Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Působení filmů na prožívání a jejich využití v terapii deprese
Mičke, Marek ; Loneková, Katarína (vedoucí práce) ; Šípek, Jiří (oponent)
(česky) Tématem práce je působení filmové terapie na prožívání osob s depresivními symptomy. Jejím cílem je zjištění toho, jaké emoční prožitky vyvolají filmy u identifikovaných osob a jestli tyto nalézají na filmové terapii nějaká rizika či nějaké přínosy. V rámci teoretické části se nejprve zaměřujeme na terapii filmem, její počátky, empirické ukotvení, definice a její aplikaci se zaměřením na její účinky. Dále pojednáváme o depresi a jejích symptomech, které blíže prozkoumáváme, i na to, jaké jsou možnosti léčby depresí, přičemž vycházíme z MKN-10. V této části se zaměřujeme i na poslední poznatky ohledně možnosti léčby depresivních symptomů pomocí terapie filmem. Následuje empirická část, která je zaměřena kvalitativně. Na základě analýzy semistrukturovaných rozhovorů se šesti respondentkami, které v posledních pěti letech subjektivně prožívaly depresivní symptomy, jež jsou nyní v remisi, jsme hledali odpovědi na identifikované výzkumné otázky. Výsledky bádání jsou zaneseny v poslední části empirické práce, kde jsou diskutovány a srovnávány s dosavadními výsledky výzkumů na toto téma a literaturou. Následně jsou probrány další možnosti, kam se může výzkum v tomto směru ubírat.
Odraz osobnosti v humoru na sociálních sítích
Mičke, Marek ; Horáková Hoskovcová, Simona (vedoucí práce) ; Sedláček, Mojmír (oponent)
Práce se zabývá humorem na sociálních sítích, se zaměřením na Facebook, a jeho souvislostí s určitými osobnostními rysy osob, které tento druh humoru vyhledávají. Klasifikuje druhy humoru a zkoumá, jestli může existovat souvislost mezi těmito druhy a osobnostními rysy. Pokouší se nalézt vztah mezi tím, jaký člověk je, s tím, jaký humor si sám vybere ke sledování. Pro určení osobnostních rysů je využit koncept NEO-PI-R. Sleduje také samotný humor na sociálních sítích, pokouší se postihnout prvky jeho vývoje a ukázat často se opakující vzorce, které se v humoru na sociálních sítích objevují, stejně jako události, které mají na tento fenomén vliv. V poslední části práce je navržen výzkum skládající se z kvantitativního šetření a kvalitativní analýzy. V kvalitativní části se u všech respondentů analyzuje jejich facebookový profil skrze tzv. Big data analysis, čímž čehož je určeno, jaké druhy humoru a v jakém rozsahu respondent humor sleduje. Společně s tím by byl vyplněn inventář NEO-PI-R. Následně by se hledala korelace mezi výsledky dotazníku a humorem, který respondent na sociálních sítích sleduje. Výstupem výzkumu by bylo stanovení toho, jestli nějaké osobnostní rysy významně určují náš náhled na humor na sítích, případně které rysy to jsou.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.