Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 101 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Konstrukce sloupové vrtačky
Matoušek, Kamil ; Bilík, Martin (oponent) ; Blecha, Petr (vedoucí práce)
Předmětem této závěrečné práce je provést návrh konstrukce sloupové vrtačky. V první části je uveden popis sloupové vrtačky. V druhé části je provedena rešeršev oblasti strojů dostupných na současném trhu. Na základě této rešerše jsou v závěrečné části zvoleny parametry stroje a je zde proveden konstrukční návrh sloupové vrtačky a základní konstrukční výpočty. Výsledkem této práce je výkres sestavení a 3D model sloupové vrtačky.
Vnímání rychlosti vozidla
Hlavinková, Petra ; Dadák, Leo (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá problematikou vnímání rychlosti posádky vozidla (ne řidiče) v dopravním provozu z hlediska různých aspektů, které ovlivňují vnímání jízdy ve vozidle. Jde především o přiblížení faktorů vnímání, které můžou mít dopad na stanovení rychlosti. Cílem práce je navrhnout vhodnou metodiku měření a následně vyhodnocení získaných dat, která vedou ke zlepšení představy o tom, zda svědci dopravních nehod vypovídají o odhadech rychlosti vozidel přiměřeně reálným rychlostem.
Návrh testovací figuríny pro nárazové zkoušky
Sedláčková, Martina ; Coufal, Tomáš (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce je návrh konstrukčního řešení testovací figuríny pro nárazové zkoušky vozidla s chodcem. Na úvod práce je provedena rešerše v současné době používaných typů testovacích figurín. Následuje konstrukční část, ve které je nejprve pojednáváno o charakteristikách použitých materiálů ve vztahu k reálným fyziologickým vlastnostem lidského těla. Druhá část řeší samotnou konstrukci kostry testovací figuríny za použití 3D modelu s připojenou pevnostní analýzou jednotlivých prvků. Práci uzavírá odhad výrobních nákladů navržené testovací figuríny.
Modulární systém lineární osy
Chlapečka, Tomáš ; Bilík, Martin (oponent) ; Pavlík, Jan (vedoucí práce)
Tato práce obsahuje konstrukční návrh lineární osy o zdvihu 800mm a maximálním zatížením 800N. Dále tato práce obsahuje sestavení modulárního systému lineární osy vycházejícího z tohoto konstrukčního návrhu. Lineární osu lze osadit válcovanými, okružovanými a broušenými kuličkovými šrouby o stoupání 5, 10, 16mm a válcovanými trapézovými šrouby o stoupání 4 a 8mm. Zdvih lineárních os je možno volit v rozmezí 200-800mm s maximálním zatížením 800N ve všech délkových rozměrech. Posuv suportu lineární osy je zajištěn pomocí tvarového valivého vedení a čtyř vozíků. V modulárním systému jsou nabízeny dva servomotory s přímým i nepřímým odměřováním a čtyři krokové motory s nepřímým odměřováním. Dále práce obsahuje pevnostní a funkční výpočty hlavních komponent, grafy možného zatížení lineární osy v různých pracovních pozicích, životnosti kuličkových šroubů, maximálních otáček a rychlostí posuvu pro zvolené šrouby, katalogové listy, 3D model, výkresovou dokumentaci sestavení a výkresovou dokumentaci daných uzlů.
Konstrukce podavače tyčového materiálu pro CNC soustruh
Voda, Pavel ; Bilík, Martin (oponent) ; Tůma, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této práce Konstrukce podavače tyčového materiálu pro CNC soustruh je rešerše výměny obrobků a automatických podavačů tyčí. Nejdůležitějším cílem ale je provedení konstrukce podavače dle zvolených parametrů. První část práce tedy obsahuje rozdělení a popis různých druhů automatické výměny obrobků. Druhá část plynule navazuje na první a je tvořena základním rozdělením a popisem podavačů a také přehledem možných konstrukčních řešení. V poslední části je provedena volba parametrů pro navrhovaný podavač a samotný návrh konstrukce podavače krátkých tyčí.
Mobilní zařízení pro pohyb v nebezpečném prostředí
Bartušek, Jakub ; Pavlík, Jan (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem mobilního robotu pro pohyb v neznámém prostředí. Úvod práce se věnuje rešerši v oblasti možností konstrukce mobilních robotů, vhodných typů senzorů, algoritmům pro plánování trasy a řízení robotu. Druhá část práce se zabývá samotnou konstrukcí robotu. Robot je poté sestaven a jsou na něm testovány vybrané algoritmy pro plánování trasy v praxi.
Dokumentace brzdných stop pomocí fotoaparátu
Kopecký, Štěpán ; Bradáč, Albert (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá měřením a vyhodnocením brzdných stop u vozidel vybavených systémem ABS. Výsledek práce by měl přispět ke zlepšení kvality pořizování fotodokumentace brzdných stop a k vytvoření postupu, který by co nejvíce eliminoval ztrátu informací během dokumentace stop.
Rešerše ohraňovacích lisů
Volejníček, Martin ; Bilík, Martin (oponent) ; Pavlík, Jan (vedoucí práce)
Cílem mé bakalářské práce bylo vytvořit ucelené roztřídění ohraňovacích lisů. Představit moderní ohraňovací lisy a jejich základní technické údaje. Ohýbání je velmi rozšířeným způsobem tváření. Výroba ohýbaných součástí je bezodpadová a ekonomická. Moderní hydraulické ohraňovací lisy umožňují rychlou a přesnou výrobu. Automatizovaná ohýbací centra dosahují vysoké produktivity.
Drivers reaction time analysis in regular road traffic
Florek, Matej ; Bilík, Martin (oponent) ; Belák, Michal (vedoucí práce)
This diploma thesis focuses on driver`s reaction time in real road traffic conditions. The reaction time topic foundations are covered in the introduction as well as the motivation and brief application possibilities of the obtained results. The literature review is focused on history of developing different approaches of evaluation and terminology. For complex understanding it provides basic information about perception forms which are important parts of reaction time. The experiment was designed based on past studies review in order to get real data describing reaction time of chosen stimuli. Obtained data were analysed, partially processed values were compared with predicted results based on other researches, than integrated into general values of reaction time.
Identifikace relevantních stop pneumatik na místě dopravní nehody na základě jejich fyzikálních vlastností
Bilík, Martin ; Kovanda, Jan (oponent) ; Kledus, Robert (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Práce se zabývá možnostmi identifikace relevantních stop pneumatik na místě dopravní nehody na základě jejich fyzikálních vlastností. Stopy pneumatik na vozovce jsou jedním z nejdůležitějších objektivních prvků pro analýzu nehodového děje a jejich snadná a přesná detekce je tedy velmi důležitá. S narůstající technickou vybaveností vozidel, zejména se zavedením novějších generací asistenčních systémů brzdění, se brzdné stopy na vozovce zanechané pneumatikami stávají pro lidské oko téměř neviditelné. Je tedy žádoucí, aby jejich detekce byla nejen co nejpřesnější, ale také pokud možno snadná a rychlá, a to nejen pro soudní znalce, ale především pro příslušníky výjezdových jednotek dopravní policie. V souladu s vývojem a zaváděním nových bezpečnostních a asistenčních systémů do vozidel by měl být i vývoj prostředků a metod zajištění podkladů pro technickou analýzu dopravních nehod. Realita však ukazuje, že postupy, byť stále funkční, jsou několik desítek let prakticky shodné, a především jsou závislé na subjektivních schopnostech dokumentujících osob. Zásadním prvkem práce, ve srovnání s dříve popsanými postupy měření, je využití moderních metod a zařízení, tj. poznatků na nejvyšší známé úrovni poznání. Cílem je nalezení a ověření jednoduché, přesné a subjektivně co nejméně ovlivnitelné metody detekce stop na vozovce. Pomocí série provedených měření byla potvrzena možnost využití termokamery, v technické úrovni, kterou obvykle disponují jednotky hasičského záchranného sboru na místě dopravní nehody, za omezených atmosférických a časových podmínek. Dále bylo využito spektroskopie laserem buzeného plazmatu přístrojem rLIBS. Tuto metodu detekce nezřetelných stop pneumatik lze, na základě provedených měření a uvažovaného odstranění nedostatků přístroje ve vývojové fázi prototypu, označit jako minimálně ovlivnitelnou dokumentující osobou a současně dostatečně rychlou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 101 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Bilík, Michal
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.