Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 274 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Postoje dětí ve vybraném dětském domově se školou k problematice jejich umístění a jejich zkušeností s návykovými látkami
Dvořáková, Lucie ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Diplomová práce se zabývá postoji dětí ve vybraném v dětském domově se školou k problematice jejich umístění a jejich zkušeností s návykovými látkami. Teoretická část představuje vymezení pojmu návykové látky, včetně jejich dělení i prevence užívání; dětský domov se školou, diskutuje příčiny umístění dětí v tomto zařízení a prevence rizikového chování. Praktická část představuje analýzu důvodů umístění dětí v konkrétním zařízení i analýzu jejich zkušeností s návykovými látkami před jejich umístěním do zmíněného zařízení. Cílem je zjistit, jaký postoj zaujímají děti umístěné v dětském domově se školou k problematice důvodů jejich umístění a k užívání návykových látek. Na základě vyhodnocení za pomoci analýzy spisové dokumentace a rozhovorů s vybranými dětmi i s jejich učiteli je navrhnut program rozvoje osobnosti každého participanta, program prevence i návrh projektů zaměřených na návykové látky pro první stupeň a druhý stupeň základní školy. Výsledkem šetření je zjištění, že obě dvě oblasti (analýza spisové dokumentaci i příběh vytěžený z rozhovorů s participanty) se vzájemně prolínají a doplňují. Ve všech případech se důvody umístění shodují. Stěžejní pro umístění vybraných participantů je dle zjištěných informací ve všech případech rodina (neadekvátní péče, patologický jev v rodině v podobě...
Role výchovného poradce na základní škole z pohledu žáků základních škol
Schmiedová, Lucie ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Thorovská, Alena (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na roli výchovného poradce na základní škole z pohledu žáků základních škol. Teoretická část práce je orientována na systém poradenských služeb v České republice, legislativní ukotvení a nahlédnutí do historie poradenských služeb. Pro provázanost textu je v teoretické části uvedena i spolupráce s pedagogicko-psychologickou poradnou, speciálně pedagogickým centrem a střediskem výchovné péče. Teoretická část je zaměřena především na roli výchovného poradce. Jsou zde popsány předpoklady, dále kvalifikační předpoklady pro výkon práce výchovného poradce, následně etické zásady práce a v neposlední řadě činnosti výchovného poradce, které se promítají do části praktické. Praktická část vychází z teoretické části. Ta se zaměřuje se na žáky základních škol. Pro praktickou část diplomové práce byl zvolen kvantitativní výzkum. Empirická část byla realizována formou dotazníkového šetření, dotazníky byly rozdány osmdesáti osmi žákům v osmých a v jedné deváté třídě. Dotazníkového šetření se zúčastnily čtyři třídy základní školy. Pro doplnění byla zrealizovaná i interview s třídními učiteli žáků, celkem se čtyřmi pedagogy. Získané výsledky výzkumného šetření byly dále analyzovány, popsány a následně bylo sepsáno doporučení pro výchovné poradce na základních školách. Doporučení je...
Vliv metody Feuersteinova instrumentálního obohacování na žáky s kombinovanými vadami
Jedličková, Monika ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Diplomová práce se zabývá metodou Feuersteinova instrumentálního obohacování a jejím vlivem na žáky s kombinovanými vadami. Cílem je zjistit, zda a do jaké míry působí pravidelné aplikování Feuersteinovy metody instrumentálního obohacování na žáky s kombinovanými vadami a na rozvoj jejich kognitivních funkcí. Teoretická část se skládá ze šesti kapitol. První kapitola seznamuje čtenáře s osobností Reuvena Feuersteina, jeho životem a cestou k vytvoření metody instrumentálního obohacování. Druhá část přibližuje metodu instrumentálního obohacování, podrobně objasňuje, co je instrumentální obohacování a jeho vznik. Třetí kapitola shrnuje teoretická východiska instrumentálního obohacování, uvádí kognitivní funkce a jejich možné deficity a seznamuje se systémem strukturní kognitivní modifikovatelnosti, jeho pilíři a oblastmi. Čtvrtá kapitola přibližuje pojem zprostředkované učení, na jaké souvislosti je kladen důraz a jeho tři základní klíčové parametry, kterými jsou: a/ zaměřenost a vzájemnost; b/ přenos naučeného; c/ zprostředkování významu učební činnosti. Uvádí, že podstatou tohoto učení je jejich společné užívání v jedné konkrétní situaci a s jakými aktéry se při tom počítá. Tato kapitola rovněž předkládá Feuersteinovu rovnici zprostředkovaného učení. Jednotlivé podkapitoly podrobně objasňují nejen...
Portfolio profesního rozvoje Marcely Machaté
Machatá, Marcela ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Obsahem bakalářské práce je zpracování Portfolia profesního rozvoje Marcely Machaté, obsahuje 10 povinných částí se závaznou strukturou. Formou strukturovaného životopisu v úvodu představuje své dosavadní zkušenosti a znalosti. V odborné eseji autorka popisuje problematiku enviromentální výchovy ve školní družině, především konkretizuje, co brání vychovatelům v jejím rozšíření do programu školní družiny. Klade zde důraz na výhody školy mimo město v blízkosti přírody. Další část je věnovaná konspektu knihy Školní družina, která se stala autorce vodítkem v jejím profesním životě. Profesiografický rozbor vychovatele ve školní družině detailně znázorňuje pracovní náplň, stanovuje požadavky na povolání a osobnost člověka pro vykonávání pedagogické profese. Popisuje také zákony a vyhlášky, které vymezují její legislativní rámec. V případové studii školy se autorka věnuje analýze a popisu fungování základní školy a školní družiny v Zelenči, kde v současné době pracuje. Opět zde poukazuje na výhody školního zařízení v malé obci obklopené přírodou. V písemné přípravě na přímou pedagogickou činnost se zabývá technikou akvarelu po shlédnutí výstavy malířky Vítězslavy Klimtové a představuje ji zábavnou formou dětem ve školní družině. Závěrečná reflektivní úvaha o vlastním studiu shrnuje nové poznatky nabyté...
Volba učitelské profese očima učitelů
Beránková, Kateřina ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Jak již napovídá název, tato bakalářská práce se věnuje volbě učitelské profese. Klade si za cíl zjistit, proč se lidé rozhodnou stát učiteli, co je k tomuto rozhodnutí vede a zda svého rozhodnutí litují. Jsou stanoveny tři výzkumné otázky, na něž je prostřednictvím výzkumného šetření hledána odpověď. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se snaží čtenáři poskytnout vhled do dané problematiky a popisuje východiska, která jsou stěžejní pro část praktickou. Praktická část se věnuje výzkumnému šetření. Byl zvolen kvalitativní přístup, konkrétně metoda hloubkového rozhovoru. Rozhovorů se stávajícími učiteli/učitelkami bylo provedeno celkem šest. Na základě dat získaných z rozhovorů byly zodpovězeny výzkumné otázky. Z výzkumného šetření vychází poměrně jasné výsledky. Učitelé svou profesi nevnímají jako prestižní. Prostor ke zlepšení vidí převážně ve finančním ohodnocení a pohledu veřejnosti. I přes pocit neprestižnosti vlastní profese jsou učitelé se svou kariérou spokojení. Na své profesi oceňují především kontakt s lidmi/dětmi, jenž uvádí jako nejvýznamnější motiv, který je k učitelství přivedl. Pro polovinu respondentů byla učitelská profese dokonce profesí vysněnou. Odpovědí na otázku "Proč učitelé učí?", jejíž nalezení je hlavním důvodem vzniku této práce, by...
Secesní umění ve volném čase dětí
Lachnit, Ondřej ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na secesní umění ve volném čase. V první části, která je teoretická, se zaměřuji na vymezení pojmů volného času, funkcí volného času a vstupní charakteristikou secese, kde se zabývám především dekorativními prvky, jako jsou štuková, malířská a sochařská výzdoba, vitráže, kovové prvky a svítidla. Praktická část se věnuje projektu, který jsem vytvořil pro volnočasové pedagogy a učitele výtvarné výchovy. Na základě vytvořeného projektu jsem s lektory kroužků a učiteli výtvarné výchovy diskutoval nad vytvořeným projektem a bakalářkou práci doplnil jejich výstupy. Koncept projektu je rozdělen do čtyř bloků, které na sebe vzájemně navazují a je určen pro žáky druhého stupně. V prvním bloku se zaměřuji nad hledáním znaků secese s procházkou k architektuře v Praze. Druhý blok se věnuje poznáváním secesních šperků a jeho tvorbě. Třetí blok je zaměřený na architekturu a tvorbu modelu. Poslední, čtvrtý blok se věnuje tématu vernisáže a její přípravy a celkové reflexe všech bloků.
Volný čas a volnočasové aktivity žáků na druhém stupni ZŠ ve Slaném
Zůna, Marek ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá volným časem a volnočasovými aktivitami žáků na druhém stupni ZŠ ve Slaném. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a výzkumné. Teoretická část popisuje a definuje základní pojmy vztažené k práci, jako je volný čas, výchova ve volném čase, zařízení pro zájmové vzdělávání a charakteristika dětí středního školního věku. Poslední kapitola je pak věnovaná stručnému popisu a charakteristice zájmového vzdělávání ve Slaném. Výzkumná část zpracovává dotazníkové šetření provedené u žáků šestých a sedmých ročníků ZŠ ve Slaném. Hlavními cíli bylo zjistit, jak žáci tráví svůj volný čas, jaké zájmové aktivity a kroužky ve svém volném čase preferují a zdali panuje s nabídkou zájmových aktivit ve Slaném spokojenost či nikoli. Výsledky byly zpracovány do tabulek a grafů a údaje, které z výzkumu vyplývají, odráží aktuální situaci. KLÍČOVÁ SLOVA děti, dotazník, druhý stupeň, Slaný, volnočasová zařízení, volnočasové aktivity, volný čas, výzkum, zájmy, základní škola

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 274 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
14 BLAŽKOVÁ, Veronika
4 Blažková, Vendula
3 Blažková, Vlasta
2 Blažková, Věra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.