Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Integrace žáků s SVP jako šance pro jihočeská gymnázia
Štoudek, Martin ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Resumé Integrace žáků se SVP jako šance pro jihočeská gymnázia? Že se nejedná pouze o zajímavé slovní, potvrzují následující stránky. Autor si záměrně vybral hraniční téma z oboru psychologie a managementu. Téma integrace je v této práci totiž zpracováno právě z pohledu vedoucího pracovníka ve školství. Čtenář se v ní seznámí se základními pojmy z oblasti integrace, nalezne zde i okomentovaný legislativní rámec související s integrací. Zajímavé jsou postřehy z praxe ze škol, kde integrace probíhá. Autor se snaží pojmenovat i obtíže celého procesu a dát tipy na jejich řešení. V druhé praktické části představuje autor integraci jako impuls ke změně strategického plánování, včetně pozitiv i negativ takovéto změny. Autor podává statisticky zpracovaný demografický vývoj a analýzu konkurenčnímu prostředí v Jihočeském kraji, které předchází tak závažnému rozhodnutí, zda integraci chápat jako pozitivní impuls, který školu může v dlouhodobém horizontu posunout dále. Faktem, který má práce potvrdila, zůstává, že stav na jihočeských gymnázií v oblasti integrace je spíše neuspokojivý. Bohužel toto konstatování potvrdilo skepsi mého okolí i mnohých odborníků. Jako bonus pro čtenáře je v práci zpracován program Malostranského gymnázia, které se již dlouhé roky věnuje problematice péče o děti se SVP.
Problematika hodnocení připravenosti studentů a začínajících učitelů na výkon učitelské profese
Štoudek, Martin ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Závěrečná práce se zabývá problematikou pregraduální přípravy studentů učitelství na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity a jejich pozdější začleňování do praxe. Práce ověřuje, zda se u studentů změnily předpoklady k výběru studia na Pedagogické fakultě JU, jejich představy o připravenosti k nástupu do praxe, včetně vybavenosti jednotlivými pedagogickými kompetencemi. Pro školský management přináší tato práce mnohá zjištění, která lze uplatnit v personální praxi při adaptaci nových zaměstnanců. Mezi přínosy této práce patří oživení diskuze o učitelské profesi a ujasnění si základních pojmů a jejich sémantických náplní v teoretické literatuře. Dotazníkové šetření ukázalo, že u studentů, kteří si vybírají pedagogickou fakultu, dochází ke změně, tj. vybírají si ji cíleně, s vizí výkonu učitelského povolání. Školský management by měl tuto změnu reflektovat.
Problematika hodnocení připravenosti studentů a začínajících učitelů na výkon učitelské profese
Štoudek, Martin ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Závěrečná práce se zabývá problematikou pregraduální přípravy studentů učitelství na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity a jejich pozdější začleňování do praxe. Práce ověřuje, zda se u studentů změnily předpoklady k výběru studia na Pedagogické fakultě JU, jejich představy o připravenosti k nástupu do praxe, včetně vybavenosti jednotlivými pedagogickými kompetencemi. Pro školský management přináší tato práce mnohá zjištění, která lze uplatnit v personální praxi při adaptaci nových zaměstnanců. Mezi přínosy této práce patří oživení diskuze o učitelské profesi a ujasnění si základních pojmů a jejich sémantických náplní v teoretické literatuře. Dotazníkové šetření ukázalo, že u studentů, kteří si vybírají pedagogickou fakultu, dochází ke změně, tj. vybírají si ji cíleně, s vizí výkonu učitelského povolání. Školský management by měl tuto změnu reflektovat.
Integrace žáků s SVP jako šance pro jihočeská gymnázia
Štoudek, Martin ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Resumé Integrace žáků se SVP jako šance pro jihočeská gymnázia? Že se nejedná pouze o zajímavé slovní, potvrzují následující stránky. Autor si záměrně vybral hraniční téma z oboru psychologie a managementu. Téma integrace je v této práci totiž zpracováno právě z pohledu vedoucího pracovníka ve školství. Čtenář se v ní seznámí se základními pojmy z oblasti integrace, nalezne zde i okomentovaný legislativní rámec související s integrací. Zajímavé jsou postřehy z praxe ze škol, kde integrace probíhá. Autor se snaží pojmenovat i obtíže celého procesu a dát tipy na jejich řešení. V druhé praktické části představuje autor integraci jako impuls ke změně strategického plánování, včetně pozitiv i negativ takovéto změny. Autor podává statisticky zpracovaný demografický vývoj a analýzu konkurenčnímu prostředí v Jihočeském kraji, které předchází tak závažnému rozhodnutí, zda integraci chápat jako pozitivní impuls, který školu může v dlouhodobém horizontu posunout dále. Faktem, který má práce potvrdila, zůstává, že stav na jihočeských gymnázií v oblasti integrace je spíše neuspokojivý. Bohužel toto konstatování potvrdilo skepsi mého okolí i mnohých odborníků. Jako bonus pro čtenáře je v práci zpracován program Malostranského gymnázia, které se již dlouhé roky věnuje problematice péče o děti se SVP.

Viz též: podobná jména autorů
4 Štoudek, Marcel
2 Štoudek, Marek
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.