Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20,613 záznamů.  začátekpředchozí20604 - 20613  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.63 vteřin. 

Paliativní péče o osoby v terminálním stadiu AIDS v ČR
Suda, Radek ; Vodáčková, Daniela (vedoucí práce) ; Staňková, M. (oponent)
Na úvod této práce považuji za účelné zmínit pohled, ze kterého při zpracování zvoleného tématu vycházím. Paliativní péče je péčí multidisciplinární, východiska ze kterých čerpám jsou různá, medicínská, psychologická i spirituální. Přestože je péče o AIDS nemocné v terminálním stádiu zejména na lékařích specialistech, vycházím při zpracování problematiky péče o umírající z úhlu pohledu sociálního pracovníka. Pokouším se v textu přednést různé názory a směry, kterými se paliativní péče ubírá a dále se je pokouším ze systémového pohledu sociální práce skloubit s péčí o umírající HIV pozitivní a AIDS nemocné. Zcela odlišný pohled na pojetí mohou mít zdravotníci, psychologové i pastorační pracovníci. Fakt, že téma je zpracováno na základě potřeb uceleného systémového přístupu sociální práce, by mohl vyvolat u zástupců profesí, jejichž východiska a péče o pacienty HIV/AIDS jsou determinována jiným úkolem, rozpory v pohledu na výsledky zpracovaného tématu. Pro zachování objektivity ve zpracování, jsem oslovil pro oponenta práce lékaře, přední odbornici v léčbě HIV/AIDS a pro vedoucího práce psychologa, specialistku na krizové stavy a krizovou intervenci.

Komunikace a kooperace, jako klíčové kompetence manažera
BENEŠ, Michal
Cílem bakalářské práce je charakterizovat a analyzovat komunikaci a kooperaci, jako základní dovednosti manažera. Zvolil jsem metody, kterými jsem zjišťoval a měřil tyto kompetence, a následně jsem vyhodnotil a popsal aktuální úroveň komunikace a kooperace manažera. Snažil jsem se najít cesty k odstranění komunikačních chyb manažera a navrhnout alternativy k dalšímu rozvoji těchto kompetencí. Objektem zkoumání byl manžţer středně velkého podniku. Sběr informací probíhal především kvalitativním průzkumem. Byla zkoumána jeho osobnost, schopnost komunikace a dovednost kooperace vedoucích pracovníků podniku. Výsledkem je komplexní pohled na manažera a jeho komunikační dovednosti, dále zhodnocení spolupráce v již vytvořených pracovních týmem a vedení porad. Posledním krokem bakalářské práce je navrhnutí opatření ke zlepšení manažerské komunikace.

Nestandardní úlohy v matematice
Horkel, Jan ; Zapotilová, Eva (oponent) ; Tichá, Marie (vedoucí práce)
Cílem mé diplomové práce je zmapovat oblast nestandardních úloh ve výuce matematiky. Teoretická část práce má vymezit význam tohoto termínu a zmínit práce a názory současných odborníků v oblasti didaktiky matematiky. Chci zde ukázat a vymezit nejdůležitější typy nestandardních úloh, se kterými jsem se setkal, pokusit se najít jejich zdroje a nalézt výhody i obtížnosti při jejich používání ve vyučování matematiky. Do teoretické části jsem zařadil i charakteristiku procesu jejich řešení a pojem motivace. Praktická část diplomové práce obsahuje analýzy dětských řešení vybraných nestandardních úloh a dotazníků, které byly dány k vyplnění učitelům k získání rámcového přehledu o využívání nestandardních úloh v praxi. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Role sociálního pracovníka v nemocnici
Svobodová, Nikola ; Tomeš, Igor (vedoucí práce) ; Šámalová, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na zmapování stěžejních pracovních činností a náplně práce sociálního pracovníka v pražských, krajských a bývalé okresní nemocnici. V teoretické části práce jsou vymezeny základní pojmy a geneze sociální práce ve zdravotnictví. Jedna z kapitol je věnována etickému kodexu, kvalitě sociální práce v nemocnici, platné legislativě vztahující se na tuto oblast a dále také interdisciplinární spolupráci v rámci nemocnice. V teoretické části práce je dále popsána náplň práce, kompetence, dovednosti či osobností charakteristiky sociálního pracovníka zaměstnaného v nemocnici. Poslední část je věnována sociální práci v nemocnici podle různých cílových skupin, se kterými sociální pracovníci přichází do kontaktu. Empirická část diplomové práce byla získána metodou polostrukturovaného interview. Hlavní výzkumná otázka celé diplomové práce se snaží zjistit, jaká je role sociálního pracovníka v nemocnici. K zodpovězení hlavní výzkumné otázky slouží tři zkoumané oblasti. První zkoumá kvalifikaci a dovednosti sociálního pracovníka v nemocnici. Druhý okruh se týká náplně práce sociální pracovníka v nemocnici a jeho stěžejních pracovních činností. Poslední část výzkumu je věnována interdisciplinární spolupráci mezi personálem nemocnice. V rámci diskuze jsou porovnávány teoretické poznatky z...

Postavení Jihoafrické republiky v regionu jižní Afriky
Eiermannová, Věra ; Němečková, Tereza (vedoucí práce) ; Borgstrom, Anna (oponent)
Tato práce chrakterizuje postavení JAR v regionu jižní Afriky, je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola představuje stručný histirický úvod, druhá se týká základní ekonomické charakteristiky zemí, třetí chrakterizuje jednotlivé sektory ekonomiky - zemědělství, průmysl, služby a sektory sociální-školství a zdravotnictví.Čtvrtá kapitola se zabývá ekonomickou integrací regionu, obsahuje příklady uskupení a také se dotýká přímých zahraničních investic. Poslední kapitolou je závěr, kde je zhodnoceno celkové postavení JAR. Obecně má JAR v tomto regionu vedoucí postavení ve všech oblastech, ale existují i problémy, se kterými se tato země potýká. Těmi jsou: chudoba, AIDS/HIV, kriminalita. K dalšímu úspěšnému vývoji země je třeba tyto problémy vyřešit.

PROMĚNY SOCIÁLNÍ POLITIKY V USA VE 20. STOLETÍ
Dohnal, Tomáš ; Tajovský, Ladislav (vedoucí práce) ; Váňa, Daniel (oponent)
Práce stručně mapuje vývoj sociální politiky ve Spojených státech amerických v průběhu 20. století. Počátky sociálněpolitických opatření lze najít za vlády prezidenta T. Roosevelta, krátce je však zmíněn i předchozí vývoj. Další kapitoly popisují skrze nejdůležitější zákony a opatření sociální politiku federálních vlád od T. Roosevelta po R. Reagana s důrazem na milníky ve vývoji sociální politiky, kterými byla období 30., 60. a 80. let (New Deal, Velká společnost, Reaganomika). Poslední velkou reformou obsaženou v této práci je sociální politika prezidenta Reagana, v závěru je ale krátce zmíněn i vývoj této oblasti během 90. let až po současnost.

Specifikace, správa a řízení požadavků v SW projektech
Rejl, Lukáš ; Stanovská, Iva (vedoucí práce) ; Osvaldová, Marie (oponent)
Obsahem diplomové práce je souhrnný přehled o problematice požadavků, jejich získávání, řízení a využití v průběhu SW projektů. V první části je zachycen smysl evidence požadavků a jsou popsány druhy, se kterými je možné se na SW projektech setkat. Druhá část ukazuje atributy a vlastnosti, které by měl dobře nadefinovaný požadavek mít. Třetí část popisuje způsoby získávání a zdroje požadavků, včetně jejich verifikace, validace a akceptace. Nosné téma práce spočívá ve využití nadefinovaných požadavků jako řídícího prvku v realizačních fázích projektu. Závěr práce je věnován typovému příkladu ideálního projektu a jeho porovnání s několika reálnými projekty.

Zavádění značky Vína z Moravy, vína z Čech v letech 2006-2008
Pospíchal, Tomáš ; Köppl, Daniel (oponent) ; Kopecký, Ladislav (vedoucí práce)
Bakalářská práce "Zavádění značky Vína z Moravy, vína z Čech v letech 2006-2008" pojednává o vytváření a zavádění značky Vína z Moravy, vína z Čech a komunikačních aktivitách této značky. Zabývá se fenoménem vinařství a vína v České republice a mapuje ve stručnosti tuzemský trh s vínem a komunikační aktivity, které na něm dosud proběhli. Představuje víno jako produkt, který vykazuje určitá specifika z hlediska marketingové komunikace, a tyto specifika se snaží krátce popsat. Práce dále podrobně analyzuje vytváření značky a její základní vlastnosti. Kromě popisu značky samotné pojednává práce i o jednotlivých komunikačních aktivitách, které byly s touto značkou v letech 2006-2008 v rámci dlouhodobé kampaně spojené. Celkovým zmapováním kampaně značky tak práce zasazuje tuto značku do kontextu marketingové komunikace tržních produktů. V jednotlivých kapitolách popisuje práce také určité neobvyklé charakteristiky, kterými tato značka s ohledem na povahu svých cílů disponuje. Budování značky a její komunikace jsou jak popisovány, tak komentovány v souvislosti s teoretickými základy marketingové komunikace.

Zkušenosti z implementace systému řízení kvality v územní samosprávě s akcentem na snížení rozpočtových výdajů
Andrýsová, Magda ; Ševčík, Miroslav (vedoucí práce) ; Peková, Jitka (oponent)
V teoretické části se věnuji vymezení územní samosprávy, obcí s důrazem na jejich hospodaření. Následuje definice pojmu kvalita ve veřejné správě s vysvětlením důvodů, které municipality vedou k modernizaci jejich úřadů. Upozorňuji na problémy, se kterými se při implementaci mohou municipality setkat. Další kapitola obsahuje popis metod modernizace územní samosprávy, které jsou nejčastěji používány v České republice. Analytická část je zaměřena na popis implementace normy ISO 9001 na konkrétním subjektu územní samosprávy ? úřadu městské části Praha 10 s akcentem na zjištění vlivu na spokojenost občanů, zaměstnanců a efektivnost probíhajících činností. Následuje rozpočtová analýza, kdy nejprve vysvětlím současné trendy v rozpočtech obcí a potom se pokouším najít ty položky v rozpočtu ÚMČ Praha 10, kde lze dosáhnout úspor v důsledku zavedení systému kvalitního řízení. Následně se snažím odhadnout výši úspor, které by byly realizovány v národohospodářském hledisku, pokud by systémy kvalitního řízení byly zaváděny plošně po celé České republice.

Problematika depresivních symptomů a jejich bližší charakteristika u osob s revmatoidní artritidou
Švábová, Irena ; Hrachovinová, Tamara (vedoucí práce) ; Šivicová, Gabriela (oponent)
Nemoci pohybového aparátu, revmatické nemoci, patří meZI nejrozšířenější choroby na světě. Revmatoidní artritida pak představuje jednu Z více než 200 revmatických chorob. Jedná se o onemocnění chronické, invalidizující, s výrazně negativními dopady na fYzické funkční schopnosti, ale i psychický a sociální život nemocného. Revmatoidní artritida závažným způsobem zasahuje do života nemocného a mění jeho kvalitu. Obtíže spojené s touto chorobou většinou sice nepředstavují přímé ohrožení života, ale jsou trvalou celoživotní zátěží pro pacienta i jeho okolí. Lidé s revmatoidní artritidou proto často trpí i různými emočními obtížemi, mezi kterými dominují depresivní symptomy. Ukazuje se, že lidé s artritidou trpí depresivními obtížemi dvakrát častěji než běžná populace. U nemocných s revmatoidní artritidou deprese nepředstavuje jen další nesnáz související s jejich chorobou, ale významným způsobem zasahuje do způsobů, jak vnímají a vyrovnávají se svými fYzickými obtížemi a také jak spolupracují při jejich léčbě. V poslední době se proto v zahraničních odborných studiích tématu psychologických aspektů revmatoidní artritidy dostává více pozornosti.