Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Prostor jako paradigma výuky
Behro, Daniel ; Maršíková, Hana (oponent) ; Sládeček, Svatopluk (vedoucí práce)
Jaký by měl být současný prostor vysokoškolského vzdělávání? A jaký by měl být prostor pro kreativní tvorbu? Odráží se typ výuky v samotné budově školy? Kladu si otázku, zda by například fakulta sociální studiích byla tvořená pouze ze společenských prostor? Pokud by měla fakulta strojního inženýrství vypadat jak hala na výrobu automobilových součástek, jak by vypadala fakulta právních studií? A co fakulta architektury? Určuje vzhled a kvalita budovy podobu tam vzniklých projektů? Ovlivňuje svou strukturou budoucí generaci architektů? Anebo by měla být čistá a bílá jako plátno, před tím, než se na něj promítne první tah štětce? Zabývám se oběma předpoklady: budova jako čistý papír, který dává volnost pro kreativitu a neomezuje mysl a na druhou stranu hmota, struktura, prostor, který ukazuje, co vše architektura dokáže. Dávám přednost svobodě výběru, a proto chci v návrhu popsat oba přístupy. Open-space volné dispozice versus pevně definované uzavřené ateliéry. Prostor umělecký, volný versus prostor technicky a racionálně definovaný. Prostor virtuální versus prostor neměnné hmoty.
Freestyle BMX v České republice
Jalůvková, Kateřina ; Jindra, Matouš (vedoucí práce) ; Brtník, Tomáš (oponent)
Název: Freestyle BMX v České republice Cíle: Cílem této bakalářské práce je vytvoření uceleného záznamu o současném stavu freestyle BMX scény v České republice, shrnující vybrané oblasti dění. Metody: Deskriptivně-analytická část práce je zpracována formou rešerše a jsou v ní využity obecně teoretické vědní metody. Pro doplnění informačních zdrojů byla přidána praktická část. V té byla použita anketa, která se řadí do kvantitativního výzkumu a dále polostrukturované rozhovory, jejichž charakter byl kvalitativní. Výsledky: Výsledkem práce je kompletní přehled o aktuálním dění na české FBMX scéně. Do práce se podařilo zahrnout oblast organizace, sportovišť, akcí, výuky, trhu i osobností a nechybí ani kategorie žen. K ucelenému pohledu na situaci přispěly tři rozhovory i anketa. Z té vzešlo, že přestože žen je v tomto sportu velmi málo, v komunitě mají velkou podporu. Klíčová slova: kolo, cyklistika, extrémní sporty, olympijské hry, skatepark, výuka, ženská kategorie, závod
Historie civilního letectví 1970-2000
Zubrvalčík, Jan ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je zpracovat stručný přehled historie civilního letectví v období mezi roky 1970 až 2000 a porovnat jejich výkony. Toto období je charakteristické nástupem velkokapacitních letadel a nových konstrukčních řešení. V práci je pozornost věnována jak velkokapacitním dálkovým letadlům, tak i letadlům na střední a krátké tratě. Práce je rozdělena podle doletu letadel a zvláštní kapitolu tvoří nadzvuková dopravní letadla.
Architektonická studie cyklistického stadionu /dráhy/ Favorit Brno /na volné ploše v Brně Komárově/.
Lukeš, Jaroslav ; Hrabec,, Josef (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Diplomní projekt se zabývá územím sportovně rekreačního areálu v Brně Komárově. Hlavní částí je návrh nového cyklistického stadionu Favorit Brno. Součástí zadání je zpracování i urbanistického plánu přestavby a dostavby rozlehlého území na jihu Brna v městské části Brno Komárov. Urbanistický návrh je koncipován jako převedení celého území pro sportovní aktivity různého druhu pro, co nejširší veřejnost. Samotný návrh cyklistického stadionu vychází z myšlenky využití prvků kola jako architektonicky zajímavé součásti stavby, v tomto případě zejména výpletu kola. Stadion by se stal novou dominantou okolí a přilákal tak širokou veřejnost.
Vliv cyklistického soustředění na růst výkonnosti u sportovců cyklistů na silničním a horském kole
Pomezný, Lukáš ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tréninkem, který je v průběhu soustředění aplikován a jaký má tento trénink pro cyklisty na horském a silničním kole vliv při následném srovnání jejich výsledků, které je provedeno prostřednictvím funkční zátěžové diagnostiky.Dále se zabývá historií a pravidly cyklistiky, popisem cyklistických závodů a sportovním tréninkem specifickým pro cyklistiku. Práce je rozdělena do několika částí. První část se věnuje vývoji silniční a horské cyklistiky, její historii, technickým parametrům kol, rozdělení závodních disciplín a kategorií v silniční a horské cyklistice. Druhá část se zabývá sportovním tréninkem a složkami sportovního tréninku specifickými pro cyklistiku, superkompenzací, periodizací sportovního tréninku a soustředěním. Třetí část je výzkumná, kde je popsaný výzkumný vzorek, průběh testů, naměřené hodnoty a výsledky. Klíčová slova Cyklistika, silniční kolo, horské kolo, výkonnost, pohybové schopnosti, cyklista
Výroba prototypu pedálů kola na 3D FDM tiskárně
Kříž, Martin ; Sliwková, Petra (oponent) ; Zemčík, Oskar (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a výrobou cyklistických pedálů pomocí metody FDM tisku. Nejprve je shrnuta problematika FDM metody a porovnány používané materiály. Následně jsou uvedeny požadavky na provedení a rozbor namáhání pedálu v různých jízdních situacích. S ohledem na funkční požadavky a výrobní technologii jsou navrženy jednotlivé konstrukční varianty, pro které jsou provedeny pevnostní výpočty. Hlavní část práce popisuje výrobu prvního prototypu, od jeho návrhu až po jeho testování. Na základě nasbíraných dat následuje výroba zdokonaleného řešení, zhodnocení výsledků a ekonomické posouzení.
Stacionární jednotky pro mazání hlavy kolejnice
Málek, Jan ; Kvarda, Daniel (oponent) ; Galas, Radovan (vedoucí práce)
Předložená bakalářská práce se zabývá tématem stacionárních zařízení pro mazání hlavy kolejnice v oblasti drážní dopravy. Obsahem práce je také pohovoření o kontaktu kola a kolejnice, popis principu funkce těchto zařízení a rozbor několika zařízení této kategorie. V úvodu práce jsou vysvětleny některé pojmy z oblasti kontaktu kola a kolejnice jako typy a části kolejnic, adheze, skluz, trakční křivka. Práce se pak zabývá popisem systémů pro mazání temene hlavy kolejnice i systémy mazání pojížděné hrany hlavy kolejnice. V práci lze nalézt zařízení od nejvýznamnějších výrobců v tomto segmentu jako SKF-Lincoln, Whitmore, Loram a dalších. V práci je také zmíněn aktuální stav používání těchto zařízení v České republice. Závěr práce je pak věnován zhodnocení výhod a nevýhod jednotlivých popisovaných zařízení.
Kolo-nizace: symetrická etnografie rozvojového projektu Kola pro Afriku
Werner, Jan ; Stöckelová, Tereza (vedoucí práce) ; Brož, Luděk (oponent)
P edkládaná práce je symetrickou etnografií českého rozvojového projektu Kola pro Afriku, jehož náplní je sb r starých českých kol, jejich opravy, úpravy a odvoz do Gambie. Tam jsou darována partnerským školám, jejichž žák m slouží k dojížd ní. Ve svém výzkumu se zam uji p edevším na úst ední technologii projektu, kola, a jejich performance. V návaznosti na klasické etnografie rozvoje a (p edevším) na studie vycházející z teorie sítí-aktér (ANT) se v jednotlivých terénech, z nichž projekt sestává, postupn zabývám procesem sb ru kol, jejich úpravami a opravami, odvozem do Gambie a jejich místním fungováním. Soust edím se p itom na sociální topologii kol a její prom ny v časoprostoru. Kola se v tomto ohledu postupn jeví jako veteš (tj. disfunkční relikt stabilizované sít ), jako skupinov fluidní a fluidní jednotliv . V práci tedy ukazuji, že se p i technologických transferech m že prom ovat nejen soubor vazeb, kterými je daný objekt tvo en, nýbrž i samotné zp soby, jímž vazby vznikají. Tyto topologické prom ny p itom v p ípad Kol pro Afriku významnou m rou p ispívají k fungování celého projektu. Klíčová slova: rozvojová spolupráce, teorie sítí-aktér (ANT), technologie, kolo, sociální topologie, alterace, fluidita, Gambie
Cyklističtí lobbyisté a vynalézání politiky v pozdně moderní době
Fiala, Šimon ; Kabele, Jiří (vedoucí práce) ; Kotík, Michal (oponent)
V řadě světových metropolí včetně Prahy se v posledních letech rozhořela cyklistická kontroverze. Cyklisté pořádají spanilé jízdy městy a požadují nejen lepší podmínky pro cyklistiku, ale také "žitelné město" a "kvalitní veřejný prostor". Tato práce zasazuje tento fenomén do kontextu teorie rizikové společnosti, kterou doplňuje o cenné impulzy teoretické tradice ANT. K cyklistické kontroverzi je přistupováno jako k instanci vynalézání politiky. Co je na kole politického? Ukazuje se, že více, než by se mohlo zdát. V rámci této práce je představena historie politizace bicyklu jakožto vehiklu různých zájmů. Výsledkem této trajektorie je ustavení kola jako diskurzivního opaku automobilu a klíčového nástroje kritiky směřování moderní civilizace. Díky těmto konotacím i díky zapojení kola do žitých světů obyvatel měst se bicykl vyjevuje jako příhodný nástroj k vtahování městských občanů do protestu proti odcizenému městu kolonizovanému automobily, unášenému parciálními zájmy a zanedbávanému politickou reprezentací. Kolo je unášeno cyklistickými lobbyisty jako symbol městské revoluce. Tato práce představuje výsledky empirického výzkumu provedeného v období června 2013 - dubna 2015. Předmětem výzkumu bylo rozdmýchávání cyklistické kontroverze pražskými cyklistickými lobbyisty. Práce mapuje aktivity cyklistických...
Vliv klimatických podmínek na adhezi v kontaktu kola a kolejnice
Nohel, Rostislav ; Horák, Zdeněk (oponent) ; Omasta, Milan (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce je zaměřena na experimentální výzkum vlivu klimatických podmínek na adhezi kontaktu kola a kolejnice, kde klimatickými podmínkami jsou myšleny dva parametry, a to teplota okolního vzduchu a vzdušná vlhkost. Tyto parametry vždy působí na kontakt kola a kolejnice, přičemž jejich hodnoty se během ročních období výrazně mění. Prezentovaný experimentální výzkum byl proveden na tribometru Mini Traction Machine (MTM) v konfiguraci „ball on disc“. Pro stanovení vlivu klimatických podmínek byl nejprve zjišťován vliv vzdušné vlhkosti na adhezi při určitých teplotách vzduchu, které se pohybovaly v rozsahu (1 až 50) °C. Tyto experimenty byly provedeny pro dva typy disků, přičemž jeden disk byl vystaven kontaminaci listovým extraktem. Poté byl sestaven vliv obou parametrů (vzdušné vlhkosti a teploty okolního vzduchu) na adhezi v podobě 3D mapy, přičemž byly rozlišeny stavy, kdy došlo a nedošlo ke kondenzaci. Získané výsledky v této práci budou použity pro optimalizaci řídících systémů kolejových vozidel.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.