Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití zobcové flétny pro rozvoj řeči předškolních dětí
Martínková, Jana ; Kmentová, Milena (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce pojednává o využití zobcové flétny a hudebních činností v logopedické prevenci u předškolních dětí. Teoretická část mapuje poznatky o řeči, poruchách komunikačních schopností s důrazem na vývojovou dysfázii a dyslalii. Značná část se zaměřuje na muzikoterapii a zobcovou flétnu jako na součást logopedické prevence. Praktická část analyzuje data z akčního výzkumu a obsahuje hloubkovou kazuistiku chlapce s vývojovou dysfázií. Zaměřuje se na vyhodnocení vlivu práce s dětmi v hudebním kroužku, na správné návyky při dýchání a melodické a rytmické cítění dětí.
Rozvoj elementárních hudebních dovedností u dětí (předškolní věk) pomocí hry na zobcovou flétnu
HELLEBRANTOVÁ, Kamila
Práce je zaměřena na děti v předškolním věku a rozvoj jejich hudebnosti formou hry v kolektivu mateřské školy. Tuto věkovou skupinu stručně popisuje také z hlediska vývoje fyzického, duševního a emocionálního. Téměř všechny její kapitoly obsahují praktická cvičení nejprve dechová, dále pohybová včetně procvičování jemné motoriky a na konec jsou zařazeny hry se zobcovou flétnou. Těm předchází krátký popis vývoje tohoto hudebního nástroje od jeho vzniku do dnešní doby a odůvodnění jeho využití v mateřské škole jako možnost obohacení Orffova instrumentáře. Zároveň tato práce představuje některé významné české hudební pedagogy (prof. Václava Žilku, PaeDr. Alenu Tichou PhD., prof. PhDr. Evu Jenčkovou, CSc., manžele Kvapilovi, Petra Ebena, Mgr. Zdeňka Šimanovského) a jejich metodiky, které mj. obsahují vhodné hry pro věk 3 - 6 let. Ty byly také inspirací pro vytvoření některých vlastních her s flétnou.
Interpretačně technické problémy hry na zobcovou flétnu se zaměřením na barokní hudbu
Liptáková, Eva ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá způsobem výuky barokní interpretace na zobcovou flétnu se zaměřením na ZUŠ. Úvodní kapitoly přináší základní poznatky o historii nástroje a dostupných učebnicích pojednávajících o technice hry a způsobu interpretace barokní hudby. První část práce obsahuje soupis konzervatoří České republiky a vysokých škol u nás a sousedních zemích, na kterých se zobcová flétna dá studovat jako samostatný obor. Dále jsou v ní rozebrány jednotlivé složky techniky hry na zobcovou flétnu - dechová, artikulační a prstová technika. Samostatná kapitola je věnována způsobu zdobení skladeb. Druhá část práce přináší názorné ukázky práce s hudebním materiálem hráčů různých ročníků na ZUŠ. Jednotlivé skladby jsou rozebrány z pohledu dýchání, prstové techniky, artikulace, a na závěr je připojena praktická ukázka zdobení.
Vývoj literatury pro zobcovou flétnu se zaměřením na období baroka
Cetlová, Alexandra ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Bělohlávková, Petra (oponent)
Práce pojednává o vývoji literatury pro zobcovou flétnu od počátků po současnost, přičemž větší důraz je kladen na literaturu z období baroka. První část práce se zabývá vlivem vývoje nástroje na literaturu a samotným vývojem zobcové flétny od jejího vzniku až do dnešní doby. Druhá část se věnuje literatuře pro zobcovou flétnu v jednotlivých historicko-kulturních obdobích. Jsou nastíněny stěžejní rysy literatury pro zobcovou flétnu do roku 1600 a hlavní tendence v literatuře 20. a počátku 21. století. Největší pozornost je věnována literatuře barokní. Součástí této kapitoly je také soupis nejdůležitějších děl pro sólovou zobcovou flétnu z období baroka.
Využití zobcové flétny v muzikoterapii - Žilkova metoda
Makovská, Dana ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Vencel, Miroslav (oponent)
Tato práce se zabývá Žilkovou metodou - využitím hry na zobcovou flétnu v muzikoterapii. Obsahuje základní informace o vlivu zvuku a správného dýchání na fyzickou a psychickou stránku člověka. Mapuje život a činnost českého flétnisty a pedagoga Václava Žilky, který se v 2. polovině 20. století zasloužil o popularizaci zobcové flétny. Úvodní, teoretická část poukazuje na historické souvislosti. Praktická část je tvořena podrobným popisem Žilkovy metody. Zahrnuje analýzu Žilkovy školy hry na zobcovou flétnu Veselé pískání - zdravé dýchání, praktické rady a dechová cvičení (v rámci Žilkovy metody) a hlavní hudebně-vzdělávací projekty pro děti. Cílem práce je poukázat na možnosti využití metody v rámci terapie dětí s respiračními onemocněními. Důležitou součástí práce je soubor dechových cvičení a chronologie Žilkova života. Klíčová slova: Zobcová flétna, muzikoterapie, děti, respirační onemocnění.
Barokní sonáta a taneční suita v hudbě pro zobcovou flétnu a jejich přínos pro výuku na ZUŠ
GRAMAN, Petr
Cílem této bakalářské práce je popsat historický aspekt i současnost hry na zobcovou flétnu. Důležitou součástí práce je také metodika a didaktika hry na tento často opomíjený hudební nástroj. Protože nejdůležitější skladby pro zobcovou flétnu vznikaly v době renesance a baroka, je zde velký prostor věnován taneční suitě a barokní sonátě. Součástí práce je i můj vlastní výběr skladeb, které jsou vhodné pro výuku hry na tento nástroj, včetně komentářů k jejich správnému nácviku. Skladby jsou v práci řazeny chronologicky dle data narození jejich autorů. Nedílnou součástí práce jsou případové studie dvou žákyň připravujících se na interpretační soutěže, které jsou vyhlašované nejen pro žáky základních uměleckých škol.
Hra na flétnu v předškolním věku a význam hudby v dalším životě dítěte
PAVLIŠOVÁ, Irena
Bakalářská práce "Hra na flétnu v předškolním věku a význam hudby v dalším životě dítěte" má za cíl zjistit význam hudby v dalším životě dětí,které se učily hrát v předškolním věku na flétnu. Obsahem teoretické části je seznámení se zobcovou flétnou, historií léčebné hry na flétnu a myšlenkou profesora Václava Žilky "Veselé pískání - zdravé dýchání". Je zde dále popsán hudební vývoj dětí a dospívajících, možnosti rozvíjení vztahu k hudbě a problematika výuky na hudební nástroj v předškolním věku. Praktická část výzkumného šetření zjišťuje význam hudby v dalším životě dětí, které se učily hrát na sopránovou zobcovou flétnu v mateřské škole či v kroužku pro předškolní děti při domu dětí a mládeže. Výzkumné šetření využívá metody dotazníku a rozhovoru a výsledky potvrzují, že hra na hudební nástroj u předškolního dítěte pozitivně ovlivňuje jeho budoucí vztah k hudbě.
Rozvíjení hudebnosti u dětí předškolního věku se zaměřením na správné dýchání při výuce zobcové flétny
KOLÁŘOVÁ, Lucie
Cílem bakalářské práce bylo seznámit s hudebností předškolních dětí a jejího rozvíjení. Zároveň zde najdeme témata související se zobcovou flétnou- její stručná historie, její uplatnění ve výuce předškolních dětí a především kapitoly, které jsou zaměřeny na správné dýchání při hře na flétnu. Zmiňuji zde významného českého flétnistu a pedagoga Václava Žilku a jeho spolupracovníka docenta Víta Petrů. Profesor Žilka navázal na svůj projekt Dřevěná píšťalka, píšťalkou Léčivou a významnou měrou tak přispěl do uzdravovacího procesu dětí postižených astmatem nebo různými dechovými obtížemi. Zároveň přehledně napsal a sestavil jakousi učebnici pro malé flétnisty, která obsahuje kromě základů hry na flétnu i mnohá dechová cvičení.
Hra na zobcovou flétnu v mateřské škole
WALDAUFOVÁ, Petra
Obsahem teoretické části bakalářské práce je krátká charakteristika současného pojetí hudebního vzdělávání, jejich souvislost s cíli a vzdělávacím obsahem, vliv hudby na osobnost dítěte, názory na časnou výuku na hudební nástroj, její rizika a přednosti. V praktické části je vypracován program seznamování s hrou na flétnu s přihlédnutím ke specifice předškolního vzdělávání a rizikům časné hry na nástroj. Program je zrealizován a vyhodnocen z hlediska dovedností hry dětí na flétnu, jejich vztahu k nástroji a hudbě a celkovému rozvoji osobnosti. Na videozáznamu je zdokumentován vývoj hudebnosti předškolních dětí pomocí programu seznamování s hrou na zobcovou flétnu.
Flétna, její historie, složení a první hodiny se začátečníkem
JURICOVÁ, Štěpánka
Ve své práci se zabývám příčnou flétnou. Jde o práci teoretického charakteru a popisuje historii příčné a zobcové flétny od starověku až po novověk. Dále se pak v práci zabývám popisem a složením příčné flétny, správným nátiskem. Dalším tématem je správné dýchání při hře a vhodná dechová cvičení. Důležitým tématem, je správný postoj, držení a ošetření flétny. Také v této práci popisuji hlavní prvky hudebního nadání, a speciální dispozice potřebné pro hraní na příčnou flétnu. Dále pak popisuji a zároveň srovnávám Německou, Francouzskou a Českou metodu škol k přístupu výuky hry na flétnu. V poslední části se věnuji samotnému vyučování. Popisuji zde, jak by mohly vypadat první hodiny s naprostým začátečníkem, který si zvolil hrát na příčnou flétnu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.