Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 128 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
The Role of Video Games in Health Care and Medical Training
Gálíková, Markéta ; Langerová, Petra (oponent) ; Šedrlová, Magdalena (vedoucí práce)
This bachelor thesis deals with possible use of videogames and gaming-related technology in medical training and healthcare. General public often consider games as a waste of time or as a purely entertaining. Therefore, the aim of this thesis is to provide evidence of their usefulness and positive impacts on the field of medical training and healthcare. First part of this work refers to and critically analyses the impact of videogames on medical training of students, physicians and even patients. While in the second part the way of using computer games in healthcare is discussed. For example, they can be used in the therapy of children diagnosed with autism spectrum disorder or cerebral palsy, also as a way of reducing pain or discovering new biochemical structures. The intention is to cover, apart from gaming, also related technology like virtual reality and augmented intelligence which even enhances the experience of medical training or usage in healthcare.
Barriers and facilitators of sport activities in adults with congenital physical disabilities: A Systematic Review
Šašek, Vít ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název: Bariéry a facilitátory sportovních aktivit u dospělých s vrozeným tělesným postižením: Systematická rešerše Teoretická východiska: Na světě žije více než miliarda osob se zdravotním postižením. Tito jedinci mohou mít v důsledku svého zdravotního stavu omezené možnosti sportovat, věnovat se fitness a hýbat se obecně v pracovním i osobním životě. Nedostatek pohybu představuje významný problém pro zdraví populace a může zhoršovat fyzický a psychický stav jednotlivců. Cíle: Hlavním cílem této práce bylo systematicky prozkoumat dostupné informační zdroje týkající se sportu a pohybových aktivit dospělých jedinců s vrozeným postižením a identifikovat bariéry a facilitátory usnadňující těmto osobám účastnit se pohybových aktivit a zapojit se do odvětví para sportu. Metody: Byly prohledány celkem čtyři databáze - Medline, PubMed, ERIC a Sportsdiscus s použitím hesel: cvičení; para sport, trénink, fyzická aktivita, kontinuální cvičení společně s vybranými vrozenými tělesnými postiženími. Byla použita kombinace termínů MeSH specifických pro jednotlivé databáze, volného textu, zástupných a logických operátorů. Vyhledávány byly pouze práce publikované od roku 2003 a vyhledávání bylo strukturováno do tří fází - dle názvu, dle abstraktu a nakonec detailní evaluace plného textu. U všech nalezených prácí...
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na středních školách se zaměřením na tělesná postižení
Plaček, Jiří
Bakalářská práce se zabývá problematikou vzdělání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na středních školách. Z této široké problematiky bude nejprve stručně charakterizován tento proces s ohledem na trendy integrace (in-kluze). Dále se zaměřím na vzdělávání žáků s diagnózou dětské mozkové obrny. Cílem teoretické části práce bude popsat v základních rysech problematiku integrace (inkluze) jedinců na středních školách. Cílem praktické části bude zjistit na základě dat získaných ze dvou případových studií (kazuistik), jak se realizuje vzdělávání žáků s dětskou mozkovou obrnou a jejich možnosti vzdělávání na středních školách.
Exekutivní funkce u dětské mozkové obrny a jejich implikace do fyzioterapie
Horníková, Dominika ; Javůrková, Alena (vedoucí práce) ; Vlček, Přemysl (oponent)
Cíl: Cílem této teoretické práce je získat povědomí o fyzioterapeutických intervencích, které jsou efektivní na exekutivní funkce dětí s dětskou mozkovou obrnou. Metodika: V rámci narativního přehledu jsme prohledávali dle vhodných klíčových slov internetové databáze, abychom nalezli studie zabývající se naším tématem. Objevené výzkumy musely následně splňovat i námi předem stanovená inkluzivní kritéria. Využili jsme k tomuto postupu programy MICROSOFT WORD a MICROSOFT EXCEL. Výsledky: Naše nálezy jsou stavěny na deseti zahrnutých studiích skládajících se ze tří randomizovaných kontrolovaných studií, tří průřezových studií a ze čtyř studijních protokolů randomizovaných kontrolovaných studií. Některé výzkumy nám ukázaly významný vliv (p<0,05) fyzioterapie na exekutivní funkce u dětí s dětskou mozkovou obrnou, kde v rámci intervence byla použita právě jóga, balet modifikovaný pro tuto diagnózu nebo intenzivní cvičení. Tyto terapie prokázaly kromě účinnosti na námi zkoumané výkonné funkce zároveň vliv také na zlepšení v dosažení předem stanovených cílů nebo chůzi. Závěr: Vliv fyzioterapie na exekutivní funkce u dětí s dětskou mozkovou obrnou se může jevit jako dosud neobjevené téma, avšak některé námi objevené studie použily intervence, které jsou efektivní na tuto zkoumanou oblast. Klíčová slova:...
Efektivita antispastických proudů v dětském věku u pacientů s dětskou mozkovou obrnou
Kurelová, Martina ; Demeková, Júlia (vedoucí práce) ; Havrda, Prokop (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku elektroterapie s antispastickým účinkem. Konkrétně se zabývá Hufschmidtovými proudy a jejich efektivitou na snížení spasticity m. triceps surae u pacientů se spastickou formou dětské mozkové obrny (DMO). V přehledu teoretických poznatků jsou uvedeny informace o dětské mozkové obrně a spasticitě, poznatcích z nových výzkumů ohledně jejich četnosti, diagnostice a léčbě. V poslední kapitole teoretické části jsou uvedeny poznatky o elektroléčbě s antispastickými účinky používající se v České republice i v zahraničí. V praktické části je uvedena série kazuistik pacientů, u kterých byl efekt Hufschmidtových proudů zkoumán. Práce se zúčastnilo 9 pacientů dětského věku s diagnózou spastické formy DMO, kterým byly aplikovány celkem 6x právě Hufschmidtovy proudy. Efektivita tohoto typu proudů je zjišťována provedením chůzového testu na 10 metrů, Timed Up and Go testem a vyšetřením spasticity v 5 krocích dle Graciese a následným porovnáním hodnot vždy před provedením a po ukončení série elektroterapií. Výsledkem této práce bylo potvrzení pozitivního účinku antispastických proudů dle Hufschmidta na snížení spasticity svalu u 7 pacientů, na zrychlení chůze v 10metrovém testu chůze preferovanou rychlostí u 7 pacientů a v testu Timed Up and Go u 5 pacientů,...
Determinace kvality společenského a pracovního zapojení jedinců s mozkovou obrnou v majoritní společnosti
KALKUŠOVÁ, Barbora
Hlavním cílem bakalářské práce bylo zjistit, jak se jedincům s mozkovou obrnou daří obstát v pracovní či vztahové oblasti. K dosažení hlavního cíle, bylo zapotřebí, vytyčit si i cíle vedlejší. Tedy, zjistit, zda se osoby s mozkovou obrnou setkávají na pracovišti s předsudky, a to jak ze strany zaměstnavatele, tak ze strany spolupracovníků. Dalším z vedlejších cílů bylo, zjistit jaké sociální dopady má mozková obrna na všední život těchto osob. Posledním z vedlejších cílů bylo, zjistit rozdíly při získávání pracovních příležitostí těchto osob, v souvislosti se středoškolským nebo vysokoškolským vzděláním. Pro uskutečnění praktické části práce byla zvolena kvalitativní výzkumná strategie, metoda dotazování a technika polostrukturovaný rozhovor. Výzkum prokázal, že se osobám s mozkovou obrnou daří poměrně dobře obstát jak v pracovní, tak vztahové oblasti, nicméně, k naplnění těchto potřeb vede mnohdy náročnější, zdlouhavější cesta, plná překážek, se kterými se majoritní společnost nepotýká. Ukázalo se, že ve vztahové oblasti si zejména dospívající jedinci musí, na rozdíl od zdravých jedinců, mnohé odpustit, či počkat delší dobu, což mnohdy vede k frustraci někdy až k deprivaci těchto osob. V pracovní oblasti se jedinci s mozkovou obrnou nezřídka setkávají s předsudky od kolegů i nadřízených, a to zejména v prvních měsících, od nástupu do nového zaměstnání. Jejich kolegové často zprvu nechápou specifické potřeby osob s mozkovou obrnou. Prokázalo se však, že s postupem času se tato situace většinou zlepší. Cíle práce se tak podařilo naplnit, přičemž práce otevřela i témata nová. Nabízí tak netradiční paletu témat, která majoritní společnost často opomíjí, přechází, či jsou pro ni spíše společenským tabu. Bakalářská práce přináší běžnému čtenáři podnět k zamyšlení, co víc, může sloužit jako studijní materiál pro další studenty sociální práce či jiných humanitních oborů. Práce by v budoucnu mohla být rozpracována do větší hloubky a rozšířena o další, doposud nezmíněná témata.
Possibilities of physiotherapy in the treatment of spastic form of cerebral palsy
PORUBSKÁ, Ivana
Táto bakalárska práca sa zaoberá problematikou spastickej parézy v rámci detskej mozgovej obrny. Skladá sa z teoretickej a praktickej časti. Teoretická časť práce je rozdelená na niekoľko kapitol, ktoré sú venované tematike detskej mozgovej obrny, spasticity a možnostiam fyzioterapie v liečbe spastickej parézy. Praktická časť je tvorená kvalitatívnym výskumom, ktorého súčasťou sú kazuistiky 2 detských pacientiek so spastickou formou detskej mozgovej obrny. V závere práce sú zhodnotené výsledky výskumu a efekt zvolenej terapie.
Strategický plán vybraného neziskového subjektu
Hyklová, Tereza
HYKLOVÁ, T., Strategický plán vybraného neziskového subjektu. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně 2020. Cílem bakalářské práce je sestavení strategického plánu neziskové organizace Hašle z. s., jejíž činnost je zaměřena na pomoc dětem trpícím dětskou mozkovou obrnou a jejich rodinám. První část práce je zaměřena na teoretickou rovinu neziskových subjektů a jejich postavení v rámci národního hospodářství, následně jsou teoretické poznatky využity v části praktické, obsahující procesní analýzu. Na základně procesní analýzy je v poslední části budován samotný strategický plán organizace.
Vzdělávání dětí předškolního věku s mozkovou obrnou
KOCMANOVÁ, Anna
Bakalářská práce se zaměřuje na vzdělávání dětí předškolního věku s mozkovou obrnou v různých edukačních prostředích. Těmi jsou mateřská škola hlavního vzdělávacího proudu a denní stacionář. Cílem je zjistit, jak moc výběr předškolního zařízení ovlivňuje dvě děti se stejnou diagnózou ve vývoji a sociálních schopnostech. Práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část popisuje mozkovou obrnu včetně její etiopatogeneze, diagnostiky, léčby a specifických projevů, jež jsou u dětí s mozkovou obrnou typické. Dále objasňuje systém předškolního vzdělávání v Česku a varianty pro děti s mozkovou obrnou. Praktická část se zabývá charakteristikou předškolních vzdělávacích zařízení a podrobnými anamnestickými údaji. Realizována je kvalitativním výzkumem, formou dvou případových studií. Pro sběr dat jsou použity polostrukturované rozhovory s rodiči a pedagogickými pracovníky, zúčastněná pozorování dětí a analýzy dokumentů. Získaná data z rozhovorů jsou zpracována obsahovou analýzou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 128 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.