Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metodika pro vybavení interiérových expozic technologiemi pro vizualizace digitálních objektů a sdílení obsahu
Získal, Bohuš ; Brůha, Petr ; Macek, Ivo ; Frank, Jiří ; Berka, Roman
Hlavním cílem metodiky je poskytnout soubor doporučení a praktických informací o nejvhodnějších postupech plánování, návrhu, instalace a provozu fyzických expozic obsahujících multimediální exponáty, zejména s využitím digitálních 3D reprezentací sbírkových předmětů. Metodika poskytuje přehled parametrů nejpoužívanějších typů zařízení, jejichž znalost pomáhá definovat důležité požadavky na pořizované technologies ohledem na požadované funkce exponátů. Jádro metodiky tvoří popis vhodných kroků při procesu návrhu, realizace a provozu expozice či výstavy realizované v interiéru. Autoři zde rekapitulují obvyklý proces a doplňují jej o postupy potřebné pro efektivní využití multimediálních prvků s důrazem na prezentaci digitálních 3D objektů. Pozornost je věnována i výběru dodavatelů služeb s ohledem na povinnost provádět výběrová řízení a potřebu správné posloupnosti kroků s vyřešením nezbytných návazností. Metodika byla vytvořena jako jeden z výstupů projektu “Prezentace a ochrana 3D digitálních objektů v muzejních sbírkách” podpořeného MKČR v rámci výzvy NAKI II pod identifikačním číslem DG20P02OVV027.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Doporučení pro formáty 3D objektů a odpovídajících metadat za účelem jejich sdílení, prezentace a uchovávání
Získal, Bohuš ; Berka, Roman ; Frank, Jiří
Metodika popisuje vhodné postupy pro zpracování, správu, sdílení a uložení digitálních 3D objektů včetně jejich metadat, které jsou v souladu s mezinárodními standardy, ověřenou praxí a platným legislativním rámcem. Obsahuje základní uvedení do problematiky digitální 3D reprezentace objektů, používaných formátů a nástrojů pro jejich vytváření. Autoři diskutují vhodnost aktuálně rozšířených formátů pro popis 3D modelu a strukturu souvisejících metadat zejména hlediska jejich dlouhodobější perspektivy. Metodika dále zmiňuje potřebu vytvoření vhodné strategie péče o předměty kulturního dědictví v digitální podobě a věnuje se vysvětlení možných důsledků strategických rozhodnutí a případných kompromisů. Pozornost je věnována i předpokladům pro dlouhodobé uchovávání kulturních objektů v digitální formě. Metodika byla vytvořena jako jeden z výstupů projektu “Prezentace a ochrana 3D digitálních objektů v muzejních sbírkách” podpořeného v rámci výzvy NAKI II pod identifikačním číslem DG20P02OVV027.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
DSLR Video and its Impact on the Conventions in Filmmaking
Nuska, Petr ; Získal, Bohuš (vedoucí práce) ; Šlerka, Josef (oponent)
Práce se zabývá využitím videa digitálních zrcadlovek (DSLR) v dokumentárním a etnografickém filmu, resp. zkoumá zda a v jaké míře se a těchto žánrech projevil trend označovaný jako DSLR revoluce. Těžištěm práce je kvalitativní analýza výpovědí deseti filmařů, kteří v letech 2010-2014 používali digitální zrcadlovku při práci na svém filmu. Syntéza těchto poznatků je konceptualizována jako rekonstrukce procesu rozhodování zda digitální zrcadlovku pro film použít nebo nepoužít, tj. posouzení jejich výhod (cenová dostupnost, technicko-estetické kvality, kompaktnost či jednoduchost) a jejich nevýhod (ergonomie, obrazové artefakty, limity v pracovním postupu). Rekonstrukce tohoto rozhodování je posuzována v kontextu konkrétních zkušeností participantů a věnuje se především vlivu digitálních zrcadlovek na pracovní postup a finální produkt. Závěrečná kapitola práce se věnuje DSLR revoluci jako společenskému trendu, který byl posilován vlivem online komunit DSLR filmařů, kteří se aktivně podíleli na průběhu revoluce. Přílohy práce obsahují stručný popis filmových projektů všech participantů a předlohu strukturovaného dotazníku, který byl použitý při sběru dat. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Videostreaming - populární fenomén. Online video není pouze streaming
Burachovičová, Eva ; Získal, Bohuš (vedoucí práce) ; Minařík, Karel (oponent)
Cílem této diplomové práce je přiblížit komplexně pohled na problematiku přenášení videa na internetu. První kapitola čtenáře seznamuje s technickou stránkou streamingu a jiných technologií. Druhá část představuje hlavní role uživatelů a také základní charakteristiky sociálních aspektů, které online videa přinášejí. Ve třetí kapitole je poukazováno především na současné a možné další budoucí využití této technologie. Ve čtvrté kapitole se díváme na online videa pohledem klasických teoretiků médií a sociologických teorií médií. V závěru jsou shrnuty hlavní poznatky práce.
Jak použití obdobných nástrojů ovlivňuje formu počítačových her a filmu, dochází ke konvergenci?
Baštýř, Marek ; Získal, Bohuš (vedoucí práce) ; Šisler, Vít (oponent)
Cílem práce je analyzovat shody a rozdíly, které vznikají u filmu a počítačových her při používání stejných technických prostředků. V textu je popsán historický vývoj obou médií a jejich výrazových prostředků. Současně se práce zabývá styčnými body obou médií - technickými prostředky a jejich využitím. Práce ukazuje na vzájemnou inspiraci obou médií, ale také jsou analyzovány zásadní rozdíly ve specifických způsobech narace filmu a počítačových her.
Směrnice pro minimální popis audiovizuálních děl
Cubr, Ladislav ; Lopour, Jaroslav ; Získal, Bohuš
Směrnice stanovuje požadavky na minimální popis audiovizuálních děl a původního kontextu jejich zveřejnění. Směrnice se zaměřuje na klíčová metadata potřebná pro účely dodávání filmografických záznamů do agregačních systémů.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Směrnice pro dlouhodobou ochranu multimediálních dat
Klodner, Michal ; Antoš, David ; Berka, Roman ; Získal, Bohuš
Směrnice popisuje procesy a zodpovědnosti při přípravě multimediálních dat pro dlouhodobé uchovávání, při jejich bezpečném a efektivním přenosu do institucí provozujících systémy pro jejich dlouhodobé uchovávání, a jejich případné zpřístupnění na straně těchto institucí. Směrnice se zaměřuje zejména na nezbytnou koordinaci postupů k minimalizaci možných rizik.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Metodika uchování a prezentace multimediálních dat
Získal, Bohuš ; Bohuš Získal ; Cubr, Ladislav ; Berka, Roman ; Svatoňová, Kateřina
Tato metodika byla vytvořena v rámci realizace projektu „Laterna magika. Historie a současnost, dokumentace, uchování a zpřístupnění” DG16P02H005 financovaného z Programu na podporu aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje národní a kulturní identity na léta 2016 až 2022 (NAKI II). Metodika vychází z potřeby popsat postupy pro popis, uchovávání a prezentaci digitálních informačních objektů vzniklých při zpracování dokumentace historických představení Laterny magiky a definovat tyto postupy takovým způsobem, aby byly aplikovatelné i na jiná díla obdobného charakteru. Metodika reaguje na situaci, kdy na národní úrovni, a pro některá specifika daného obsahu ani na úrovni globální, nejsou definovány standardy péče o tento typ kulturního dědictví, které by pokrývaly veškeré potřebné činnosti. Mezi výše uvedená specifika patří forma živého provedení s použitím technologií a prvků, které se výraznou měrou podílejí na informační a estetické formě díla, a jejichž kombinace je jako celek obtížně dokumentovatelná. Metodika je určena pro paměťové instituce, jejich partnerské organizace nebo dodavatele, kteří se podílejí na vytváření, zpracování, prezentaci a uchovávání dat vzniklých při digitalizaci, rekonstrukci a popisu dokumentace multimediálních představení. Doporučené postupy a datové struktury zohledňují situaci, kdy se fyzické (datové) objekty vážící se k dílům nachází ve sbírkách různých institucí či jednotlivců, a není možné nebo žádoucí shromáždit veškeré fyzické objekty pod jednu společnou správu. Metodika byla ověřena řešiteli projektu pro Národní filmový archiv, CESNET a Institut Intermédií při ČVUT FEL na vybraných datech vytvořených pro prezentaci a uchovávání historických představení Laterny magiky.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Technologie pro tvorbu vizuálních simulací reality, jejich dostupnost, využití v masmédiích a vliv na podobu mainstreamové kultury
Chalásová, Jaroslava ; Získal, Bohuš (vedoucí práce) ; Svobodová, Lucie (oponent)
Tato práce zkoumá digitální vizuální efekt (vfx) jako technologii pro tvorbu vizuálních simulací filmové reality a jeho vliv na podobu současné hollywoodské kinematografie. Zaměřuje se zejména na průzkum narativních forem filmového vyprávění a stylu na základě srovnání výsledků bádání filmové teorie v klasické a post-klasické éře filmu. Nejprve analyzuje film jako klasické médium napříč paradigmaty, které ustanovuje poválečná filmová teorie. Pohlíží na film z ontologické perspektivy a pokládá si základní otázky vztahu filmové reprezentace k realitě. Poté film podrobuje metodologické analýze ze sémiotického hlediska, teorie narace, problematiky času a prostoru a v závěru první části se zabývá obecným vlivem technologií na filmový styl. Další čast je věnovaná historii počítačové grafiky (CG) ve filmu a popisu metod pro tvorbu digitálních vizuálních efektů. Zároveň také nastiňuje společenské a ekonomické proměny filmového média pod vlivem nových digitálních technologií. Technologické změny přivádějí film do postklasické éry, které patří předposlední blok této práce, zabývající se fenomény jako je intermedialita, hyperrealita, digitální montáž, nebo vizuální atrakce a jejich vlivu na narativní formy filmu a chápání syntetické reality. Závěr nabízí klasifikaci vfx a rozbor vybraného filmového díla na...
Metodologie tvorby digitálních archivů
Získal, Bohuš ; Souček, Jiří (vedoucí práce) ; Sklenák, Vilém (oponent) ; Bratková, Eva (oponent)
Bohuš Získal Metodologie tvorby digitálních archívů Abstrakt: Práce se zabývá archívy audiovizuálního obsahu v audiovizuálním průmyslu a zkoumá otázku, nakolik jsou v této oblasti aplikovatelné koncepty a doporučení definované ve standardu ISO 14721:2003, a jakým způsobem takto popsané klíčové komponenty a procesy odpovídají struktuře reálných archívů navázaných na výrobu. Práce poskytuje základní přehled formátů, datových úložišť a struktur metadat užívaných v souvislosti s audiovizuálním obsahem, s ohledem na dlouhodobou archivaci dat. Jsou zde diskutovány nejběžnější standardy (mezinárodní, průmyslové, proprietární) specifické pro danou oblast s přihlédnutím k perspektivě nevyhnutelné migrace dat. Vzhledem ke skutečnosti, že určitý typ provozovatelů archívů se zároveň zabývá audiovizuální produkcí, a v takto koncipované struktuře bývá obtížné jasně organizačně odlišit archív od dalších celků, jsou zde popsány různé přístupy k navrhování komplexních archivních celků včetně uvedení do problematiky systémů pro správu obsahu (MAM). Pravidelná migrace na nové technologie v takto definovaných širších celcích znamená i integraci existujícími technologiemi, práce se zabývá rovněž výrazným vlivem aktuálně dostupných komerčních řešení v dané oblasti. V různých souvislostech jsou zmiňovány vysoké náklady na změny v...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.