National Repository of Grey Literature 20,306 records found  beginprevious20305 - 20306  jump to record: Search took 0.96 seconds. 

Risk Management Integration and Corporate Governance
Duba, Peter ; Málek, Jiří (advisor) ; Witzany, Jiří (referee)
Diplomová práce zkoumá nejdřív funkci a posléze proces řízení rizik v rámci banky z hlediska zejména neoinstitucionální a behaviorální finanční teorie. Nejdřív je analyzována náplň funkce řízení rizik v kontextu maximalizace hodnoty banky. Je dokázáno, že specifický kontext bankovnictví vyžaduje zohledňování celkového rizika aktivit místo pouhé korelace se systematickým rizikem. Rovněž je třeba zohledňovat preference všech stakeholdrů banky a nejenom jejích vlastníků. Z tohoto důvodu se práce dále zaměřuje na trend směřující k integrovanému řízení rizik, který odpovídá na tyto potřeby. Analyzovány jsou zejména koncepty ekonomického kapitálu a podnikového řízení rizik (ERM). V další části práce je zkoumáno smysluplné začlenění procesu řízení rizik v rámci organizační struktury banky v kontextu konfliktních cílů maximalizace zisku a minimalizace rizika. Nesprávné propojení s ostatními bankovními procesy představuje jeden z hlavním problémů efektivního fungování řízení rizik obecně, jako i překážku při implementaci konceptu integrovaného řízení rizik v bankovní praxi. Je ukázáno, že funkce řízení musí mít na jedné straně dosah na strategické řízení banky, na druhé straně musí být transcendentní přes celou strukturu banky. Tyto shledání jsou konfrontovány s bankovní praxí v rámci případové studie.

Parents´ opinions on preschool children education in the context of the problems of educational styles
TESÁRKOVÁ, Jana
This thesis deals with the way of education of preschool children in the family in the context of the issue of educational styles. The theoretical part explains basic concepts of the topic and also characterizes the specifics of preschool developmental period, including needs of preschool children and gives a picture of the contemporary family. The next part focuses on psychological aspects of educational methods issues on educational styles and their influence on the personality development of the child. The main goal of the practical part, is to insight into the parent's attitude to education and compare these attitudes with opinions of classroom teachers in kindergarten on the example of seven children from different family environment.