Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 285 záznamů.  začátekpředchozí264 - 273dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Strakonické gymnázium v letech 1920-1948
ZUZÁKOVÁ, Eva
Diplomová práce zkoumá gymnázium ve Strakonicích v letech 1920 {--} 1948 a snaží se tak přispět k dějinám školství na jihu Čech. Práce vznikla na základě studia odborné literatury a pramenů uložených v Státním okresním archivu ve Strakonicích. První část práce je zaměřena na obecnou problematiku vývoje základního a středního školství v daném období, přičemž důraz je kladen na školství v jižních Čechách a v strakonickém okrese. Druhá a hlavní část práce se soustředí na vznik městského reálného gymnázia v roce 1920, jeho přeměnu na státní školu a jeho vývoj do roku 1948. Pozornost je věnována také vztahu školy a města, organizaci školního roku či financování gymnázia. Analýza školy je zaměřena především na studenty. Sledován je nejen jejich počet, náboženské vyznání či prospěch, ale především teritoriální původ, na jehož základě je určena dostupnost a význam školy pro obyvatelstvo této oblasti. V neposlední řadě je zkoumán sociální původ studentů z hlediska zaměstnání rodičů. Závěrečná část práce obsahuje také údaje o učitelském sboru .
Financování neziskových organizací (porovnání ČR a Indie)
Andrejová, Helena ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Práce se zabývá NO na území ČR a Indie. Snaha porovnat tyto dva státy, a to konkrétně jak se financují NO, kolik jich na daných územích je, jaká.. Konkrétní situace. Př. vzdělávání a pomoci v tomto oboru NO.
Vzdělávání a rozvoj pedagogických pracovníků
Serbusová, Pavla ; Šikýř, Martin (vedoucí práce) ; Štěpařová, Romana (oponent)
Bakalářská práce pojednává o vzdělávání a rozvoji pedagogických pracovníků, přičemž jejím cílem je analýza dalšího vzdělávání a rozvoje pedagogických pracovníků na základních školách a gymnáziích, zdali probíhají v souladu s platnými zákony, dále jakým způsobem je další vzdělávání pedagogických pracovníků uskutečňováno v praxi, a to na vzorku základních škol a gymnázií. Aktuální stav dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků byl zjišťován pomocí dotazníkového šetření a výsledky tohoto šetření, včetně pojmenování problémů a uvedení návrhů na možné zlepšení stávajícího stavu, jsou uvedeny v praktické části. V závěru je zhodnoceno, jak a v čem se skutečný stav liší od teoretických východisek ukotvených v zákonech.
Současný stav českého středního vzdělávání bez maturity a možnosti řešení jeho problémů
Votavová, Tereza ; Kubelková, Karina (vedoucí práce) ; Petrášek, František (oponent)
Práce definuje současný stav odborného vzdělávání (střední vzdělání bez maturity) v České republice a jeho hlavní problémy z pohledu státu, firem a potenciálních zájemců o studium. Cílem je nabídnout koncepci tří typů řešení definovaných problémů současného stavu -- systémovou změnu, reformu a parametrickou změnu. Práce staví na studii OECD -- Učení pro praxi, jejíž řešení jsou ale limitována současným paradigmatem. Pro definici problému je potřeba popsat jeho prostředí, proto se teoretická část práce zaměří na nastavení středoškolských systémů odborného vzdělávání v České republice i ve světě. Praktická část nejprve analyzuje poptávku studentů a zaměstnavatelů v České republice po odborných dovednostech a odhalí preference obou skupin a angažovanost státu. Dle zjištěných preferencí bude posouzeno, zda a jaký je v odborném vzdělávání bez maturity problém, který je třeba řešit. Analyzovány budou problémy či výhody českého odborného vzdělávání bez maturity, což umožní hledání jejich řešení. Zhodnoceny budou dopady současné hospodářské krize na úroveň odborného vzdělávání a vliv na jeho pozici na vzdělávacím trhu. Nakonec budou analyzována případná řešení současné situace třemi možnými způsoby -- změnou celého systému, reformou a parametrickou změnou.
Vnitřní faktory efektivnosti ve vybrané organizaci veřejného sektoru
Šámalová, Lenka ; Musil, Martin (vedoucí práce) ; Krbová, Jana (oponent)
Předmětem této bakalářské práce jsou vnitřní faktory efektivnosti ve vybrané organizaci veřejného sektoru. Cílem práce je popsat a zhodnotit jejich využívání v konkrétní střední škole. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení některých důležitých pojmů v ekonomii a popis současné situace ve školství. V praktické části je představena střední škola a jednotlivé vnitřní faktory efektivnosti. Jejich využívání ve škole je zhodnoceno v závěru práce současně s návrhy na některé změny.
Analýza nestátních neziskových organizací v oblasti vzdělávání ve Středočeském kraji
Faltys, Miroslav ; Doležalová, Antonie (vedoucí práce) ; Granja, Monika (oponent)
Téma této diplomové práce je zaměřeno na analýzu nestátních neziskových organizací v oblasti vzdělávání ve Středočeském kraji. Práce poukazuje na vztah a vývoj soukromého, veřejného a neziskové sektoru ve vzdělávání. Cílem práce je zachytit vývoj nestátních neziskových organizací v oblasti vzdělávání ve Středočeském kraji, poukázat na jejich postavení, zanalyzovat efektivnost jejich činnosti a srovnat současnou neziskovou organizaci s historickou neziskovou organizací. První část práce se zaměřuje na historický vývoj neziskových organizací v oblasti vzdělávání od 17. století. Jde zde hlavně o sledování vývoje a změn v institucionálním uspořádání, právním prostředí a financování. Podrobně je sledována piaristická kolej ve Slaném. Ve druhé části práce je analyzován současný stav neziskových organizací ve vzdělávání ve Středočeském kraji. Zaměřuje se na církevní školy a obecně prospěšné společnosti. Tato analýza se týká výkonu neziskových organizací, ekonomických výsledků a jejich opodstatnění ve školství. V poslední části práce je srovnání historické neziskové organizace se současnou neziskovou organizací.
Stávání se učitelem - z perspektivy ženy
WDOWYCZYN, Jan
Cílem této diplomové práce je prozkoumat a popsat aspekty související s procesem stávání se učitelem. Práce je rozdělena do dvou částí ? teoretické a výzkumné. V teoretické části čerpá z odborné literatury zabývající se učitelskou tématikou a pojednává o historii učitelské profese, učitelské přípravě, standardu kvality učitelské profese, osobnosti učitele, jeho kompetencích a typologii. Rozebírá také společenskou prestiž a příčiny feminizace učitelské profese. Ve výzkumné části zkoumá pomocí kvalitativní studie aspekty související s procesem stávání se učitelem tak, jak je vidí ženy ? učitelky. Výzkum je založen na hloubkových rozhovorech s učitelkami prvního a druhého stupně základní školy v různých fázích praxe. Na základě obou částí práce sumarizuje a zobecňuje hlavní aspekty ovlivňující proces stávání se učitelem. Práce je završena vlastní úvahou na téma ?dobrý učitel?.
Gymnasium J. V. Jirsíka v letech 1868-1918
KLIMEŠOVÁ, Petra
Diplomová práce se zabývá vývojem prvního českého gymnasia v Českých Budějovicích v letech 1868 - 1918. Práce vznikla na základě studia odborné literatury a pramenů uložených ve Státním okresním archivu v Českých Budějovicích. První část se zabývá obecnými dějinami nižšího a středního školství v českých zemích a v jižních Čechách. Druhá část je zaměřena na samotný vývoj gymnasia ve sledovaném období. Důraz je kladen především na výuku a studenty gymnasia. Při analýze studentů byl sledován především jejich teritoriální a sociální původ. Dále bylo zkoumáno jejich náboženské vyznání a délka studia. Závěrečná část se věnuje učitelskému sboru gymnasia.
Počátky vzdělávání v Senožatech
RAZIMOVÁ, Veronika
Práce se zabývá především počátky vzdělávání v Senožatech. V úvodní části je možné najít základní údaje o obci, stručné dějiny obce a také stručné informace o současném vzdělávání v obci. Druhá kapitola nese název Vývoj školství v českých zemích. Je do práce zařazena kvůli úzkým souvislostem s kapitolou třetí a dozvídáme se v ní o důležitých meznících v historii vzdělávání do konce 19. století. Třetí kapitola je nejdůležitější. Týká se historie vzdělávání v Senožatech do roku 1894. Popisuje problematiku původu školy, podrobných změn v učitelském sboru, školní docházky, stavebních úprav a rozšiřování tříd, vliv školních orgánů na místní školu a jiné události pro ni důležité. Čtvrtá a poslední kapitola slouží jako závěrečná. Ukončuje hlavní část textu a věnuje se stručnému vývoji školství v Senožatech po roce 1894.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 285 záznamů.   začátekpředchozí264 - 273dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.