Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Terénní výuka botaniky
Brabcová, Eliška ; Novotný, Petr (vedoucí práce) ; Kroufek, Roman (oponent)
Rešeršní bakalářská práce se věnuje problematice terénní výuky botaniky. Na základě dostupné mezinárodní i české literatury poukazuje na současnou změnu postoje akademické i laické veřejnosti k botanice a s tím související vzdělávací konsekvence. Představuje také dichotomii v pojetí terénní výuky - tradičně český pohled kopírující pravidla pro organizování exkurze a skandinávský model uteskole. Zpochybňuje benefit klasického členění exkurze na přípravnou, realizační a hodnotící část v souvislosti se snahou o pravidelnost a koncepčnost terénní výuky. V rámci samotné realizace terénní výuky botaniky pojednává o vybraných aspektech přírodovědných vycházek, návštěv botanických či školních zahrad. Hodnotu výuky botaniky v terénu opírá o pozitivní výsledky sledování dosažení kognitivních i afektivních vzdělávacích cílů. Zdůrazňuje také její význam ve vztahu pedagoga a skupiny žáků. Zároveň na terénní výuku botaniky nahlíží kriticky skrze obecné i individuální překážky její realizace. V kontextu současného světa se zaměřuje na implementaci digitálních technologií do terénní výuky botaniky. Závěr práce podává shrnutí dané problematiky a otevírá možnosti souvisejícího výzkumu. Jedná se především o studium efektivity dlouhodobé terénní výuky či rozvíjení schopností její realizace u budoucích učitelů....
Outdoorová matematika v kontextu města Plzně pro žáky ve věku 11 - 15 let
Brabcová, Eliška ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Vondrová, Naďa (oponent)
Předmětem této diplomové práce je outdoorová matematika v kontextu města Plzně určená pro žáky druhého stupně základních škol. Téma práce jsem si zvolila pro jeho potenciál v rozvoji prostorové inteligence žáků a pro propojení různých oborů a přiblížení se reálným matematickým situacím. Cílem práce je sestavit vhodné aktivity outdoorové matematiky v kontextu města Plzně pro žáky ve věku 11-15 let a dále vhodnost těchto aktivit ověřit se žáky. Ověření aktivit v praxi je následně reflektováno, případně jsou navrženy úpravy nebo doplněny další po- známky pro použití v praxi. Použité metody v rámci aktivit outdoorové výuky zahrnují práci s textem, řešení problémů, praktické zkušenosti i diskuzi. Aktivity jsou analyzovány pomocí kritérií s bodovým ohodnocením a tříděny do skupin podle použitelnosti v praxi u daného typu vzorku. Osm vytvořených aktivit z deseti sestavených je na základě bodového hodnocení považo- váno za použitelné v praxi u daného typu vzorku s drobnými či většími úpravami. Čtyři z nich jsou hodnoceny jako použitelné v praxi u daného typu vzorku na základě stanovených kritérií. V diskuzi jsou shrnuta použitá kritéria, výsledky práce a další komentáře. Práce přináší poznatky o outdoorové výuce, inspiraci k takovému typu výuky a konkrétní sadu ověřovaných sérií aktivit v kontextu města...
Brněnský mrakodrap
Brabcová, Eliška ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Sedláček, Michal (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je architektonický návrh mrakodrapu v Brně. Návrh navazuje na práci z předchozího semestru, jejíž náplní bylo urbanistické a dopravní řešení dané lokality. Urbanistická studie reaguje na územní studii čtvrti Trnitá a na architektonickou studii hlavního nádraží od holandského ateliéru Benthem Crouwel. Řešené území se nachází jižně od centra města, cca 1,5 km. Lokalita v jižní části města byla vybrána z důvodu nové výstavby celé jižní čtvrti Trnitá včetně samotného hlavního nádraží. Přesné situování objektu je v přednádražním prostoru v těsné blízkosti řeky Svratky. Toto umístění bylo zvoleno tak, aby svou výškou objekt nekonkuroval samotné vstupní hale a jejímu předprostoru a v maximální míře využil možnost vizuálního a fyzického kontaktu s řekou. Při návrhu budovy byly zohledněny chránění pohledy na vedutu města tak, aby nedošlo k zakrytí dominant Petrova nebo Špilberku. Základní myšlenkou návrhu samotné budovy je vytvoření architektonicky kvalitního vertikálního prostředí, které bude reagovat na potřeby daného místa zjm. v oblasti nabídky nových pracovních příležitostí, bydlení, služeb, veřejného prostoru, odpočinku a to vše v minimální zastavěné ploše a v souladu s nejbližším okolím. Svým tvarem a vzhledem bude budova s 37 patry výškovou dominantou a záchytným bodem části města Brna, ale nenaruší však dominantu Petrova a Špilberku. Jedná se o budovu, jejíž tvar i dispozice jsou sice inspirovány klasickým pojetím mrakodrapů, ale přizpůsobeny sociálním a ekonomickým potřebám 21. století s vloženými prvky moderní architektury jako je například zavěšená fasáda a použití novodobých stavebních materiálů. Hmota výškové budovy má tvar kvádru a je vizuálně rozdělena odlišným návrhem fasády na 4 části. Nejen analyzování potřeb okolí, ale i výškový potenciál ovlivnil výběr náplně objektu. Jedná se o výškovou budovu polyfunkčního charakteru se 4 podzemními parkovacími podlažími. Součástí navrhovaného řešení je i vytvoření kvalitního veřejného prostoru v parteru budovy, a jeho propojení s promenádou podél řeky Svratky. Ve vstupním podlaží budovy jsou navrženy komerční prostory k pronájmu, vstupní hala a prostory kavárny. Tyto prostory jsou přístupny veřejnosti a spoluutvářejí veřejný prostor, který se táhne od hlavního nádraží. V 1.NP – 4.NP jsou navrženy prostory pro konference, jednací sály, předsálí a dále prostory pro komerci. Hlavní funkcí mrakodrapu je administrativa s konferenčními sály, nacházející se ve spodní části od 6. do 23.NP. Zelené podlaží v centrální části mrakodrapu 25.NP a 26.NP tvoří předěl mezi provozem administrativy a bydlení. Jedná se o takzvanou „zelenou oázu“, která reflektuje život a vzrostlou zeleň na nábřeží a zároveň spoluutváří veřejný prostor plný zeleně v rámci jedné budovy, kde mají lidé možnost se potkávat. V horní části budovy 27. NP – 36.NP, s výhledy na Brno, jsou navrženy jednopodlažní a mezonetové byty. Tyto byty reflektují potřebu kvalitního bydlení. Jsou navrženy v různých velikostech od 1+ kk až po 5+ kk s dostatečně prostornými dispozicemi. Jednotlivé provozy pater jsou odděleny technickými podlažími. V samotné koruně s nejhezčím výhledem na celé město se nachází sky bar, který je přístupný veřejnosti.
Rizika a benefity veganské výživy
Brabcová, Eliška ; Chrpová, Diana (vedoucí práce) ; Pánek, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá riziky a benefity veganského stravování. Jejím hlavním cílem je zjistit, zda-li vegani disponují adekvátními znalostmi a předchází daným rizikům. Dílčím cílem je získání podkladů pro následné vypracování edukačního materiálu v rámci navazující diplomové práce. Teoretická část představuje základní charakteristiky veganského stravování a shrnuje aktuální poznatky o problematice zastoupení makronutrientů a vybraných mikronutrientů ve veganské stravě. Rovněž předkládá současný stav poznání ve využití veganské stravy v prevenci diabetu mellitu, nádorových a kardiovaskulárních onemocnění. Praktická část byla realizována pomocí kvantitativního dotazníkového šetření. Výsledky ukazují, že respondenti nemají dostatečné znalosti o rizikách a benefitech jejich stravování, přestože čerpají informace z ověřených a evidence-based zdrojů. Z dat také vyplývá, že byť 51 % respondentů dochází pravidelně k lékaři v rámci prevence rizik veganského stravování, tak pouze 15 % z nich konzultovalo svůj jídelníček s lékařem či nutričním terapeutem. Nedostatečná je také suplementace deficitních mikronutrientů. 56 % dotazovaných pravidelně sleduje svůj příjem makroživin, ale pouze 15 % zohledňuje ve sledování také mikronutrienty. Nadpoloviční většina těch, kteří sledují svůj příjem živin v...
Dějiny chomutovského gymnázia v letech 1945-1948
Brabcová, Eliška ; Čechurová, Jana (vedoucí práce) ; Randák, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá dějinami státního reálného gymnázia v Chomutově v mezidobí let 1945 až 1948. Konkrétně se zaměřuje na obnovu gymnázia po druhé světové válce, jak vypadala výuka, stav studentů a profesorského sboru, jaký byl život školy mimo vyučování a jak se projevil únorový převrat na chomutovském gymnáziu v roce 1948. Snaží se rozkrýt, s čím vším se museli učitelé při obnově gymnázia potýkat a jestli bylo možné navázat na české gymnázium, které bylo v Chomutově před Mnichovskou dohodou; jak se osidlování pohraničí projevilo na studentech - odkud pocházeli, do jakých sociálních vrstev podle povolání rodičů se řadili, co se dá zjistit o jejich výuce a prospěchu - a na profesorech gymnázia - odkud pocházeli a jaký byl jejich věk, kde učili před nástupem do Chomutova a další podrobnosti, které se dají vyčíst z archivních materiálů - a co všechno tyto zjištěné údaje vypovídají o stavu gymnázia a jeho okolí ve zkoumané době. Klíčová slova: gymnázium, školství, Chomutov, pohraničí, osidlování, třetí republika
Outdoorová matematika v kontextu města Plzně pro žáky ve věku 11 - 15 let
Brabcová, Eliška ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
Předmětem této diplomové práce je outdoorová výuka matematiky pro žáky ve věku 11- 15 let v kontextu města Plzně. Hlavním cílem bylo navrhnout sérii aktivit outdoo- rové matematiky pro druhostupňové žáky. Je poukazováno na prostor uvnitř Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZP) k využití mezioborové integrace a mezipředmětových vazeb, pro které může být outdoorová výuka vhodnou. Práce shr- nuje poznatky ohledně motivace, určuje specifika matematiky jako vyučovacího předmětu a vyzdvihuje konstruktivistické zásady vyučování v kontextu výsledků šetření České školní inspekce v oblasti matematiky. Jsou zde shrnuty nejvýznamnější překážky a přínosy outdo- orové výuky jako i její koncepce a několik málo ze snadno dostupných zdrojů inspirace pro outdoorovou matematiku pro žáky druhého stupně. Navržené aktivity popsané v praktické části práce jsou na míru ušity konkrétním místům města Plzně, odkazují se na očekávané výstupy RVP ZV a spojují vybraná matematická témata v jeden celek společně se zvoleným venkovním prostředím. Práce chce upozornit na pozitiva outdoorové výuky především ve spojení s potenciálním motivačním přínosem, který je jedním ze...
Bydlení na okraji města
Brabcová, Eliška ; Žalmanová, Petra (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce) ; Matějka, Libor (vedoucí práce)
Bakalářská práce navazuje na práci z předmětu Ateliérová tvorba AG 032 a Komplexní projekt AG 036. Tématem bakalářské práce je návrh objektu pro bydlení na okraji města Brna. Nárožní parcela je situována na samotném kraji městské části Líšeň, poblíž Mariánského údolí. Stavba je umístěna v severní části pozemku, jižní část zaujímá zahrada. Hlavní vstup na pozemek je z ulice Ondráčkova. Vjezd do podzemních garáží je z vedlejší komunikace. Koncept tohoto objektu je založený na venkovním schodišti, které má sloužit nejen jako domovní komunikace, ale zároveň má obohatit svým tvarem a barvou fasádu. Vertikální komunikace zároveň využívá severní část půdorysu, která není příliš atraktivní z hlediska dispozičního řešení bytů. Schodiště tak ovlivňuje samotné rozmístění bytů a jejich dispoziční řešení. Půdorys budovy je pravidelný, obdélníkového tvaru. Budova není nijak členěna, pouze v určitých místech je vybrána hmota a jsou tak vytvořeny lodžie. Každý byt vlastní lodžii, výjimkou je 1+KK v 2NP. Byty v přízemí mají zajištěnou terasu, na kterou je přístup z obývacích pokojů. Jedná se o čtyřpodlažní obytnou budovu. Nadzemní podlaží jsou využívány pro bydlení, nachází se zde dohromady 6 bytových jednotek různých velikostí, včetně jednoho mezonetu. Podzemní podlaží slouží k příslušenství domu-hromadné garáže, sklepní koje, technická a úklidová místnost

Viz též: podobná jména autorů
12 BRABCOVÁ, Eva
12 Brabcová, Eva
2 Brabcová, Evženie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.