Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Právní analýza procesu přijímání dětí mladších tří let k předškolnímu vzdělávání do mateřské školy
Vávrová Čermáková, Dagmar ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Legislativní úprava přijímání dětí mladších tří let k předškolnímu vzdělávání do mateřské školy se jeví v současnosti jako neurčitá. Důkladnou analýzou právních norem, které se vztahují k péči o děti do tří let věku však lze dospět ke konkrétním závěrům, které specifikují podmínky, za kterých může být dítě mladší tří let věku přijato ke vzdělávání v mateřské škole. Dlouhodobě vedené průzkumy týkající se této problematiky byly již legislativně zpracovány, avšak vzhledem k politické situaci (zkrácení volebního období Poslanecké sněmovny Parlamentu České Republiky )1 nebyla předloha projednána. Práce se zabývá i některými stanovisky veřejného ochránce práv, která se týkají zejména tzv. Kritérií pro přijímání dětí. Kritéria slouží pro stanovení pořadí žadatelů v procesu přijímacího řízení k předškolnímu vzdělávání do mateřské školy. Současný stav procesu přijímání dětí mladších tří let k předškolnímu vzdělávání do mateřské školy je proto pro ředitele školy velmi náročný jak po stránce odborné, tak samozřejmě i administrativní, avšak řešitelný. Je však nezbytné, aby osoby které jsou účastny výše uvedeného procesu, se dokázaly orientovat v obecně závazných předpisech a také v předpisech souvisejících s péčí o děti do tří let věku v kolektivním zařízení tzn. aby tyto předpisy dokázaly řádně aplikovat v...
Právní analýza procesu přijímání dětí mladších tří let k předškolnímu vzdělávání do mateřské školy
Vávrová Čermáková, Dagmar ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Legislativní úprava přijímání dětí mladších tří let k předškolnímu vzdělávání do mateřské školy se jeví v současnosti jako neurčitá. Důkladnou analýzou právních norem, které se vztahují k péči o děti do tří let věku však lze dospět ke konkrétním závěrům, které specifikují podmínky, za kterých může být dítě mladší tří let věku přijato ke vzdělávání v mateřské škole. Dlouhodobě vedené průzkumy týkající se této problematiky byly již legislativně zpracovány, avšak vzhledem k politické situaci (zkrácení volebního období Poslanecké sněmovny Parlamentu České Republiky )1 nebyla předloha projednána. Práce se zabývá i některými stanovisky veřejného ochránce práv, která se týkají zejména tzv. Kritérií pro přijímání dětí. Kritéria slouží pro stanovení pořadí žadatelů v procesu přijímacího řízení k předškolnímu vzdělávání do mateřské školy. Současný stav procesu přijímání dětí mladších tří let k předškolnímu vzdělávání do mateřské školy je proto pro ředitele školy velmi náročný jak po stránce odborné, tak samozřejmě i administrativní, avšak řešitelný. Je však nezbytné, aby osoby které jsou účastny výše uvedeného procesu, se dokázaly orientovat v obecně závazných předpisech a také v předpisech souvisejících s péčí o děti do tří let věku v kolektivním zařízení tzn. aby tyto předpisy dokázaly řádně aplikovat v...
Etické aspekty v práci sociálního kurátora
ČERMÁKOVÁ, Dagmar
Práce se zabývá povoláním specializovaného sociálního pracovníka, kterým je sociální kurátor. Nejdříve jsou zachyceny a jednotlivě popsány atributy lidství a etické kategorie, které byly vybrány vzhledem k cíli práce, a zdůrazněny jako důležité opory v práci sociálního kurátora. S tím, že v další části práce nebylo opomenuto zachycení a popsání cílové skupiny, s kterou sociální kurátor pracuje, a proto byly popsány jednotlivé, nejčastěji se vyskytující, typy klientů. V poslední třetí části jsou cíleně zmíněny a pojmenovány jednotlivé vybrané opory v práci sociálního kurátora, došlo k jejich zhodnocení a zdůraznění významu pro jeho práci. Oporou je nejen legislativa, která pojmenovává cílovou skupinu sociálního kurátora, ale významným je i etický kodex, který sice není právně vymahatelný, ale je jakýmsi vodítkem pro kvalitní práci všech sociálních pracovníků. Důležité však je, že nikdy nelze opomenout nejen významnost vyzrálé a morálně zformované osobnosti sociálního kurátora a jeho povědomí etických kategorií a znalosti etické problematiky, ale i praktickou zdatnost jejich aplikace do praxe.

Viz též: podobná jména autorů
2 Čermáková, Daniela
2 Čermáková, Denisa
2 Čermáková, Dita
1 Čermáková, Dominika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.