Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 61 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza koncepce vzdělávání zaměstnanců soukromé základní školy a mateřské školy v ČR a návrh na její změny
Kubínová, Lucie ; Pavlov, Ivan (vedoucí práce) ; Urbanová, Eva (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice vzdělávání zaměstnanců v jedné základní a mateřské škole na území České republiky. Jedná se o jednopřípadovou studii, která za využití kvalitativně-kvantitativního výzkumu má za cíl provést analýzu stávající koncepce vzdělávání zaměstnanců dané organizace a také navrhnout změny stávající koncepce tak, aby byla v souladu s požadavky na strategickou koncepci vzdělávání zaměstnanců. Diplomová práce zahrnuje část teoretickou s vysvětlením relevantních pojmů z oblasti andragogiky a managementu a také část praktickou, kde je provedena analýza vnitřních dokumentů školy a popsána charakteristika stávající koncepce vzdělávání zaměstnanců. Dále bylo také provedeno dotazníkové šetření pomocí 3 dotazníků, jejichž respondenti byli zaměstnanci školy a ředitelka školy. Tyto dotazníky byly navrženy za účelem ověření funkčnosti koncepce. Byly získány odpovědi na první výzkumnou otázku, která zní: Jaká je charakteristika stávající koncepce vzdělávání zaměstnanců?, a která má napomoci s odpovědí na druhou výzkumnou otázku: Jaké změny se dají provést pro zlepšení kvality stávající koncepce? V první části výzkumu byly popsány charakteristiky vzdělávací koncepce zaměstnanců dané organizace obsahující základní údaje o organizaci a její historii, dále byla popsána vize, mise, kultura...
Sourozenci s autismem v mateřské škole běžného typu
PINGITZEROVÁ, Eva
Práce se zabývá začleňováním dětí s autismem do mateřských škol běžného typu, představuje šíři diagnostiky poruch autistického spektra a odlišnosti jednotlivých diagnóz, a to i u sourozenecké dvojice předškolních dětí. Popisuje způsob práce a adaptace těchto dětí na prostředí běžné mateřské školy, také na způsob výchovy a předškolního vzdělávání.
Práce s pohádkovou knihou v mateřské škole.
HÜTTNEROVÁ, Šárka
Bakalářská práce se zaměřuje na rozvoj jazykových dovedností pomocí příběhů z kostek za využití pohádky. Cílem práce je charakterizovat pohádku jako prostředek rozvoje osobnosti dítěte v oblasti čtenářské pregramotnosti a rozvoje jazykových dovedností u předškolních dětí. Teoretická část se zabývá čtenářskou pregramotností a čtenářskými strategiemi. Charakterizuje současné pojetí předškolního vzdělávání a vývojové zvláštnosti předškolního dítěte, s ohledem na rozvoj jazykových dovedností a čtenářské pregramotnosti. V praktické části byl vytvořen program postavený na četbě na pokračování, který rozvíjel u dětí čtenářskou pregramotnost pomocí čtenářských strategií. S dětmi byly vytvářeny příběhy z kostek, a tím se rozvíjely jejich jazykové dovednosti. V průběhu realizace činností byly využity metody pozorování, rozhovoru a analýzy edukačních materiálů. Čtenářské aktivity, které podporují u dětí zájem o knihy a s nimi spojené činnosti, se ukázaly jako správné. Děti si rozšířily slovní zásobu, a zdokonalily si vyjadřovací dovednosti.
Nácvik komunikačních dovedností dítěte s PAS a přidruženou poruchou intelektového vývoje v prvním roce MŠ
PAĎOUKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá problematikou komunikace dítěte s PAS a přidruženou poruchou intelektového vývoje. Cílem práce je odhalit dosavadní způsoby komunikace u vybraného dítěte s PAS v kombinaci s poruchami intelektového vývoje vstupujícího do prostředí mateřské školy a nastavit vhodný způsob komunikace pro dané dítě. Dílčím cílem je poté ověřit funkčnost a vhodnost vybrané techniky a zmapovat samotný nácvik komunikace u daného dítěte. Práce je rozdělena na tři části - teoretickou, metodologii a praktickou část. Teoretická část obsahuje čtyři kapitoly. První kapitola se věnuje oblasti autismu. Je zde popsána základní charakteristika autismu, jeho projevy, etiologie a jednotlivé druhy autismu. Druhá kapitola se zabývá poruchou intelektového vývoje, její terminologií, etiologií, klasifikací a projevech v kombinaci s autismem. Třetí kapitola se věnuje problematice autismu a poruch intelektového vývoje v předškolním období. Poslední kapitola teoretické části práce se zabývá komunikačními dovednostmi. Následující část práce se věnuje metodologii výzkumu. Praktická část práce obsahuje stanovené cíle a výzkumné otázky. Pro výzkum je zvolen kvalitativní způsob šetření, konkrétně design případové studie. Jako metoda sběru dat byla použita technika pozorování, polostrukturovaných rozhovorů a analýza dokumentů. Výzkumné šetření obsahuje případovou studii vybraného dítěte, které splňuje stanovená kritéria. Případová studie ukazuje zvolené postupy pro komunikaci dítěte s poruchou autistického spektra a přidruženou poruchou intelektového vývoje a představuje nácvik komunikace u vybraného dítěte.
Změny v instituci při individuální integraci dítěte s poruchou autistického spektra do běžné mateřské školy
DRDOVÁ JONÁŠOVÁ, Daniela
Bakalářská práce se věnuje změnám v instituci při individuální integraci dítěte s poruchou autistického spektra do běžné mateřské školy. Práce je rozdělena do dvou částí, a to na teoretickou a praktickou. Teoretická část je rozdělena do třech kapitol. První kapitola se zabývá vymezením pojmu poruchy autistického spektra, etiologií, triádou problémových oblastí, nespecifickými variabilními rysy, popisem vybraných poruch a diagnostikou. Druhá kapitola se věnuje vymezení pojmů integrace a inkluze. Třetí kapitola se zabývá možnostmi vzdělávání dětí s poruchami autistického spektra, vzděláváním v předškolním zařízení a vybranými podpůrnými opatřeními. Cílem praktické části je pomocí kvalitativního výzkumu, konkrétně případovou studií, zjistit a popsat specifické jevy, které se v běžné mateřské škole dějí při individuální integraci dítěte s poruchou autistického spektra. Pro sběr kvalitativních dat byly využity techniky zúčastněného pozorování, analýza dokumentů a polostrukturované rozhovory. Cílem práce bude odpovědět na stanovené výzkumné otázky a dosažení stanoveného cíle. Bakalářská práce může posloužit jako inspirativní materiál mateřským školám, které se s individuální integrací dítěte s PAS setkají poprvé.
Logopedická prevence ve waldorfských mateřských školách
PAVLÍNOVÁ, Anna
Cílem práce je poukázat na skutečnost, že i v alternativních mateřských školách probíhá kvalitní logopedická prevence. Pozornost je zaměřena na průběh logopedické prevence ve waldorfské mateřské škole a na zmapování nejčastějších činností a metod podporujících rozvoj řeči. Cílem je rovněž zjistit, zda činnosti ve waldorfských mateřských školách v oblasti rozvoje řeči probíhají dle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávaní a v čem se liší od činností v běžných mateřských školách. V teoretické části jsou definovány základní pojmy související s logopedickou prevencí, Rámcovým vzdělávacím programem a činnosti doporučené pro správný rozvoj řeči. Dále teoretická část pojednává o waldorfské pedagogice, jejích principech, obsahu, cílech i metodách. V praktické části je výzkum orientován na zjištění, jakým způsobem logopedická prevence ve waldorfských mateřských školách probíhá. Pro získání informací je použito kvalitativní šetření - rozhovory s učiteli waldorfských mateřských škol a pozorování ve waldorfské i v běžné mateřské škole. Z výsledků vyplývá, že logopedická prevence ve waldorfských mateřských školách je na dobré úrovni a že je zde pravidelně zařazováno mnoho aktivit pro rozvoj řeči, které jsou rovněž zahrnuty v Rámcovém vzdělávacím programu. Logopedická prevence se ve waldorfské mateřské škole liší především formou zpracování jednotlivých aktivit a jejich četností při řazení do programu.
Porovnání řízení mateřské školy v Anglii a v České republice
MELIS, Paloma Maya
Bakalářská práce se zaměřuje na srovnávání předškolních vzdělávacích systémů v Anglii a v České republice. Obsah teoretické části stručně charakterizuje předškolní vzdělávání v České republice a v Anglii, jeho historii, organizaci a cíle v mateřských školách. Taktéž jsou zde kapitoly věnující se kurikulárním dokumentům, srovnávací pedagogice a aktuálním problémům v předškolním vzdělávání. V praktické části jsou zmíněny použité metody kvalitativního výzkumu, rozhovor a pozorování. Dále se zabývá popisem dvou vybraných mateřských škol, jedné z České republiky a druhé z Anglie.
Specifika arteterapeutické práce s dětmi předškolního věku
JAČMENĚVA, Michaela
Bakalářská práce se zabývá možnostmi arteterapeutické práce s dětmi předškolního věku. Je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje specifika dítěte předškolního věku se zaměřením na vývoj myšlení a emocí, a především vývoj výtvarného zobrazování. V neposlední řadě popisuje specifika arteterapeutické práce s dětmi předškolního věku. Praktická část ukazuje možný způsob arteterapeutické práce s dětmi předškolního věku, který vychází z metod Rožnovské arteterapie. Skupina deseti dětí zpracovala témata, jenž se obsahově hodí pro předškolní věk. Ve druhé polovině praktické části jsou dvě kazuistiky, na nichž lze hledat souvislosti mezi tématy a díky tomu se ponořit do hlubší interpretace.
Využití jógy v mateřské škole
ZÁMEČNÍKOVÁ, Veronika
Bakalářská práce "Využití jógy v mateřské škole" se zabývá vlivem zapojování jógy do předškolního vzdělávání na psychický a fyzický vývoj dětí ve věku od čtyř do sedmi let. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, zda učitelé mateřských škol zapojují jógu do výuky. Dalším cílem bylo zjištění, jaký vliv jógová cvičení na děti předškolního věku mají. Teoretická část je zaměřena na poznatky z oblasti vývoje dítěte předškolního věku, z oblasti historie jógy a na poznatky o fungování předškolního vzdělávání v České republice. Praktická část se zabývá rozborem ankety pro učitele mateřských škol, kde bylo zjištěno, že 75,1% oslovených učitelů mateřských škol z celkového počtu 221 zapojuje jógu do výuky. Bylo zjišťováno, jakým způsobem jógu do výuky zařazují. Zde bylo zjištěno, že hned 161 oslovených pedagogů zařazuje jógu v dopoledních hodinách. Učitelé využívají různých pomůcek, jako jsou karimatky, švihadla, relaxační hudba nebo míče. V práci dále informuji o potřebách učitelů, kteří by chtěli zařadit jógu do vzdělávání předškolních dětí. Z celkového počtu 221 oslovených 65,6% by uvítalo příručku o józe přizpůsobenou podmínkám mateřských škol. Na základě tohoto výzkumu, vznikl program na výuku jógy v mateřské škole. Aktivity byly konzultovány s dětským lékařem a fyzioterapeutkou.
Možnosti ovlivnění pohybových předpokladů u předškolních dětí
Vostárek, Miloš ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Čechovská, Irena (oponent)
Název: Možnosti ovlivnění pohybových předpokladů u předškolních dětí Cíle: Cílem práce je na základě získaných informací od respondentů vybraných školek porovnat dané školky mezi sebou, vybrat tu, která má nejlepší předpoklady pro pohybový rozvoj dětí a v rámci zhodnocení vytvořit vhodný program. Metody: Jako metoda bylo použito přímé dotazování a odpovědi byly uvedeny do záznamového archu a následně zpracovány. Dotazování probíhalo v prostředí vybraných pražských školek Výsledky: Výsledky práce ukázaly jako největší problematiku velikost prostorů, nízký počet hodin pohybových aktivit a malý počet pedagogů přítomných při jejich konání. Jako pozitivní se ukázala poměrně rozsáhlá kreativita pedagogů. Obsah jejich hodin je poměrně široký. Klíčová slova: školka, pohyb, rozvoj, předškolní období, motorika, schopnosti, dovednosti Využité zkratky: RVP PV, ŠVP, CNS, MŠ, NASPE

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 61 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.