Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 226 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Simulátor tepenného krvácení
Martincová, Kateřina ; Szabó, Zoltán (oponent) ; Friedl, Martin (vedoucí práce)
Tématem semestrální práce je návrh simulátoru tepenného krvácení jako přípravku pro výuku první pomoci. Nejprve jsou představeny a popsány simulátory dostupné na trhu. Následuje rozbor jednotlivých komponent, které byly vybrány pro konstrukci simulátoru. Řídící jednotka, která spíná ventil, je realizována pomocí vývojové platformy Arduino. Vystřikování kapaliny umožňuje expanzní nádoba. Výsledkem této práce je návrh a testování dílčích částí prototypu simulátoru tepenného krvácení.
Plavecké centrum v Brně
Froňková, Dominika ; Teplý, Vladimír (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Štěpánek, Ladislav (vedoucí práce)
Tématem projektu je návrh novostavby plaveckého centra v lokalitě Brno- Židenice. Pozemek se nachází na západě městské části Brno-Židenice, v těsném sousedství s městskou částí Brno-Vinohrady. Návrh vychází z tvaru pozemku, který je velmi nepravidelný a svažitý, z umístění nové stavby vůči stávající poliklinice a dodržení dostatečného odstupu od polikliniky. Objekt je částečně zakopán ve svahu a skládá se ze tří spojených hmot, z nichž dvě mají 2 nadzemní podlaží, třetí hmota tvoří „podnož“ a propojuje zbylé dvě hmoty- vstupní část, komunikační prostor. Dvě vyšší hmoty mají na první pohled budit dojem, že se uvnitř děje něco zajímavého- v jedné se nachází wellness a fitness, ve druhé šatny a hlavní prostor s bazény. Fasáda je navržena tak, aby příliš nekontrastovala se starší budovou polikliniky. Je navržena bílá omítka s prosklenými plochami a nepravidelnými okny se skrytým rámem. Důležité bylo dodržet odstup od polikliniky a zajistit předprostor objektu, kde se mohou stýkat a míjet jak pacienti polikliniky, tak návštěvníci plaveckého centra. Tento prostor může také sloužit k odpočinku.
Mobilní aplikace "Pejsek záchranář" - Mimořádná událost
Krejčí, Jan ; Milet, Tomáš (oponent) ; Chlubna, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem práce je navrhnout a implementovat jednoduchou výukovou mobilní aplikaci pro děti, která formou hry ukazuje správný postup přivolání první pomoci při mimořádné události nehody vlaku. Práce se nejdříve zabývá obecnými zásadami poskytování první pomoci při mimořádné události a způsobu jejich výuky. Dále charakteristickými prvky vzdělávacích her, rozborem již existujících řešení a herním enginem Unity. Na základě nastudované teorie je navržena a následně v Unity implementována vzdělávací hra. V závěru práce je popsán průběh a výsledky testování. Výsledná verze hry je připravena ke zveřejnění.
Resuscitace a AED
Mrázek, Petr ; Kolářová, Jana (oponent) ; Chmelař, Milan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá technikami resuscitace, stejně tak její historií a rozšířenými variantami. První pomoc je zmíněna jen velmi okrajově, protože není hlavní náplní této práce. Doporučení pro resuscitaci se mění každých 5 let, texty tedy vychází především z doporučení Guidelines 2010. Další kapitoly a podkapitoly pojednávají o účincích elektrických proudů na lidské tkáně a s tím o úzce propojeném tématu defibrilátorů. Automatický externí defibrilátor (AED) je vzhledem k zadání popsán podrobněji. Součástí práce je rovněž popis programu generátoru defibrilačních impulzů a výukové prezentace, ve které je popsán postup resuscitace s pomocí AED.
Mobilní aplikace "Pejsek záchranář" - Náhlá zástava oběhu
Dudová, Nikol ; Milet, Tomáš (oponent) ; Chlubna, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a vývojem mobilní vzdělávací aplikace pro děti od 8 do 11 let. Cílem hry je naučit děti poskytnout první pomoc při náhlé zástavě oběhu u~dospělého člověka. Cílem práce je položit teoretické základy pro vývoj mobilních her a teorii první pomoc. Následně jsou vybrané technologie použity prakticky při návrhu a vývoji hry.
Systém první pomoci řízený počítačem
Příhoda, Vratislav ; Rampl, Ivan (oponent) ; Chmelař, Milan (vedoucí práce)
Lidský život je příliš vzácný na to, aby mohl být ztracen. Pravidla první pomoci nejsou složitá. Jedním ze základních prvků první pomoci je neodkladná resuscitace. K správnému provádění neodkladné kardiopulmonální resuscitace nestačí pouze teoretické znalosti, ale je potřeba mít i praktické zkušenosti. Ty se dají získat nácvikem na výukových resuscitačních modelech. Tato práce se zabývá návrhem systému pro vyhodnocování nácviku resuscitace, kde její úspěšnost je vyhodnocována počítačem. První část práce popisuje resuscitací dle doporučení Evropské rady pro resuscitaci z roku 2005, jejichž znalost je nutná pro návrh systému. V další části jsou pospány možnosti sledování správného postupu nácviku neodkladné resuscitace a nejčastější chyby, kterých se frekventanti při nácviku dopouštějí. Součástí práce je i přehled dostupných resuscitačních modelů. Poslední část je věnována vlastnímu návrhu hardwaru a softwaru systému pro vyhodnocování nácviku. Je zde použit resuscitační model AmbuMAN od firmy Ambu. Součástí je také test z první pomoci.
Design skládacího multifunkčního lékařského boxu pro očkování v terénu.
Kudlíková, Marie ; Karásek, David (oponent) ; Rubínová, Dana (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem multifunkčního boxu pro očkování v terénu. Jde o mobilní zázemí určené především pro humanitární mise a pro vyřešení stávajících nevyhovujících podmínek. Jeho multifunkčnost spočívá v přepravě potřebného materiálu, možnosti sezení zdravotníků i pacientů, dostatečném odkládacím prostoru i možnosti připojení počítače. U tohoto návrhu je skloubena mobilita s dostatkem prostoru, jednoduchost s variabilitou, hmotnost se stabilitou i tvarování s přijatelnými finančními náklady.
Mobilní aplikace "Pejsek záchranář" - cévní mozková příhoda
Rosinská, Monika ; Bambušek, Daniel (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo vytvořit vzdělávací hru pro děti ve věku 7-10 let na téma první pomoc při cévní mozkové příhodě. Aplikace byla vyvíjena pro operační systém Android ve vývojovém prostředí Unity. Při vývoji byla zohledněna psychologie, emoce a vzdělávání dětí a byla aplikována gamifikace. Děti, které aplikaci vyzkoušely, byly poté schopny popsat příznaky mrtvice a věděly, co mají v takové situaci dělat. Přínosem této práce je, že děti umějí podat první pomoc a kontaktovat zdravotnickou záchrannou službu, pokud je to potřeba. Umějí také rozpoznat příznaky cévní mozkové příhody neboli mrtvice.
Electrical Shock: First Aid
Chytil, Ivo ; Baumgartnerová, Alena (oponent) ; Haupt, Jaromír (vedoucí práce)
The goal of this bachelor thesis is to introduce the problematic of Electric Shock with the subsequent First Aid. Firstly, the reader will be introduced to the problematic of the First Aid. Secondly, the reader will be informed about various dangerous environments and possible causes of treatment. The part of the thesis focuses on electrical safety. An individual who uses electric devices should be familiar with electrical safety to prevent risks of electrocution. The primary goal of the thesis is a better understanding of the topic First Aid after Electric shock and an acquisition of basic knowledge from electrical safety to prevent possible injuries.
Vliv absolvování kurzu první pomoci na míru znechucení
Váňová, Barbora ; Kuba, Radim (vedoucí práce) ; Dlouhá, Daniela (oponent)
1 Abstrakt Znechucení je afektivní složkou behaviorálního imunitního systému. Behaviorální imunitní systém je soubor psychologických mechanismů napomáhající organismu chránit se proti patogenům a dalším potenciálně rizikovým faktorům a ovlivňuje tedy život jedince v celé řadě situací. Příkladem takové situace může být právě poskytování první pomoci. První pomoc je důležitou součástí procesu záchrany lidského života a pokud je poskytnuta správně a včas, může podstatně zlepšit průběh léčby v rámci nemocniční péče. Znechucení je jedním z faktorů, které mohou ochotu poskytnout první pomoc snížit či ji zcela inhibovat. K tomu, jestli a jak konkrétně kurzy první pomoci modifikují vnímání znechucení, však máme nedostatek výzkumných podkladů. Proto jsme se na tento fakt rozhodli zaměřit v předložené studii. Studie byla realizována prostřednictvím dotazníkového šetření před, po a měsíc po absolvování kurzu první pomoci. Respondenty byli v experimentální skupině účastníci kurzů první pomoci organizovaných na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy a v kontrolní skupině účastníci jiných, s první pomocí nesouvisejících předmětů. Využity byly účelově sestavené dotazníky zaměřené na předchozí zkušenosti s první pomocí, hodnocení nechutnosti úkonů prováděných na kurzu, ochotu a sebehodnocení znalostí postupů první...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 226 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.