Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dopad manipulace melodie řeči na hodnocení důvěryhodnosti volebních kandidátů
Bartošová, Jana ; Šturm, Pavel (vedoucí práce) ; Skarnitzl, Radek (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vztahem mezi výškou základní frekvence hlasu mluvčího a jeho subjektivním zhodnocením posluchači na 7stupňové hodnotící škále. Analýza byla v této diplomové práci provedena formou percepčního testu, kterého se zúčastnilo 39 posluchačů. Účastníci experimentu hodnotili mluvčí na základě toho, jak důvěryhodně jim daní mluvčí zní. Materiál byl zvolen takový, aby posluchači byli co nejméně ovlivněni externími vlivy. Výsledky percepčního testu ukázaly korelaci mezi typem manipulace a hodnocením posluchačů. Hypotéza práce se potvrdila částečně, protože posluchači snižovali svá průměrná hodnocení čím vyšší byla hodnota f0 položky a tento vztah je statisticky významný. Prokázalo se také, že čím nižší hodnota je f0 položky, tím má hodnocení důvěryhodnosti stoupavou tendenci, tato změna se však neprokázala jako statisticky významná. Klíčová slova: Základní frekvence, f0, vnímání důvěryhodnosti, melodie, percepce, volby
Dějiny dominikánského kláštera v Nymburce
Bartošová, Jana ; Županič, Jan (vedoucí práce) ; Dvořáková, Michaela (oponent)
Tato bakalářská práce s názvem Dějiny dominikánského kláštera v Nymburce je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola se týká publikací, které byly k danému tématu napsány. Některá tato díla jsou kvalitní a odborně zpracovaná, ale některá pracují s mylnými údaji. Některé tyto omyly se, bohužel, opakují i u dalších autorů, kteří tyto chyby převzali. Druhá kapitola popisuje nejstarší dějiny dominikánského kláštera v Nymburce. Jedná se o období od 70. let 13. století, kdy byl klášter založen společně s městem, do roku 1421, kdy byl klášter zničen husitskými vojsky. Třetí kapitola se věnuje procesu obnovení kláštera a jeho dalšímu fungování v letech 1667-1789. Klášter byl obnoven díky velikému úsilí patera Theofila z Ostropole. Důkazem rozkvětu kláštera v této době je sepsání Historie nymburského konventu kazatelského řádu Panny Marie Růžencové z roku 1752. Čtvrtá kapitola se zabývá osudy budov zrušeného kláštera. Východní část bývalého kláštera začala být využívána jako škola a v západní části byl zřízen lihovar. Kostel sloužil jako sklad. V letech 1857 až 1897 sloužil presbytář bývalého klášterního kostela jako školní kaple sv. Jana Nepomuckého. Velikou zásluhu na zřízení této kaple měl Jan Nepomuk Zedrich. Loď zrušeného kostela byla přestavěna na radnici a divadlo. Radnice zde sídlila do roku 1929 a divadlo...
Postavení místních akčních skupin na českém venkově
Bartošová, Jana ; Perlín, Radim (vedoucí práce) ; Machálek, Emil (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá fenoménem místních akčních skupin na území České republiky. Cílem diplomové práce je na základě vnímání vybraných místních akčních skupin jejími členy a provedené analýze jejich činností zjistit, jaké současné postavení mají místní akční skupiny na českém venkově. Výzkum byl prováděn na třech místních akčních skupinách vybraných k podpoře v programu LEADER v období 2007-2013. Práce vychází z předpokladů, že aktivity, které vykonávají místní akční skupiny, mohou ovlivňovat její postavení ve venkovských oblastech. Teoretická část práce pojednává o vymezení venkova, o přístupech k rozvoji venkova, seznamuje s metodou LEADER, programem LEADER a místní akční skupinou. Praktická část práce zkoumá stanovený cíl a pomocí analýzy dokumentů a dotazníkového šetření na členy MAS potvrdit či zamítnout stanovené hypotézy.
Evidence of Great Vowel Shift in English Poetry of the Period
Bartošová, Jana ; Tichý, Ondřej (vedoucí práce) ; Čermák, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá Velkou hláskovou změnou, která probíhala přibližně mezi patnáctým a osmnáctým stoletím v britské angličtině. Analýza v této bakalářské práci byla provedena manuálně na vzorku vybrané poezie z daných období. Při hledání příkladů ovlivněných Velkou hláskovou změnu byl brán ohled i na jiné hláskové změny probíhající přibližně ve stejném období jako Velká hlásková změna, jako například krácení samohlásek. V analýze bylo zpozorováno, že počet zastoupení jednotlivých hláskových změn se od sebe navzájem velmi liší. Jedna určitá změna byla hojně zpozorována v dílech všech vybraných básníků, zatímco jiná nebyla nalezena ani jednou. Pomocí grafů se zobrazily výsledky manuální analýzy, které byly srovnány s předpokládanou chronologií Velké hláskové změny. Klíčová slova: Velká hlásková změna, rým, poezie, stará angličtina, střední angličtina, moderní angličtina
Postavení místních akčních skupin na českém venkově
Bartošová, Jana ; Perlín, Radim (vedoucí práce) ; Machálek, Emil (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá fenoménem místních akčních skupin na území České republiky. Cílem diplomové práce je na základě vnímání vybraných místních akčních skupin jejími členy a provedené analýze jejich činností zjistit, jaké současné postavení mají místní akční skupiny na českém venkově. Výzkum byl prováděn na třech místních akčních skupinách vybraných k podpoře v programu LEADER v období 2007-2013. Práce vychází z předpokladů, že aktivity, které vykonávají místní akční skupiny, mohou ovlivňovat její postavení ve venkovských oblastech. Teoretická část práce pojednává o vymezení venkova, o přístupech k rozvoji venkova, seznamuje s metodou LEADER, programem LEADER a místní akční skupinou. Praktická část práce zkoumá stanovený cíl a pomocí analýzy dokumentů a dotazníkového šetření na členy MAS potvrdit či zamítnout stanovené hypotézy.
Dějiny dominikánského kláštera v Nymburce
Bartošová, Jana ; Dvořáková, Michaela (oponent) ; Županič, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce s názvem Dějiny dominikánského kláštera v Nymburce je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola se týká publikací, které byly k danému tématu napsány. Některá tato díla jsou kvalitní a odborně zpracovaná, ale některá pracují s mylnými údaji. Některé tyto omyly se, bohužel, opakují i u dalších autorů, kteří tyto chyby převzali. Druhá kapitola popisuje nejstarší dějiny dominikánského kláštera v Nymburce. Jedná se o období od 70. let 13. století, kdy byl klášter založen společně s městem, do roku 1421, kdy byl klášter zničen husitskými vojsky. Třetí kapitola se věnuje procesu obnovení kláštera a jeho dalšímu fungování v letech 1667-1789. Klášter byl obnoven díky velikému úsilí patera Theofila z Ostropole. Důkazem rozkvětu kláštera v této době je sepsání Historie nymburského konventu kazatelského řádu Panny Marie Růžencové z roku 1752. Čtvrtá kapitola se zabývá osudy budov zrušeného kláštera. Východní část bývalého kláštera začala být využívána jako škola a v západní části byl zřízen lihovar. Kostel sloužil jako sklad. V letech 1857 až 1897 sloužil presbytář bývalého klášterního kostela jako školní kaple sv. Jana Nepomuckého. Velikou zásluhu na zřízení této kaple měl Jan Nepomuk Zedrich. Loď zrušeného kostela byla přestavěna na radnici a divadlo. Radnice zde sídlila do roku 1929 a divadlo...
Vliv jógového e-learningového programu na rozvoj pozornosti u dětí mladšího školního věku.
BARTOŠOVÁ, Jana
Snahou této diplomové práce je zjistit možnost výchovně zdravotní edukace v oblasti pozornosti a soustředění u dětí mladšího školního věku pomocí jógových cvičení a e-learningu. Cílem práce bylo analyzovat danou problematiku, navrhnout, zpracovat a realizovat intervenční pohybový program na bázi jógových technik tak, aby se u dětí dané věkové skupiny rozvíjela pozornost, schopnost koncentrace, odolnost v psychické i fyzické oblasti i zdravá sebedůvěra. Teoretická část definuje potřebné pojmy pro tuto práci, kterými jsou: děti mladšího školního věku, pozornost, jóga i počítačová technologie. Výzkumná část přináší poznatky o pozitivních reakcích u cílové skupiny na intervenční program "Pozornost v nás" v oblasti pozornosti. Celá intervence se skládala z úvodního a závěrečného testování testem pozornosti d2 a aplikace intervenčního programu, který probíhal jak v hodinách školní tělesné výchovy, tak i formou autoedukace v domácím prostředí pomocí e-learningové verze programu po dobu 3 měsíců. Zjištěné výsledky potvrzují stanovené hypotézy. Vyvozené závěry a doporučení poukazují na vhodnost zařazení jógových, dechových i relaxačních cvičení v rámci školní výuky. Pomocí moderních technologií, které jsou součástí dnes už téměř každé rodiny lze nenáročným způsobem začlenit jógu i do domácího prostředí v rámci vlastního volného času a podpořit si tak zdraví na všech úrovních.
Zpracování a edukační účinnost webových stránek Jóga pro děti
BARTOŠOVÁ, Jana
Snahou této práce je poukázat na internet, který je dnes již všude přítomný, jako na možnost výchovně zdravotní edukace, na možnost příjemného i účelně tráveného času podporujícího tvořivost, samostatnost, celkovou osobnost ? jako na přítele, vychovatele, učitele. Cílem práce je zpracování a edukační účinnost webových stránek s tématem "Jóga pro děti" zahrnující nejenom jógu, ale i relaxaci pro děti. Z toho vyplývá, že je práce zaměřená na děti, zdraví, jógu a počítačovou technologii. V teoretické části jsem analyzovala sebrané materiály k danému tématu, definovala a charakterizovala výše zmíněné pojmy. Dále jsem provedla kvantitativně orientovaný výzkum pomocí anonymního nestandardizovaného dotazníku pro zjištění zpětné vazby na nově vytvořené webové stránky. Vyhodnocení zjištěných dat ve výzkumné části práce přineslo zjištění o pozitivních reakcích na tyto stránky a potvrdil se tím 1. předpoklad, že webové stránky zpracované přehlednou a atraktivní formou určenou primárně dětem s podstatnými informacemi k tématu, budou respondenti hodnotit výborně a s nadšením. Dále se na 100 % potvrdil i 2. předpoklad a to, že pokud budou pozice dobře graficky znázorněny, podpořeny vhodným designem a popisem, lze podle nich cvičit. Přesto doporučuji prvotní edukaci na kurzech jógy pod vedením odborníka, který dohlédne na správné technické provedení, které následně umožní osamostatnění se za pomoci webových stránek "Jóga pro děti".

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
11 BARTOŠOVÁ, Jana
6 BARTOŠOVÁ, Jiřina
2 Bartošová, Jana,
6 Bartošová, Jarmila
5 Bartošová, Jitka
6 Bartošová, Jiřina
1 Bartošová, Jolana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.