|
Podnikatelský plán společnosti zabývající se hydrografickým potiskem předmětů
Dubanský, Vladimír ; Špička, Jindřich (vedoucí práce) ; Mikan, Pavel (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je zpracování podnikatelského plánu pro společnost, která se zabývá hydrografickým potiskem předmětů. V teoretické části jsou charakterizovány pojmy podnikání, podnikatele a právní formy podnikání. Dále se teoretická část zabývá podnikatelským plánem, především jeho strukturou. V praktické části jsou poznatky z teoretické části aplikovány na sestavení konkrétního podnikatelského plánu. Praktická část obsahuje popis podniku, strategickou analýzu, marketingový a finanční plán podniku. Závěr shrnuje předpoklady úspěšnosti projektu, rizika projektu a doporučení pro podnikatele.
|
|
Strategická analýza společnosti Choceňská mlékárna
Nguyen Thi, Linh ; Špička, Jindřich (vedoucí práce) ; Krause, Josef (oponent)
Bakalářská práce se zabývá provedením strategické analýzy společnosti Choceňská mlékárna s.r.o. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí, na teoretickou a praktickou. Teoretická část definuje strategie, vybrané metody a nástroje, které jsou poté aplikovány v praktické části na konkrétní podnik. V práci je použito metod strategické a finanční analýzy, zejména PESTLE analýza, Porterův model pěti sil a SWOT analýza. K závěru na základě zjištěných informací bude zhodnoceno zdraví společnosti a budou navrhnuty případné doporučení, změny či postupy, které může podnik použít při svém strategickém řízení.
|
|
Podnikatelský plán automatického obchodního systému na burzovních trzích
Šatoplet, Filip ; Špička, Jindřich (vedoucí práce) ; Mikan, Pavel (oponent)
Bakalářská práce je složena ze dvou hlavních částí. První částí je teoreticko-metodologická, která se věnuje zpočátku základním pojmům podnikání a jejich výkladům. Hlavním cílem této části je vysvětlit podstatu a důležitost tvorby podnikatelského plánu. Je zde ukazána struktura podnikatelského plánu a možnosti, které lze do něj implementovat. V druhé, praktické části jsou tyto teoretické znalosti aplikovány. Praktická část je psaná ve formě podnikatelské plánu pro založení společnosti využívající automatické obchodní strategie pro zhodnocení investic široké veřejnosti. Pro lepší představu o poptávce bylo provedeno dotazníkové šetření. Cílem této práce je zhodnotit reálnost tohoto podnikatelského záměru. Díky zpracování podnikatelského plánu se zjistila vysoká náročnost projektu na prvotní investice.
|
|
Strategická analýza společnosti GZ Media, a.s.
Velková, Martina ; Boukal, Petr (vedoucí práce) ; Špička, Jindřich (oponent)
Obsahem bakalářské práce je provedení strategické analýzy a dílčích kroků na společnosti GZ Media, a.s. za období 2011 až 2016, která působí na trhu s vinylovými deskami a jinými hudebními nosiči. Cílem je poskytnout čtenáři souhrnné informace o analyzované společnosti a také o odvětví, ve kterém podnik působí. Práce je rozdělena na dvě části, část teoretickou a část praktickou. V teoretické části jsou popsány veškeré metody a nástroje, které jsou potřebné k samotné analýze. Pozornost je soustředěna na makro a mikrookolí podniku, analýzu vnitřních zdrojů a finanční analýzu, v závěru také souhrnnou analýzu SWOT a definování podnikové strategie. Praktická část je pak již zaměřená na aplikaci jednotlivých metod na konkrétní společnost a odvětví. Praktická část práce má za cíl přiblížit zkoumanou část odvětví.
|
|
Strategická analýza Nadace Forum 2000
Němeček, David ; Špička, Jindřich (vedoucí práce) ; Boukal, Petr (oponent)
Hlavními cíli práce jsou aplikace vybraných nástrojů strategické analýzy na Nadaci Forum 2000 a zhodnocení relevance využití klasických metod strategické analýzy v kontextu neziskových organizací. Práce je rozdělena na teoreticko-metodologickou část a analytickou část. V první části jsou představeny nástroje, kterých je využito v následující analýze. V druhé části jsou tyto nástroje aplikovány na zmíněnou nadaci. V závěru práce jsou vedle výsledků strategické analýzy představeny také závěry hodnocení relevance využití klasických metod strategické analýzy v této konkrétní analýze.
|
| |
|
Strategická analýza společnosti Heaven Labs s.r.o.
Kotyza, Daniel ; Sieber, Patrik (vedoucí práce) ; Špička, Jindřich (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zhodnotit současnou strategickou pozici společnosti Heaven Labs s.r.o. a navrhnout doporučení pro její budoucí rozvoj, což bude provedeno na základě jednotlivých metod strategické analýzy. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části budou předmětem zkoumání pojmy jako strategie, proces tvorby strategie, podnikatelský model, strategická analýza, analýza makro a mikro okolí, interní analýza a SWOT analýza. Později v praktické části bude společnost představena, následně na ni budou aplikovány metody, jež byl popsané v teoretické části, za účelem identifikace externích a interních faktorů, které ovlivňují strategickou pozici podniku. Výsledná práce bude poskytnuta vedení společnosti, které bude moci poznatky z této práce využít pro plánování budoucí strategie.
|
|
Zavedení reportingu ve firmě DIOSS Nýřany a.s.
Blažek, Igor ; Špička, Jindřich (vedoucí práce) ; Boukal, Petr (oponent)
Cílem bakalářské práce Zavedení reportingu ve firmě DIOSS Nýřany a.s. je vytvoření a zavedení systém reportingu na základě požadavku vedení společnosti a majitelů pro přehlednější a průkaznější kontrolu podniku a stanovování potřebných úkolů pro úspěšný rozvoj společnosti. Práce je rozdělena na čtyři části na úvod, teoretickou část, praktickou část a závěr. V úvodu je popsán současný stav reportingu ve společnosti a dále cíl a struktura práce. V teoretické části je zdůvodněn výběr jednotlivých ukazatelů, způsob jejich výpočtu a frekvence sledovaní. V praktické části jsou zpracovány jednotlivé reporty podle frekvence sledování. V těchto reportech je vysvětlen vývoj jednotlivých ukazatelů. V závěru práce jsou na základě vytvořeného systému reportingu zhodnoceny silné a slabé stránky společnosti a návrhy na zlepšení stavu společnosti.
|
|
Strategická analýza vybrané společnosti
Vajnerová, Monika ; Špička, Jindřich (vedoucí práce) ; Krause, Josef (oponent)
Cílem této bakalářské práce je provést strategickou analýzu maloobchodního řetězce BILLA, spol. s.r.o. a základě jejích výstupů formulovat strategická doporučení. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou popsány typické nástroje, metody a postupy, které zkoumají vlivy vnějšího prostředí a vnitřní zdroje podniku. V praktické části je nejprve vypracována analýza PESTLE, která se zaměřuje na nejvýznamnější vlivy z hlediska politických, ekonomických, sociálních, technologických, legislativních a environmentálních faktorů. Dále je provedena podrobná analýza odvětví, do něhož vybraná společnost patří, analýza stávající konkurence a situace na trhu. Poté následuje vypracování analýzy vnitřních zdrojů podniku, do nichž spadá především zhodnocení finanční situace podniku, marketingové strategie a produktového portfolia privátních značek společnosti. Na závěr jsou všechny poznatky dílčích analýz přehledně shrnuty do SWOT analýzy a byla formulována strategická doporučení pro společnost.
|
|
Ocenění výrobní společnosti
Duspiva, Filip ; Špička, Jindřich (vedoucí práce) ; Štamfestová, Petra (oponent)
Cílem této diplomové práce je kvalifikovaný odhad objektivizované hodnoty vybrané výrobní společnosti k 31. 12. 2015 především pro potřeby managementu a vlastníků. Pro ocenění byly použity veřejně dostupné zdroje jako účetní závěrky a výroční zprávy, autor se také pokusil o aplikaci některých interních informací vzhledem k tomu, že pro danou firmu pracuje. Teoreticko-metodologická část práce obsahuje vysvětlení důležitých pojmů a souhrn metod a postupů spojených s procesem oceňování. Úvod praktické části je věnován přestavení vybrané společnosti, následuje strategická a finanční analýza, kompletní finanční plán a vlastní určení hodnoty. Jako hlavní metoda ocenění byla vybrána výnosová metoda diskontovaných peněžních toků pro vlastníky a věřitele (FCFF). Výsledná hodnota je porovnána s účetní hodnotou společnosti.
|