Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 85 záznamů.  začátekpředchozí24 - 33dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Uherková, Ivona ; Strnad, Roman (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Předmětem této architektonické studie je návrh nového přestupního terminálu ve věnném městě Dvoře Králové nad Labem. Projekt se snaží zohlednit hlavní urbanistické principy a doplnit město o architektonicky zajímavé řešení zadané parcely za současného naplnění funkčních požadavků zadavatele projektu - města Dvůr Králové nad Labem. Cílem je přinést městu objekt a prostor, který pozvedne jeho kvality a uspokojí potřeby jak obyvatel, tak i cestujících.
Perspektivní pohonné jednotky autobusů
Kubík, Jan ; Maršálek, Ondřej (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je posoudit možný budoucí vývoj alternativních pohonů s ohledem jejich využití v autobusech. Nejdříve jsou popsány nejnadějnější alternativní pohony, které využívají spalovacího motoru . V další části práce jsou zhodnoceny způsoby skladování energie při využití elektropohonů. Na konci práce jsou zmíněny hybridní technologie jako kombinace předchozích pohonů.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Vinklárková, Eliška ; Sedláček, Jan (oponent) ; Foretník, Jan (vedoucí práce)
Hlavním cílem návrhu bylo nevytvořit integrací dopravy z této parcely bariéru pro obyvatele ani pro turisty a ponechat ji co možná nejvíce chodcům. Pohyb chodců a vozidel by se neměl křížit. Nové koleje jsou proto přisunuty ke stávající vlečce. Pohyb autobusů by se měl odehrávat bezprostředně u rušné místní komunikace. Budova terminálu je na parcele umístěna do centra dění a je spojovacím článkem mezi autobusovou, vlakovou, automobilovou dopravou a chodci. Díky zvolenému dopravnímu řešení je parcela oproštěna od dopravních bariér a vzniká zde volná rozptylová plocha pro pěší. Zároveň dopravní řešení neznemožňuje volný průchod parcelou obyvatelům z jihu. Umístění rozptylové plochy přirozeně navádí návštěvníka i obyvatele města na oblast jejich zájmu – odklon od průmyslové části města.
Přestupní uzel v oblasti Černovičky
Studený, Václav ; Mikolášek, Igor (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem přestupního uzlu v oblasti Černovičky. Cílem práce je vytvořit efektivní a jednoduché řešení přestupního uzlu. Z šesti navržených variant byla zvolena a podrobněji řešena ta nejvhodnější.
Hybridní pohony městských autobusů
Hodas, David ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá začleněním hybridních autobusů do městské dopravy. Hodnotí jejich účinky na životní prostředí a možnosti nasazení do provozu. Pojednává o druzích hybridních pohonů, komponentech tohoto systému a jejich vzájemných vazbách. Zaměřuje se především na aktuální stav a také možnosti dalšího vývoje v této oblasti. V posledních částech jsou shrnuta ekonomická hlediska týkající se autobusové dopravy.
Terminál MHD u nádraží v poloze ŘEKA - progresivní varianta
Stupka, Pavel ; Mikolášek, Igor (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Nádraží v poloze ŘEKA je dlouho spekulovaný projekt, v kterém se řeší přesunutí stávajícího hlavního vlakového nádraží na území dnešního nákladního nádraží u řeky Svratky. Tento projekt by měl zmodernizovat celou jižní část města Brna. Sama práce řeší polohu terminálu MHD vzhledem k Severojižnímu diametru (podzemní dráha – Progresivní varinata) a osobního nádraží.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Klumparová, Petra ; Františák, Luboš (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Návrh přestupního terminálu ve Dvoře Králové nad Labem integruje autobusovou a vlakovou dopravu do funkčního celku. Akcentováno je jak samotné dopravní řešení, tak i napojení na stávající pěší trasy bez jejich zásadního narušení. Podpořena je především trasa směřující do centra města, která má za cíl jeho oživení.
Elektropohony v užitkových vozidlech a autobusech
Bahenský, Štěpán ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na elektrické a hybridní pohony, které se využívají v užitkových vozech a autobusech. Podle toho je práce rozdělena na dvě hlavní části. První část se věnuje čistě elektrickým pohonům a jejím základním komponentům. V podkapitolách jsou popsány jednak jednotlivé druhy motorů, které se nejčastěji využívají, ale také vlastnosti a technologie baterií. Druhá část pojednává o hybridních technologiích, rozdělení podle uspořádání součástí ve vozidlech, výhody a nevýhody těchto řešení. Pozornost je věnovaná i možnostem řešení bateriových systémů. Na konci obou částí jsou uvedeny příklady užitkových vozů a autobusů s příslušnou motorizací, jejich srovnání s konkurenčními modely a výčet vybraných technických parametrů. Závěrečná kapitola shrnuje, jakým směrem se nyní trh v této oblasti ubírá a další možný vývoj v budoucnu.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Kantor, Táňa ; Galeová, Nicol (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Práce se zabývá architektonickým a urbanistickým návrhem přestupního terminálu ve Dvoře Králové nad Labem, který sdružuje autobusové linky MHD a vlakovou stanici. Vlaky jsou přiváděny do města po stávající železniční vlečce. Návrh se dále zabývá urbanistickým řešením napojením řešeného území na centrum města a nově vzniklou okružní trasu, která by vedla ze ZOO do centra. Výsledkem je prostor, který v sobě zahrnuje jak dopravní infrastrukturu, tak i veřejný prostor, který je propojen s okolními místy a vytváří jasný a zapamatovatelný orientační bod.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Remišová, Lenka ; Toman, Radek (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Projekt rieši prestupný terminál vo Dvore Králové. Riešené územie je súčasťou brownfieldu v južnej časti mesta, na mieste železničnej vlečky z 19. storočia. Východiskom pre riešenie projektu je poňatie terminálu ako živého verejného priestoru. Terminál znamená pohyb. Cestujúci sú v pohybe. Avšak v momente, kedy je tento účel naplnený, zostáva miesto prázdne. Cieľom je vytvoriť verejný priestor – centrum stretávania a trávenia času pre obyvateľov svojho mesta. Urbanistické riešenie rešpektuje danosti územia a vychádza z pôvodného umiestnenia vlečky. Hmota reaguje na nestabilizované plochy v okolí tým, že je situovaná po obvode a vytvára vlastný vnútorný priestor. Budova má výrazný lineárne horizontálny charakter, ktorý je narušený hustým členením stĺpmi a na fasáde vertikálnymi drevenými lamelami, ktoré tvoria čiastočné tienenie interiéru budovy. Nosnú konštrukciu budovy tvorí železobetónový skelet založený na základovom rošte.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 85 záznamů.   začátekpředchozí24 - 33dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.