Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 202 záznamů.  začátekpředchozí193 - 202  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti mezinárodní spolupráce mateřských škol
CHALOUPKOVÁ, Věra
Závěrečná bakalářská práce se zabývá možnostmi mezinárodní spolupráce mezi mateřskými školami prostřednictvím mezinárodních vzdělávacích programů a dokladuje konkrétní příklady. Vychází ze současných požadavků na vzdělávání jak dětí, tak pedagogů a potřeby efektivnějšího a atraktivnějšího hraní si a učení, které může položit dobrý vědomostní základ pro život, studium a práci v Evropské unii. Práce obsahuje i vyhotovení dotazníkového šetření, které mapuje současný stav znalostí, postojů a zkušeností pedagogů z této oblasti. Přináší návod pro školy nebo i jednotlivé pedagogy, kteří by chtěli obohatit a rozšířit aktivity svého zařízení i za hranice České republiky. Zdůrazňuje možnost využití moderních informačních technologií k výuce cizích jazyků a k poznávání kultur a tradic jiných zemí.
Motivace sester k celoživotnímu vzdělávání
LAVIČKOVÁ, Ivana
Tato práce se věnuje problematice celoživotního vzdělávání sester. Popisuje současný systém vzdělávání sester, jednotlivé formy celoživotního vzdělávání a současnou legislativu ve zdravotnictví. Dále se zabývá motivací sester ke vzdělávání a zjišťuje motivační faktory , které ovlivňují sestry v přístupu ke vzdělávání. Určuje formy celoživotního vzdělávání preferované sestrami. Zároveň odhaluje nedostatky v motivaci sester k dalšímu vzdělávání.
NEZAMĚSTNANOST OSOB STARŠÍCH 50 LET-BARIÉRY BRÁNÍCÍ JEJICH PRACOVNÍMU UPLATNĚNÍ
FURIŠOVÁ, Hana
Uplatnění člověka na trhu práce je podmíněno řadou charakteristik (věk, zdravotní stav, vzdělání, pohlaví, příslušnost k etnické skupině), které vyčleňují skupiny lidí s větším rizikem ztráty zaměstnání a předurčují je k nezaměstnanosti. Každá z těchto skupin má své specifické problémy {\clqq}Bariéry``, které brání jejich opětovnému zařazení do zaměstnání. Jednou z těchto skupin jsou osoby starší padesáti let. Jestliže jedinci činí problém získat zaměstnání na počátku nebo ve středním období své pracovní kariéry, v pozdním období pracovní kariéry jsou jeho možnosti ještě menší. Řada lidí zde musí navíc čelit krizi základních sociálních jistot. Mnohdy se člověk ve velmi krátké době ocitá natrvalo oddělen od výsledků svého mnohaletého úsilí, od svého postavení, od svých kolegů a příjmů. Cílem práce bylo vymezit bariéry, které brání nezaměstnaným starším padesáti let jejich uplatnění na trhu práce, a upozornit tak na problematiku nezaměstnanosti této věkové kategorie. Výzkum probíhal na Úřadě práce v Českých Budějovicích a na Úřadě práce ve Strakonicích. Při výzkumu byly využity metody kvantitativního výzkumu Dotazník a Obsahová analýza dokumentů. Byly stanoveny tyto hypotézy: 1. Největší bariérou bránící uplatnění osob starších padesáti let na trhu práce je nedostatek kvalifikace. 2.V souvislosti se zlepšující se situací na trhu práce se snižuje počet nezaměstnaných v této věkové kategorii v evidenci úřadu práce. Hypotézy byly potvrzeny. Z výsledků výzkumu bylo zjištěno, že největší bariéru pro tyto nezaměstnané představuje jejich kvalifikace, která nedostačuje a neodpovídá současným požadavkům trhu práce. Dále bylo zjištěno, že počet osob kategorie 50+ klesá nebo stoupá s poklesy celkové míry nezaměstnanosti. Změny kategorie 50+ nejsou však tak výrazné, proto podíl uchazečů kategorie 50+ vzhledem k celkovému počtu uchazečů o zaměstnání stále narůstá, a kategorie 50+ je tak velmi oprávněně zařazena mezi rizikové skupiny nezaměstnaných. Pro zlepšení uplatnění pracovníku kategorie 50+ je nutné jít cestou zlepšování odborné kvalifikace těchto lidí, vypořádání se s věkovou diskriminací a úpravy pracovních podmínek, které umožní těmto lidem i přes jejich různá zdravotní omezení setrvat na trhu práce. Starší pracovníci budou muset změnit své postoje k setrvání v práci, k získávání nových dovedností a k větší flexibilitě na současném trhu práce. Problematika nezaměstnanosti osob starších padesáti let je a bude aktuální, neboť se dá očekávat, že s trendem stárnutí obyvatelstva a se stále více dynamickým charakterem hospodářství, založeném na moderních technologiích, bude pro osoby kategorie 50+ stále obtížnější získat zaměstnání.
Realizace koncepce českého ošetřovatelství v praxi
BALDOVÁ, Martina
Hlavním cílem diplomové práce bylo zjištění realizace Koncepce ošetřovatelství, vydané Ministerstvem zdravotnictví v roce 2004, v českých nemocnicích. K dosažení výsledků byla použita kvantitativní metoda výzkumu. Pro sběr dat jsme využili metodu dotazování, technikou dotazníků. Tyto dotazníky byly určeny pro hlavní sestry/náměstky ošetřovatelské péče v českých nemocnicích. Jako výzkumný vzorek jsme zvolili nemocnice v České republice, které poskytují akutní lůžkovou péči. Zjištěné údaje by měly osvětlit, jaký je aktuální stav realizace Koncepce ošetřovatelství v českých nemocnicích.
Motivace a stimulace k celoživotnímu učení ve vybrané firmě
KREBSOVÁ, Petra
Cílem diplomové práce je specifikace rozhodujících vlivů při motivaci a stimulaci lidských zdrojů k celoživotnímu vzdělávání. Průzkum byl proveden u 3 stavebních firem, a proto bylo cílem i zjištění, jak se k tomuto tématu přistupuje u jednotlivých firem. Z průzkumu bylo zřejmé i různé rozvrstvení odpovědí v závislosti na dosaženém vzdělání dotazovaných. V prvé části diplomové práce jsou uvedeny všeobecné informace o motivaci a stimulaci. V metodice je popsána dotazníková metoda, kterou byl průzkum proveden. Zjištěné výsledky jsou převedeny do tabulek a grafů. Ke každé odpovědi na otázku následuje vyhodnocení výsledků a diskuse. Pracovníci byli nejvíce motivováni vyšší mzdou. Osoby s nižším vzděláním měly menší zájem dále se vzdělávat než ostatní a pro všechny firmy platí, že by měly zplepšit svůj přístup ke vzdělávání zaměstnanců. Lidé jsou tím nejdůležitějším ve firmě a pokud není lidský potencíál využíván, zpomaluje se tím růst a snižuje konkurenceschopnost firmy.
Problematika celoživotního vzdělávání sester
HALUZOVÁ, Jaroslava
Tato práce se věnovala problematice celoživotního vzdělávání sester. Cílem bylo, zjistit postoj a zájem sester o celoživotní vzdělávání. Zjistit, zda sestry znají všechny možnosti celoživotního vzdělávání. Dalším cílem bylo zjistit, zda sestry využívají všechny možnosti celoživotního vzdělvání a v neposlední řadě bylo cílem zjistit co nejíce motivuje sestry k celoživotnímu vzdělávání.Při zpracování dat byl použit kvantitativní výzkum a metoda sběru dat dotazování, technikou dotazníku. Z výzkumu se zjistilo, že sestry mají zájem o celoživotní vzdělávání, ale neznají všechny možnosti celoživotního vzdělávání. Sestry ani nevyužívají všechny možnosti celoživotního vzdělávání, zejména preferují semináře, konference a kurzy. Dále z výzkumu vyplynulo, že největším motivačním faktorem celoživotního vzdělávání sester je podpora od zaměstnavatele dále vyšší platové zařazení a také povinná registrace zdravotnických pracovníků.
Výuka jazyků v Evropské unii
TROCHOVÁ, Lucie
Tato bakalářská práce se zabývá výukou jazyků v Evropské unii. Jazykové vzdělávání považují představitelé EU za jednu z klíčových oblastí, protože znalost cizích jazyků je nezbytným předpokladem pro ekonomický růst EU a pro úspěšnou komunikaci. Tato práce sleduje vývoj vzdělávacích programů, které se podílejí na výuce jazyků, popisuje jejich cíle a strukturu. Dále uvádí legislativní akty institucí EU, které vymezují tuto oblast. V poslední části se zabývá otázkou jak je politika EU úspěšná. Nejprve je nastíněno, jaká je úroveň znalosti cizích jazyků v zemích EU, poté se práce zabývá otázkou, nakolik se daří aplikovat politiku EU v oblasti výuky cizích jazyků v České republice a konečně je zde uvedeno, jakým způsobem se do unijních programů zapojují školy v Jihočeském kraji.
Tvorba a vedení týmů ve vybraném podniku
URBÁNKOVÁ, Jaroslava
Analytická část bakalářská práce seznamuje čtenáře s teorií týmové spolupráce a upozorňuje na základní témata, která nesmí být v procesu budování této formy spolupráce opomíjena. Syntetická část bakalářské práce využívá poznatků z části analytické a předkládá čtenáři, zejména TOP managementu vybrané firmy, základní informace pro rozhodování o tématu "Tvorby a vedení týmů ve firmě", a to ze dvou úhlů pohledu: 1. externí pohled na lidské zdroje, coby "stavební kámen" pro tvorbu a vedení týmů, 2. interní pohled na lidské zdroje a existující podnikovou kulturu. Závěr práce obsahuje mé vlastní návrhy a doporučení na zlepšení stávajícího stavu, které se opírají o informace z obou částí této práce, navíc jsou podpořeny vlastní znalostí podnikové kultury.
Návrh konceptu firemního vzdělávání pro vybrané pracovní pozice
Dvořáčková, Jana ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá procesem firemního vzdělávání v konkrétní firmě pro konkrétní pracovní pozice. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část popisuje základní poznatky o celoživotním vzdělávání a systému podnikového vzdělávání. Praktická část je věnována analýze současného stavu vzdělávání asistentek ve společnosti Pražská plynárenská, a.s., zhodnocením systému a na závěr je navrhnuta nejvhodnější koncepce dalšího vzdělávání asistentek.
Možnosti celoživotního vzdělávání pracovníků v IT
Heřman, Jiří ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Marešová, Zdena (oponent)
Tato práce se zabývá jedním z aktuálních témat současnosti, a to celoživotním vzděláváním. Klade si za cíl umožnit orientaci v této oblasti a představit hlavní možnosti, jaké nabízí pracovníkům v IT. Práci lze rozdělit na dvě části. První je teoretická, kde je definován proces celoživotního vzdělávání, formy vzdělávání a další důležité pojmy z této oblasti. Druhá přináší přehled nejčastěji používaných metod při vzdělávání pracovníků v IT. U každé je popsáno v čem spočívá a jaké jsou její hlavní výhody a nevýhody. Dále jsou zde specifikována jednotlivá kritéria, jež jsou sledovány u všech možností vzdělávání a dohromady tvoří jejich charakteristiky. V závěru jsou tyto charakteristiky porovnané v přehledné tabulce, což umožňuje zájemců o studium snadno zjistit, který typ vzdělávání je pro něj asi vhodný, a následně si o něm zjistit podrobnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 202 záznamů.   začátekpředchozí193 - 202  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.