Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 171 záznamů.  začátekpředchozí142 - 151dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Spolupráce školy a rodiny
ČERVENKOVÁ, Michaela
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou spolupráce školy a rodiny. Teoretická část mapuje uchopení této problematiky v kurikulárních dokumentech. Charakterizuje předškolní a základní vzdělávání podle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní výchovu (RVP PV) a Rámcového vzdělávacího programu pro základní školy (RVP ZŠ). Pozornost je také věnována roli učitele, rodiče i dítěte, kterou při této spolupráci sehrávají. Praktickou část tvoří výzkum, jehož cílem je charakterizovat odlišnosti spolupráce na různých typech škol (MŠ, 1.st.ZŠ a 2.st.ZŠ). Dále zjišťuji, jaké jsou zkušenosti rodičů a učitelů ze vzájemné spolupráce.
Požadavky a očekávání sester v primární péči
KOPŘIVOVÁ, Lenka
Cílem práce bylo zjistit požadavky a očekávání sester v primární péči. Výzkum byl proveden dotazníkovou metodou u celkem 160 respondentek z Prahy. Výsledky potvrzují velký zájem sester o sebevzdělání. Profesionální vztah a nezávislost ve výkonu zaměstnání jsou pro ně prioritní.
Role sestry v mírnění bolesti u nemocných s koxartrózou.
JANÍKOVÁ, Radka
Záměrem práce je poukázat na roli sestry v této problematice. Poučit nemocné s koxartrózou o nežádoucích účincích léků a nabídnout jim další metody k mírnění bolesti. V současném stavu připomínáme anatomii a fyziologii kyčelního kloubu, popisujeme problematiku onemocnění koxartrózy a její léčby. Zabýváme se nemocným a rolí sestry v ošetřovatelském procesu se zaměřením na mírnění bolesti u nemocných s koxartrózou. Bylo stanoveno 5 cílů. Zmapovat způsob vyhledávání informací nemocnými s koxartrózou. Zmapovat informace, kterými nemocní s koxartrózou v oblasti mírnění bolesti disponují. Zmapovat, jakou roli sehrává sestra v mírnění bolesti u nemocných s koxartrózou z pohledu pacientů. Vytvoření edukačního materiálu pro nemocné s koxartrózou. Aplikace edukačního materiálu pro nemocné s koxartrózou. Položily jsme si výzkumné otázky: Jakým způsobem nemocní vyhledávají informace? Jakými informacemi nemocní s koxartrózou v oblasti mírnění bolesti disponují? Jakou roli vykonává sestra v mírnění bolesti u nemocných s koxartrózou z pohledu pacientů? Využívají nemocní s koxartrózou edukační materiál k mírnění bolesti? K dosažení cílů práce jsme použily kvalitativní výzkum. Technikou sběru dat byl nestandardizovaný rozhovor s 10 nemocnými s koxartrózou, kteří čekají na operaci totální endoprotézy kyčelního kloubu a navštěvují ortopedickou ambulanci v Třebíči. U respondentů proběhl 1. rozhovor, následovala edukace, s předáním edukačního matriálu a 2. rozhovor, který sloužil jako zpětná vazba. Na základě výzkumného šetření jsme nalezly odpovědi na výzkumné otázky, které jsme formulovaly do hypotéz a jedné odpovědi. Z analýzy výsledků odpovědí jsme stanovily hypotézy. Hypotéza 1: Edukační proces ovlivňuje způsob vyhledávání informací o mírnění bolesti nemocnými s koxartrózou. Hypotéza 2: Edukace, zaměřená na mírnění bolesti u nemocných s koxartrózou, pozitivně ovlivňuje informovanost nemocných. Hypotéza 3: Pacienti s koxartrózou v souvislosti s mírněním bolesti prostřednictvím edukace vnímají roli sestry jako poskytovatelku informací. Z analýzy výsledků formulujeme odpověď na 4. výzkumnou otázku. Odpověď 1: Nemocní využívají k mírnění bolesti edukační materiál a dovednosti naučené prostřednictvím edukace, přesto však upřednostňují osobní kontakt se sestrou před získáváním informací prostřednictvím edukačního materiálu. Z výsledků výzkumného šetření plyne, že role sestry edukátorky i informátorky a samotná edukace jsou v praxi velmi potřebné. Je však třeba mít na paměti, že edukace je proces, který se neustále vyvíjí, a proto je důležité jej neustále přizpůsobovat potřebám edukovaných. Přínosem této práce do klinické praxe a do zdravotně sociální oblasti je zjištění, jak důležitá je role sestry edukátorky a informátorky, a jak potřebná je edukace v oblasti mírnění bolesti u nemocných s koxartrózou. Předpokládané využití práce v praxi je aplikace edukačního materiálu o mírnění bolesti u artrózy kyčelního kloubu pro nemocné s koxartrózou.
Zvládnutí rolového konfliktu pacienta s využitím ošetřovatelského modelu C. Royové
PLZENSKÁ, Dagmar
Jakákoliv změna zdravotního stavu je pro člověka, který tvoří holistický celek, stresující situací, na kterou musí reagovat a přizpůsobit se změnám, adaptovat se. Ireverzibilní změna se stává pro člověka stigmatem, které mění či narušuje jeho dosavadní životní styl, často vede ke změnám v hodnotovém žebříčku osobnosti a může vyústit v rolový konflikt . Role sestry se stává nezastupitelnou, neboť je to právě ona, která usměrňuje ošetřovatelskou péči, pracuje s podněty, které podporuje nebo naopak tlumí jejich účinek. Ideální péče by měla naplňovat myšlenku individuálního přístupu k pacientovi s cílem usnadnit, podpořit adaptaci a umožnit mu plnohodnotný a spokojený život. Diplomová práce je zaměřena na využití a uplatnitelnost ošetřovatelského modelu C. Royové při poskytování ošetřovatelské péče, k dosažení adekvátní adaptace klienta, efektivní sociální interakce a na prevenci rolového konfliktu. V teoretické části předkládáme problematiku interakce osobnosti a prostředí při plnění rolí ovlivněné ireverzibilními změnami. Zaměřily jsme se na koncepční model C. Royové a význam jeho využití v prevenci rolového konfliktu u klientů s ireverzibilními změnami. V praktické části jsme vytvořily ošetřovatelskou dokumentaci dle C.Royové a zjišťovaly názory sester, neboť právě ony s dokumentací následně pracovaly. Následně jsme se soustředily na hodnocení ošetřovatelských diagnóz u klientů s ireverzibilními změnami v adaptačních systémech {--} sebepojetí, sebeuvědomění, zvládání rolí a vzájemné závislosti. Dále pak na zkvalitnění adaptační úrovně a spokojenost klientů. Cíle práce: 1.Využití modelu C.Royové k prevenci rolového konfliktu u jedinců s ireverzibilními změnami v oblasti role primární sekundární, terciární. 2. Zhodnotit klientovy role před postižením. 3. Zjistit adaptační úroveň klienta. Kvazieexperiment a rozhovory byly realizovány v Oblastní nemocnici Příbram a v nemocnici Hořovice. Soubor respondentů tvořilo celkem 10 klientů. Cíle práce byly splněny. Doufáme, že naše práce přispěje ke zvýšení kvality ošetřovatelské péče poskytované klientům s ireverzibilní změnou.
Role ošetřovatelského managementu v problematice řízení lidských zdrojů
PLOCKOVÁ, Helena
Cílem práce bylo zjistit, jaká je současná role středního a operativního ošetřovatelského managementu v problematice řízení lidských zdrojů. Na tomto základě navrhnout nový plán zapracování absolventek v rámci adaptačního procesu a z analyzovat jeho přínos z pohledu sester manažerek, to znamená vrchních a staničních sester. K výzkumu bylo použita dotazníková technika sběru dat. Jeden výzkumný soubor tvořily vrchní a staniční sestry. V dotazníku bylo 25 otázek. Součástí dotazníku byl plán na zapracování absolventky se vzděláním diplomovaná sestra na vyšší odborné zdravotnické škole a s vysokoškolským vzděláním ve studijním programu bakalář nebo magistr. V dotazníku bylo 18 otázek uzavřených a 7 polootevřených. Druhý výzkumný soubor tvořily absolventky zdravotních, vyšších a vysokých škol. Dotazník obsahoval 8 otázek, každá otázka měla 8 odpovědí, ze kterých statisticky vyhodnotím závislost výše vzdělání na motivačních potřebách. Ve výzkumu byly stanoveny čtyři hypotézy, které měly potvrdit nebo vyvrátit zájem sester manažerek o další vzdělávání, o jeho umožnění ze strany managementu nemocnic, u absolventek závislost motivačních potřeb na vzdělání a hodnocení adaptačního procesu sestrami manažerkami. První hypotéza potvrdila, že sestry manažerky mají zájem o další vzdělávání v oblasti řízení lidských zdrojů. Druhá hypotéza, že management nemocnice nabízí sestrám manažerkám možnost vzdělávání se v řízení lidských zdrojů se potvrdila.. Třetí hypotéza, že motivační potřeby, které ovlivňují výběr pracovního místa u absolventek, se mění se vzděláním se potvrdila. Zavedení {\clqq}Adaptačního procesu pro zapracování absolventek`` hodnotí sestry manažerky kladně tím se potvrdila. hypotéza čtyři. Vzhledem k pozitivním výsledkům výzkumu by bylo vhodné nejen zavést adaptační proces u absolventek prostřednictvím nového plánu zapracování, ale i v souvislosti s tímto plánem použít dotazník testu potřeb, který střednímu managementu pomůže přesněji určit vhodnost umístění absolventky na určité pracoviště, což má velký význam a je velmi důležité pro profesní rozvoj a začlenění do pracovního týmu absolventky. Výsledky výzkumu v případě zájmu budou poskytnuty managementu nemocnic jako nástroj optimalizace řízení lidských zdrojů.
Edukace pacientů o onkologickém onemocnění plic
BURDOVÁ, Lenka
Tato bakalářská práce se zabývá edukací klienta o onkologickém onemocnění plic. Pro sestry byl vypracován edukační plán o plicním karcinomu, který by měl přispět k této problematice.
Role mládeže v postkonfliktní rekonstrukci
Dillingerová, Šárka ; Havlová, Radka (vedoucí práce) ; Dubský, Zbyněk (oponent)
Mládež je velmi důležitou demografickou složkou společnosti, která hraje dynamickou a aktivní roli. Země procházející post-konfliktní rekonstrukcí se musí potýkat s velkým množstvím závažných problémů a doposud jsme se mohli velmi často setkat s názorem, že jedním z těchto problémů je i práce s mladými lidmi a jejich náchylnost k násilí. Cílem této bakalářské práce je podívat se na roli mládeže v post-konfliktní rekonstrukci z jiného úhlu pohledu. Mládež může být také aktivním a dynamickým prvkem ve vytváření mírové a stabilní společnosti. Analýzou dvou proběhlých post-konfliktních rekonstrukcí v Kosovu a Mozambiku vypozorujeme, jaké faktory nejvíce ovlivňují právě mládež a poté se podíváme na to, jak s mladými lidmi pracovat a jaké jsou jejich potřeby, které pokud budou naplněny, umožní jim stát se katalyzátory míru v post-konfliktních oblastech.
Mluvní cvičení a dramatické improvizace s dětmi předškolního věku
DEZORTOVÁ, Simona
Práce se zabývá vyuţitím dramatické výchovy a především dramatických improvizací v mateřských školách s dětmi předškolního věku. V teoretické části jsou popsány nejdůleţitější metody dramatické výchovy, především pak improvizace. Důleţitý je zde také psychický i fyzický vývoj předškoláka a mluvní schopnosti dětí. Dále jsou uvedena praktická cvičení, kterými je moţno u předškolních dětí rozvíjet řeč. V praktické části uvádím své postřehy z návštěvy mateřské školy, především pak to, jakým způsobem je s dětmi pracováno, zda je v mateřské škole pouţívaná dramatická výchova k rozvoji mluvních schopností dětí.
Hodnotový systém mužů a žen v současné rodině
KOUBKOVÁ, Bohumila
Cílem bakalářské práce bylo zjistit nejdůležitější hodnoty mužů a žen v současné rodině a rozdělení rolí v těchto rodinách. V teoretické části vymezuji dané téma prostřednictvím odborné literatury. Uvádím zde rozdílnost mužů a žen z pohledu biologického, psychologického a sociologického. Dále jsem se soustředila na rodinu a současnost, hodnoty a hodnotovou orientaci. Na závěr jsem zpracovala role mužů a žen. Ke zjištění názorů, postojů souvisejících s cílem práce a hypotézami jsem použila kvantitativní výzkum. Sběr dat jsem provedla pomocí metody dotazování a technikou dotazníku. Dotazníkové šetření probíhalo v lednu a únoru roku 2011, kterému předcházela pilotní studie. Celkem bylo rozdáno 210 ks dotazníků. Řádně vyplněných a pro výzkum použitelných se vrátilo 176 ks dotazníků. Výzkumný vzorek byl tvořen ženatými muži a vdanými ženami v rámci jihočeského kraje. Vzorek respondentů byl vybrán náhodně. Podmínkou bylo, aby muži i ženy měli děti. V bakalářské práci byly stanoveny dvě hypotézy. V souvislosti s výsledky výzkumu bych chtěla zdůraznit, že hodnotový systém mužů a žen v současné rodině je téměř stejný, ovšem z pohledu pořadí životních hodnot. Nejdůležitější hodnotou pro muže a ženy v současné rodině je zdraví. Hodnota rodiny se umístila na druhém místě. Samozřejmě je zde patrné, že pro ženu z hlediska všech aspektů představuje hodnota rodiny ve vztahu k zaměstnání hodnotu poněkud vyšší než pro muže. V souvislosti s rozdělením rolí v současné rodině lze říci, že muži se stále přiklání k tradičnímu rozdělení rolí. Je nutné se zmínit o skutečnosti, že ženy s tímto rozdělením nesouhlasí. Výsledky bakalářské práce zobrazují nejdůležitější hodnoty a rozdělení rolí mužů a žen v současné rodině. Získané poznatky lze použít jako zdroj informací pro jiné výzkumné studie zabývající se touto problematikou. Rovněž by mohly být použity jako materiál pro výuku, která souvisí s touto otázkou.
Role sestry při poskytování péče pacientům - cizincům
KOUSALOVÁ, Renata
Tématem diplomové práce je Role sestry při poskytování péče pacientům - cizincům. Diplomová práce byla rozdělena na dvě části. V teoretické části se zabývala problematikou poskytování ošetřovatelské péče pacientům cizincům, kde se snažila poukázat na sesterské role, jejich problémové situace a připravenost na péči o tyto pacienty. Byly stanoveny tři cíle práce. Prvním cílem bylo zjistit role sestry, které jsou dominantní v péči o pacienta cizince. Druhým cílem bylo zmapovat problémové situace sester při poskytování péče pacientům cizincům. Posledním cílem bylo zmapovat připravenost sester v péči o pacienty cizince. V empirické části bylo stanoveno pět hypotéz. První hypotéza zněla, že nejčastější vyskytovanou rolí sestry v péči o pacienty cizince je role poskytovatelky ošetřovatelské péče. Druhá hypotéza tvrdila, že nejčastější problémovou rolí sestry v péči o pacienty cizince je role edukátorky. Třetí hypotézou bylo, že nejčastější překážkou při poskytování ošetřovatelské péče pacientům cizincům je jazyková bariéra. Čtvrtá hypotéza zněla, že nejčastějším problémem při poskytování ošetřovatelské péče pacientům cizincům je sociální izolace. Pátá hypotéza vycházela z předpokladu, že sestry jsou teoreticky připraveny na péči o pacienta cizince. Na základě vyhodnocení anonymního dotazníku se první, třetí a čtvrtá hypotéza potvrdila. Naopak druhá a pátá hypotéza se nepotvrdila. V první části výzkumného šetření byla použita metoda kvantitativního sběru dat formou anonymního dotazníku pro všeobecné sestry na lůžkových stanicích Nemocnice České Budějovice a.s., Nemocnice Písek a.s., Nemocnice Strakonice a.s. a Nemocnice Tábor a.s. Dotazník obsahoval 36 uzavřených, polootevřených a otevřených otázek. V druhé části výzkumného šetření byla použita deskriptivní statistická funkce. Pro vyhodnocení statisticky významných vztahů byly použity kontingenční tabulky (Crosstabs). Celkem bylo rozdáno 300 dotazníků, z nichž bylo pro konečné výzkumné šetření použito 226. Výsledky šetření byly zpracovány do grafů a tabulek. Diskuse byla konfrontována s odbornou literaturou s vyjádřením vlastního názoru autora. V závěru práce byly uvedeny potvrzené a nepotvrzené hypotézy a celková sumarizace práce s návrhy možností na zvýšení kvality péče o pacienty cizince.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 171 záznamů.   začátekpředchozí142 - 151dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.