Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 205 záznamů.  začátekpředchozí155 - 164dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Šumavský národní park jako prostor pro volnočasové aktivity žáků 1. stupně ZŠ
Pěgřímková Weissová, Lenka ; Andreska, Jan (vedoucí práce) ; Hanel, Lubomír (oponent)
Šumavský národní park jako prostor pro volnočasové aktivity žáků 1. stupně ZŠ Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou plnohodnotného programu na škole v přírodě, kde Šumavský národní park je prostorem pro volnočasové aktivity 1. stupně ZŠ. Zabývá se sestavením plánu exkursí doplněným o pozorování přírody, pracovně - výtvarné činnosti a pohybové aktivity tak, aby zprostředkovaly účastníkům emocionální zážitky z kontaktu se živou přírodou a krajinou, což by je v budoucnu mělo vést ke kladnému vztahu k přírodě a její ochraně. Klíčová slova: Environmentální výchova, Šumava, Národní park, exkurse, zážitková pedagogika
Výtvarná výchova ve školní družině se zaměřením na využití přírodních materiálů
Kaprálková, Petra ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Krejčová, Alena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá možnostmi využití přírodního materiálu pro práci s dětmi v rámci výtvarného vzdělávání ve školní družině. Je orientována na seznámení se s různými druhy materiálů a jejich využití v souvislosti s volnočasovými aktivitami v době mimo vyučování, konkrétně ve školní družině. Součástí je projektová část s detailně popsanou přípravou, realizace a výstup výtvarných prací s využitím přírodních materiálů. Cílem práce je přiblížení práce s dětmi v rámci jejich mimoškolních aktivit ve školní družině se zaměřením na budování kladného vztahu k přírodě a využití přírodního materiálu v souvislosti s rukodělnou činností.
Výchova k občanství a environmentální výchova na základní a střední škole
Toužimská, Zuzana ; Havlínová, Ivana (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá environmentální výchovou mládeže a jejím významem pro přechod společnosti k trvale udržitelnému životu. Zdůrazňuje nutnost proniknout k jádru problému, kterým je citové odcizení současného člověka od přírody a životního prostředí. V teoretické části dokazuje existenci mnoha různých přístupů ke světu a možnost přiklonit se k tomu méně sebestřednému a více šetrnému. Dále předkládá východiska environmentální výchovy, její vývoj a především pak její trendy, které odrážejí dnes uvědomovanou potřebu zaměřit se na environmentální sensitivitu a osobní odpovědnost každého jedince. Ukazuje, že obě oblasti je možné rozvíjet v rámci občanských a společenskovědních předmětů, které pro začlenění environmentální výchovy poskytují značný prostor. Právě tyto předměty totiž zdůrazňují potřebu vychovávat studenta tak, aby si osvojil kompetence k tomu být odpovědným občanem společnosti i ohleduplným obyvatelem této krásné planety. Praktická část práce proto navrhuje konkrétní způsoby začlenění environmentální výchovy do občanských a společenskovědních předmětů, tak, aby vedly studenty k trvale udržitelnému životu ve společnosti i v celku našeho životního prostředí. Klíčová slova: hodnota života, ekologická krize, antropocentrismus, biocentrismus, ekocentrismus, trvale udržitelný rozvoj,...
Environmentální projekt a jeho uplatnění v mateřské škole
Navrátilová, Ludmila ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Andreska, Jan (oponent)
Tématem mé diplomové práce je "Environmentální projekt a jeho uplatnění v mateřské škole". Celá práce je členěna na tři části. V první, teoretické pasáži popisuji projekt a jeho důležité části. Také se zaměřuji na environmentální výchovu, její stručnou charakteristiku a začlenění do Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. V této části práce vycházím z odborné literatury. Další, praktický úsek je zaměřen na seznámení dětí s přírodou. Pomocí her, obrázkových materiálů a především pozorováním si děti vytvořily povědomí o přírodním prostředí. Všechny aktivity jsem směřovala tak, aby byly v souladu s věkem a individuálními možnostmi dětí. Poslední kapitolou je výzkumná část. Tento úsek mapuje strach v přírodě u dětí předškolního věku. V závěrečném vyhodnocení přinesla řadu zajímavých poznatků.
Připravenost učitelů ZŠ pro výuku environmentální výchovy
ŠIMEK, Matouš
Práce zkoumá připravenost učitelů základních škol v Jihočeském kraji pro výuku environmentální výchovy. Touto připraveností se myslí především kompetence pro efektivní podávání a koordinování environmentální výchovy, nikoliv penzum učitelových znalostí. Teoretická část popisuje vývoj, výzvy a rozmanitost metod environmentální výchovy v České republice. Praktická část se zaměřuje na analýzu Školních vzdělávacích plánů (ŠVP) a především kvalitativní analýzu odpovědí učitelů získaných pomocí dotazníku, který obsahoval 6, většinou otevřených otázek. Na základě zhodnocení těchto odpovědí byly determinovány a charakterizovány tři skupiny učitelů lišících se kompetencemi a tedy i připraveností pro oblast environmentální výchovy. Dále byla ověřena převažující spokojenost učitelů s nabídkou a úrovní výukových programů, školení a seminářů, zajišťovaných v kraji především neziskovými organizacemi a několika státními institucemi.
Využití městské zeleně pro výuku předmětů s přírodovědnou, lesnickou a environmentální tematikou
Šlechta, Rostislav ; Kuneš, Ivan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce si klade za cíl vytvořit koncepci využití parků městské zeleně ve městě Znojmě pro výuku předmětů s biologickou, lesnickou a environmentální tematikou. Provést základní přehled dřevin vybrané vhodné plochy městské zeleně; určit cílovou skupinu žáků a navrhnout téma terénní výuky v souladu s náplní osnov vyučovaných předmětů. Vybrat vhodnou, bezpečnou exkurzní trasu, vypracovat stručný výukový materiál pro pedagogy a navrhnout způsob ověření účelnosti terénní výuky.
Environmentální vzdělání a environmentální chování v rozvoji regionu
Trávníčková, Klára ; Varvažovská, Pavla (vedoucí práce) ; Tomáš, Tomáš (oponent)
Cílem diplomové práce je zhodnocení environmentálního vzdělání a environmentálního chování pro rozvoj Ústeckého kraje a navržení východiska k této problematice. Dílčím cílem je zjištění úrovně environmentálního vzdělávání na středních školách a mezi veřejností. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část je zpracována na základě odborné literatury s použitím metod analýzy, syntézy a komparace. Praktická část práce je založena na kvantitativním i kvalitativním sociologickém šetření. Kvantitativní šetření bylo provedeno prostřednictvím dotazníků mezi studenty středních škol a veřejností z Ústeckého kraje. Kvalitativní průzkum byl proveden mezi aktéry podílející se na environmentálním vzdělávání z téhož regionu. V závěru diplomové práce je zhodnocení environmentálního vzdělávání na středních školách a environmentálního chování mezi veřejností v regionu a navržena doporučení.
Zhodnocení a úpravy naučné stezky Ressl
Pecharová, Michaela ; Kupka, Jiří (vedoucí práce) ; Emil, Emil (oponent)
Podkladem této bakalářské práce je shromáždění co nejvíce dostupných informací o naučné stezce na vrchu Ressl, kde je hlavním cílem stanovení či navržení případných úprav a návrhů na zlepšení, a to z důvodu zvýšení návštěvnosti této lokality, zejména pro účely rekreační, naučné,pro zachování harmonického vztahu mezi člověkem a přírodou a společnou ochranou tohoto území. V první polovině se tato práce zabývá charakteristikou a základními informacemi o naučné stezce Ressl, jejím zmapováním, seznámením a zhodnocením. Ve druhé polovině se práce zabývá případnými úpravami či návrhy na zlepšení této stezky z důvodu výše zmíněných.
Možnosti venkovní výuky environmentální výchovy v městské školce MŠ Čéčova
ŽIŽKOVÁ, Eva
Tato práce se zabývá výukou environmentální výchovy předškolních dětí ve věku od 3 do 6 let ve venkovním prostředí. Teoretická část je zaměřena na popis základních principů, obsahů a prostředků pro výuku environmentální výchovy v mateřské škole jako průřezového tématu vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Zdůrazněny jsou venkovní formy výuky, při kterých dochází k praktickému seznamování se světem kolem nás a vzbuzení potřeby pečovat o přírodu a život v ní, protože tvoří nepostradatelné součásti životního prostředí člověka. Neméně důležitá je i kapitola o bezpečnosti při tomto způsobu vyučování. Praktická část je zaměřena na přípravu a popis konkrétních možností venkovní výuky environmentální výchovy v rušných částech města České Budějovice v okolí MŠ Čéčova a jejich využití v souladu se školním vzdělávacím programem této vybrané školy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 205 záznamů.   začátekpředchozí155 - 164dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.