Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 874 záznamů.  začátekpředchozí549 - 558dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Percepce a zvládání dopadů specifických poruch učení na každodenní život dětí s touto diagnoózou
Vilímová, Zuzana ; Kucharská, Anna (vedoucí práce)
NÁZEV: Percepce a zvládání dopadů specifických poruch učení na každodenní život dětí s touto diagnózou ABSTRAKT Text se zaměřuje na rozpoznání dopadů specifických poruch učení na každodenní život, jak je vnímají samy děti s touto diagnózou, a strategií, které tyto děti užívají pro vyrovnání se s nimi. Teoretická část práce shrnuje potřebné poznatky o vývojovém stádiu mladší školní věk, fungování dítěte v rodině a krátce o zátěži a jejím zvládání. Dále jsou prezentovány výsledky předešlého výzkumu s matkami dětí s SPU. Empirická část je založena na semistrukturovaných rozhovorech se šesti dětmi s SPU navštěvujícími čtvrtou nebo pátou třídu běžných základních škol. Na základě jejich kvalitativní analýzy se práce pokouší objasnit, jak děti vnímají a prožívají dopady SPU a jak se s nimi vyrovnávají. KLÍČOVÁ SLOVA specifické poruchy učení (SPU), dítě, rodina, škola, neúspěchy, strategie zvládání (coping)
Žákovská vulgarita vůči vyučujícím v 6. a 9. ročníku základní školy
Vajc, Vladimír ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Strejčková, Helena (oponent)
Vulgaritu lze chápat jako bio-psycho-sociální fenomén, který prostupuje náš každodenní život doslova na každém kroku. Přesto jde o téma doposud poměrně málo prozkoumané. Tato práce má za cíl zaměřit se na specifický příklad vulgarity, konkrétně na vulgaritu žáků a žákyň vůči vyučujícím, a to nejen ve smyslu vulgarity verbální (sprostých slov). Půjde zde o širší pojetí zahrnující i vulgární jevy neverbální a paraverbální. Práce zkoumá žákovskou vulgaritu vůči vyučujícím skrze pozorování a rozhovory. Přináší vymezení toho, co je projevem žákovské vulgarity vůči vyučujícím a zjištění, že chlapci jsou oproti dívkám a starší žáci a žákyně oproti mladším žákům a žákyním na vyučující vulgárnější. Dále představuje funkce a formy žákovské vulgarity vůči vyučujícím, dotýká se (ne)reakcí vyučujících na žákovskou vulgaritu směřovanou na jejich osoby, náhledu vyučujících na tuto problematiku i jejich náhledu na vulgaritu ve škole obecně. Zároveň je na učitelské (ne)reagování na žákovskou vulgaritu vůči vyučujícím a na fenomén žákovské vulgarity vůči vyučujícím i na fenomén vulgarity ve škole obecně nahlédnuto z perspektivy žáků a žákyň. Klíčová slova: žák, žákyně, vulgarita, vyučující, škola
Postava učitele v českých filmech natočených po roce 1989
Štiková, Kristýna ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Tumová, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá zobrazením postavy učitele v českých filmech natočených po roce 1989. V rámci konstruktivistického přístupu je postava učitele ve filmu sociálním konstruktem předkládaným divákovi a má tak možnost vnikat do sociální reality diváka a tu utvářet. Autorka analyzuje postavu učitele ve vybraných filmových dílech a následně konstruuje ideální typy, které srovnává s dříve vytvořenými a moderními typologiemi učitelů. Analýza filmů je zaměřená především na to, jakým způsobem postava učitele ve filmu vnímá profesi učitele a jaké má vztahy se žáky. Mimo to sleduje i sociodemografické charakteristiky postav učitelů ve filmu. Na základě analýzy filmů jsou konstruovány ideální typy učitelů a ty jsou poté konfrontovány s typologiemi učitelů J. Prokopa, G. Fenstermachera a J. Soltise, Ch. Caselmanna a W. O. Döringa.
Analýza výuky dopravní výchovy v 5. ročnících na vybraných pražských základních školách
Píša, Tomáš ; Límová, Lucie (vedoucí práce) ; Mišovec, Anton (oponent)
Název: Analýza výuky dopravní výchovy v 5. ročnících na vybraných pražských základních školách Cíle:Hlavním cílem diplomové práce bylo zmapovat a porovnat znalosti dopravní výchovy u žáků 5. ročníků základní školy, kteří využívali výuku na dopravním hřišti v porovnání s žáky, kteří výuky na dopravním hřišti nevyužívali. Metody: Výzkumným souborem bylo celkem 111 žáků 5. ročníků ze čtyř pražských základních škol. Data byla získána dotazníkovou metodou, a k jejich vyhodnocení bylo použito aplikace MS Excel. Výsledky: Výsledky práce poukázaly v testování statistických hypotéz na shodnost úspěšnosti odpovědí obou testovaných souborů žáků, kteří podstoupili výuku na dopravním hřišti a žáků, kteří výukou neprošli. Z absolutních hodnot výsledků dotazníkového šetření (jejich jednotlivých části) je patrná mírně zvýšená úspěšnost žáků, využívající dopravní hřiště. Klíčová slova: Bezpečnost silničního provozu, dopravní výchova, škola, vzdělávání, děti v provozu, 5. Třída Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vnitřní motivace adolescentů ke sportu
Špidlenová, Kristýna ; Jansa, Petr (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent)
Název: Vnitřní motivace adolescentů ke sportu Cíle:Zjistit a vzájemně porovnat motivační faktory u adolescentů pomocí dotazníku. Zaměřit se na chlapce a dívky ve věku 16-18 let, konkrétně studenty středních škol. Statisticky zpracovat a následně porovnat naměřené údaje, jak mezi pohlavími, tak i mezi jednotlivými školami. Metoda:Ke zjišťování údajů byl použit dotazník "Vnitřní motivace", který sledoval celkem šest faktorů jako pozitivní motivaci k výkonnosti, cílevědomosti, spolehlivosti, a negativní pohodlnosti, roztěkanosti a vyhýbání se riziku. Výběr škol byl proveden na středních školách v Liberci a v Praze. Výsledky:Dotazník na vnitřní motivaci vykazuje dobrou reliabilitu. Studenti v Praze nemají lepší celkové výsledky, než v Liberci, ale v některých faktorech se oproti Liberci mírně liší. Klíčová slova:Výkon, sport, motivace, studenti, dotazník. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Architektonické proměny budovy gymnázia Jana Keplera
Malá, Karolína ; Biegel, Richard (vedoucí práce) ; Prahl, Roman (oponent)
Bakalářská práce "Architektonické proměny budovy Gymnázia Jana Keplera" se věnuje tématu školní architektury. Práce je rozdělena do čtyř částí. První kapitola zahrnuje podrobný popis urbanistické situace místa, kde stojí Gymnázium Jana Keplera, tzn. Náměstí Pohořelec a jeho okolí. Předtím, než se postavila první budova nynější školy, stál na tomto místě renesanční dům z 16. století, kde umřel dánský astronom Tycho Brahe, který je pochován v katedrále sv. Víta. Druhá kapitola popisuje vývoj školství v českých zemích do 19. století, vývoj školní architektury v Čechách a Evropě 19. století a popis pozdně historické budovy školy Hládkov. Třetí kapitola je zpracována obdobně, týká se roku okolo 1930 a funkcionalistické budově školy Parléřova. Poslední kapitola se věnuje nové tělocvičně z roku 2009, jejími autory jsou architekti z kanceláře Sporadical. Práce sleduje spojení v podstatě čtyř budov z různých časových obdobích - renesance, pozdní historismus, funkcionalismus a současná česká architektura a zkoumá základní principy školní architektury. Klíčová slova škola, architektura, Praha, školní zákony, vzdělání
Význam asistenta pedagoga v inkluzivním vzdělávání romských žáků
Němcová, Simona ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Ve své diplomové práci řeším problematiku asistenta pedagoga, který pracuje převážně s romskými dětmi. Zaměřuji se na význam této pozice v našem výchovně-vzdělávacím systému prostřednictvím inkluzivního vzdělávání. Teoretická část byla věnována širšímu pojetí pozice asistenta pedagoga v současném českém školství. Empirická část je věnována mapováním požadavků a očekávání pedagogů, zákonných zástupců a jejich dětí na asistenta pedagoga a jejich vzájemná spolupráce. V řešení této problematiky byla použita výzkumná sonda prováděná s učiteli na základních školách a rozhovory se začleňovanými žáky a jejich zákonnými zástupci. Provedeným výzkumem jsem zjistila, že pedagogové mají skutečně ta očekávání, která jsou popsána v odborné literatuře. Ve svém výzkumném šetření jsem zjistila absenci zcela širší osvěty mezi zákonnými zástupci integrovaných žáků. Za přínos této práce považuji právě výše uvedené zjištění. Je zcela nezbytné, aby se škola cíleně zaměřila na romské komunity, ze kterých pochází integrovaní žáci, ale i romští asistenti, a prováděla širší a častější "osvětu".
Vztah rodiny a školy na počátku školní docházky
Farská, Michaela ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou vztahu rodiny a školy na po átku školní docházky. V teoretické ásti p ibližuje problematiku spolupráce rodiny a školy. Jsou zde vysv tleny definice pojm rodina, škola a jejich vztah. Dále se zabývá historickými ko eny vztahu rodiny a školy, p edpoklady pro efektivní spolupráci a vymezení v kurikulárních dokumentech spole n s n kterými vzd lávacími programy a iniciativami. Výzkumná ást prezentuje smíšený výzkum, který je zam en na konkrétní úrove spolupráce mezi rodinou a školou na po átku školní docházky na b žné základní škole, která je ozna ena zna kou Rodi e vítáni. Evalua ním nástrojem je upravená Anketa pro rodi e, jejíž výsledky byly podkladem pro rozhovor s editelem školy. Dopl ujícím výzkumem zjiš uje názory u itelek na spolupráci rodi a školy o ima rodi . Výsledky výzkumu potvrdily, že spolupráce na za átku školní docházky mezi rodinou a školou na této konkrétní škole je na velmi dobré úrovni. Rodi e pozitivn hodnotí p ístup školy k rodi m, který je partnerský a tak pln napl uje kritéria zna ky Rodi e vítáni. Z výsledk výzkumu lze získat inspiraci pro zlepšení vztahu rodiny a školy, nap . úpravu interiéru školy i úpravy webových stránek. Údaje z výzkumu jsou prezentovány v písemné i grafické podob a jsou interpretovány s ohledem na odborné poznatky v...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 874 záznamů.   začátekpředchozí549 - 558dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.