Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mýtus krásy v televizní reklamě
Chrtková, Kristýna ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce si klade za cíl odhalit, jakých podob nabývá mýtus ženské krásy v televizních reklamách. Staví na teorii moderního mýtu R. Barthese a teorii sociální konstrukce reality P. Bergera a T. Luckmanna. Mýtus ženské krásy je vnímán jako sociální konstrukt reprodukovaný médii. Práce zachycuje vývoj mýtu krásy a jeho současnou podobu, především pak názory americké feministky N. Wolfové a francouzského filozofa G. Lipovetskyho. Na základě teoretických poznatků sémiotiky, přístupu F. de Saussura, CH. S. Peirce, L. Hjelmsleva a především mytologie R. Barthese, rozkrývá práce, pomocí metody sémiotické analýzy, každodenní mýty ženské krásy reprodukované televizními reklamami s cílem zachytit jejich podobu ve třech kategoriích televizních reklam. Kategorie "krása jako cíl" zohledňuje reklamy na kosmetické přípravky konstruující ideál ženské krásy, kategorie "krása jako předpoklad" obsahuje takové spoty, ve kterých vystupují modelky, u nichž předpokládáme, že v reklamě zastupují již vytvořený ideál krásy. Kategorie krása jako prostředek si všímá reklam, ve kterých hraje krása hlavní roli a upoutá pozornost na první pohled.
Personalizace politické komunikace v ČR: kvantitativní obsahová analýza prezidentské kampaně 2013 v českých denících
Chrtková, Kristýna ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Hrdina, Matouš (oponent)
(abstrakt) Bakalářská práce na téma Personalizace politické komunikace: Kvantitativní obsahová analýza prezidentské kampaně 2013 se zabývá vývojem politické komunikace a zejména pak s ním spojeným trendem personalizace, který se začal objevovat v důsledku mediálních, společenských a politických změn, které se odehrály po druhé světové válce. Práce je složena ze dvou částí, z nichž se první, teoretická, věnuje právě vývoji politické komunikace, profesionalizaci volebních kampaní a cestě od profesionalizace k personalizaci politické komunikace. Druhá část shrnuje výsledky kvantitativní obsahové analýzy prezidentské kampaně 2013 v České republice, která potvrdila hypotézu, že politická komunikace v kampani před přímou prezidentskou volbou byla do určité míry personalizovaná.
Popularizace politiky: Využití prvků popularizace při první prezidentské volební kampani v ČR
Chrtková, Kristýna ; Dvořáková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Němec, Jan (oponent)
Cílem této diplomové práce je nalézt vybrané prvky popularizace politiky v prezidentské kampani před první přímou volbou českého prezidenta v roce 2013. Empirická část práce popisuje, jaké prvky popularizace politiky se v médiích objevily, ve kterých mediálních formátech se nejvíce uplatnily, a ve kterých prezidentských kampaních oficiálních kandidátů byly použity. Práce řeší, zda předvolební kampaň proběhla v typicky nepolitickém prostředí. Výzkum je proto omezen na lifestylové a odborné časopisy, televizní a rozhlasové talk show a příspěvky v internetovém prostředí a na sociální síti Facebook.
Personalizace politické komunikace v ČR: kvantitativní obsahová analýza prezidentské kampaně 2013 v českých denících
Chrtková, Kristýna ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Hrdina, Matouš (oponent)
(abstrakt) Bakalářská práce na téma Personalizace politické komunikace: Kvantitativní obsahová analýza prezidentské kampaně 2013 se zabývá vývojem politické komunikace a zejména pak s ním spojeným trendem personalizace, který se začal objevovat v důsledku mediálních, společenských a politických změn, které se odehrály po druhé světové válce. Práce je složena ze dvou částí, z nichž se první, teoretická, věnuje právě vývoji politické komunikace, profesionalizaci volebních kampaní a cestě od profesionalizace k personalizaci politické komunikace. Druhá část shrnuje výsledky kvantitativní obsahové analýzy prezidentské kampaně 2013 v České republice, která potvrdila hypotézu, že politická komunikace v kampani před přímou prezidentskou volbou byla do určité míry personalizovaná.
Mýtus krásy v televizní reklamě
Chrtková, Kristýna ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce si klade za cíl odhalit, jakých podob nabývá mýtus ženské krásy v televizních reklamách. Staví na teorii moderního mýtu R. Barthese a teorii sociální konstrukce reality P. Bergera a T. Luckmanna. Mýtus ženské krásy je vnímán jako sociální konstrukt reprodukovaný médii. Práce zachycuje vývoj mýtu krásy a jeho současnou podobu, především pak názory americké feministky N. Wolfové a francouzského filozofa G. Lipovetskyho. Na základě teoretických poznatků sémiotiky, přístupu F. de Saussura, CH. S. Peirce, L. Hjelmsleva a především mytologie R. Barthese, rozkrývá práce, pomocí metody sémiotické analýzy, každodenní mýty ženské krásy reprodukované televizními reklamami s cílem zachytit jejich podobu ve třech kategoriích televizních reklam. Kategorie "krása jako cíl" zohledňuje reklamy na kosmetické přípravky konstruující ideál ženské krásy, kategorie "krása jako předpoklad" obsahuje takové spoty, ve kterých vystupují modelky, u nichž předpokládáme, že v reklamě zastupují již vytvořený ideál krásy. Kategorie krása jako prostředek si všímá reklam, ve kterých hraje krása hlavní roli a upoutá pozornost na první pohled.
Evropeizace jako zdroj euroskepticismu? Případ Chorvatska
Chrtková, Kristýna ; Němec, Jan (vedoucí práce) ; Kný, Daniel (oponent)
Práce se zabývá vývojem elitního a veřejného euroskepticismu v Chorvatsku od počátku poslední vlny demokratizace, tedy od roku 2000, až do současnosti. Chorvatsko je příkladem země, kde s přibližujícím se datem vstupu do EU míra podpory veřejnosti klesala. Na rozdíl od této tendence veřejného mínění převažující část chorvatské politické elity se vyznačovala stálou podporou EU. Hypotéza této bakalářské práce zní: zdrojem euroskepticismu v Chorvatsku je evropeizace. Zkoumán je proto přístupový proces Chorvatska do EU se zaměřením na změny provedené pod vlivem EU a na konkrétní problémové případy, které proces zpomalily a negativně ovlivnily vnímání EU. Práce dále obsahuje průzkum postojů k EU vybraných chorvatským politických stran a chorvatské veřejnosti. Důraz je kladen na vystižení celkového obrazu postoje chorvatské společnosti k EU.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.