Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 48 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rotacismus v češtině a jeho percepční odezva
Šimková, Iva ; Černá, Martina (vedoucí práce) ; Skarnitzl, Radek (oponent)
Prezentovaná bakalářská práce si klade za cíl přispět k výzkumu souvislosti mezi řečí mluvčích s rotacismem a negativním hodnocením při percepci jejich mluveného projevu. Na základě shrnutí doposud provedených studií na téma percepce narušené řeči a bližší charakteristiky rotacismu byl vytvořen percepční test. Vycházel ze vzorků řeči vybraných z projevů pěti mluvčích s rotacismem a prostřednictvím nepřímého testování percepční odezvy šestatřiceti respondentů poskytl data pro datovou analýzu. Při ní byly skrze vypočtené percepční skóre srovnávány výpovědi obsahující problematickou hlásku /r/ s výpověďmi, v nichž se toto narušení nevyskytovalo. Na základě deskriptivní a frekventistické statistiky bylo zjištěno, že výpovědi s rotacismy jsou ze strany respondentů hodnoceny negativněji než výpovědi bez výskytu vibranty /r/. Práce se pokouší také odhalit možné souvislosti mezi realizovaným typem rotacismu či kontext, v němž se hláska /r/ vyskytuje, a percepční odezvou těchto jevů.
Analýza adenosintrifosfátu a adenosindifosfátu pomocí HPLC-MS/MS
Černá, Martina ; Coufal, Pavel (vedoucí práce) ; Bosáková, Zuzana (oponent)
V této bakalářské práci byly analyzovány a detekovány vzorky adenosindifosfátu a adenosintrifosfátu pomocí metody HPLC-MS/MS. V rámci tohoto bakalářského projektu byly nalezeny orientační limity detekce (LOD) studovaných látek a tyto hodnoty byly porovnány s LOD zjištěnými v literatuře při použití stejných metod a velmi podobných experimentálních podmínek. Stanovené limity detekce nukleotidů byly srovnatelné s limity detekce v literatuře. Analýza pomocí hmotnostní spektrometrie byla prováděna při mnohonásobném reakčním monitorování v pozitivním i negativním módu a k ionizaci analytů došlo elektrosprejem. Optimálních podmínek pro analýzu ADP a ATP pomocí vysokoúčinné kapalinové chromatografie bylo dosaženo použitím kolony ZIC - HILIC s mobilní fází o složení 75:25 (v/v) acetonitril / 10 mM octan amonný. Octan amonný měl pH nastavené na hodnotu 7,15 a dělení probíhalo při izokratické eluci.
Chemická enukleace u savčích oocytů
Černá, Martina ; Krylov, Vladimír (vedoucí práce) ; Petr, Jaroslav (oponent)
Předchozi techniky enukleace byly nepřesne a časově naročne. Často se využiva barveni jaderne DNA pomoci Hoechstu, přičemž je barvivo pro oocyt jedovate a ma vliv na jeho dalši vyvoj.Chemicka enukleace je metoda, ktera usnadni vznik cytoplastů ve většim množstvi a v kratšim čase. Budoucnost chemicke enukleace se nachazi na poli biotechnologickem, a to zejmena v oblasti jaderneho přenosu (terapeuticke, reprodukčni klonovani). Chemicka enukleace byla uspěšně provedena u několika modelovych zviřat:myš, ovce, skot. Avšak u prasat je tato technika stale vylepšovana, vzhledem k podobnosti s člověkem, kde by se měla později uplatnit. Bylo zjištěno, že u každeho druhu působi stejne chemikalie jinym způsobem na oocyt a tudiž je nutne zkoumat každy druh zvlašť.Proto byly hledany chemicke latky působici na praseči oocyty, tak aby došlo k vytvořeni vystupku obsahujiciho chromozomy (protrusion). Jako nejvhodnějši pro chemickou enukleaci jsme stanovili demekolcin v koncentraci 0,4 Ug/ml a doba působeni 30 minut (ktery zastavuje polymeraci tubulinu). Dale cytochalasin B v koncentraci 7,5 Ug/ml a doba působeni 10 minut. Uspěšny vznik vystupku obsahujiciho chromozomy (protrusion) koreluje s kvalitou oocytů. Dale jsme se zaměřili na distribuci mitochondrii po fuzi enukleovaneho a neenukleovaneho oocytu. Rovnoměrnou...
Možnosti využití metod dramatické výchovy ve výuce německého jazyka
Černá, Martina ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
NÁZEV: Možnosti využití metod dramatické výchovy ve výuce německého jazyka ABSTRAKT: Tato diplomová práce se zabývá možnostmi využití metod dramatické výchovy ve výuce německého jazyka. Práce je rozdělena do dvou částí. V první části práce je popsáno teoretické zázemí dramatické výchovy a komunikativně zaměřeného vyučování cizích jazyků. Je zde také charakterizován vztah Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání k dramatu i k výuce cizího jazyka. Hlavní část práce obsahuje návrh na začlenění metod dramatické výchovy do výuky němčiny a sborník dramaticky orientovaných cvičení. Dále je tu popsán průběh a výsledky výzkumu, jehož hlavním cílem bylo prověřit, jaký vliv mají metody dramatické výchovy na rozvoj komunikativní kompetence žáků v německém jazyce. KLÍČOVÁ SLOVA: Dramatická výchova, komunikativní kompetence, výuka cizích jazyků
Stanovení adenosintrifosfátu a adenosindifosfátu v reálných vzorcích
Černá, Martina ; Coufal, Pavel (vedoucí práce) ; Zima, Jiří (oponent)
Úkolem tohoto diplomového projektu bylo nalézt vhodné podmínky pro stanovení dvou běžných nukleotidů adenosindifosfátu a adenosintrifosfátu pomocí vysokoúčinné kapalinové chromatografie a provést jejich analýzu v reálných vzorcích citrusových plodů a extraktů z rostlin. Dalším cílem bylo zjistit limity detekce a stanovení obou nukleotidů při těchto optimalizovaných podmínkách měření a pomocí těchto limitů porovnat citlivost používaných detektorů. K zjištění zkoumaných nukleotidů byly využity instrumentace HPLC-UV, kapilární HPLC-DAD a HPLC-MS. Pomocí HPLC s UV detekcí a kapilární HPLC s detektorem diodového pole byly proměřeny kalibrační závislosti směsi analytů a určeny limity detekce a stanovení adenosindifosfátu a adenosintrifosfátu. K rozdělení analytů až na základní linii pomocí HPLC-UV a kapilární HPLC-DAD došlo za podmínek iontově párové chromatografie. Vhodnou kolonou byla kolona C18. Mobilní fáze obsahovala fosfátový pufr, acetonitril a tetrabutylamonium bisulfát jako iontově párové činidlo. Dělení probíhalo při gradientové eluci. U LC-MS byly zjišťovány podmínky analýzy ADP a ATP. Při vysokoúčinné kapalinové chromatografii s hmotnostní detekcí bylo dosaženo rozdělení analytů na koloně C18, fenyl-hexylové koloně a koloně Zic HILIC. Mobilní fáze protékající kolonou C18 obsahovala 99:1 (v/v)...
Fonetické rysy hlasitého čtení slov a pseudoslov a jejich percepční odezva
Fischerová, Jana ; Volín, Jan (vedoucí práce) ; Černá, Martina (oponent)
Při vzájemné komunikaci na posluchače působí celý komplex jevů, dle kterých mluvčího podvědomě hodnotí a přisuzuje mu určité osobnostní charakteristiky. V této práci jsme se zabývali otázkou, zda do tohoto hodnocení vstupují i fonetické rysy promluvy a jakou mírou dokážou vnímání mluvčího ovlivnit. Jako výzkumný materiál nám posloužily nahrávky 20 mluvčích ve věku od 11 do 15 let, od nichž bylo vybráno celkem 80 zvukových položek. Položky se lišily svou délkou (dvouslabičné vs. čtyřslabičné), existencí v lexikonu českého jazyka (reálná slova vs. pseudoslova) a také v množství řečových problémů, které se v nich vyskytovaly (redukce, asimilace, neplynulosti v řeči atd.). Tato problematická místa byla ještě před tvorbou percepčního testu popsána a opatřena bodovým hodnocením autorkou práce a další studentkou fonetiky. Bodová hodnocení sloužila jako základ objektivního fonetického hodnocení, ke kterému byla později vztažena hodnocení respondentů. Percepční test (s verzemi A a B) byl tvořen vždy 40 položkami a byl rozdělen na 5 částí dle otázek, které se z různých úhlů dotýkaly osobnostních rysů pečlivosti a přijatelnosti. Tyto rysy jsou součástí pětifaktorového modelu osobnosti a dají se zařadit pod faktory svědomitosti a přívětivosti. Celkové odpovědi 32 respondentů ukázaly jistý trend, například v...
Edukační hry s chemickou tematikou
Černá, Martina ; Beneš, Pavel (oponent)
Rigorózní práce je věnována studiu jedné z metod vedoucích k rozvoji tvořivosti a aktivity žáků, a sice hře. Hlavním cílem práce je prozkoumání problematiky herních aktivit, včetně podmínek, možností a výhod jejich zavedení do výuky chemie na druhém stupni základní školy a předložení návrhů k jejich realizaci. Práce dále obsahuje patnáct konkrétních herních činností i s jejich pravidly a metodickými pokyny. Prostřednictvím pedagogického výzkumu menšího rozsahu, provedeném na vybraném vzorku žáků šesti základních škol, se potvrdil předpoklad, že výsledky výuky za pomoci her jsou lepší, než výuky, kde herní aktivity použity nebyly. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Hodnocení slovní zásoby dětí v rámci logopedické ambulance
Černá, Martina ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Bakalářská práce vychází ze skutečnosti, že v České republice neexistuje moderní standardizovaný test pro hodnocení úrovně slovní zásoby dětí. Předpokládá, že za daných podmínek se navzájem budou postupy a materiály aplikované v jednotlivých ambulancích více či méně lišit, a klade si za cíl danou situaci prostřednictvím rozhovorů s vybranými klinickými logopedy blíže charakterizovat. Teoretickými východisky práce je odborná literatura pojednávající o slovní zásobě a jejím významu pro hodnocení schopností dítěte, a to jak česká, tak zahraniční. Těžiště bakalářské práce spočívá v kvalitativním výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, jakými postupy, případně za pomoci jakých materiálů se v rámci vybraných ambulancí klinické logopedie úroveň slovní zásoby dětí hodnotí. Výsledkem výzkumu bude nejen podrobný popis postupů, které se v rámci daných ambulancí k hodnocení slovní zásoby dětí využívají, ale také navržení konkrétních možností navázání na tuto práci. To by mohlo spočívat v zahájení procesu tvorby standardizovaného diagnostického materiálu umožňujícího objektivnější kvantifikaci dovedností dětí v lexikálně-sémantické oblasti. Klinická logopedie by tak získala nástroj, s jehož pomocí by mohla lépe srovnávat nejen výkony daného klienta v různých fázích logopedické péče, ale také různých skupin klientů,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 48 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
8 ČERNÁ, Marie
34 ČERNÁ, Michaela
2 ČERNÁ, Miroslava
18 ČERNÁ, Monika
1 Černá, M.
2 Černá, Magdaléna
7 Černá, Marcela
1 Černá, Mariana
8 Černá, Marie
2 Černá, Marina
15 Černá, Markéta
2 Černá, Marta
39 Černá, Martina
34 Černá, Michaela
1 Černá, Michaela Bc.
2 Černá, Michaela,
3 Černá, Michala
7 Černá, Milena
1 Černá, Miluše
2 Černá, Miroslava
18 Černá, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.