Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 73 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Simulace komunikační části moderních průmyslových sítí
Beneš, Pavel ; Blažek, Petr (oponent) ; Fujdiak, Radek (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřená na simulaci protokolů z normy IEC 61850 v simulačním nástroji OMNeT++. Teoretická část práce se zabývá popisem oblasti operačních technologií, dispečerského řízení a sběru dat a protokoly Tase-2/ICCP, IEC 61850, IEC 60870-5-104, DNP 3 a DLMS/COSEM. Dále se tato část zabývá parametry ovlivňující spojení a popis simulačních nástrojů NS2/NS3, OPNET a OMNeT++. V praktické části je vytvořena síť obsahující protokoly z normy IEC 61850 v simulačním programu OMNeT++. Na té je následně odměřeno jednosměrné zpoždění a ztrátovost paketů s narůstajícím provozem.
Vliv akcelerátorů hydratace na cement dopovaný zinkem
Beneš, Pavel ; Šilerová,, Iva (oponent) ; Šiler, Pavel (vedoucí práce)
Zinek v cementu má negativní vlastnosti především kvůli výraznému zpoždění hydratace. Tato bakalářská práce se zabývá studiem hydratace cementů s obsahem zinku. Průběh hydratace cementu byl sledován pomocí isoperibolické kalorimetrie. Zinek byl dopován k CEM I 42,5 R ve formě 1 hmotnostního procenta oxidu zinečnatého. V rámci akceleračních přísad se použily oxid vápenatý, kyselina mravenčí a mravenčan vápenatý v různých poměrech. Získané výsledky byly porovnány s naměřenými pevnostmi, nakonec byla u daných akcelerátorů diskutována vhodnost pro použití ve stavebnictví.
Měření základních parametrů optických a optoelektronických komponent
Beneš, Pavel ; Látal, Michal (oponent) ; Münster, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se věnuje optickým a optoelektronických komponentům. V první části práce jsou popsány optické trasy a způsob jejich měření. Ve druhé části jsou popsány dělič výkonu, cirkulátor a izolátor. Dále je zde popsána laserová dioda, fotodetektor a modulátor. Třetí část práce popisuje postup měření dělič výkonu, cirkulátoru, izolátoru, laserové diody, fotodetektoru a modulátoru. Naměřené hodnoty jsou porovnávány s katalogovými hodnotami.
Analýza námětů na experimentální činnost v učebnicích chemie pro ZŠ
Špísová, Klára ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Beneš, Pavel (oponent)
Cílem diplomové práce je analýza experimentálních aktivit v učebnicích chemie pro základní školy. Jsou zkoumány typy aktivit a jejich zařazení do fází výuky, kognitivní náročnost. Analýza zahrnuje nejvíce používané učebnice chemie - učebnice nakladatelství Fortuna: Základy chemie 1, 2 a Základy praktické chemie 1, 2. Dále učebnice nakladatelství Nové školy, Fraus a Taktik pro 8. a 9. ročník. Všechny učebnice obsahují náměty na praktickou činnost, nejvíce jich je v učebnicích ZCH, FR a NŠ. V učebnicích chemie jsou identifikovány různé typy aktivit, jako samostatná činnost žáka, pozorování demonstrace učitele, laboratorní práce, sledování videa, obrázků a řešení úkolů. Nejčastěji se vyskytuje samostatná činnost žáka a pozorování demonstrace učitele. Učebnice FR a T nabízejí také interaktivitu prostřednictvím videí. Praktické náměty se zaměřují především na expoziční fázi výuky. Co se týče rozvoje kognitivních operací, úlohy v učebnicích chemie se zaměřují na nižší operace, jako je zapamatování, porozumění a aplikace. Vyšší operace, zejména rozvoj tvorby, byl především v učebnicích pro 8. ročník. Učebnice nakladatelství NŠ měly vyrovnané zastoupení pro oba ročníky.
Zvýšení badatelského potenciálu jednoduchých přírodovědných pokusů
Vydrová, Lucie ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Beneš, Pavel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou badatelsky pojaté výuky a jejího uplatnění ve výuce chemie. V teoretické části je přiblíženo rozdělení, význam a pozice rámcového vzdělávacího programu na základních školách. Další část se zabývá badatelsky orientovanou výukou, jejím vymezením, výhodami a nevýhodami, které může do výuky chemie a celkově do vzdělávání přinést. Poté se práce zaměřuje na motivaci, její typy, způsoby využití ve výuce a faktory ovlivňující motivaci. V praktické části jsou použity poznatky z přechozích kapitol, na základě kterých byly vytvořeny dva pracovní listy pro podporu badatelských aktivit. Jsou koncipovány tak, aby žáci sami a co nejsnadněji pochopili učivo. Oba pracovní listy jsou rozděleny na dvě části. První je určena pro vyučující, je rozdělena na několik sekcí tak, aby bylo snadné se vyznat v nutné přípravě učitele na hodinu a v tom, jaké postupy a výsledky jsou očekávány od žáků. Je zde také obsažena sekce s nápovědami tzv. "tip-cards", které mají napomoci žákům, pokud se v postupu ztratí. Druhá část je určena žákům. Pracovní list byl vytvořen tak, aby co nejvíce podporoval badatelský styl výuky, a hlavně samostatnost žáků. Důraz je také kladen na propojení základních poznatků s reálným využitím. Oba pracovní listy byly pilotně ověřeny na žácích 8. ročníku na 1....
Vliv akcelerátorů hydratace na cementové malty dopované zinkem
Beneš, Pavel ; Šilerová, Iva (oponent) ; Šiler, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá sledováním hydratace cementových malt a cementových past tvořených z cementu CEM I 42,5 R dopovaných oxidem zinku v množství 1 hm. %. Pro eliminaci zpoždění nástupu hydratace v přítomnosti oxidu zinečnatého byly do cementových směsí přidány následující akcelerační přísady v různých poměrech: oxid vápenatý, kyseliny mravenčí a mravenčan vápenatý. Hydratace byla sledovány pomocí isoperibolické kalorimetrie. Dále byly zkoumány mechanické vlastnosti zkoumaných směsí, a to především pevnost v tahu za ohybu a pevnost v tlaku po 7 dnech a po 28 dnech. Cementové malty byly dále podrobeny doplňkovým analýzám, jakými byly porozimetrie, DTA/TG a SEM.
Tomographic investigation of the sandstone fracture toughness
Vavřík, Daniel ; Beneš, Pavel ; Fíla, Tomáš ; Koudelka_ml., Petr ; Kumpová, Ivana ; Vavro, Martin
It is well known that the measured values of the fracture toughness of quasi brittle materials are influenced by material heterogeneity, dimensions, boundary conditions, and unequal tension and compression properties. Standard testing methods supposing isotropic material, in contrary the quasi-brittle materials differ from this theoretical expectation, therefore this approach may fail. The authors present Local Fracture Toughness Testing (LFTT) method to overcome this obstacle. LFFT based on a complex methodology using a series of tomographic reconstructions recorded during specimen loading is calculated independently of the outside boundary conditions.
Zjišťování parametrů kvality výuky chemie
Rozkydalová, Andrea ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Beneš, Pavel (oponent)
Hlavní náplní této diplomové práce bylo zjišťování a posuzování parametrů kvality výuky chemie na středních a základních školách. V práci jsou zahrnuty pohledy na kvalitu výuky v obecné rovině a poté vztaženy k přírodovědnému vzdělávání a k chemii. Dále je pozornost věnována systému kurikulárních dokumentů a standardům. Dále jsou v ní popsány postupy, popis průběhu a vyhodnocení výsledků. V této práci byl ověřen hodnotící nástroj při pilotáži na středních a základních školách. V práci je také část věnována hodnocení jednotlivých hodin hodnotícím nástrojem a jsou v ní zmíněny další možné faktory, které ovlivňují činnost učitele a tím i kvalitu výuky.
Identifikace pryskyřičných laků v uměleckých dílech pomocí plynové chromatografie
Jelínek, Jan ; Hrdličková Kučková, Štěpánka (vedoucí práce) ; Beneš, Pavel (oponent)
SOUHRN Pryskyřičné laky se v malířství používají od 11. století. Jejich úkolem je chránit umělecké dílo před nepříznivými vlivy okolního prostředí a mnohdy jej také dotváří i po stránce umělecké. Ačkoliv se v současné době často používají syntetické laky, zvláště v případě moderního umění, použití přírodních materiálů je stále velmi rozšířené a nejen při restaurování historických obrazů a polychromií. Pro přípravu pryskyřičných laků se využívá bohaté nabídky přírodních pryskyřic (damara, mastix, kopály, kalafuna atd.), které se odlišují svým složením a z toho také vyplývajícími různými fyzikálními vlastnostmi jako je například křehkost, rozpustnost a v neposlední řadě různé tmavnutí laku. Z těchto důvodů je nutné znát jeho složení, aby mohl být při restaurování bezpečně odstraněn a následně i nahrazen lakem o stejném materiálovém složení. Nejrozšířenější analytickou metodou k určování přírodních pryskyřic je plynová chromatografie, která využívá celou řadu derivatizačních činidel. Úkolem této diplomové práce bylo nalézt nejvhodnější separační podmínky sloužící k identifikaci pryskyřic metodou plynové chromatografie kombinované s plamenově ionizačním detektorem (GC-FID).
Látky přítomné v každodenním životě představující ohrožení zdraví dětí staršího školního věku
Metelková, Iva ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Beneš, Pavel (oponent)
NÁZEV: Látky přítomné v každodenním životě představující ohrožení zdraví dětí staršího školního věku AUTOR: Iva Metelková KATEDRA: Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PaedDr. Eva Marádová, CSc. ABSTRAKT Tato bakalářská práce pojednává o látkách přítomných v každodenním životě, které mohou pro zdraví člověka představovat určité riziko. V teoretické části jsou charakterizovány skupiny rizikových látek. U vybraných zástupců jednotlivých skupin jsou konkretizovány negativní dopady na lidské zdraví a nastíněny mechanismy účinku. Samostatná kapitola je věnována fyzickému a psycho- sociálnímu vývoji žáků staršího školního věku s využitím poznatků vývojové psychologie. Zmíněny jsou také látky, které naopak tělo detoxikují a napomáhají odolávat vlivům potenciálně nebezpečných látek. Cílem praktické části je zmapování povědomí o nebezpečných účincích vybraných látek u žáků navštěvujících druhý stupeň základní školy. Dotazníkovým šetřením bylo zjištěno, že žáci nepřikládají nebezpečí, které plyne z přítomnosti potenciálně nebezpečných látek v potravinách, kosmetice či domácnosti příliš velkou váhu. Což vytváří prostor pro pedagogické působení Tato skutečnost je výzvou pro pedagogické působení školy KLÍČOVÁ SLOVA: škodlivé látky, ochrana zdraví, rizika z potravin, léčiva

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 73 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Beneš, P.
22 Beneš, Petr
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.