Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 114 záznamů.  začátekpředchozí62 - 71dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Využití genetické metody čtení v 1. ročníku ZŠ
Hájková, Lucie ; Vacínová, Marie (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Předkládaná diplomová práce pojednává o problematice čtení genetickou metodou v prvním ročníku ZŠ. Teoretická část je zaměřena na vstup dítěte do školy, školní zralost a na jeho vzdělávání. Jsou zde uvedeny i jiné metody čtení, jejich analýza a komparace s genetickou metodou čtení. Dále se diplomová práce zabývá metodickým postupem a využitím genetické metody čtení v praxi. Charakterizuje soubor didaktických her a uvádí příklady vyučovacích postupů. Praktická část zjišťuje zkušenosti pedagogů s genetickou metodou čtení, úspěšnost žáků a názor rodiny na výuku pomocí genetické metody čtení.
Zhodnocení vybraných oblastí školní zralosti u dívek a chlapců předškolního věku
Otáhalová, Kristina ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
1 ABSTRAKT Cílem diplomové práce je zjištění úrovně dílčích aspektů školní zralosti u předškolních dětí docházejících do mateřské školy. Konkrétně zjišťujeme úroveň grafomototiky, zrakového vnímání a prostorové orientace. Proto se teoretická část práce věnuje všem těmto třem oblastem, dále i charakteristice předškolního věku a pedagogické diagnostice. Praktická část je zaměřena na zhodnocení výsledků získaných ze tří testů školní zralosti. Testy hodnotí zrakové vnímání, grafomotoriku a prostorové vnímání. Z hlavního cíle jsou stanoveny tři hypotézy. První dvě hypotézy porovnávají výsledky z daných testů mezi děvčaty a chlapci. Třetí hypotéza srovnává výsledky všech dětí ze dvou testů hodnotících dílčí aspekty školní zralosti. Ke splnění cíle bylo využito kvantitativního typu výzkumu, kdy jsme zjišťovali statistickou významnost stanovených hypotéz.
Názory rodičovské a pedagogické veřejnosti na odklad školní docházky
Holá, Michaela ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Valentová, Hana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku odkladů školní docházky. Teoretická část se zabývá problematikou školní zralosti a připravenosti a analyzuje období přechodu dítěte z mateřské školy na základní školu a relativně vysoké procento odkladu školní docházky. Praktická část byla realizována formou dotazníkového šetření u tří skupin respondentů - rodičů, učitelek mateřských škola a učitelek základních škol. Cílem této části práce bylo posoudit stanoviska rodičovské veřejnosti k odkladu školní docházky a na případnou přípravu dětí na budoucí vstup do povinného vzdělávání. U pedagogické veřejnosti bylo ústředním motivem srovnání postojů učitelek mateřských a základních škol na totožné téma spojené s porovnáním nejčastějších důvodů uváděných v souvislosti s odkladem školní docházky. Tato část byla doplněna o dětskou kazuistiku dvou dětí předškolního věku, pro které bylo téma udělení odkladu školní docházky velmi aktuální. Provedený výzkum ukázal, že všechny skupiny respondentů s odkladem povinné školní docházky souhlasí, ovšem pouze za předpokladu, je-li tento odklad oprávněný. V opačném případě nebyly jejich postoje tak jednoznačné. Mezi nejčastější příčiny, proč je dítěti udělen odklad školní docházky, patří sociální a psychické oblasti. Především se jedná o soustředěnost, výslovnost a slovní...
Žák 1. třídy a jeho adaptace v sociální oblasti z pohledu rodičů a učitelů 1. tříd ZŠ
Součková, Jaroslava ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou adaptace žáků 1. třídy ZŠ na školní prostředí v sociální oblasti. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na proces adaptace žáka na školní prostředí, objasňuje pojem socializace, analyzuje školní zralost, připravenost a podmínky školního vzdělávání. Praktická část je založena na kombinaci kvantitativního a kvalitativního výzkumného šetření. Metoda dotazníku, rozhovoru a pozorování poskytuje zjištěná data k problematice adaptace žáka 1. třídy ZŠ v sociální oblasti a analyzuje přístup a postoj rodičů a učitelů 1. tříd základní školy k adaptaci žáků na školní prostředí v sociální oblasti Cílem diplomové práce je analyzování názoru na uvedenou problematiku ze strany rodičů a učitelů 1. tříd základní školy.
Diagnostika školní zralosti
Vondráčková, Jana ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá diagnostikováním školní zralosti při zápisech k povinné školní docházce. V práci jsou vymezeny pojmy školní zralost, školní připravenost, zápis k povinné školní docházce, odklad školní docházky a přijetí dítěte před šestým rokem věku. Další část práce se zabývá průběhem zápisů k povinné školní docházce na základních školách na Českobudějovicku. Zde byly stanoveny 3 cíle, kterými bylo zjistit, jak učitelé vybraných základních škol na Českobudějovicku diagnostikují školní zralost při zápisech k povinné školní docházce, zjistit, zda mají učitelé základních škol na Českobudějovicku zkušenosti s odklady školní docházky a s přijímáním dětí před dovršení šestého roku věku a zjistit, jestli základní školy spolupracují se školami mateřskými při zápisech k povinné školní docházce. K dosažení cílů byl použit kvalitativní typ výzkumu, metoda dotazování, technika polostrukturovaného rozhovoru. Pomocí rozhovorů s vybranými učiteli s devíti základních škol byly tyto cíle splněny. Základní školy používají různé metody k diagnostikování školní zralosti, ale ve většině případů diagnostikují dítě v literaturou doporučených oblastech. Při zápisech k povinné školní docházce spolupracují se školami mateřskými. Zkušenosti učitelů s dodatečným odkladem a přijetím dítěte před šestým rokem...
Role kresby postavy v Orientačním testu školní zralosti
Michálková, Anna ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Diplomová práce pojednává o roli kresby mužské postavy v Orientačním testu školní zralosti. Výchozí otázkou jsou vzájemné souvislosti mezi kresbou mužské postavy a dalšími úkoly ve sféře názorného i verbálního myšlení. Empirickým materiálem jsou výkony dětí předškolního věku v Orientačním testu školní zralosti, včetně testu pro verbální myšlení a ve vybraném souboru Ravenových Barevných progresivních matic. Cílem je prozkoumat souvislosti v kresbě mužské postavy s dalšími úkoly s ohledem na verbální a neverbální myšlení a logické i infralogické vztahy. Sběr dat probíhal ve dvou fázích s odstupem 4 měsíců a umožňuje posoudit trvanlivost závěrů v čase. Přínosem práce je kvalitativní rozbor zjištěných souvislostí a rozvíjení teorie k testovaným schopnostem v tomto testu, zejména pak s ohledem na kresbu mužské postavy a prozkoumání podobností a rozdílů ve schopnostech analýzy a syntézy. KLÍČOVÁ SLOVA: školní zralost, kresba, postava, pán, písmo, body, matice, verbální myšlení, názorné myšlení, logické vztahy, infralogické vztahy, analýza a syntéza
Školní zralost
Veselá, Šárka ; Zemková, Jaroslava (oponent) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Tato rigorózní práce se zabývá problematikou školní zralosti a postupy při jejím posuzování. Zaměřuje se na dosažení úrovně jednotlivých vývojových oblastí u dětí před nástupem do školy, na průběh posuzování školní zralosti a možnosti diagnostických nástrojů. Předmětem této práce je zjištění nejčastěji oslabených a pro školu rizikových oblastí u dětí před nástupem školní docházky a možnosti jejich stimulace. Dále také předkládá možnosti využívání screeningových testů a prezentace jejich výsledků. Cíl této rigorózní práce se opírá o aplikaci dostupných screeningových testů u vybraného vzorku dětí, a to včetně nejnovějšího diagnostického nástroje MaTeRS, v praktické části práce a dále o závěry mé diplomové práce, které se zabývaly vhodnými možnostmi stimulace oslabených vývojových oblastí Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 114 záznamů.   začátekpředchozí62 - 71dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.