Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 137 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vnímání problematiky školní kázně na 2. stupni ZŠ z pohledu žáků a pedagogů
Cvejn Malá, Sabine ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce je zaměřená na problematiku kázně a nekázně žáků na 2. stupni vybraných základních škol. Cílem práce je zjistit, jak na kázeň a nekázeň nahlížejí nejen samotní žáci, ale také jejich učitelé. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy a je zde popsána kázeň z pohledu několika významných teorií. Práce se soustředí na rozdíl ve vnímání kázně a nekázně očima hlavních aktérů výchovně vzdělávacího procesu, na současné projevy nekázně a její příčiny. Praktická výzkumná část diplomové práce zachycuje výsledky výzkumu a popisuje rozdíly ve vnímání problematiky kázně učiteli a žáky 2. stupně vybraných základních škol. Pro tento kvalitativní výzkum jsem použila metodu polostandardizovaného rozhovoru. Rozhovory se odehrávaly prezenčně na dvou základních školách - Roztoky u Prahy, Kralupy nad Vltavou. Další rozhovory byly získané distanční podobou skrze online rozhovory. Vzhledem k menšímu výzkumnému vzorku nelze výsledky zobecnit, ale mohou být začátkem rozsáhlejšího a dlouhodobějšího výzkumu. KLÍČOVÁ SLOVA Osobnost žáka, osobnost učitele, motivace, kázeň, nekázeň, výchovné problémy, školní pravidla, autorita
Autorita učitele u žáků s lehkým mentálním postižením
Koželuhová, Aneta ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu autority učitele, konkrétně u žáků s lehkým mentálním postižením. Autorita je velmi mnohoznačný pojem, proto její význam nelze omezovat pouze na jednu definici, ale je na ni nutno nahlížet jako na proces, který se utváří a je utvářen v dlouhodobé interakci, v této práci, konkrétně mezi učiteli a žáky. V teoretické části se věnuji pojmu Autorita z historického i novodobého hlediska, také souvislostem autority s fenomény jakými jsou například média nebo kázeň. Krátce zmiňuji osobnost žáků s LMP a osobnost učitele. Pozornost je věnována také komunikaci s žáky, řešení problémů ve škole a vztahu učitel - žák. V praktické části za pomoci kvalitativní metody polostrukturovaných rozhovorů mapuji tento jev. Aby bylo možné objektivně posoudit vnímání autority u žáků s LMP je nutností srovnání výsledků s žáky bez LMP se kterými jsou taktéž vedeny rozhovory. Praktické části předchází předvýzkum. Cílem práce je zjistit, které aspekty ovlivňují autoritu učitele u žáků s LMP a jak se autorita utváří. Konkrétně, čím si ji učitelé získávají. Výsledky výzkumného šetření mohou napomoci učitelům lépe se orientovat v problematice vnímání autority žáky s LMP a tedy jim poskytnout více informací o tom, jak k takovým dětem přistupovat, aby bylo zajištěno vyšší, kvalitnější a cílené...
Studie genderových postojů žáků a žákyní devátých ročníků vybraných základních škol
Zemková, Jana ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Bendl, Stanislav (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit, zda jsou žáci a žákyně devátých ročníků vybraných základních škol ovlivněni genderovými stereotypy a zda se genderové stereotypy promítají do jejich představ, vnímání a rozhodování. Teoretická část práce obsahuje kromě vymezení pojmu gender i kapitoly týkající se teorií genderu, postojů, genderových stereotypů, rovných příležitostí mužů a žen v zaměstnání, role muže a ženy v rodině. Stěžejní kapitola se týká oblasti genderu a vzdělávání. Praktická část diplomové práce je zaměřena na mapování žákovských postojů dotýkajících se oblasti genderu. Pomocí dotazníkového šetření byla získána data celkem od 204 žáků a žákyň. Získané výsledky byly konfrontovány s poznatky, které uvádí odborná literatura.
Život dítěte v náhradní rodinné péči
Dejlová, Blanka ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Téma: Život dítěte v náhradní rodinné péči Tato bakalářská práce pojednává o problematice náhradní rodinné péče, zejména pak o soužití náhradních rodičů a přijatého dítěte, které má výchovné problémy. Cílem bakalářské práce je seznámení s problematikou náhradní rodinné péče a přiblížením konkrétního případu dítěte s výchovnými problémy zmapovat, jak tuto situaci řeší rodina. Práce měla dát odpověď na to, jaké faktory mohly mít vliv na projevení se výchovných problémů vybraného dítěte. Práce je členěna na dvě části, a to teoretickou a empirickou. Teoretická část se věnuje popisu forem náhradní rodinné péče v České republice a její historii. Zabývá se také sžitím - příprava, utváření vazeb atd. a následným soužitím - vývoj, výchova, vztahy, okolí, atd. dítěte s náhradní rodinou. V empirické části jde o kvalitativně orientovaný výzkum prostřednictvím případové studie, kdy nástrojem sběru dat je nestandardizovaný rozhovor, pozorování a studium a analýza dokumentů. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že na vzniku výchovných problémů vybraného dítěte v případové studii, měl hlavní vliv romský původ. Dále pasivní přístup, pohodlnost, lenost, emotivní výbušnost, vzhlížení ke kamarádům se závadovým chováním a puberta, která výše zmíněné umocnila.
Prvky informační gramotnosti a znalost netikety žáků prvního stupně základních škol v okrese Klatovy v České republice
Hnojská, Veronika ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Bendl, Stanislav (oponent)
Tato práce se zabývá některými prvky informační gramotnosti v propojení se znalostí pojmu netiketa. V teoretické části je popisována netiketa a její vztah s etikou a etiketou, organizace zabývající se netiketou a dále kyberprostor, jazyková stránka na internetu a vybrané prvky informační gramotnosti v souvislosti s počítačovou gramotností. Empirická část se zabývá zjištěním znalosti netikety u žáků 4. a 5. ročníků vybraných základních škol na Klatovsku. K prozkoumání úrovně informační gramotnosti a znalosti netikety byl použit anonymní dotazník. Cílem výzkumu bylo zjistit, na kolik a jak běžně žáci disponují elementárními dovednostmi při práci s počítačem, jaké znalosti mají ohledně netikety (jejich chování na internetu) a dále zjistit, zda existují rozdíly v těchto znalostech mezi žáky v závislosti na velikosti lokality, kde se vyskytuje škola, pohlaví a socioekonomickém statusu žáků. Z výzkumu bylo zjištěno, že všichni dotazovaní mají doma moderní technologie a znalost netikety, neboli pravidel, jak se chovat na internetu má 27 % žáků na vesnici a 59 % žáků ve městě, celkem tedy 43 % respondentů. Z otázek vypracovaných dle pravidel pro pohyb v síti vyplývá, že i ti, kteří pravidla znají, je někdy nedodržují. Závěrem se autor zamýšlí nad netiketou a její souvztažností k úrovni informační...
Rizikové formy chování a jejich prevence
Dykastová, Zuzana ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Již samotný název "Rizikové formy chování a jejich prevence" napovídá, jaké je zaměření této práce. Teoretická část se dělí na tři kapitoly. První kapitola definuje rizikové formy chování a nastiňuje jejich formy. Druhá kapitola se zabývá fenoménem šikany - popisuje její znaky, druhy i formy, charakterizuje vývojová stádia a předkládá doporučovaný postup při jejím vyšetřování. Třetí kapitola je věnována prevenci. Uvádí základní informace o efektivní prevenci, právních předpisech a institucích zajišťujících prevenci. Dále se zmiňuje o funkci školního metodika prevence a Minimálním preventivním programu. Empirická část obsahuje soubor metodických a pracovních listů zaměřených na výchovu k harmonickým mezilidským vztahům. Aktivity obsažené v těchto listech jsou součástí programu pro žáky, který by mohl být jednou z variant prevence šikany. Cílem práce bylo zpracovat takovýto program, popsat jeho průběh a zjistit zpětnou vazbu od žáků a pedagogů pomocí metody rozhovoru a dotazníku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Mimotřídní aktivity jako podpora ŠVP
Horáková, Nina ; Walterová, Eliška (vedoucí práce) ; Bendl, Stanislav (oponent)
NÁZEV: Mimotřídní aktivity jako podpora ŠVP RESUMÉ: Diplomová práce se zabývá tématikou mimotřídních aktivit a jejich podporou kurikulárním dokumentům. Cílem práce je popsat, jak mimotřídní aktivity podporují školní vzdělávací programy a jak konkrétně podporují předávání průřezových témat. K naplnění tohoto cíle byla zvolena triangulace metod kvalitativního šetření a rámcovým designem výzkumu je zakotvená teorie. Přínos práce spočívá v poukázání na skutečnost, že volnočasové aktivity ve škole mohou podporovat osvojování průřezových témat a v předložení dalších poznatků o možnostech mimoškolních aktivit v rámci jejich zakotvení ve Školních vzdělávacích programech.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 137 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.