Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 143 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zařízení pro analýzu výtrysku paliva z palivové trysky
Krahulík, Michal ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Náplní této diplomové práce je návrh a realizace testovacího zařízení pro měření charakteristiky výtrysku paliva z trysky vstřikovače vozidlových spalovacích motorů. Testovací zařízení bylo navrženo pro testování vstřikovačů pro přímé vstřikování zážehových motorů, konkrétně motoru 1.5 TSI vyskytujícího se u automobilů koncernu Volkswagen. Konstrukce umožňuje testování velkého spektra vstřikovačů pouze s malými úpravami testovacího zařízení. Návrh byl vypracován v programu Solidworks 2020. Práce se rovněž zabývá výrobním postupem jednotlivých součástek a také popisu použitých komponent pro měření a řízení testovacího zařízení.
Properties of automotive fuels and their effects on the combustion process
Riedl, Dávid ; Svída, David (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Bachelor thesis is focused on gathering information about nowadays used synthetic fuels in spark-ignition engines. Main objective is to analyse fuel properties and their impact upon combustion process. Another part of this thesis was an effort to verify acquired implications by running a simulation in software Lotus Engine Simulation using knowledge of fuel properties and compositions.
Model turbodmychadla pro výpočet v reálném čase
Hána, Michal ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá tvorbou matematického modelu turbodmychadla, který je určen pro začlenění do řídicí jednotky, a tudíž pro práci v reálném čase. Model může být využit pro určování veličin, které mohou, ale nemusí být měřeny. Jedná se především o teploty a tlaky vzduchu a výfukových plynů na výstupu z kompresoru a turbíny. V řídicí jednotce může být model využit jako feedforward nebo feedback kontrolní systém. V úvodu práce je nejdříve zpracována rešerše z oblasti přeplňování s důrazem na výfuková turbodmychadla. Podrobně jsou popsány jejich charakteristiky, které jsou pro samotný model klíčové. Stručně jsou popsány možnosti testování turbodmychadel, při kterém jsou měřeny jejich charakteristiky. Vzhledem k důležitosti charakteristik turbodmychadla pro matematický model jsou navrženy dvě možnosti jejich začlenění do modelu. Jeden způsob je ve formě tabulek a druhý způsob je ve formě interpolačních a extrapolačních vztahů neboli tzv. curve fittingu. Vytvořený model vychází z velké části z termodynamických vztahů, které popisují chování turbodmychadla. Z toho důvodu jsou uvedeny jednotlivé T-s diagramy pro kompresor i turbínu a termodynamické vztahy, které z těchto diagramů vychází. K sestavení modelu je využito grafické programovací prostředí Matlab Simulink. Vytvořený model je následně otestován a validován na datech získaných z měření WLTC cyklu. Nakonec je ověřena činnost modelu v reálném čase.
Návrh 1D simulačního modelu motoru za účelem zvýšení efektivity motoru
Pohludková, Lenka ; Bazala, Jiří (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na optimalizaci a zvýšení efektivity motoru pro osobní automobily pomocí 1D simulačního modelu v prostředí GT-Suite. Práce vychází z rešerše současných metod pro zvyšování efektivity spalovacích motorů a na základě této rešerše je sestaven simulační model motoru. Analýza možností zvýšení efektivity motoru je provedena změnou vybraných vstupních parametrů a hodnocením výstupní měrné efektivní spotřeby paliva. Výsledkem je sada optimalizovaných parametrů motoru, která přispívá k jeho vyšší efektivitě.
Thermal Managment of EV, BEV, PHEV and FCEV vehicles
Doležal, David ; Beran, Martin (oponent) ; Bazala, Jiří (vedoucí práce)
This bachelor's thesis aims to present the thermal management of electric vehicles. It describes the basic principles and requirements of the individual thermal components. In the final part, the designs of the systems used by the current vehicle manufacturers are analyzed and compared.
Využití oxidu dusného pro zvýšení výkonových parametrů zážehového motoru
Dobeš, Tomáš ; Bazala, Jiří (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Tento vědecký článek se zaměřuje na využití oxidu dusného jako přísady do paliva pro zvýšení výkonových parametrů zážehového motoru. Výsledky experimentů ukazují, že přidání oxidu dusného do směsi paliva a vzduchu může zlepšit spalování a tím i výkon motoru. Výhody zahrnují zvýšení výkonu, snížení emisí oxidů dusíku a zlepšení účinnosti spalování. Nicméně, je také nutné brát v úvahu možné negativní účinky, jako je například zvýšená tvorba oxidů dusíku při vysokých teplotách. Celkově lze říci, že použití oxidu dusného jako přísady do paliva může přinést významné vylepšení výkonu zážehového motoru, pokud je používán s rozvahou a v souladu s příslušnými normami a směrnicemi
Matematický model motoru F1 podle pravidel 2026
Koudelík, Jiří ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku pravidel pro pohonné jednotky vozů formule 1 a návrh matematického modelu motoru F1 podle pravidel platných od roku 2026. První část práce je věnována pravidlům pro současné pohonné jednotky a jejich porovnání s novými pravidly. Druhá část práce je věnována tvorbě matematického modelu v prostředí Lotus Engine Simulation.
Zvyšování účinnosti moderních spalovacích motorů
Kuzmin, Aleksei ; Böhm, Michael (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou zvyšování účinnosti spalovacích motorů, která má v dnešní době kvůli popularitě osobních automobilů velký význam. Daný problém těsně souvisí se snižováním spotřeby paliva při provozu výše uvedených strojů a velkým tlakem stále zpřísňovaných emisních norem. Globální změna klimatu naší planety a velký vliv na zdraví člověka způsobený množstvím škodlivých emisí výfukových plynů jsou motivací pro další výzkum v dané oblasti. Při řešení konkrétní problematiky byla zvolena rešeršní metoda s použitím kvalitních informačních zdrojů a odborných vědeckých článků. Základní postupy při rozpracování dané práce mají následující charakter: stručný historický přehled vývoje spalovacích motorů, teorie v kontextu problematiky a definice potřebných veličin, porovnání podle základních parametrů (účinnost, princip práce, emise, měrná efektivní spotřeba paliva) tří aktuálních způsobů řešení (millerizace, Atkinsonův oběh, variabilní kompresní poměr), diskuze dosažených výsledků, vyvození důležitých závěrů. V závěru práce bylo provedeno zhodnocení výhod a nevýhod zvolených možností řešení dané problematiky, potenciál jejich využití a předpoklad budoucnosti spalovacích motorů.
Experimentální zjištování průtokových charakteristik sacích a výfukových kanálů halvy válců
Mecerod, Vít ; Svída, David (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na rešerši v oblasti průtokových charakteristik hlavy motoru a jejich měření za pomoci profukovací stanice. Důraz je kladen na sestavení ztrátového koeficientu jakožto jednoho z hlavních výstupů z navrženého a provedeného měření. Koeficienty jsou následně zhodnoceny pro kalibraci 1D simulačních modelů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 143 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Beran, M.
4 Beran, Marek
2 Beran, Matěj
6 Beran, Michal
2 Beran, Milan
2 Beran, Miroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.