční profil trenéra snowboardingu
Veselková, Sára ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Crossan, William Morea (oponent)
Název: Kompetenční profil trenéra snowboardingu Cíl: Cílem této bakalářské práce je sestavení kompetenčního profilu trenéra snowboardingu na základě dat získaných elektronickým dotazováním sportovců, jejich trenérů, rodičů a dat čerpaných z odpovědí polostrukturovaného rozhovoru s profesionálním snowboardistou. Metody: Pro sběr dat byly využity dvě metody - elektronické dotazování a polostrukturovaný rozhovor. Dotazník byl zaměřen na tři výzkumné soubory (sportovci starší 15 let, trenéři, rodiče sportovců) a zahrnoval otázky na hodnocení 40 kompetencí. Polostrukturovaný rozhovor probíhal online a jeho respondentem byl profesionálním sportovec z mezinárodního týmu Red Bull. Výsledky: Výsledkem této bakalářské práce je vyhotovený kompetenční profil trenéra snowboardingu vhodný pro všechny dotazované věkové kategorie. Kompetenční profil zahrnuje kompetence, které byly respondenty ohodnoceny jako velmi důležité až nejdůležitější. Těchto kompetencí je dohromady 15. Zahrnují 7 schopností a dovedností (schopnost vysvětlit správné provedení, schopnost identifikace provedených chyb, schopnost motivace druhých, schopnost komunikace, umění jednat s lidmi, dovednost v jízdě na snowboardu a schopnost organizační činnosti), 5 znalostí (znalost pravidel snowboardingu, znalost terminologie, znalost zdravovědy a...
Pokrytí žen ve vybraných internetových článcích během Olympijských her v Pekingu 2022
Poláčková, Tereza ; Crossan, William Morea (vedoucí práce) ; Kaprálková, Michaela (oponent)
Název: Pokrytí žen ve vybraných internetových článcích během Olympijských her v Pekingu 2022 Cíle: Cílem této diplomové práce je analýza genderové vyváženosti článků publikovaných na dvou vybraných online sportovních serverech a na jejich sociálních sítích. Metody: Tato diplomová práce obsahuje analýzu sekundárních dat, kterými byly studie věnující se genderové problematice nejen v České republice, ale také v zahraničí. Články byly podrobeny obsahové analýze, jenž obsahovala kvantitativní, ale také kvalitativní část výzkumu. Za pomoci analýzy sekundárních dat byly zvoleny jednotlivé ukazatele, které byly zkoumány obsahovou analýzou. U příspěvků na sociálních sítích byla zvolena kvantitativní metoda sběru dat. Výsledky: Výsledky získané obsahovou analýzou a porovnané s dřívějšími studiemi ukázaly, že genderová nevyrovnanost v posledních čtyřech letech klesla a články jsou spravedlivě rozděleny mezi muže a ženy. V porovnání s nezávislým standardem, který byl určen procentuálním rozdělením všech zúčastněných sportovců, bylo procento článků napsaných o ženách vyšší. Pohlaví autorů již vyrovnané nebylo. Během analýzy dvou serverů přispěly svými články pouze čtyři autorky z čtyřiceti osmi autorů. Autoři tedy nebyli ovlivněni pohlavím a psali články týkající se ženských i mužských sportovců. U...
Pokračování atletické kariéry absolventů sportovních tříd vybrané školy
Soukup, Jiří ; Crossan, William Morea (vedoucí práce) ; Bednář, Miloš (oponent)
Název práce: Pokračování atletické kariéry absolventů sportovních tříd vybrané školy Cíle: Hlavním cílem bakalářské práce je identifikace faktorů, které mohou působit na brzké ukončení atletické kariéry. Metody: V práci je využito kvalitativního výzkumu v podobě interview s vedoucím sportovních tříd vybrané školy a kvantitativního výzkumu, který má podobu dotazníku, který byl zaslán absolventům sportovních tříd vybrané školy. Výsledky: Nejdůležitějšími důvody, proč absolventi skončili s atletikou, jsou zájmy o jiné aktivity, zranění, časová náročnost atletiky, přestup na střední školu, obecně málo času a rozpad kolektivu. Klíčová slova: organizovaný sport, vzdělání, tělesná výchova, základní škola, atletika
Analýza role Akademií Českého hokeje v systému výchovy hráčů v ČR
Šťovíček, Radek ; Kaprálková, Michaela (vedoucí práce) ; Crossan, William Morea (oponent)
Název: Analýza role Akademií Českého hokeje v systému výchovy hráčů v ČR Cíle: Cílem práce je na základě analýzy zjistit, kteří hokejisté se prosadili ve sledovaném období sezón 2015/16 až 2019/20 do reprezentačních výběrů ČR do osmnácti a dvaceti let a následně určit, jaká je pravděpodobnost, že budou hráči nominováni do zmíněných reprezentačních výběrů v případě, že působili pouze v tuzemských soutěžích a v případě, že působili i v zahraničí. Metody: V práci byla využita kvantitativní metoda sběru dat, a to statistická analýza. Pravděpodobnost nominace pro hráče působící v tuzemských a v zahraničních soutěžích byla srovnávána pomocí metody srovnání pravděpodobnosti, tzv. odds ratio. Informace získané v průběhu tvorby práce byly ověřovány z hlediska praxe, pomocí kvalitativní metody sběru dat - polostrukturovaného rozhovorů - s dvěma různými respondenty. Výsledky: V poměrovém zastoupení hráčů nominovaných ve sledovaném období na vrcholné turnaje reprezentačního výběru do osmnácti let převažují hráči působící v době nominace v tuzemských soutěží. V nominaci na mistrovství světa do dvaceti let mírně převažují hráči působící v zahraničních soutěžích. Pravděpodobnost nominace ve sledovaném období měli větší hráči působící v zahraničních soutěžích, a to v průměru v nominacích na Hlinka Gretzky Cup...
Drop out ve vrcholovém basketbalu dívek
Lisá, Nikola ; Crossan, William Morea (vedoucí práce) ; Mudrák, Jiří (oponent)
Název: Drop out ve vrcholovém basketbalu dívek Cíle: Hlavním cílem této práce je přijít na důvody odchodu bývalých hráček, v rámci posledních pěti let, v kategoriích U12-U19 (tzv. věková kategorie 12- 19 let) z basketbalových Sportovních centrech mládeže a Sportovních středisek, které mají přidělený statut od roku 2022. Metody: V práci byla využita kombinace metody kvantitativní, a to v podobě elektronického dotazníku, který byl zaslán bývalým hráčkám, a metody kvalitativní, kdy byly provedeny hloubkové rozhovory se čtyřmi trenéry a jednou trenérkou. Pro vyšší přesnost a lepší porovnání výsledků byl dotazník konstruován podle již provedených studií na ukončení sportovní činnosti dětí a mládeže, konkrétně dle vzoru "Questionnaire of reasons for attrition" od Gould et al. (1982). Výsledky: Celkem z vrcholových basketbalových center a středisek ve zkoumaném období odešlo 1945 dívek. Do výzkumu se zapojilo 160 bývalých hráček. Hlavní důvody, kvůli kterým dívky odešly byly: "Cítila jsem velký nátlak od trenérů", "Neměla jsem ráda trenéra/trenérku" a "Necítila jsem se důležitou součástí týmu". Vysoko se umisťovaly důvody vyjadřující negativní zkušenost s trenérem, negativní dynamikou týmu a nedostatkem herních příležitostí. Naopak zanedbatelný vliv na rozhodnutí odejít měly důvody jako: "Neměla jsem...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 112 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.