Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  začátekpředchozí14 - 23  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Configuration Management ve společnosti dodávající IT služby
Lapotka, Dzianis ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Šebesta, Michal (oponent)
Ve své práci se věnuji Configuration Managementu, jednomu z nejdůležitějších procesů z frameworku ITIL. Hlavním cílem není pouze popsat Configuration Management, ale také identifikovat ITIL a jeho význam ve vztahu k řízení IT služeb. Na dosažení těchto cílů se zaměřuje první část práce. Ve druhé části práce se provádí analýza procesu Configuration Management ve společnosti zabývající dodáváním IT služeb. Následně součásti tohoto procesu se srovnávají s nejlepšími praktikami ITILu. Cílem analýzy je ukázat, jak Configuration Management funguje v rozsáhlé organizaci, a také najít úzká místa v procesu, která lze odstranit. Ve druhé části práce se také navrhují doporučení na vylepšení a optimalizaci procesu Configuration Management, která umožní odstranit úzká místa procesu.
Návrh programové podpory finančního řízení poskytovatele IT služeb v souladu s ITIL
Vitouch, Petr
Tato práce se zabývá problematikou finančního řízení IT služeb a přípravou existujícího komerčního nástroje na certifikaci PinkVerify. V teoretické části je popsána problematika finančního řízení IT služeb dle ITIL a základní pojmy z řízení IT služeb obecně. V praktické části práce je analyzován stav existující komerčního nástroje a jsou interpretována certifikační kritéria, vůči nimž je porovnán současný stav nástrojů. Dále jsou navrženy programové úpravy, po jejichž realizaci by měly nástroje úspěšně projít certifikací. U programových úprav je stanovena jejich předpokládaná náročnost a náklady.
Investiční rozhodování v IT a ROI jako prostředek měření přínosů ITSM pro business
Zakharenkava, Sviatlana ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce soustřeďuje svou pozornost na otázkách investičního rozhodování do oblasti IT a může sloužit čténáři jako vyčerpávájící zdroj základních informací o postupech při rozhodování o investičním projektu, metodách finančního hodnocení takových projektů a míře jejich aplikace v oblasti IT. Hlavním zaměřením práce jsou projekty do interních procesů IT organizace a optimalizace jejich řízení – IT Service Managementu (ITSM). Zabývá se existujícími metodikami a aplikovatelnými standardy v oblasti řízení IT služeb a podrobně se zabývá současnou knihovnou nejlepších praktik ITIL V3. Úvodní část uvádí do problematiky řízení IT organizace, seznamuje s existujícími standardy na trhu a vytváří propojení stran IT a businessu v otázkách investic. Druhá část věnuje pozornost ITSM a popisuje principy, na kterých řízení IT služeb je zakládáno včetně přínosů optimalizace procesů v IT. Třetí kapitola uvádí do problematiky IT investic a seznamuje s jednotlivými metodickými koncepty a modely, používanými nejen v klasické finanční teorii, ale i v moderním managementu. Poskytuje základní přehled o metodách hodnocení investičních projektů, jako jsou čistá současná hosnota, metoda doby návratnosti, vnitřní výnosové procento, koeficient výnosnosti a v neposlední řadě návratnost investic jako nejrozšířenější z nich. Následující kapitola aplikuje metodu návratnosti investic (ROI) na příkladech projektů zavádění procesů ITSM dle ITIL. Ukazuje základní principy použití metody, uvádí její základní složky a seznamuje s možným přístupem k identifikaci a finančnímu hodnocení přínosů, které takové projekty přinášejí businessu. Získané poznatky podkládá několika příklady z praxe – vypracovanými business case pro zákazníky společností Hewlett-Packard s.r.o. Poslední část této kapitoly je pak věnována existujícím softwarovým nástrojům pro tvorbu podobných business case a jejich vlatní metodikou. Poslední kapitola je věnována situací na trhu mezinárodním a lokálním, a zabývá se praktickou aplikací metod hodnocení IT projektů v podnicích. Na závěr se shrnují důležité poznatky a klíčové momenty práce.
Možnosti poskytování služeb veřejné správy pomocí metodiky ITIL
Platil, Josef ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce)
Tato diplomová práce si klade za cíl zodpovědět otázku, zda je možné poskytovat veřejnou správu jako službu a jak k tomu lze použít metodiku ITIL. Práce je rozdělena do tří částí. V první části diplomové práce je rozebrána teorie správy, vysvětleny základní pojmy, uvedena stručná historie a vývoj veřejné správy na území České republiky až do současnosti a v krátkosti je představen očekávaný vývoj v nejbližší budoucnosti. Druhá část vysvětluje metodiku ITIL jako de facto standard jak řídit IT. Obsahuje životní cyklus služby, a to počínaje požadavkem zákazníků na službu, přes vytvoření strategie služeb, návrh služeb, přechodu služeb, provozu služeb, konče fází neustálého zlepšování služeb. Ve třetí části je představena koncepce PAIL jako obdoba metodiky ITIL. Odebráním "IT" z metodiky "ITIL" vzniká "IL", tedy knihovna dobré praxe, kde je předložen návod jak poskytovat obecně jakoukoli infrastrukturu formou služby. Podstata této metodiky, ono "IL", je obohacena o specifika veřejné správy "PA", z čehož tak vznikne metodika "PAIL" jako "knihovna infrastruktury veřejné správy". Návrh PAIL zohledňuje odlišnost veřejné správy a poskytování IT, přesto obě metodiky vycházejí ze stejných principů řízení poskytování služeb. Jako příklad možné implementace PAIL ve veřejné správě je ukázáno uplatnění konceptu metodiky na příkladu jednotného kontaktního místa veřejné správy "Public Service Desk".
Využití metodiky ITIL v organizaci
Jungwirth, Lubomír ; Měsíček, Libor (vedoucí práce) ; Slaba, Rudolf (oponent)
Cílem této práce je představit možnosti využití rámce ITIL v organizaci a to v oblasti řízení služeb neboli IT Service Managementu. Práce je členěna do dvou částí. První, teoretická část je zaměřena na obecné představení rámce ITIL. V této části práce bude čtenář seznámen s historií a vznikem rámce ITIL samotného, jeho obecnými principy fungování, charakteristikami a v neposlední řadě zde bude uvedeno i srovnáním jednotlivých verzí ITIL, včetně návaznosti na ostatní rámce a metodiky. Druhá část práce si klade za cíl prakticky představit možnost využití metodiky ITIL na příkladu konkrétní společnosti, kterou nelze v práci přímo jmenovat, jelikož některé z publikovaných informací mohou mít charakter interních informací. Pro účely této práce však bude plně postačující tuto společnost pouze charakterizovat z hlediska několika aspektů, díky kterým bude možné demonstrovat možnosti využití rámce ITIL. Jelikož je rámec ITIL velmi komplexní a rozsáhlý, nebylo by možné v daném rozsahu této práce prakticky představit možnosti využití rámce ITIL v celém rozsahu, a proto bude práce zaměřena na jeden z klíčových procesů, kterým je proces řízení změn (Change management). Obsahem praktické části práce je analýza současného stavu implementace procesu řízení změn ve sledované společnosti, identifikace úzkých míst procesu a návrh možný úprav za účelem zkvalitnění celého procesu.
SOA Governance
Karkošková, Soňa ; Selčan, Vladimír (vedoucí práce) ; Buchalcevová, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje procesům používaným v prostředí servisně orientované architektury (SOA) IT pro jeho řízení -- SOA Governance. Zabývá se důvody zavádění servisně orientované architektury jako východisko pro rychlé a efektivní zvládnutí dynamicky se měnících podmínek podnikání. Analyzuje vlastnosti služeb potřebných pro to, aby služba mohla být využita jako součást servisně orientované architektury. Pozornost je věnována knihovně ITIL a ITSM. V této bakalářské práci jsou popsány procesy podporované v rámci ITSM ve fázích návrhu služby, fázi přechodu služby do produktivního provozu a fázi podpory produktivního provozu služby. Dále je věnována pozornost procesu nepřetržitého zlepšování služby. Podrobněji se zabývá Referenčním Modelem SOA Governance a Vitální Metodou SOA Governance. Analyzuje procesy SOA Governance realizované ve fázích vývoje služby a ve fázi produktivního provozu služby. Poukazuje na přímou souvislost a vzájemnou závislost jednotlivých fází řízení životního cyklu služby servisně orientované architektury s fázemi řízení životního cyklu služby dle ITIL a na potřebu jednotného governance. V příkladu praktické realizace jsou uvedeny základní kroky implementace SOA Governance včetně časového průběhu.
Metodiky řízení informatických procesů
Řenč, Leoš ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Kufner, Vladimír (oponent)
Obsahem této diplomové práce jsou metodiky řízení informatických procesů, jejich srovnání z hlediska obsahu, zaměření, nabízené podpory při jejich aplikaci a školení zaměstnanců, z hlediska mezinárodního uznání a rozšíření mezi podniky. Práce se zaobírá aspektem vzájemné návaznosti metodik a použitím takto provázaných metodik v podnikové praxi. Úvodní část je věnována charakteristice jednotlivých metodik, popsáním jejich základních konceptů a návazností. Je zde uvedeno rozšíření metodik ve vybraných zemích včetně naznačeného trendu budoucího vývoje. Následující část této práce se zabývá možnostmi certifikace a školení pro všechny uvedené metodiky, možnostmi podpory při zavádění. Je zde charakterizován stav současné nabídky pro oblast školení a podpory metodik řízení informatických procesů v České republice. Přínosem těchto prvních dvou částí je přehledné srovnání dle definovaných kritérií. Závěrečná část je zaměřena na praktickou aplikaci metodik řízení IT procesů v jejich vzájemné návaznosti. Je zde obsažena hrubá analýza uplatnění jednotlivých metodik v České pojišťovně a na ní navazující detailní analýza vybraných IT procesů. V návaznosti na detailní analýzu jsou uvedeny návrhy na optimalizaci jednotlivých procesů. Toto je v souvislosti s probíhající aktualizací procesů hlavní přínos této práce. Jsou zde popsány aktuálně platné přístupy k této problematice v České pojišťovně i předpokládaný budoucí vývoj.
Investiční rozhodování v IT a ROI jako prostředek měření přínosů ITSM pro business
Zakharenkava, Sviatlana ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Tolar, Jan (oponent)
Tato diplomová práce soustřeďuje svou pozornost na otázkách investičního rozhodování do oblasti IT a může sloužit čténáři jako vyčerpávájící zdroj základních informací o postupech při rozhodování o investičním projektu, metodách finančního hodnocení takových projektů a míře jejich aplikace v oblasti IT. Hlavním zaměřením práce jsou projekty do interních procesů IT organizace a optimalizace jejich řízení -- IT Service Managementu (ITSM). Zabývá se existujícími metodikami a aplikovatelnými standardy v oblasti řízení IT služeb a podrobně se zabývá současnou knihovnou nejlepších praktik ITIL V3. Úvodní část uvádí do problematiky řízení IT organizace, seznamuje s existujícími standardy na trhu a vytváří propojení stran IT a businessu v otázkách investic. Druhá část věnuje pozornost ITSM a popisuje principy, na kterých řízení IT služeb je zakládáno včetně přínosů optimalizace procesů v IT. Třetí kapitola uvádí do problematiky IT investic a seznamuje s jednotlivými metodickými koncepty a modely, používanými nejen v klasické finanční teorii, ale i v moderním managementu. Poskytuje základní přehled o metodách hodnocení investičních projektů, jako jsou čistá současná hodnota, metoda doby návratnosti, vnitřní výnosové procento, koeficient výnosnosti a v neposlední řadě návratnost investic jako nejrozšířenější z nich. Následující kapitola aplikuje metodu návratnosti investic (ROI) na příkladech projektů zavádění procesů ITSM dle ITIL. Ukazuje základní principy použití metody, uvádí její základní složky a seznamuje s možným přístupem k identifikaci a finančnímu hodnocení přínosů, které takové projekty přinášejí businessu. Získané poznatky podkládá několika příklady z praxe -- vypracovanými business case pro zákazníky společnosti Hewlett-Packard s.r.o. Poslední část této kapitoly je pak věnována existujícím softwarovým nástrojům pro tvorbu podobných business case a jejich vlastní metodikou. Poslední kapitola je věnována situací na trhu mezinárodním a lokálním, a zabývá se praktickou aplikací metod hodnocení IT projektů v podnicích. Na závěr se shrnují důležité poznatky a klíčové momenty práce.
Metodiky řízení informatických procesů - Implementace ISO 20 000
Rajnyš, Michal ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Tolar, Jan (oponent)
Text se zabývá metodikami řízení informatických procesů v MSP a zdůrazňuje problémy, které mohou v tomto segmentu nastat. Práce obsahuje jak teoretická východiska, tak zkušenosti z plánování implementace ISO 2OOOO v malém podniku zabývajícím se Business Inteligence. V první části práce jsou metodiky zasazeny do obecného rámce řízení informatiky (IT governance) a je diskutován jejich účel a dopady standardizace řídících procesů, ke kterému jejich používání vede. Hlavní pozornost je věnována ITIL a ISO 20000 a jejich vzájemnému vztahu.
SW nástroje pro řízení provozu IS dle ITIL v DHL
Herceg, Rastislav ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Koller, Filip (oponent)
Cílem této práce je popsat řízení provozu IS dle standardů ITIL v datovém centru společnosti DHL ITSC v Praze konkrétně v oddělení Operations Control Center (OCC) a přiblížit softwarové nástroje, které jsou zde k tomuto účelu používány. Tohoto cíle je dosaženo za pomoci studia dostupných zdrojů a autorova osobních zkušeností z práce systémového administrátora v OCC. Přínosem této práce je popis řízení IS v praxi, zejména v oblasti správy CMDB (configuration management database) incident managementu, change managementu, problem managementu a knowledgebase, zhodnocení stávající praxe a nalezení možností jak ji vylepšit.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   začátekpředchozí14 - 23  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.