| |
| |
| |
| |
|
EU Development Policy - Assistance and Cooperation
Krempaská, Soňa ; Vondrušková, Barbora (vedoucí práce) ; Bič, Josef (oponent)
Bakalářská práce zkoumá vnější vztahy Evropské unie s rozvojovými zeměmi. Hledá příčiny asymetrie ekonomického rozvoje ve světě, popisuje rozvojovou politiku EU od vzniku jejího předchůdce, Evropského společenství, a rozvojovou spolupráci svého člena, České republiky. Nakonec formou dotazníkového šetření zjišťuje postoj českých a slovenských studentů k zahraniční rozvojové spolupráci a porovnáva ho s veřejným míněním národů EU-27.
|
|
The influence of news service on the public opinion: The case study broadcast 168 hours
Fáberová, Dominika ; Dvořáková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Novotný, Lukáš (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice veřejného mínění a vlivu médií na ně. Sleduje zpravodajský žánr jako klíčový mediální celek, který má vliv na společenské a politické konání diváků v budoucnosti. Teoretickými základy tvorby zpravodajství a jeho složek se zabývá první část práce. V této části je možné najít klíčovou definici kritéria objektivity jako normativního požadavku na zpravodajství v demokratických režimech, které profiluje média do polohy strážce demokracie a vymezuje jim i další důležité funkce pro společnost a její fungování. Analytická část se soustředí na případ relace 168 hodin, která se zakládá na souhrnu důležitých událostí uplynulého týdne. Analýza poukazuje na práci ve prospěch emotivního ovlivňování diváka a nachází souvislost vlivu relace na formování společenského a politického vědomí diváků. Cílem práce je zamyšlení se nad vlivem zpravodajství a konkrétní specifické relace zpravodajského typu, relace 168 hodin, na veřejné mínění a s tím spojené konání diváků v rámci společnosti, politického života, a například i volebního chování.
|
|
Vliv Public Relations komunikace Aeroflotu na názor veřejnosti
Šámalová, Anna ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Čechurová, Eva (oponent)
Diplomová práce "Vliv PR komunikace Aeroflotu na názor veřejnosti" poukazuje na návaznost "PR aktivita - novinářský článek - znalost a názor veřejnosti". Cílem práce je ukázat souvislost mezi jednotlivými částmi řetězce a především celkový dopad PR aktivit na znalost a názor veřejnosti. Problematice Public Relations se práce věnuje na konkrétním případu PR komunikace Aeroflotu v době, kdy měla firma zájem o koupi Českých Aerolinií. Součástí dokumentu je také analýza mediálních výstupů, které ve sledovaném období o Aeroflotu vycházely a následný průzkum, který ukazuje znalost a názor veřejnosti na danou problematiku.
|
| |
| |
|
Political marketing and presidential election in USA
Vašková, Eva ; Boučková, Jana (vedoucí práce) ; Dušková, Dagmar (oponent)
Diplomová práce se zaobírá tématy politického marketingu. V úvode je stručný popis americké společnosti pomocí demografických, rasových, sociálních a náboženských prvků. Dále se práce zaobírá veřejným míněním a politickou socializací jednotlivců. Přes politickou ideologii popisuje politické rozdělení Ameriky na liberály a konzervativce. Dalšími tématy jsou strategie v politice, plánování politické kampaně a marketingová komunikace v politice. Druhá polovina diplomové práce je věnovaná analýze prezidentských voleb v USA v roce 2008. Začíná popisem jednotlivých kandidátů, Baracka Obamy a Johna McCaina. Pokračuje představením klíčových prvků jejich předvolebních kampaní. Samostatná kapitola se věnuje prezidentským debatám, které jsou hodně populární v americké společnosti. Kromě hlavních představitelů se práce věnuje i viceprezidentským kandidátům a manželkám prezidentských kandidátů. Závěr práce je věnován finanční stránce prezidentských voleb a sponzorstvím kandidátů.
|