National Repository of Grey Literature 42 records found  beginprevious32 - 41next  jump to record: Search took 0.02 seconds. 
Infrastructure for Testing and Deployment of the Real­-Time Localization Platform
Ormoš, Michal ; Pluskal, Jan (referee) ; Veselý, Vladimír (advisor)
Táto práca je prípadovou štúdiou postupného vývoja a nasadzovania lokačného softwaru v reálnom čase. Cieľom tejto práce je zrýchliť tento proces. Zvolený problém bol vyriešený s konvenčnými testovacími nastrojmi, vlastným nástrojom pre generovanie sieťovej prevádzky lokalizačnej platformy a nástrojmi CI/CD Gitlab. Prínosom tejto práce je zrýchlenie vývoja, zaručenie kvality vyvijaného softwaru a predstavenie spôsobu ako platformu pre lokalizáciu v reálnom čase testovať.
Wireless Localization Module with Low-Power Firmware Based on RTOS
Lipka, Radim ; Bardonek, Petr (referee) ; Šimek, Václav (advisor)
This thesis focuses on the design and implementation of the wireless localization module, using UWB technology with emphases on low-power firmwre based on RTOS. Wireless localization is based on TDoA algorithm.  The resulting HW module is designed as a four layer PCB, based on MCU crf52832 (ARM Cortex M4) and UWB module DevaWave DW1000. Firmware is implemented using FreeRTOS with emphasis on low power consumption. For hardware implementation, Eagle CAD was used. Firmware is implemented in C and Assembly programming languages.
Planar Antenna Array For Ku Band
Prouza, Jakub
The paper deals with the design of an antenna element of an ultra-wideband antenna array for specialized applications. The realized gain of the whole structure, the main beam width and the possibility of electronic beamforming in the horizontal plane are the most important parameters of the designed antenna array. The numerical model of the antenna array is created, and parameters are verified to prove suitability for ultra-wideband applications.
Intra- and Out-of-Vehicle Channel Measurements and Modeling
Kukolev, Pavel ; Masopust, Jiří (referee) ; Wieser, Vladimír (referee) ; Prokeš, Aleš (advisor)
Disertační práce je zaměřena na měření a modelování kanálu uvnitř a vně vozidla pro komunikaci a lokalizaci. Pro účely vytvoření integrovaného inteligentního dopravního systému ITS (Intelligent transportation system) je důležitý odhad vlastnosti kanálů pro vnitřní a venkovní scénáře. Za tímto účelem je vhodné provést řadu činností, které jsou obsahem disertační práce: Simulace fyzické vrstvy 802.11p, její srovnávání s 802.11a, měření kanálu pro různé scénáře pro 802.11p a pro širokopásmový systém (UWB), vytvoření modelů kanálů pro 802.11p a UWB a výzkum vlastností lokalizace založené na měření v pásmu UWB. Výzkum komunikace vozidla s okolím založená na IEEE 802.11p standardu. Jedním z cílů disertační práce je ukázat rozdíly mezi standardy fyzické vrstvy IEEE 802.11a a IEEE 802.11p prostřednictvím simulace s použitím modelu kanálu HIPERPLAN/2. V práci je uvedena simulace přenosu signálu 802.11p kanálem ITU-R M.1225 s odlišným zpožděním a středním výkonem (pro chodce a vozidla). Vliv kanálu na signál je analyzován za použití simulace v prostředí MATLABu pomocí vyhodnocení chybovosti. Určení vlastností kanálů v kmitočtovém pásmu 5,8 GHz pro standard IEEE 802.11p a UWB. Experimenty byly prováděny pro vnitřní a vnější prostředí vozidla. Bylo zjištěno, že pro protokol 802.11p může být trend (dlouhodobý vývoj) profilu PDP (power delay profile) nejlépe aproximován pomocí modelu obsahujícího dvě klesající exponenciální funkce, na rozdíl od Saleh-Valenzuelova (S-V) modelu, který je více vhodný pro UWB systémy pracující v pásmu 3 až 11 GHz. Vytvoření odpovídající impulzní odezvy (CIR) s využitím trendu PDP. Informace o CIR byla použita pro simulaci 802.11p za účelem vyhodnocení chybovosti při použití Ricianova modelu. Výsledky odhadu BER ukazují vhodnost protokolu pro vnitřní a vnější prostředí bezdrátových aplikací. Výsledky simulací dále ukazují, že se chybovost zásadně nemění a proto je možné určit střední křivku BER pro celou sadu změřených dat. Určení vlivu malé změny polohy antény na vlastnosti kanálu. Práce ukazuje náhodnost parametrů UWB kanálu pro malé změny polohy antény okolo vozidla, zaparkovaného v podzemní garáži. Ztráty šířením jsou monotónně rostoucí se vzdáleností, avšak náhodně se mění v závislosti na úhlu a výšce antén, a proto je vyhodnocení vzdálenosti pomocí síly signálu pro tyto scénáře nevhodné. Na druhé straně může být pro spolehlivé určení vzdálenosti bez ohledu na úhel nebo výšku antény použita doba příchodu prvního svazku. Ověření vlivu změn konfigurace kanálu na parametry S-V modelu. Práce demonstruje závislost parametrů Saleh-Valenzuela modelu v na vzdálenosti a výšce antén, avšak ukazuje, že jejich průměrné hodnoty jsou blízké IEEE 802.15.3 standardu. Ověření možnosti lokalizace pomocí metody TOA (time of arrival). Vzdálenost mezi anténami byla určena z profilu PDP s využitím lineární závislosti vzdálenosti na zpoždění. Souřadnice vysílací antény byly nalezeny pomocí dvou přijímacích antén pomocí 2-D lokalizační techniky TOA. Porovnání vypočtených souřadnic s původními vykazuje chybu menší než 6%, což ukazuje vhodnost navrženého přístupu pro lokalizaci vozidel.
Hybrid module for industrial localization
Sedláček, Petr ; Fuchs, Michal (referee) ; Kubíček, Michal (advisor)
Tato diplomová práce si klade za cíl návrh hybridního lokalizačního zařízení, které je schopno lokalizace uvnitř i vně budov. Lokalizace uvnitř budov je dosažena pomocí technologie Ultra Wideband a venkovní lokalizace je provedena pomocí kombinace technologie RTK GNSS a PPP pomocí open - source softwaru zvaného RTKLIB. První část textu se zaměřuje na vysvětlení používaných technologií a výběr nejpřesnější technologie pro venkovní lokalizaci. Druhá část se zaměřuje ma vývoj potřebného hardware a software finálního zařízení a na integraci systému pro venkovní lokalizaci do systému pro lokalizaci vnitřní. Výstupem práce je plně funkční zařízení, které je schopné plynulé lokalizace uvnitř i vně budov. Funčnost celého zařízení je dokázána na finálních testech uskutečněných ve vnitřních i venkovních prostorách. Na závěr také práce zmiňuje možná vylepšení celého zařízení, která mohou být v budoucnu provedena.
Antenna for broadband impulse signal
Smutný, Martin ; Kořínek,, Tomáš (referee) ; Drexler, Petr (advisor)
The thesis describes retrievals of broadband antennas for VHF and UHF. It focuses on a compact antenna, potentially suitable for detecting electromagnetic impulses generated by electrical discharges in the dielectric oil in power transformers. This pulse signals are very steep with hundreds pico seconds rising edge. The thesis presents basic characteristics of antennas and selects those which have a major influence on the possibility of using the antenna in selected application. The appropriate antena is selected and proposal its geometrical parameters is discussed. The geometry of the selected antenna is designed for working bandwidth from about 200 MHz to about 1000 MHz. The newly designed double discon antenna is simulated and dimensions are optimized. Antenna is made and key characteristics of the antenna important for evaluate the ability of detecting the above-identified pulsed signals is measured. Antenna is compared with gain and characteristic of monocone antenna. Acquired knowledge and measured data are evaluated.
Packet Analyser for UWB based on 15.4a standard
Leixner, Martin ; Šimek, Milan (referee) ; Mráz, Ľubomír (advisor)
The aim of this work is study the standard for wireless sensor networks IEEE 802.15.4a. Design and implementation of a packet analyzer for ultra wideband technology com- pliant with IEEE 802.15.4a standard. Integrate packet analyzer to inspection software Wireshark and implement dissector for view packets. Finally, analyze and evaluate the parameters of the proposed packet analyzer.
Broadband dielectric resonator antennas
Zbořil, Jan ; Polívka, Milan (referee) ; Raida, Zbyněk (advisor)
The diploma project deals with the numerical modeling, implementation and measurement of dielectric dipoles excited by a coaxial probe. Attention was turned to shape optimization of dipoles from the viewpoint of ultra wideband parameters in the band group 6. (“Bandgroup 6“). Two antennas exhibiting the best parameters were fabricated. Results of measurements were compared with simulation results. Simulations and measurements were in agreement. For the simulations, we use program CST Microwave Studio.
Antennas for milimeter-wave bands
Pítra, Kamil ; Svoboda, Petr (referee) ; Raida, Zbyněk (advisor)
This thesis describes design and experimental verification of three types of the wideband antenna Bow-tie antenna, Vivaldi antenna and Spiral antenna. The tracked parameters are bandwidth, input impedance, gain and directivity patterns. Next step is design of millimeter-wave horn antennas. Attention is turned to the proper construction of a wideband feeder of the horn. For the final antenna structure, a bow-tie dipole and a Vivaldi antenna were chosen. The antenna construction is aimed to provide a wide bandwidth on one hand and a high gain on the other hand.
Communication systems based on MB-OFDM
Škapa, Martin ; Šebesta, Vladimír (referee) ; Maršálek, Roman (advisor)
The aim of the Master’s Thesis is to describe ideas of the MB-OFDM principle that represents the possibility of OFDM principle implementation in ultra wideband systems. There are compared physical layers of the IEEE 802.15.3a and the ECMA-368 standard which include the MB-OFDM principle. In practical part of the thesis, there was created a model of ECMA-368 physical layer in MATLAB environment including CDMA access principle. Finally, the MB OFDM system resistance against disturbance and the Peak-to-Average-Power Ratio is analyzed and commented.

National Repository of Grey Literature : 42 records found   beginprevious32 - 41next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.