Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  předchozí5 - 14dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Galerie Conect
Nossek, Radim ; Cahel, Tomáš (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce) ; Pěnčík, Jan (vedoucí práce)
Budova galerie se nachází hned vedle historického centra Brna, na místě, spadající do tzv. brněnské „Ringstrasse“. Parcela sousedí s Palácem Morava a s Magistrátem města Brna. Tato lokalita je po vídeňském vzoru zasvěcována stavbám s kulturním významem. V nejbližším sousedství najdeme jak Mahenovo divadlo, tak i o kus dál Janáčkovo divadlo. Tudíž vybudovat zde adekvátní Galerii moderního umění zapadá do koncepce tohoto urbanistického celku. Řešené území svým charakterem chce vytvořit přechod mezi zastavěnou částí „Ringstrasse“ a částí s parky určenou k rekreaci. Inspirací byl objekt obraného bastionu z období barokního opevnění města Brna. Jeden z hlavních těchto prvků se v minulosti nacházel právě na tomto území. Navracím do území hmotu, kolem které se formovalo současné historické jádro města. Tudíž do tamějších souvislostí zapadne. Budova tvoří plynulý přechod zástavby, přes odskákané zelené terasy, do ploch parků, typických pro okružní třídy.
Muzeum moderního umění - Bejrút
Minenko, Sergey ; Kolcunová, Pavlína (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem soutěžní práce je návrh muzea moderního umění v kulturní části města Bejrút. Pozemek pro muzeum moderního umění se nachází v historickém centru v okrese Achrafieh Bejrút naproti Národního muzea. Tato stavba by měla splňovat sociální, společenskou a kulturní odpovědnost. Návrh by měl potvrdit historický význam této lokality a stávajících okolních kulturních institucí, které jsou součástí stabilního urbanismu města.
Středoevropské forum Olomouc
Machát, Jan ; Velek, Jan (oponent) ; Dulenčín, Juraj (vedoucí práce)
Nový objekt Středoevropského fora Olomouc je svým pojetím řešen jako přístavba ke stávajícímu objektu Muzea umění Olomouc a vyplňuje prostor stávající parcely přiléhající k objektu ze západní strany. Budova v sobě integruje nové výstavní prostory galerie moderního umění a zároveň vytváří dostatečné skladovací kapacity pro novou i stávající stavbu. Architektonické řešení vychází z původního rozčlenění parcel a z charakteru historické okolní zástavby. Objem stavby vyrůstající na pozemku je tedy tvořen pěti trakty kolmými k uliční čáře, které mají tvar jednoduchého kvádru se sedlovou střechou. Trakty jsou ve střední části protnuté příčným traktem galerie s prosklenou valbovou střechou, která zajišťuje prosvětlení centrálních částí objektu a propojuje stávající a novou budovu. Fasáda je řešena jako dvojitá konstrukce s interiérovou plochou z čirého dvojskla a exteriérovou plochou z mléčného skla, která propouští do objektu rozptýlené světlo. Mezi oběma konstrukcemi je natažena síť z LED diod, díky které fasáda po setmění září zajímavými světelnými efekty.
Galerie moderního umění Brno
Nevřivá, Jana ; Teplý, Vladimír (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Králová, Zuzana (vedoucí práce)
Galerie moderního umění se nachází v jihomoravském kraji v městské části Brna, Brno - střed. Na horní část pozemku navazuje park na Kraví hoře s hvězdárnou a planetáriem Brno. Na dolní část navazuje areál VUT Brno na ulici Žižkova a Rybkova. Objekt bude sloužit k výstavní činnosti, pořádání přednášek a občerstvení návštěvníkům zajistí kavárna. Při návrhu objektu mě nejvíce ovlivnil park, nacházející se v blízkosti pozemku. Snažila jsem se ponechat, co nejvíce volné plochy, která by sloužila k odpočinku a relaxaci. Pro svůj návrh jsem zvolila jeden objekt umístěný v horní části parcely, který se skládá ze tří rozdílných hmot. V prostoru první hmoty je umístěna administrativa a přednáškový sál. Druhá hmota uprostřed stavby slouží jako vstupní hala a komunikační prostor. Ve třetí hmotě se nachází výstavní prostory se dvěma nadzemními podlažími a kavárnou. Prosklené stěny objektu umožňují výhledy na okolní krajinu a dominanty Brna.
Prvky pop artu ve výtvarně-projektové výuce na 1. stupni ZŠ
RYPOTOVÁ, Lucie
Předložená teoreticko-projektová diplomová práce se zabývá aplikací pop artu do výtvarné výchovy na 1. stupni základní školy. Teoretická část je rozdělena na dvě kapitoly. První kapitola popisuje vznik a vývoj pop artu a druhá je zaměřena na pop art z pohledu didaktiky výtvarné výchovy. Projektová část diplomové práce je rozvržena do šesti lekcí, které jsou součástí výtvarné řady nazvané Rychlovýlety za pop artem do muzeí a galerií moderního umění. Jednotlivá témata lekcí jsou zprostředkována hravou formou a koncipována tak, aby během nich bylo využito různých výtvarných technik.
Antické inspirace, české výtvarné umění a škola - Sama v Aténách
Kulhánková, Vilma ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
Tématem diplomové práce je reflektování různých přístupů k řeckým inspiracím v českém umění devatenáctého a převážně dvacátého století, s přesahem do současnosti. Východiskem k nalézání autorit české výtvarné scény se stala dvě hlediska: cestování a tělo a tělesnost. Část cestování sleduje umělce cestující na jih a hledající zde podněty k tvorbě, a část tělo a tělesnost nachází inspirace v různém pojetí těla v souvislosti s řeckým uměním. Didaktická část práce předkládá výtvarné řady aplikující tyto inspirace do výuky výtvarné výchovy na základní škole. Praktická část práce přináší dva záznamy z cest prostřednictvím fotografických cyklů popisujících subjektivní pohled na hlavní město Řecka. Předkládaná diplomová práce si neklade za cíl zmapovat všechny oblasti v umění, které čerpají z antiky, to by vzhledem k šíři problematiky ani nešlo. Stanovuje si dvě hlediska, podle kterých téma zpracovává. Hledisko první je cestování, tedy sledujeme umělce, kteří se za antikou vydávají na jih, do Řecka či do Itálie, a jež cesta ovlivnila natolik, že se vliv jihu a antiky objevuje v jejich tvorbě. Hledisko druhé je tělo a tělesnost v umění, tedy sledujeme ty umělce, u kterých se tělo, tělesnost či torza těl stávají osou v průřezu jejich tvorby. Práce zmapovala převážně století dvacáté, avšak nechybí vhled do století...
"Zvrhlé umění" a reflexe Velké války v dílech Otto Dixe a Georga Grosze
Procházková, Veronika ; Zelená, Alena (vedoucí práce) ; Pelánová, Anita (oponent)
Dominantami minulého století jsou nepochybně dvě světové války, které se staly námětem pro tvorbu řady umělců. První světová válka, rovněž známá jako Velká válka, je námětem mnohých literárních děl, jež jsou dodnes na vrcholech žebříčků bestsellerů. Oproti tomu válečné hrůzy na plátnech německých modernistů se takové popularitě netěší. "Entartete Kunst" neboli "Zvrhlé umění" je důležitou epochou v dějinách umění a Výstava zvrhlého umění 1937 v Mnichově se stala jedním z mezníků moderního umění a jednou z nejnavštěvovanějších a zároveň nejkontroverznějších výstav všech dob. Rozmach expresionismu začátkem století a celkový vývoj moderního umění je zajímavým protipólem k politické transformaci v Německu. Na jedné straně nový a mnohými nepochopený styl malby, který mimo jiné tvrdě kritizoval válku, společnost, náboženství apod.; na straně druhé nacistická ideologie o neporazitelnosti národa a vizi klasického umění. Válečné hrůzy, jakožto námět pro svá díla využila celá řada umělců, nejbrutálnějšími a nejvíce realistickými jsou díla Otto Dixe a Georga Grosze. Otto Dix proslul doslova fanatickým zobrazováním utrpení a válečného teroru. Dix byl frontovým bojovníkem prvních linií a možná i proto zasvětil svou uměleckou kariéru anti-válečné tvorbě. Georg Grosz vstoupil do historie jako nelítostný kritik německé...
Rané literární dílo Josefa Čapka v kontextu moderního umění
Kováčová, Eva ; Vojtěch, Daniel (vedoucí práce) ; Wiendl, Jan (oponent)
Josef Čapek patřil k významným českým umělcům, kteří se na počátku 20. století zabývali problémy formy a funkce moderního uměleckého díla. Autorovy výtvarněteoretické úvahy ovlivnily zejména jeho ranou beletristickou tvorbu, která v rámci stylově nejednotné situace v umění, jež panovala v desátých letech minulého století, představuje cenný zdroj poznatků o postoji umělecké veřejnosti k moderním a avantgardním kulturním proudům. Diplomová práce je věnována právě jejímu rozboru v konfrontaci s estetickými kánony těchto uměleckých směrů. Jejím cílem je ukázat, nakolik byl Josef Čapek principy jednotlivých směrů ovlivněn, jak si je osvojil a modifikoval. Výsledkem práce by měl být náčrt Čapkovy cesty od počátečního hledání moderního uměleckého tvaru k postupnému nalézání osobitého autorského výrazu. Klíčová slova Josef Čapek, moderní umění, manifest Česká moderna, novoklasicismus, kubismus, expresionismus
Galerie Conect
Nossek, Radim ; Cahel, Tomáš (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce) ; Pěnčík, Jan (vedoucí práce)
Budova galerie se nachází hned vedle historického centra Brna, na místě, spadající do tzv. brněnské „Ringstrasse“. Parcela sousedí s Palácem Morava a s Magistrátem města Brna. Tato lokalita je po vídeňském vzoru zasvěcována stavbám s kulturním významem. V nejbližším sousedství najdeme jak Mahenovo divadlo, tak i o kus dál Janáčkovo divadlo. Tudíž vybudovat zde adekvátní Galerii moderního umění zapadá do koncepce tohoto urbanistického celku. Řešené území svým charakterem chce vytvořit přechod mezi zastavěnou částí „Ringstrasse“ a částí s parky určenou k rekreaci. Inspirací byl objekt obraného bastionu z období barokního opevnění města Brna. Jeden z hlavních těchto prvků se v minulosti nacházel právě na tomto území. Navracím do území hmotu, kolem které se formovalo současné historické jádro města. Tudíž do tamějších souvislostí zapadne. Budova tvoří plynulý přechod zástavby, přes odskákané zelené terasy, do ploch parků, typických pro okružní třídy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   předchozí5 - 14dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.