Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 251 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Elektronicky přeladitelný harmonický oscilátor
Veselý, Jiří ; Jeřábek, Jan (oponent) ; Šotner, Roman (vedoucí práce)
V této práci jsou popsány vlastnosti a základní parametry aktivních funkčních bloků (OPA, VCA, OTA, CFA, CC), které lze využít pro konstrukci harmonických oscilátorů. Dále jsou rozebrány základní principy generátorů harmonického signálu. Důraz je kladen na zpětnovazební oscilátory. V další části práce je pět konkrétních řešení harmonických laditelných oscilátorů. Pro tyto oscilátory jsou uvedeny základní vztahy, hlavní vlastnosti zjištěné simulacemi a výsledky citlivostní a toleranční analýzy. V poslední části práce jsou vybraná tři řešení realizována a měřením zjištěny jejich vlastnosti.
Měření spokojenosti zákazníka v oblasti managementu kvality
Plánková, Barbora ; Knoflíček, Radek (oponent) ; Rozehnalová, Jana (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o měření spokojenosti zákazníka v oblasti managementu kvality. Teoretická část se zabývá spokojeností zákazníka a je zde rozebrána metodika jejího měření. Praktická část popisuje aktuální měření spokojenosti zákazníka ve firmě Tawesco s.r.o., Kopřivnice. Cílem je vyhodnotit současný stav a následně doporučit možné opatření pro zlepšení managementu kvality v oblasti spokojenosti zákazníka, což je zpracováno následovně. Práce je především zaměřena na úpravy formální stránky dotazníku, doporučení vztahující se k navýšení odezvy respondentů a zefektivnění procesu dotazování. Veškeré návrhy změn jsou vypracovány na základě rozboru současného firemního dotazníku a zhodnocení dat měření spokojenosti zákazníků z let 2017-2019. Jednotlivá doporučení by měla vést ke zpřesnění informací získaných od respondentů, což by mělo přispět k účinnému zavádění zlepšení a následnému nárustu spokojenosti zákazníka.
Lepší vymezení herního prostoru pro VR pomocí 3D sensorů
Tinka, Jan ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Najman, Pavel (vedoucí práce)
V posledních letech se na trhu začala objevovat VR zařízení, což má za následek celkový nárůst popularity VR. Špičkové produkty jako HTC Vive a Oculus Rift s přesným room-scale sledováním podporují z důvodu bezpečnosti a příhodnosti hranice virtuální herní oblasti. Room-scale VR uživatele nabádá k volnějšímu pohybu. A ačkoliv se problematikou zvětšení vnímané velikosti virtuální oblasti v rámci skutečného pracoviště zatím zabývala řada výzkumů, jejich řešení nejsou dokonalá a vyžadují splnění jistých podmínek. Kvůli tomu a faktu, že chování uživatelů lze ne vždy předvídat, jsou hranice herní oblasti stále potřeba. V běžném room-scale VR jsou ale tyto virtuální hranice uživatelem definovány dvourozměrně, a proto jsou stěny hranic ploché a nezachycují detaily případných překážek. V rámci této práce představuji alternativu k těmto hranicím umožňující lépe využít dostupný prostor např. nad překážkami jakými jsou židle, stoly a postele. Navrhuji a implementuji příklad této alternativní hranice. Na základě uživatelských testů potom prezentuji vyhodnocení vypracovaného řešení. Navrhované řešení je založené na využití 3D skeneru pro získání trojrozměrných informací o okolí herní oblasti. Tyto informace jsou zpracovávány v podobě mračna bodů a jsou zaznamenávány prostřednictvím stereokamery ZED připevněné k virtuálním brýlím HTC Vive disponujícím přesným optickým sledováním SteamVR, kterého je využito pro získání přesné polohy stereokamery v rámci sledovaného prostoru. Body se ukládají do prostorově omezené 3D mřížky, která slouží také k jejich vzorkování, odstraňování ojedinělých šumových bodů a zajistí konečnou velikost výsledného mračna bodů. Následně jsou body filtrovány pomocí filtru založeného na počtu sousedů. Zpracované body jsou pak uloženy do souboru, odkud jsou později načteny pro využití v rámci hranice herní oblasti. Při nahrávání bodů jsou tyto rozděleny na menší shluky z důvodu odlehčení enginu Unity a možnostem vykreslování. Tyto shluky jsou umístěny do scény, kde jsou ve výchozím stavu neviditelné. Každý shluk disponuje rendererem a prostředkem pro detekci kolizí. Virtuálním brýlím i ovladačům lze přiřadit jiné druhy těchto prostředků. Tyto mají tvar koule a nebo rotačního válce s polokoulí na horní podstavě. Mezi těmito tvary a body jsou počítány kolize, na jejichž základě se rozhoduje o vizuální nebo hmatové zpětné vazbě uživateli. Pokud se uživatel nebo některý z ovladačů přiblíží k neviditelným bodům hranice, tyto se zviditelní a v případě ovladače příslušný tento začne vibrovat. Body hranice se zobrazují jako malé kruhy v prostoru, které jsou viditelné i pokud se nachází za překážkou, což je důležité z hlediska bezpečnosti. Toto řešení bylo podrobeno uživatelským testům, kterých se zúčastnilo 12 studentů FIT. Testovalo se, zda je hranice řešení založená na bodech z 3D skeneru použitelná hranice herního prostoru, zda jsou účastníci schopni vyhnout se překážce v herní oblasti a jaký vliv má prolínání se virtuálních a skutečných objektů v podobě bodů hranice při blízké manipulaci s objekty. Z pozorování a odpovědí na otázky k testům vyplynulo, že vylepšená hranice fungovala, jak měla, byla účastníky testování velmi dobře přijata a za některých podmínek ji preferují před výchozí SteamVR hranicí Chaperone. Většina účastníků měla v hranici důvěru a nebála se, že by do něčeho mohla narazit. V průměru přišla účastníkům vylepšená hranice prostornější a méně narušovala ponoření do virtuálního prostředí. Ukázalo se, že překážka uvnitř herní oblasti nepředstavuje problém.
Automatické vyhodnocování studentských projektů v Pythonu
Kyseľ, Juraj ; Škoda, Petr (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Táto práca sa zameriava na automatické vyhodnocovanie študentských kódov v programovacom jazyku Python. Dôraz je predovšetkým kladený na spätnú väzbu, ktorá má študentov usmerniť v správnych praktikách písania pythonovského kódu. V teoretickej časti sa práca zaoberá existujúcimi riešeniami a taktiež celkovo skúma problematiku vyhodnocovania kódov a výuku správnych programovacích návykov.  V praktickej časti sú získané informácie použité na navrhnutie systému, ktorý začínajúcich programátorov upozorní na chyby a snaží sa im vnuknúť správne konštrukcie v podobe tzv. pythonovských idiómov. Ďalej práca popisuje jednotlivé časti systému, jeho vstupy a výstupy. Ako prípadová štúdia bol systém nasadený pre podporu výuky predmetu Skriptovacie jazyky na FIT VUT v Brně v akademickom roku 2017/2018. Práca zhrňuje skúsenosti z tohoto nasadenia a hodnotí prednosti aj problémy spracovaného riešenia.
Měniče pro svítidla s LED diodami
Zuber, Zalán ; Feiler, Zdeněk (oponent) ; Klíma, Bohumil (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá s meničmi pre výkonové LED diódy. Dáva osvetu do oblasti LED svietení, analyzuje jednotlivé typy meničov, ukáže princípy ich funkčností. Ďalej navrhuje možné zapojenia pre tri rôzne napäťové úrovne a výpočty jednotlivých prvkov. Obsahuje výsledky meraní navrhnutých meničov a vyhodnocuje merania.
EEG biofeedback rozhraní lidského mozku a počítače
Kněžík, Jan ; Kořenek, Jan (oponent) ; Marušinec, Jaromír (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá rozhraním EEG biofeedbacku mezi lidským mozkem a počítačem a jeho konkrétní implementací v jazyce Java. Tento systém je postaven na základě počítače uskutečňujícího biologickou zpětnou vazbu (biofeedback) a elektroencefalografie (EEG), pomocí níž je prováděno snímání stavů mozku uživatele. Tímto způsobem je možné mozek efektivně trénovat a dosáhnout lepšího soustředění, odstranění poruch spánku a učení. Dále je zde obsažen návrh ovládání směru počítačové myši pomocí EEG zařízení, u kterého je člověk schopen pomocí kmitočtu mozkových vln řídit směr pohybu kurzoru po obrazovce. Motivací k řešení tohoto problému je snaha pomoci postiženým lidem komunikovat s okolním světem. Úvod práce obsahuje základní fakta o lidském mozku, elektroencefalografii a EEG biofeedbacku. Následují kapitoly se zabývají specifikací požadavků na vyvíjenou aplikaci, jejím návrhem a popisem vlastní implementace. Závěrečná část je věnována systémům BCI (Brain-Computer Interface) a návrhu ovládání počítače pomocí EEG zařízení se zhodnocením dosažených výsledků.
Měření v automatickém řízení
Kahánek, Tomáš ; Košíková, Jana (oponent) ; Vdoleček, František (vedoucí práce)
Bakalářská práce má seznámit čtenáře se základy regulačních obvodů, struktury zpětné vazby a měřící techniky. Jsou zde popsány základní i rozšířené chyby měří a systémové vlivy, včetně nastínění metod pro snížení těchto negativních účinků, které ve svém důsledku nejvíce ovlivňují výslednou přesnost regulace.
Participativní leadership ve vybraném sektoru
Dudová, Klára
Bakalářská práce se zabývá participativním leadershipem a jeho implementací ve vybraném sektoru. První část práce je složena z odborné literatury a zaměřuje se především na vymezení participativního leadershipu, jeho postupy, významy, ale také rizika. Na základě zjištěné teorie je vytvořena analytická část práce uvedená popisem vybraného sekundárního sektoru, který se zabývá výrobou a průmyslem. Následně je popsán a analyzován vzorek dat získaný dotazníkovým šetřením. Ze získaných dat jsou stanovena doporučení přispívající ke zlepšení implementace postupů participativního leadershipu ve firmách ve vybraném sektoru.
Komunikační metody učitelů na druhém stupni ZŠ ve vztahu k dialogické výuce
Votický, Petr ; Duschinská, Karolina (vedoucí práce) ; High, Radka (oponent)
Diplomová práce analyzuje úroveň některých komunikačních metod učitelů na druhém stupni ZŠ, které by měly vést ke zlepšení a k vyváženější vzájemné komunikaci. Podstatou a cílem práce je zkoumat přítomnost dialogické výuky vybraných učitelů. Práce nabídne zajímavé porovnání teorií s reálným zjištěním. V teoretické části popisuji používání komunikačních forem s využitím prvků dialogické výuky. Představuji a vysvětluji prvky, které podle odborníků vedou ke stimulaci, k zapojení myšlení žáků, které mají vliv na jejich učení a porozumění. Dialogická výuka se liší od klasické IRF struktury učitelským a žákovským přístupem pomocí práce s otázkou a zpětné vazby v procesu učení. Hledám některé odpovědi na otázky, jaké komunikační faktory ovlivňují učení žáků pomocí učitelské komunikace. Popisuji teoretické principy, vybrané příklady, metody a jejich následné výsledky při použití v praxi nebo ve výzkumu. Zároveň uvádím výhody a důvody použití. V praktické části prostřednictvím kvalitativního šetření analyzuji zvukové nahrávky z výuky a rozhovory s učiteli i žáky. Rozlišoval jsem mezi otevřenými a uzavřenými otázkami, přítomností argumentace nebo zapojování kognitivních schopností. Vše je proloženo vlastním pozorováním využívaných komunikačních metod vybraných učitelů. Zjišťuji uplatňování aktuálních...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 251 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.