Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Specifika školní edukace žáků s lehkým mentálním postižením v hodinách tělesné výchovy s možností využití prvků jógy
Korbelářová, Jitka ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce pojednává o specifikách edukace žáků s lehkým mentálním postižením v hodinách tělesné výchovy, s přihlédnutím k možnostem využití prvků jógy a relaxace a jejího pozitivního vlivu na žáky. Teoretická část si klade za cíl přípravu pojmové základny pro kvalitativní výzkum, rozpracovává termín lehké mentální postižení, věnuje se tělesné výchově a konceptu jógy a relaxace. Empirická část je zaměřena na vytvoření metodického materiálu pro učitele a jeho následné ověření v praxi na základní škole. KLÍČOVÁ SLOVA Edukace, mentální postižení, lehké mentální postižení, jóga, relaxace, motorika,
Pohybové schopnosti u žáků mladšího školního věku zapojených do projektu Sazka Olympijský víceboj
Benešová, Barbora ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Pádivý, Martin (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit výsledky v testové baterii žáků mladšího školního věku, konkrétně 6.-9. letých, kteří se zapojili do projektu Sazka Olympijský víceboj. Zvláště jsme se v práci zaměřily na disciplíny Olympijského diplomu, kterých je celkem 8 a jež prověřují pohybové schopnosti pomocí motorických testů. O data jsme kvůli pandemii Covid-19 žádaly nejen u vedení škol, ale také organizaci, jež celý tento projekt zaštiťuje. Data nám byla poskytnuta ze tří základních škol ze Středočeského kraje a Prahy. Všechna se vztahovala k žákům prvního stupně a podmínkou bylo i měření mezi roky 2016-2020, aby data byla co nejaktuálnější. V praktické části této práce byl využit kvantitativní výzkum. Celkový výzkumný soubor byl tvořen 92 žáky, kteří se projektu Olympijský diplom účastnili v 1., 2. i 3. ročníku mezi roky 2016-2020. Dívky byly zahrnuty v počtu 51 ku 41 zúčastněným chlapcům. Celý soubor byl porovnáván z několika aspektů. Zajímaly nás průměrné hodnoty dle pohlaví, ročníků a také porovnání třídy se zaměřením na sport oproti běžným třídám. To bylo vztaženo většinou ke statistické významnosti. Výzkumná část práce poukazuje na velmi blízké průměrné hodnoty mezi téměř všemi 8 testy, a to mezi třídou se sportovním zaměřením vůči třídám běžným. Také bylo prokázáno, že v silových testech...
Testování motorické výkonnosti studentů středních škol v Kadani a jejich vztah k pohybovým aktivitám
Schönauer, Lukáš ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Vágner, Michal (oponent)
Název práce: Testování motorické výkonnosti studentů středních škol v Kadani a jejich vztah k pohybovým aktivitám Cíle práce: Cílem diplomové práce bylo analyzovat úroveň základní motorické výkonnosti studentů středních škol v Kadani a zjistit jejich vztah k pohybovým aktivitám. Metoda: Tato diplomová práce je zpracována v podobě empirického kvantitativního výzkumu. Výzkum byl realizován v takovém prostředí, kde bylo možno eliminovat vlivy vnějšího prostředí, tedy v tělocvičně. Zkoumaným souborem byli studenti dvou vybraných středních škol v Kadani v zastoupení obou pohlaví. Z celkového počtu 232 studentů bylo 143 dívek a 89 chlapců ve věku 15-17 let. Pro zjištění úrovně motorické výkonnosti studentů bylo využito testové baterie UNIFITTEST (6-60). K získání informací o vztahu studentů k tělesné výchově a soutěživosti byla sestavena krátká anketa o osmi položkách. Ty byly zaměřeny na získání základních anamnestických údajů, jakými jsou jméno a příjmení, datum narození, název navštěvované školy a známka z tělesné výchovy. Dále bylo důležité zjistit, zda a jak často se studenti účastní pohybové aktivity ve svém volném čase. Konkrétně byly tyto otázky rozčleněny na zapojení studenta v tělovýchovné organizaci nebo sportovním kroužku při škole. Spolu s tím nás také zajímal druh nejčastěji prováděné...
Hodnocení úrovně pohybových schopností a základních somatometrických ukazatelů u dětí v projektu ''Děti na Startu''
Benešová, Barbora ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Svobodová, Irena (oponent)
Cílem práce je zjistit úroveň pohybových schopností a somatometrických ukazatelů u dětí, které se účastní projektu "Děti na startu''. Teoretická část bude zpracována formou literární rešerše, praktická část bude popisovat a hodnotit vybrané motorické testy ve vztahu k věku a základním somatometrickým ukazatelům. Celkem bylo v praktické části hodnoceno a použito pět testů pohybových schopností a jedno hodnocení somatometrického ukazatele. Prvním hodnoceným testem byl skok daleký z místa, ve kterém převážná většina dětí dosáhla podprůměrného výsledku. Dalším hodnoceným testem byl sed-leh opakovaně po dobu 60 sekund, v tomto testu děti dosáhly převážně průměrných výsledků. Třetím testem byl vytrvalostní člunkový běh, ve kterém byl nejčastěji vyhodnocený výsledek výrazně podprůměrný. Čtvrtým testem byl člunkový běh 4x10 metrů, v tomto testu více než polovina dětí dopadla průměrně, nebo lépe. Posledním pohybovým testem byl modifikovaný test předklonu ve stoji, v tomto testu 22 dětí dosáhlo normálních a lepších hodnot. Hodnoty BMI, které jsme spočítali, se pohybovaly mezi 14,3 a 18,5. Klíčová slova: Hodnocení, motorika, projekt ''Děti na startu'', pohybové schopnosti, somatometrické ukazatele, unifittest, testování.
Školní zralost dětí s dyslalií
JANOUŠKOVÁ, Klára
Bakalářská práce si klade za cíl kompletovat aktuální poznání problematiky školní zralosti a dyslalie. Pro potřeby výzkumu byli záměrně vybráni žáci mateřské školy hlavního vzdělávacího proudu s poruchou řeči, dyslalií. Teoretická část práce se zaměřuje na problematiku školní zralosti, vymezuje a definuje tento pojem. Zabývá se také dyslalií, jejím diagnostikováním a terapií. Závěr teoretické části se zaměřuje na prevenci poruch řeči. Práce se zabývá souvislostmi mezi školní zralostí a již řečenou poruchou řeči. U konkrétních jedinců zkoumá aktuální stav školní zralosti a posuzuje problémové oblasti v souladu s dyslalií. V práci byl použit kvalitativní výzkum. Informace z výzkumu byly zpracovány v designu případové studie. Pro lepší přehlednost jsou data prezentována v tabulkách. Hlavními sledovanými oblastmi jsou motorika, řeč a sluchové vnímání. Sledovány byly i další oblasti týkající se školní zralosti jimiž jsou zrakové vnímání, vnímání prostoru a času, matematické představy, tělesný stav, práceschopnost a emoční zralost.
Specifika školní edukace žáků s lehkým mentálním postižením v hodinách tělesné výchovy s možností využití prvků jógy
Korbelářová, Jitka ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce pojednává o specifikách edukace žáků s lehkým mentálním postižením v hodinách tělesné výchovy, s přihlédnutím k možnostem využití prvků jógy a relaxace a jejího pozitivního vlivu na žáky. Teoretická část si klade za cíl přípravu pojmové základny pro kvalitativní výzkum, rozpracovává termín lehké mentální postižení, věnuje se tělesné výchově a konceptu jógy a relaxace. Empirická část je zaměřena na vytvoření metodického materiálu pro učitele a jeho následné ověření v praxi na základní škole. KLÍČOVÁ SLOVA Edukace, mentální postižení, lehké mentální postižení, jóga, relaxace, motorika,
Integrace dítěte s těžkou dysfázií a dysartrií do 1.třídy běžné ZŠ
MAREŠOVÁ, Jiřina
Práce se zabývá problematikou vývojové dysfázie a dysartrie, jejich příčinami, projevy a integrací dítěte s touto vadou do 1. třídy běžné základní školy. Popisuje jednotlivé jazykové roviny řeči teoreticky i prakticky. Zaměřuje se na zjištění úrovně motoriky u konkrétního žáka na počátku a na konci školního roku. Porovnává přijetí žáka ostatními dětmi ve třídě a zjišťuje jeho postavení v kolektivu. Mapuje názory rodičů na integraci žáka se speciálními potřebami.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.